Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoi Aneli fijn om te horen dat jij dezelfde ervaringen hebt.Dat geeft mij ook weer moed om gewoon door te gaan. Ik heb een jas van Revit Jupiter met uitneembare binnenvoering, prima jas en warm en droog. Voor nu is die te warm ook als de binnenvoering eruit is. Nu draag ik een doorwaai-jasje van Segura. Die heb ik gekocht bij Rad in België, online prima en snelle service. De Revit jas heb ik in tilburg gekocht, beiden maat 38. Normaal heb ik maat 34/36. Dus daar moet je wel rekening mee houden anders zit het te strak bij je boven armen.( Door de spierbundels van het duwen van de motor) ik heb ook een motor jeans met kniebescherming, dikke broeken dat wel. Daar heb ik wel een normale maat van gekocht.Ik vond de abs totaal niet vervelend bij de noodstop. Die greep constant in, maar dat was niet erg volgens instructeur en de examinator heeft er ook niets van gezegd. Ging erom dat ik zo snel mogelijk stil stond en rechtop bleef. Eerste keer dacht ik wel "huh, wat is dat?", maar na uitleg heb ik er nooit meer over nagedacht.
Haha, dat lopend parkeren herken ik. Anderen lopen alsof ze met de fiets aan de hand lopen en ik maar duwen en buiten adem als ik bij die laatste pion sta. Op mijn AVB kreeg ik die meteen als eerste, de opmerking van de examinator "Zo, het zwaarste heb je nu gehad, haha".
Succes richting je AVB, komt echt goed! Het is mij ook gelukt met mijn 1.58m en 50 kilo.
Mag ik trouwens vragen welke kleding jij hebt? En dan vooral je jas als die waterdicht is? Ik heb geen motorkledingzaken in de buurt en dan heb ik een beetje een idee waar ik online op kan zoeken. Ik draag nu zelf de Alpinestars Eloise, maar dat is een doorwaai jackje. Was het enige dat ik toentertijd gevonden heb dat goed paste. Gelukkig nog geen regen gehad tijdens de lessen.
Doorwaai-jasje is heerlijk als het warm is, je zweet ook niet zo als een otter en je hebt wel goeie bescherming. Ik heb de Segura Walt.Hmm, ik moet zeggen dat ik het persoonlijk bij een beetje warm wel mee vind vallen. Maar op de dagen dat het gewoon warm is, is deze jas ook niet echt prettig meer inderdaad. Daarvoor ga ik nog een doorwaaijasje aanschaffen.
Heel veel succes!!Mijn Voltiac 2 jassie heeft ook een uitneembare thermo voering..... Anders veel te warm haha.
Ik heb van rev'it ook 1/2 maten groter dan normaal..... Lijkt wel gewoon klein te vallen. M'n oude bering jas ook al. Achja....
Morgen en donderdag mag ik weer lekker lessen....
En dan dinsdag avd
En dan mag ik hopelijk eindelijk op de kawa rond scheuren.
Ik heb van rev'it ook 1/2 maten groter dan normaal.....
Ja hoor. Brede "schouders".Ja ik heb ook de jas maatje 46 ofzo. Heb gewoon brede schouders .
Alvast succes volgende week! Toffe Kawa
Ik heb de Rev'it Jupiter-jas. Zitten meerdere lagen in die je eruit kan ritsen (zodat ie warm is in de winter, maar ook goed te dragen in de zomer) en hij is waterdicht! Afgelopen vrijdag onverwacht een stuk door de regen geregend, maar was nog helemaal droog onder m'n motorkleding. Spul van Rev'it is sowieso prima en niet eens belachelijk prijzig.
Gefeliciteerd, goed werk jonguh! En succes bij het vinden van je favoriete motor!Allereerst: ik ben te lang niet meer hier geweest.
Maar.....
Vandaag geslaagd!! Alles is binnen in 1 keer.
Examen ging niet geheel van een leien dakje maar 't was goed genoeg. Examinator stuurde me nog een één of ander weggetje in wat was bezaaid met los grind. Erg fijn...
En wat echt rot ging was een gevalletje traktor die redelijk opeens stopte zonder dat er ook iets van remlichten gingen branden. Daar moest ik een beetje omheen "hoeken" maar ging goed.
Ikzelf had het niet helemaal verwacht dat ik geslaagd was maar ik klaag niet :-)
Dus nu op zoek naar een mooie fiets....
Nou ja, het rijbewijs betekent alleen maar dat je mág rijden, nog niet dat je het kunt. @MarkZ81 Dat ga je nu leren, met vallen en opstaanGefeliciteerd @MarkZ81
Achja, een echt perfecte rit neerzetten is bijna onmogelijk. Je bent tenslotte ook afhankelijk van de rest van 't gepeupel op de weg. Geslaagd is geslaagd!
Gister mijn generale repetitie gehad voor het AVB waar ik morgen het echte examen voor moet doen.
Wat een k*t les.
Ik zat op een andere motor dan waar ik normaal op rij met les, deze was op 25 kw begrenst en de vering stond wat lager.
Hierdoor het gevoel dat de motor tijdens de snelle slalom zwalkte en waar ik altijd snel door de snelle slalom heen vlieg vloog ik er nu iedere keer uit bij de één na laatste pion.
Ook bij de noodstop stond ik op het voorwiel stil.......
Terugschakelen bij de stopproef en precisiestop ging ook niet lekker. Idee dat hij moeizaam in de eerste versnelling terug gaat.
Gelijk aangegeven dat ik deze niet mee wil op het examen.
Afgelopen weken ging het allemaal heel lekker en de instructeurs zijn allemaal vol vertrouwen dat ik met 2 vingers in de neus het AVB moet halen, zelf is mijn vertrouwen nu wel wat minder geworden na dat gestuntel gisteravond.
Oh, wat verschrikkelijk naar! Dat is echt kut zo vlak voor het examen. Niet echt het moment om een deuk in je zelfvertrouwen te krijgen.. Maar volgens mij overkomt dit bijna iedereen wel een keer tijdens het lessen. Dat er een les tussen zit dat het gewoon niet gaat en dat je denkt "dit gaat me niet meer lukken". Zeker als het alle voorgaande lessen gewoon goed gingen, je hebt het dus wel in de vingers! Zeker als de instructeurs vol vertrouwen zijn, die doen je tenslotte als eerste beoordelen.
Misschien kun je nog een extra lesje inplannen voor 't examen aan en daarbij heel vriendelijk verzoeken of je asjeblieft op de motor mag waar je eerder mee leste? Kun je weer wat vertrouwen terugkrijgen.
Het is niet netjes van de rijschool om je op de valreep voor het examen een andere motor te geven. Vraag dus de eerste terug waar je vertrouwd mee bent.Gister mijn generale repetitie gehad voor het AVB waar ik morgen het echte examen voor moet doen.
Wat een k*t les.
Ik zat op een andere motor dan waar ik normaal op rij met les, deze was op 25 kw begrenst en de vering stond wat lager.
Hierdoor het gevoel dat de motor tijdens de snelle slalom zwalkte en waar ik altijd snel door de snelle slalom heen vlieg vloog ik er nu iedere keer uit bij de één na laatste pion.
Ook bij de noodstop stond ik op het voorwiel stil.......
Terugschakelen bij de stopproef en precisiestop ging ook niet lekker. Idee dat hij moeizaam in de eerste versnelling terug gaat.
Gelijk aangegeven dat ik deze niet mee wil op het examen.
Afgelopen weken ging het allemaal heel lekker en de instructeurs zijn allemaal vol vertrouwen dat ik met 2 vingers in de neus het AVB moet halen, zelf is mijn vertrouwen nu wel wat minder geworden na dat gestuntel gisteravond.
Maar volgens mij overkomt dit bijna iedereen wel een keer tijdens het lessen. Dat er een les tussen zit dat het gewoon niet gaat en dat je denkt "dit gaat me niet meer lukken". Maar als het alle voorgaande lessen gewoon goed ging, heb je het dus wel in de vingers! Zeker als de instructeurs vol vertrouwen zijn, die doen je tenslotte als eerste beoordelen.
Ik doe morgen nog een les voor het examen en de afspraak staat dat ik op 1 van de andere motoren ga rijden waar ik normaal ook mee heb gereden.
Vertrouwen heeft wel een deuk nu, gelukkig weet ik dat de jongen waar ik eerder mee heb gelest de laatste les de motor 2 keer op zijn kant heeft gelegd bij het wegrijden parkeervak en gewoon geslaagd is op het examen. Ga er van uit dat 2 slechte lessen achter elkaar niet gaat gebeuren
Ja dat is super irritant zeg! Zorg er voor dat je een voor jou vetrouwde motor meekrijgt. Want het is toch niet de bedoeling dat als het erop aan komt dat je mist in zou gaan door een vreemde motor. Veel succes!Gister mijn generale repetitie gehad voor het AVB waar ik morgen het echte examen voor moet doen.
Wat een k*t les.
Ik zat op een andere motor dan waar ik normaal op rij met les, deze was op 25 kw begrenst en de vering stond wat lager.
Hierdoor het gevoel dat de motor tijdens de snelle slalom zwalkte en waar ik altijd snel door de snelle slalom heen vlieg vloog ik er nu iedere keer uit bij de één na laatste pion.
Ook bij de noodstop stond ik op het voorwiel stil.......
Terugschakelen bij de stopproef en precisiestop ging ook niet lekker. Idee dat hij moeizaam in de eerste versnelling terug gaat.
Gelijk aangegeven dat ik deze niet mee wil op het examen.
Afgelopen weken ging het allemaal heel lekker en de instructeurs zijn allemaal vol vertrouwen dat ik met 2 vingers in de neus het AVB moet halen, zelf is mijn vertrouwen nu wel wat minder geworden na dat gestuntel gisteravond.
Komt goed! Je hebt immers al bewezen dat je het kan, anders ga je niet op examen. Zou zonde van ‘t geld zijn. Mijn laatste les voor AVB ging ook niet super maar goed genoeg. De les voor het examen zelf ging wel lekker. Vertrouwen in jezelf en het komt goed.Ik doe morgen nog een les voor het examen en de afspraak staat dat ik op 1 van de andere motoren ga rijden waar ik normaal ook mee heb gereden.
Vertrouwen heeft wel een deuk nu, gelukkig weet ik dat de jongen waar ik eerder mee heb gelest de laatste les de motor 2 keer op zijn kant heeft gelegd bij het wegrijden parkeervak en gewoon geslaagd is op het examen. Ga er van uit dat 2 slechte lessen achter elkaar niet gaat gebeuren