Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Volgens mij is het zo dat je sowieso een B rijbewijs moet hebben om überhaupt lessen te volgen/examen te mogen doen. Tenminste, dat was mij aan het begin verteld.

In other news: ik ben vanmorgen geslaagd voor de AVD *O**O* Nog gevraagd of ze verbeterpunten voor me hadden, maar het ging zo goed dat hij niets meer kon opmerken :]
Straks rijbewijs met spoed aanvragen zodat ik dit weekend vast kan gaan motor shoppen.
 
Volgens mij is het zo dat je sowieso een B rijbewijs moet hebben om überhaupt lessen te volgen/examen te mogen doen. Tenminste, dat was mij aan het begin verteld.

In other news: ik ben vanmorgen geslaagd voor de AVD *O**O* Nog gevraagd of ze verbeterpunten voor me hadden, maar het ging zo goed dat hij niets meer kon opmerken :]
Straks rijbewijs met spoed aanvragen zodat ik dit weekend vast kan gaan motor shoppen.

Vanochtend geslaagd voor mijn AVD examen! Morgen mijn rijbewijs aanvragen zodat ik snel een motor kan kopen!

Gefeliciteerd beiden! :}:}

Al enig idee wat jullie willen gaan aanschaffen?
 
Volgens mij is het zo dat je sowieso een B rijbewijs moet hebben om überhaupt lessen te volgen/examen te mogen doen. Tenminste, dat was mij aan het begin verteld.

In other news: ik ben vanmorgen geslaagd voor de AVD *O**O* Nog gevraagd of ze verbeterpunten voor me hadden, maar het ging zo goed dat hij niets meer kon opmerken :]
Straks rijbewijs met spoed aanvragen zodat ik dit weekend vast kan gaan motor shoppen.
Nope, als je je B hebt hoeft dat dus niet :D.

Hier ook info van een willekeurige rijschool
https://www.rijschoolroy.nl/motorrijles
Ik ga vd week maar eens een theorieexamen inplannen ;)

Gefeliciteerd in ieder geval!! Ben benieuwd wat je voor motor aan gaat schaffen :D
 
Thanks!

Ik zat zelf te denken om eerst een oude motor te kopen van rond de 1500 euro.
Suzuki GSF 600
Honda CB500
Kawasaki ER-5

En over een paar jaar een Yamaha MT-07.

gefeliciteerd! maar waarom wachten. geloof me, na een paar maanden wil je die mt-07 al. en een motor kan vallen of je nou 1 jaar rijd of 20 jaar.. lekker rijden wat je leuk vindt.
 
Thanks!

Ik zat zelf te denken om eerst een oude motor te kopen van rond de 1500 euro.
Suzuki GSF 600
Honda CB500
Kawasaki ER-5

En over een paar jaar een Yamaha MT-07.

Daar zit ik ook aan te denken, juist omdat ik nog niet helemaal zeker weet wat ik wil lijkt het mij beter om te beginnen met een goedkopere, dan nu gelijk groots te investeren. Maar voorlopig moet ik nog even geduld hebben ;)
 
De kawa er5 is in ieder geval erg mooi.....
Ik heb em ook.... 8-)

1408421
 
Thanks!

Ik zat zelf te denken om eerst een oude motor te kopen van rond de 1500 euro.
Suzuki GSF 600
Honda CB500
Kawasaki ER-5

En over een paar jaar een Yamaha MT-07.

Gefeliciteerd!

Als je het financieel kan zou ik direct voor de MT gaan. Het is een lichte makkelijk handelbare motor.

Zelf ook gedaan :]
 
Ik heb inderdaad besloten van instructeur te wisselen. Los van het feit dat hij ongeinteresseerd overkomt krijg ik ook geen duidelijke instructies van hem en maakt hij het uur ook niet vol. Eigenlijk duurt een les 1,5 uur, maar de eerste les heb ik hooguit een uur gereden en doordat hij gisteren tijdens de lestijd per se nieuwe afspraken wilde maken duurde mijn les wederom niet langer dan een uur. Terwijl ik natuurlijk gewoon voor 1,5 uur betaal. We zijn altijd wel zo'n 5 tot 10 minuten kwijt met naar het oefenterrein rijden, dus dat snap ik best. Maar een uur is wel erg kort.
Ik heb nu mijn eerste les volgende week dinsdag pas weer maar hopelijk heb ik dit keer een betere klik.

En wederom, dat jullie zo snel al op de weg zaten?? Dan beheers je de motor toch niet helemaal niet? Of waren dat rustige landweggetjes? Want ik moet er dus niet aan denken om nu al het verkeer in te duiken. Maar blijkbaar zijn ze in nederland wat losser. Dat geldt wel voor meer dingen trouwens ;)
 
Ik heb inderdaad besloten van instructeur te wisselen. Los van het feit dat hij ongeinteresseerd overkomt krijg ik ook geen duidelijke instructies van hem en maakt hij het uur ook niet vol. Eigenlijk duurt een les 1,5 uur, maar de eerste les heb ik hooguit een uur gereden en doordat hij gisteren tijdens de lestijd per se nieuwe afspraken wilde maken duurde mijn les wederom niet langer dan een uur. Terwijl ik natuurlijk gewoon voor 1,5 uur betaal. We zijn altijd wel zo'n 5 tot 10 minuten kwijt met naar het oefenterrein rijden, dus dat snap ik best. Maar een uur is wel erg kort.
Ik heb nu mijn eerste les volgende week dinsdag pas weer maar hopelijk heb ik dit keer een betere klik.

En wederom, dat jullie zo snel al op de weg zaten?? Dan beheers je de motor toch niet helemaal niet? Of waren dat rustige landweggetjes? Want ik moet er dus niet aan denken om nu al het verkeer in te duiken. Maar blijkbaar zijn ze in nederland wat losser. Dat geldt wel voor meer dingen trouwens ;)
Dat is zeker niet netjes. Wij moeten altijd eerder aanwezig zijn als we spullen van de rijschool moeten lenen. Kan je rustig alles aantrekken en dan mooi op tijd met de les beginnen. Maar het hoort zeker niet bij de les...

Dat Duitsland erg streng was wist ik wel. IK heb familie in Duitsland dus hebben het wel eens gehad over rijbewijs halen etc.
Kunnen jullie geen proefles nemen? Dan kan je kijken of er een klik is met een instructeur.
Ik kende mijn instructeur al, dus die keuze was makkelijk. En had B ook al bij deze rijschool gehaald, alleen een andere instructeur.

Bij mij waren het in eerste instantie inderdaad vooral rustige wegen met weinig verkeer.
Met de proefles ging ik in zijn auto naar een hele rustige weg en terug mocht ik al zelf rijden. Hij vond wel dat ik het aan kon en als ik het durfde mocht het....
 
Bij mij waren het in eerste instantie inderdaad vooral rustige wegen met weinig verkeer.
Met de proefles ging ik in zijn auto naar een hele rustige weg en terug mocht ik al zelf rijden. Hij vond wel dat ik het aan kon en als ik het durfde mocht het....

In de auto, dan had je wel geluk. Ik moest bij hem achterop naar en van het terrein met de proefles.

Nou was ik onderweg daar naartoe al geen fan van het achterop zitten, op de terugweg besloot hij te gaan slalommen :X '(
 
In de auto, dan had je wel geluk. Ik moest bij hem achterop naar en van het terrein met de proefles.

Nou was ik onderweg daar naartoe al geen fan van het achterop zitten, op de terugweg besloot hij te gaan slalommen :X '(
_O- Ik heb ook een keer achterop gezeten ja! Dood eng was dat! _O-
Daarna ging hij toch maar zijn eigen motor halen en mocht ik zelf rijden :)

Heb ook eerst 3 uurtjes "try the bike" gedaan. Dus eigenlijk gewoon kijken of motorrijden wat voor je is.
Toen voornamelijk AVD gedaan en gewoon veel rond gereden...
Ook 1x in de stortregen..... Alles was doorweekt...
 
Apart, mijn eerste lessen waren gewoon in de straat (woonwijk) en rondom, daarna naar de dorpen eromheen en terug.
Ik geloof dat mijn tweede les in een stormwind was :P en daarna een 80 weg op, dat was wennen.
Ging wel redelijk vlot en snel alles onder knie en de lessen daarna gewoon alleen (of soms met 2 lessers, allebei eigen motor) reden we naar het oefenterrein (ongeveer 10 minuten rijden) met de instructeur in de auto er achteraan (pas nadat ik AVB had gehaald ging hij zelf ook met de motor).

Misschien vind iemand dit interessant, maar de kosten die ik kwijt was aan het halen van mijn motorrijbewijs is zo'n 1200-1300 euro (exclusief pak, helm)

Theorie zo'n 30-40 euro
Examen AVB was 100 of 125 euro
AVD 200 euro
Lessen per stuk 42 euro (heb zo'n 20 lessen gehad)
Rijbewijs aanvragen zo'n 40 euro

(en gelukkig alles in 1x gehaald :))
 
Laatst bewerkt:
Na het behalen van de AVB moesten we de terugweg over een provinciale weg.

Strak aan het stuur, leek wel een orkaan voor je gevoel :+

De eerste echte AVD les kregen we eerst wat bochten met 50 op een industrieterrein en wisselend voorop rijden, daarna woonwijken in, provinciale weg op en daarna nog een stukje 100. De opvolgende lessen hebben we de bekende rondjes gereden.

Was toch een leuke tijd :)
 
Mijn proefles en eerste echte les heb ik beide keren een vol uur op de openbare weg gereden. Vooral rustige landweggetjes, maar ook een stuk ringweg.
Met de AVB reed ik ook altijd zelf naar het oefenterrein, dus altijd een stuk ringweg en een klein stukje stadsverkeer. Als alle oefeningetjes heel goed gingen deden we de laatste 20á30 minuten soms nog een rondje stadsverkeer en ringweg.

Natuurlijk heb je de motor nog niet helemaal onder controle, maar ik vond persoonlijk dat je wel veel meer gevoel bij je lesmotor krijgt. En daarnaast is het gewoon veel makkelijker als je met de AVD lessen begint, omdat je al een beetje die rij ervaring hebt.
 
Nou ik voel me nu toch wel een sukkel met mijn lessen. Ik heb tijdens de 1e les echt bijna niets gedaan, maar ik vond het toen ook echt lastig allemaal. De 2e les merkte ik direct dat ik veel meer gevoel voor de motor had en vond ik het een stuk makkelijker.
Stoer hoor, dat jullie direct de weg opdurfden. Ook al zou ik het mogen, dan zou ik het geloof ik niet willen. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik het verkeer inga. En naar de snelweg kijk ik dus enorm uit :)

Oh en ik moet ook achterop bij mijn instructeur, heb daar geen problemen mee.
 
Ik heb em nu 3x laten vallen....
2x met halve draai/keren.... En 1x met uit rit uit rijden dat ik schrok en te hard remde. Toen lag die ook.... 😂

Heb de motor 2x laten vallen met halve draai en noodstop (remde iets te hard volgens mij of onbalans, maar stond wel helemaal stil toen ik hem liet vallen) :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan