Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Zo ik ben er in ieder geval vanaf *O**O*
Werd wel aan de kant gezet door de examinator en vroeg of ik bewijs van goed gedrag aan het halen was.
En vroeg me om eens te laten zien dat ik motor rijder ben en dus door rijden .


Ik had juist zoiets met dat natte weer van gedraag je maar en trek niet vol gas door maar hij vond dat ik aan het trutten was.

Laatste 15 minuten dus wat meer gas gegeven en dus gehaald *O**O*
Congratz! Nu genieten van het zelfstandig mogen sturen
 
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 15 februari 2019
Theorie: 09 maart 2019
AVB: 22 maart 2019
AVD: xx
Rijschool: Johan Bos Cuijk
Lesmotor: Yamaha

Zaterdag mijn eerste examen. Na al veel proefexamens gemaakt te hebben mag dat geen probleem worden dacht ik zo.

Reeds 5 lessen gehad en nog 2 op de planning staan voor AVB.

De instructeur vind het erg goed gaan. Zelf vind ik toch wel lastig. Vooral de langzame slalom lukt lang niet elke keer maar we hebben nog 2 lessen om eraan te schaven.

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg veel plezier beleef aan de lessen. Ik merk elke keer verbetering en dat geeft de burger moed!
 
Welkom @MadKing01 :] Komt vast helemaal goed met je theorie, oefenexamens zijn een goede indicator voor het echte examen.
De langzame slalom is ook erg lastig, goed insturen voor de 1e pion en voor je uit blijven kijken. Gewoon veel rijden, hoe meer je oefent hoe beter het gaat. Je mag op je AVB best de langzame slalom verpesten als je de andere langzame oefening dan maar haalt....
 
Fijn dat je plezier beleefd aan lessen MadKing!
Dat maakt het allemaal nog een stuk leuker :)

Langzame slalom was ik ook niet goed in :')
Had ook niet verwacht dat ik hem zou halen op het examen, maar met de tweede poging toch gelukt :)
 
Effe met die kou enzo maandje niet gelest, gisteren weer op de motor maar ging heerlijk. Dus nu wordt er een examen aangevraagd! Spannunnd :]
Moet alleen nog ff theorie halen ook.
 
Effe met die kou enzo maandje niet gelest, gisteren weer op de motor maar ging heerlijk. Dus nu wordt er een examen aangevraagd! Spannunnd :]
Moet alleen nog ff theorie halen ook.

Lekker bezig!
Ik ga zaterdag beginnen met de langzame oefeningen! Ben benieuwd :]

@Springbok bol.com | Theorie leren motor, P. Somers | 9789490797379 | Boeken Ik had dit boek gekocht bij bol.com, en ik leer altijd alleen de samenvattingen en heb het in 1x gehaald. Alleen vond ik wel dat er weinig oefenexamens waren, maar wel veel in de 'oude' stijl?
 
hier theorie-leren.nl gebruikt voor vrachtwagen en motor
Beide gevallen boek eigenlijk niet open gehad alleen op de rijschool voor het klassikale gedeelte O-)
 
Nog nooit op een rijschool een klassikaal gedeelte meegemaakt. Wist helemaal niet dat dat bestond :$ Maar 't is wel netjes dat ze het aanbieden.
 
Voor auto en vracht auto klassikaal gedaan. Beviel heel goed. Met de motor, deze kans niet gehad. Dus onl8ne pakket van de rijschool voor weinig. Wel,geslaagd met 1 fout. Ondanks de goede score, had ik zeker het idee dat de de andere examens met dezelfde resultaten, makkelijker te leren waren.
 
Ik heb ooit voor brommer een dagcursus gedaan toen ik 16 was, toen was ik gezakt :')
Daarna zelf voor brommer, auto en motor geleerd met boek en proefexamens, toen alles in één keer gehaald.
 
Motor was gewoon maar 1 dag en dan van 9uur tot 15uur incl lunch en examen , boek en 10uur online training voor slechts 75eur dus kan je het niet voor laten.
Vrachtwagen was wel andere koek dat was 5 dagen ofzoiets |(
 
Ik heb theorie voor C, chauffeursdiploma, ADR en ATP in 5 dagen gehad. was wel gesloopt na die 5 dagen!. Men heeft weinig aan mij gehad dat weekend..en de paar dagen erna...
17 jaar geleden, iets met overmoedig, bewijsdrang en een verwaarloosbare grootheidswaanzin....

Allemaal gehaald, met zeer goede score, maar NOOIT weer!
 
Ik heb theorie voor C, chauffeursdiploma, ADR en ATP in 5 dagen gehad. was wel gesloopt na die 5 dagen!. Men heeft weinig aan mij gehad dat weekend..en de paar dagen erna...
17 jaar geleden, iets met overmoedig, bewijsdrang en een verwaarloosbare grootheidswaanzin....

Allemaal gehaald, met zeer goede score, maar NOOIT weer!
Moet je dat dan vaker halen dan één keer?
 
Theorie gereserveerd voor midden april, maar twijfel nog om het misschien begin april te doen, zodat ik wat meer ruimte aan de achterkant heb.
 
Dragen jullie tijdens het lessen oordoppen? Dit wil ik graag gaan dragen, maar vraag me af of dat wel gaat ivm de communicatie met instructeur.

Bij het AVB niet echt nodig. Bij de AVD lessen ben ik van die Alpine oordoppen met filters gaan dragen. Je moet even spelen om die goed te krijgen met het oorstuk van je instructeur. Ik kon de instructies prima verstaan, en het snelweg rijden werd een stuk aangenamer. Nu ik mijn rijbewijs heb ben ik begonnen met zelfs nog harder dempende oordoppen voor de snelweg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan