Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Ja, maar als de rijschool dicht is en je hebt je rijbewijs nog niet, heb je niks aan mooi weer als je niet kan/mag rijden 8-)
 
pff ik mag morgen eindelijk weer op de motor stappen voor twee uurtjes examentraining en dan volgende week herexamen. Begin november gezakt wegens te weinig kijken en te hoge snelheden. Daarna geen les meer gehad dus ben benieuwd O-)
 
pff ik mag morgen eindelijk weer op de motor stappen voor twee uurtjes examentraining en dan volgende week herexamen. Begin november gezakt wegens te weinig kijken en te hoge snelheden. Daarna geen les meer gehad dus ben benieuwd O-)
Ai, twee maanden niet gereden. Gebruik die twee uurtjes examentraining goed! En veel succes! We horen het wel hè?

Kijken moet je op het examen tamelijk overdreven doen, zodat het goed opvalt (hoofd draaien!). Te hard rijden op het examen begrijp ik eerlijk gezegd niet. Je weet toch dat de examinator je in de gaten houdt? Dat de motor snel kán wil niet zeggen dat dat ook móét! Gewoon op je gemakkie rijden.
 
ja klopt maar was een beetje te zenuwachtig vorig examen had nog nooit in de regen gereden en schoof toen de eerste bocht al met het achterband weg maar wist dit nog net te corrigeren en wilde laten zien dat ik wel zelfverzekerd kon rijden. dus reed overal 10 harder. ook op de kruispunten was niet handig.
 
ja klopt maar was een beetje te zenuwachtig vorig examen had nog nooit in de regen gereden en schoof toen de eerste bocht al met het achterband weg maar wist dit nog net te corrigeren en wilde laten zien dat ik wel zelfverzekerd kon rijden. dus reed overal 10 harder. ook op de kruispunten was niet handig.
Heb ik van mijn instructeur ook geleerd maar op het examen niet gedaan. Doe het nu wel weer maar … jawel, van de week een bekeuring voor een snelheid van 59 km/u (gecorrigeerd 55 km/u) in de bus :(
 
Heb ik van mijn instructeur ook geleerd maar op het examen niet gedaan. Doe het nu wel weer maar … jawel, van de week een bekeuring voor een snelheid van 59 km/u (gecorrigeerd 55 km/u) in de bus :(
nee ik rijd met de auto altijd nog harder dus houd me tijdens de les altijd al in })
 
zojuist de les gehad, was echt weer even inkomen na 2 maanden niets. Met name bochten ging ik vaak te snel in waardoor ik wat slordig uit kwam. Het overdreven kijken ging nu wel redelijk alleen vlak voor het afslaan nog een keer de dode hoek bekijken vergeet ik steeds. ik ben die weg namelijk al veel eerder in de gate aan het houden in mijn spiegel maar ook als ik aan kom rijden door vooruit te kijken of ik iets inhaal bevoordeeld, of dat er uit zijstraatje iets aan zou komen. donderdag ochtend examen doen ben benieuwd!
 
Nou, het is bijna zovar. Vorig jaar april begonnen met lessen, eind augustus m'n AVB gehaald, en nu is 't AVD dan eindelijk aangevraagd. Als het me allemaal meezit heb ik 'm in februari op zak.

Ben benieuwd; ik hoop dat de weersomstandigheden een beetje gunstig zullen zijn. Kou boeit me niet zo, maar sneuw, ijzel en de gerelateerde onzin maakt me toch wel enigzins onzeker op de motor.

Nouja, de afgelopen lessen zijn ook af en toe onder mindere omstandigheden geweest en toch best prima gegaan, dus... we gaan het beleven.
 
Nou, het is bijna zovar. Vorig jaar april begonnen met lessen, eind augustus m'n AVB gehaald, en nu is 't AVD dan eindelijk aangevraagd. Als het me allemaal meezit heb ik 'm in februari op zak.

Ben benieuwd; ik hoop dat de weersomstandigheden een beetje gunstig zullen zijn. Kou boeit me niet zo, maar sneuw, ijzel en de gerelateerde onzin maakt me toch wel enigzins onzeker op de motor.

Nouja, de afgelopen lessen zijn ook af en toe onder mindere omstandigheden geweest en toch best prima gegaan, dus... we gaan het beleven.
Geen zorgen, met sneeuw, ijzel en de gerelateerde onzin laten ze je heus geen examen doen.
 
Nou, het is bijna zovar. Vorig jaar april begonnen met lessen, eind augustus m'n AVB gehaald, en nu is 't AVD dan eindelijk aangevraagd. Als het me allemaal meezit heb ik 'm in februari op zak.

Ben benieuwd; ik hoop dat de weersomstandigheden een beetje gunstig zullen zijn. Kou boeit me niet zo, maar sneuw, ijzel en de gerelateerde onzin maakt me toch wel enigzins onzeker op de motor.

Nouja, de afgelopen lessen zijn ook af en toe onder mindere omstandigheden geweest en toch best prima gegaan, dus... we gaan het beleven.

success! juist met dat weer lessen is goed dan heb je tenminste alles gehad. eerste keer dat ik examen deed regende het en ik had alleen les toen het 30 graden was 8)7

Morgen vroeg mag ik me weer melden bij het CBR voor mijn herkansing!
 
success! juist met dat weer lessen is goed dan heb je tenminste alles gehad. eerste keer dat ik examen deed regende het en ik had alleen les toen het 30 graden was 8)7

Morgen vroeg mag ik me weer melden bij het CBR voor mijn herkansing!
Jij ook succes! Met een graadje vorst vannacht kan het wel hier en daar glad zijn. Heb je dat ook meegemaakt :+
 
success! juist met dat weer lessen is goed dan heb je tenminste alles gehad. eerste keer dat ik examen deed regende het en ik had alleen les toen het 30 graden was 8)7

Morgen vroeg mag ik me weer melden bij het CBR voor mijn herkansing!

Succes morgenochtend! Maak er een leuk ritje van maar niet te hard he.;)
 
bedankt nu nog even een goedkope a2 pekel bike halen voor de eerste KMS en dan in sept overstappen op de leuke modellen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan