Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Ik had ook m'n winter en zomerhandschoenen mee, even aan de instructeur gevraagd wat het beste was.... m'n zomer handschoenen gedaan :)

Ja dat is fijn hè @Lieszje :)
Dat had ik vandaag ook! Ik bewaarde de rust, en ging super lekker :)
Zeker ook dat je een stuk vlotter rijdt dan een stoere vent :9~:]
Dat geeft zoveel zelfvertrouwen :)
 
Na het examen niet meer.


Of je moet toevallig keer van je garage naar je voordeur moeten om de banden spanning meter te pakken.
Heb het al 2x moeten doen , Najah moeten niet ik kan ook rijden maar starten voor die 50 meter is ook zonde 😂😂

Zet de motor trouwens ook altjjd achteruit in de garage voor de auto dus wandel wel vaker met de brommer valt me net in
 
Haha dat geeft zeker zelfvertrouwen @lotje95 !
Aan het begin was ik echt traag maar gelukkig rij ik nu niet zo truttig meer :')
Ik had nog wel mijn winterhandschoenen, maar was niet te warm (benen alleen).

Had vandaag les met een meisje waar ik vaker les mee heb gehad.
Vind het niet erg om met haar te lessen, sommige rijden soms best irritant.
 
Ja dit was mijn 2e keer met iemand samen. :) Aardige gozer, rijdt alleen nog niet zo vlot, maar ik heb wel wat meer rijervaring. Heb ook 3 uurtjes try the bike gedaan, maar dit was les 3 van AVB. En voor hem de 2e (en een proefles). Maar goed daarom ging ik voorop rijden :)

Die eerste reed toen veel vlotter dan ik, dus dat vond ik toen intimiderend, voelde me heel sloom haha.

Ja laatste les zweette ik al m'n jas en broek uit. :o
Dus nu wist ik zeker, lekker alles eruit halen.

Oefeningen voor doen voor de andere leerling, relaxed blijven. Geen stress.
 
Na het examen niet meer.
Ik moet de MT-09 SP toch echt aan het stuur, achterwaarts de woning in drukken, dus ik voor de motor, met het stuur in de handen, en de achterkant als voorkant, de achterdeur door .. Hiervoor moest dat ook met de CB650F, maar die kon ook door de voordeur, de gang door, de woonkamer in... Ik had ook de carport kunnen ombouwen naar schuur... maar ja dat geld zit nu in de nieuwe motor *D:]. Emotie boven verstand...
 
Het is ook wel erg warm....

Mijn instructeur gaf mij de tip dat je bij xlmoto motorjeans kan kopen voor 40 euro. Die ga ik denk wel bestellen :o
Is geen geld
 
Zit wel heel veel kwaliteits verschil om mee jeans merk ik
Heb er in de handen gehad van 60eur tot 200eur en merk je wel dat verschil.
Wacht nog op een goede aanbieding waar ik ergens kan passen maar 40eur is de gok waard alleen is xlmoto beetje te ver weg voor me
 
Ik heb die jeans ook bekeken, mooie prijs maar ze zijn zonder korting ook vrij goedkoop voor motor jeans viel mij op.
Kon zo snel verder ook geen andere leveranciers vinden van dat merk. Hoeft niet slecht te zijn maar heeft mij toch weerhouden van aanschaf, zeker ook ivm passen van broeken. Ben nog zo'n ouderwetse die wil passen voor kopen :-|
Vergeet ook niet dat je nog valbescherming voor knie en heup los bij moet kopen...
 
Yaaasss, ik heb m'n theorie binnen! 3 fout ook maar, ben echt vet blij. *O* Die nieuwe manier van examen afnemen, kan ik wel waarderen trouwens. Niet meer in een groepje naar de slachtbank geleid worden, maar gewoon lekker voor jezelf met je eigen scherm. Zo chill.

Vanmiddag nog één les en dan volgende week mijn AVB! Instructeur is vanaf halverwege de week op vakantie, dus hebben we vóór het examen ook nog even een les ingepland voor de puntjes op de i. Maar het ging de laatste twee lesjes héél aardig. Alleen de uitwijk en de vertraging hebben nog even aandacht nodig. Wegrijden parkeervak zal nooit de schoonheidsprijs winnen, maar ik kom nu in ieder geval weg binnen de 3 meter zone. Geeft zelfvertrouwen in ieder geval, en dat helpt me ook weer op de weg *D.

Top, gefeliciteerd.
Nog tips voor mij om examenvragen te oefenen?

Ik mag 13 mei. Althans, als ik straks mijn eerste lessen leuk vindt...🤣😂
 
Ik heb die jeans ook bekeken, mooie prijs maar ze zijn zonder korting ook vrij goedkoop voor motor jeans viel mij op.
Kon zo snel verder ook geen andere leveranciers vinden van dat merk. Hoeft niet slecht te zijn maar heeft mij toch weerhouden van aanschaf, zeker ook ivm passen van broeken. Ben nog zo'n ouderwetse die wil passen voor kopen :-|
Vergeet ook niet dat je nog valbescherming voor knie en heup los bij moet kopen...
Klopt, 100 zonder de korting....
Is volgens mij een merk van xlmoto zelf....
 
Top, gefeliciteerd.
Nog tips voor mij om examenvragen te oefenen?

Danku! *D
Tips... Ja, gewoon zoveel mogelijk oefenexamens maken. Daardoor krijg je al een beetje de manier van vraagstellen onder de knie en merk je direct waar je nog aandacht aan moet besteden. En denk je 'is het antwoord echt zo makkelijk?', dan is het inderdaad echt zo makkelijk.
 
Het is ook wel erg warm....

Mijn instructeur gaf mij de tip dat je bij xlmoto motorjeans kan kopen voor 40 euro. Die ga ik denk wel bestellen :o
Is geen geld
Een kevlar jeans geeft lang niet zoveel bescherming als een broek met echte verstevigingen en inzet stukken.
Ik wil het zeker voor beginners met aan gaaf glad huidje niet aanbevelen, een schuiver over het asfalt vreet meestal een aardig laagje broek en jas weg.
 
Een kevlar jeans geeft lang niet zoveel bescherming als een broek met echte verstevigingen en inzet stukken.
Ik wil het zeker voor beginners met aan gaaf glad huidje niet aanbevelen, een schuiver over het asfalt vreet meestal een aardig laagje broek en jas weg.
Ach, dat valt wel mee. Het is natuurlijk geen leer maar een kevlar jeans biedt toch behoorlijk bescherming. En een beginner racet immers niet met 280 over het circuit. Maar als je lest, zou ik zeker de kleding van de rijschool gebruiken. Die kan je beter aan gort rijden dan je eigen nieuwe kleding. En als je een jeans koopt, let er dan op dat ze niet te zuinig zijn geweest met de plekken die kevlar gevoerd zijn.
Zie de demo op Motome
 
Straks theorie, heb me echt een beetje verkeken op alle wachttijden, waardoor mn AVD pas echt in juni gaat plaatsvinden ben ik bang.
 
Straks theorie, heb me echt een beetje verkeken op alle wachttijden, waardoor mn AVD pas echt in juni gaat plaatsvinden ben ik bang.
Vooral als je werkt en geen vrij kan nemen en daardoor alleen s'avonds kan is het vooral zuur. Als je vandaag je AVD afspreekt kun je er van uitgaan dat je +/- 4 weken moet wachten. Of er moet toevallig ergens een gaatje vallen. Theorie idem, ongeveer 2 weken wachttijd. Als je dan uit meer dan 1 locatie kiest was bij mij het geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan