Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Congratz!

Ik mag vrijdag mijn theorie halen en a.s. dinsdag mijn AVB.
Vanavond mijn laatste avb oefeningen oefenen (snelle slalom en vertragingsoefening) en hopelijk nog ergens tussendoor een lesje om alle avb oefeningen nog een keer te herhalen :D
 
Gefeliciteerd!!

Ik had vanavond les. Halve draai. Man wat een drama. We gingen naar zoetermeer en terug ook snelweg. Lekker 140 over de A12 :]

Het is echt een mentale drempel die ik over moet. Het is me wel gewoon meerdere keren gelukt, maar we hebben wel staan ploeteren met z'n tweetjes....

Bij Silverdome?
Was ik ook gisteravond aan t lessen.

Succes!!
 
Volgende week woensdagmiddag heb ik mijn AVB examen... En ik ben vorige week al even wezen spieken hoe dat gaat. Mijn instructeur heeft het me een beetje verplicht zeg maar... Volgens hem is het erg goed om het proces van het afnemen van AVB examens al eens gezien te hebben. En inderdaad, mijn gevoel zegt me dat het heel groot en heftig is, maar in de praktijk lijkt het mee te vallen. Nu ik zelf nog volgende week.
De oefeningen zijn overigens onder controle, maar dat in combinatie met spanning kan nog wel eens lastig worden. Gelukkig a.s. zaterdag nog een AVB lesje.

4 juni heb ik mijn theorie gepland en aansluitend zal AVD aangevraagd worden, dus als het meezit ben ik voor de zomer klaar... Ben ook maar begonnen met sparen voor een motor...

Wel super om te lezen dat er zoveel geslaagden zijn, gefeliciteerd allen. Geeft vertrouwen!
 
Effe een vraagje: ik heb op dinsdag om 08:55 het AVD examen. Vanuit gaande dat dit goed gaat heb ik dus m'n rijbewijs om 09:30 gehaald.

Kan ik dan om 11:00 bij de gemeente staan voor een spoedaanvraag? Of zit daar tijd tussen (het behalen en aan kunnen vragen).
 
Ik had om 15:00 examen en ben de ochtend erna mijn rijbewijs gaan aanvragen.
Weet niet of het dan al doorgevoerd is..
Eind van de middag maak je meer kans, maar dan heeft het weinig nut nog zeker om hem die dag met spoed aan te vragen?

Ik ga rond 13:00 mijn motor ophalen <3
Echt zo'n zin in :D
 
Effe een vraagje: ik heb op dinsdag om 08:55 het AVD examen. Vanuit gaande dat dit goed gaat heb ik dus m'n rijbewijs om 09:30 gehaald.

Kan ik dan om 11:00 bij de gemeente staan voor een spoedaanvraag? Of zit daar tijd tussen (het behalen en aan kunnen vragen).

Volgens de examinator niet.
Ik ben ook 9:30 opgegaan en examinator zei toen vanaf ca 13uur kan je het rijbewijs aanvragen.
 
Ik had om 15:00 examen en ben de ochtend erna mijn rijbewijs gaan aanvragen.
Weet niet of het dan al doorgevoerd is..
Eind van de middag maak je meer kans, maar dan heeft het weinig nut nog zeker om hem die dag met spoed aan te vragen?

Ik ga rond 13:00 mijn motor ophalen <3
Echt zo'n zin in :D
Ben je bang dat je de volgende dag niet haalt? Vind het allemaal soms wel een erg heel klein beetje overdreven … Ik bedoel motorrijden is leuk, zeker, maar die ene dag … :?
 
Wat ik heb begrepen word het systeem van het CBR elke 2 uur gesynchroniseerd met dat van de gemeentes. Dat kan dus na 5 minuten zijn of na 119 minuten nadat het bij het CBR is ingevoerd...
Je kan het dus proberen. Trouwens mijn examen was 50 minuten rijden (vond mijn leraar ook lang trouwens) dus ga niet te hard uit van die tijden ;-)
 
Haha nou ik heb hem dinsdag gehaald en heb hem gisterochtend met spoed aangevraagd zodat ik de motor vandaag kan ophalen.
Ik wilde hem vooral snel zodat ik een paar dagen nog even lekker kan rijden voordat ik weer aan het werk ga.
 
@Atacama
Mijn examen duurde ook vrij lang.
Denk ook wel ruim drie kwartier, maar heb dan ook even in een file gestaan.
Heb ook geen stop en go kunnen uitvoeren.

De eerste 20 minuten van mijn examen gingen gewoon goed.
Daarna ben ik het even kwijt geweest en daarna ging het wel weer aardig.
Reed een doodlopende straat.
Kon wel gelijk de halve draai nog een keer laten zien :')
Daarna begon ik even te stressen en was ik het even kwijt.
Mijn instructeur nog door die portofoon, Lies even rustig nou :')
Dat hielp wel even weer gelukkig :P

Maarja ik ben echt een ramp met praktijkexamens.
Toen we terug waren liep ik ook echt naar binnen met een baal gezicht omdat ik een deel zo liep te k*tten.
Was ook best verbaasd toen ik hoorde dat ik geslaagd was en heb mijn handtekening nogal bibberig neergezet :')

Ben blij dat ik vandaag mijn rijbewijs en de motor kan ophalen.
Maar begin eigenlijk nu pas een beetje te beseffen dat ik alleen op pad ga.
Met mijn autorijbewijs moest ik zo'n vijf dagen wachten, toen was alles wel goed bezonken :')
 
@Atacama
Mijn examen duurde ook vrij lang.
Denk ook wel ruim drie kwartier, maar heb dan ook even in een file gestaan.
Heb ook geen stop en go kunnen uitvoeren.

De eerste 20 minuten van mijn examen gingen gewoon goed.
Daarna ben ik het even kwijt geweest en daarna ging het wel weer aardig.
Reed een doodlopende straat.
Kon wel gelijk de halve draai nog een keer laten zien :')
Daarna begon ik even te stressen en was ik het even kwijt.
Mijn instructeur nog door die portofoon, Lies even rustig nou :')
Dat hielp wel even weer gelukkig :P

Maarja ik ben echt een ramp met praktijkexamens.
Toen we terug waren liep ik ook echt naar binnen met een baal gezicht omdat ik een deel zo liep te k*tten.
Was ook best verbaasd toen ik hoorde dat ik geslaagd was en heb mijn handtekening nogal bibberig neergezet :')

Ben blij dat ik vandaag mijn rijbewijs en de motor kan ophalen.
Maar begin eigenlijk nu pas een beetje te beseffen dat ik alleen op pad ga.
Met mijn autorijbewijs moest ik zo'n vijf dagen wachten, toen was alles wel goed bezonken :')

Eerste keer rijden zonder je instructeur in je oor is wel apart idd. maar wees gerust daar ben je zo over heen :D
 
@Atacama
Ben blij dat ik vandaag mijn rijbewijs en de motor kan ophalen.
Maar begin eigenlijk nu pas een beetje te beseffen dat ik alleen op pad ga.
Met mijn autorijbewijs moest ik zo'n vijf dagen wachten, toen was alles wel goed bezonken :')
Ik heb gisteren de eerste proefritten gemaakt. Totaal onbekend gebieden ervaring met wel 1 motor. Ook best even spannend, maar ging verbazend makkelijk.
Komt helemaal goed met dat ophalen van jou motor 👍
 
Ik heb zojuist mijn pasje opgehaald :)
Heb ooit een keer wat rondjes op privéterrein gereden met een bmw gs, iets van 250cc ofzo :')
Een honda cbf500 met avb lessen (en een keer op de weg als proefrit) en daarna op een cb650f.

Wilde eigenlijk een cbr600f als eerste motor, alleen een keer opgezeten.
Maar denk achteraf gezien dat de cbf wel een hele goede keuze is om op te beginnen :)
 
Ik heb zojuist mijn pasje opgehaald :)
Heb ooit een keer wat rondjes op privéterrein gereden met een bmw gs, iets van 250cc ofzo :')
Een honda cbf500 met avb lessen (en een keer op de weg als proefrit) en daarna op een cb650f.

Wilde eigenlijk een cbr600f als eerste motor, alleen een keer opgezeten.
Maar denk achteraf gezien dat de cbf wel een hele goede keuze is om op te beginnen :)
Belangrijkste is dat je op een motor rijd waar je je fijn op voelt. maakt verder niet zoveel uit wat het is. tenminste in mijn ervaring :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan