Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Gefeliciteerd!,

Ik heb nu de revit Voltiac 2, die heeft thermovoering, twee ventilatie ritsen op de borst en is waterdicht.... Die had ik vrijdag aan en vond ik niet te warm.

Heb ook de revit air air.... Is een doorwaai jas... Die heb ik boven de 20 graden aan.... 😁 Ik heb het anders veel te snel te warm....
 
Ik vond de abs totaal niet vervelend bij de noodstop. Die greep constant in, maar dat was niet erg volgens instructeur en de examinator heeft er ook niets van gezegd. Ging erom dat ik zo snel mogelijk stil stond en rechtop bleef. Eerste keer dacht ik wel "huh, wat is dat?", maar na uitleg heb ik er nooit meer over nagedacht.
Haha, dat lopend parkeren herken ik. Anderen lopen alsof ze met de fiets aan de hand lopen en ik maar duwen en buiten adem als ik bij die laatste pion sta. Op mijn AVB kreeg ik die meteen als eerste, de opmerking van de examinator "Zo, het zwaarste heb je nu gehad, haha". _O-
Succes richting je AVB, komt echt goed! Het is mij ook gelukt met mijn 1.58m en 50 kilo.
Mag ik trouwens vragen welke kleding jij hebt? En dan vooral je jas als die waterdicht is? Ik heb geen motorkledingzaken in de buurt en dan heb ik een beetje een idee waar ik online op kan zoeken. Ik draag nu zelf de Alpinestars Eloise, maar dat is een doorwaai jackje. Was het enige dat ik toentertijd gevonden heb dat goed paste. Gelukkig nog geen regen gehad tijdens de lessen.
Hoi Aneli fijn om te horen dat jij dezelfde ervaringen hebt.Dat geeft mij ook weer moed om gewoon door te gaan. Ik heb een jas van Revit Jupiter met uitneembare binnenvoering, prima jas en warm en droog. Voor nu is die te warm ook als de binnenvoering eruit is. Nu draag ik een doorwaai-jasje van Segura. Die heb ik gekocht bij Rad in België, online prima en snelle service. De Revit jas heb ik in tilburg gekocht, beiden maat 38. Normaal heb ik maat 34/36. Dus daar moet je wel rekening mee houden anders zit het te strak bij je boven armen.( Door de spierbundels van het duwen van de motor):Y ik heb ook een motor jeans met kniebescherming, dikke broeken dat wel. Daar heb ik wel een normale maat van gekocht.
 
Hmm, ik moet zeggen dat ik het persoonlijk bij een beetje warm wel mee vind vallen. Maar op de dagen dat het gewoon warm is, is deze jas ook niet echt prettig meer inderdaad. Daarvoor ga ik nog een doorwaaijasje aanschaffen.
Doorwaai-jasje is heerlijk als het warm is, je zweet ook niet zo als een otter en je hebt wel goeie bescherming. Ik heb de Segura Walt.
 
Mijn Voltiac 2 jassie heeft ook een uitneembare thermo voering..... Anders veel te warm haha.

Ik heb van rev'it ook 1/2 maten groter dan normaal..... Lijkt wel gewoon klein te vallen. M'n oude bering jas ook al. Achja....

Morgen en donderdag mag ik weer lekker lessen....
En dan dinsdag avd :]
En dan mag ik hopelijk eindelijk op de kawa rond scheuren.
 
Mijn Voltiac 2 jassie heeft ook een uitneembare thermo voering..... Anders veel te warm haha.

Ik heb van rev'it ook 1/2 maten groter dan normaal..... Lijkt wel gewoon klein te vallen. M'n oude bering jas ook al. Achja....

Morgen en donderdag mag ik weer lekker lessen....
En dan dinsdag avd :]
En dan mag ik hopelijk eindelijk op de kawa rond scheuren.
Heel veel succes!!
 
Allereerst: ik ben te lang niet meer hier geweest.
Maar.....

Vandaag geslaagd!! Alles is binnen in 1 keer.
Examen ging niet geheel van een leien dakje maar 't was goed genoeg. Examinator stuurde me nog een één of ander weggetje in wat was bezaaid met los grind. Erg fijn...
En wat echt rot ging was een gevalletje traktor die redelijk opeens stopte zonder dat er ook iets van remlichten gingen branden. Daar moest ik een beetje omheen "hoeken" maar ging goed.
Ikzelf had het niet helemaal verwacht dat ik geslaagd was maar ik klaag niet :-)

Dus nu op zoek naar een mooie fiets....
 
Ik heb de Rev'it Jupiter-jas. Zitten meerdere lagen in die je eruit kan ritsen (zodat ie warm is in de winter, maar ook goed te dragen in de zomer) en hij is waterdicht! Afgelopen vrijdag onverwacht een stuk door de regen geregend, maar was nog helemaal droog onder m'n motorkleding. Spul van Rev'it is sowieso prima en niet eens belachelijk prijzig.

Eens, ik heb zelf ook alles van Rev'It behalve toevallig de handschoenen.
Ik heb zelf de ARC H20 . Deze is met binnenvoering echt wel warm. Boven de +/- 23 graden wordt ie zelfs zonder binnenvoering best warm. Dus ik heb er bij gekocht de Torque wat dan weer een echte doorwaai jas is en je geen rekening moet houden met waterdichtheid. Er zit bij de wel een binnenvoering bij die hem waterdicht maakt, maar dan is gelijk ook een stuk van je doorwaai functie weg.
Beide jassen zitten in ieder geval enorm fijn en geven voldoende bewegingsvrijheid.
 
Allereerst: ik ben te lang niet meer hier geweest.
Maar.....

Vandaag geslaagd!! Alles is binnen in 1 keer.
Examen ging niet geheel van een leien dakje maar 't was goed genoeg. Examinator stuurde me nog een één of ander weggetje in wat was bezaaid met los grind. Erg fijn...
En wat echt rot ging was een gevalletje traktor die redelijk opeens stopte zonder dat er ook iets van remlichten gingen branden. Daar moest ik een beetje omheen "hoeken" maar ging goed.
Ikzelf had het niet helemaal verwacht dat ik geslaagd was maar ik klaag niet :-)

Dus nu op zoek naar een mooie fiets....
*O* Gefeliciteerd, goed werk jonguh! En succes bij het vinden van je favoriete motor!
 
Gefeliciteerd @MarkZ81 *O**O*
Achja, een echt perfecte rit neerzetten is bijna onmogelijk. Je bent tenslotte ook afhankelijk van de rest van 't gepeupel op de weg. Geslaagd is geslaagd!
 
Gister mijn generale repetitie gehad voor het AVB waar ik morgen het echte examen voor moet doen.
Wat een k*t les.

Ik zat op een andere motor dan waar ik normaal op rij met les, deze was op 25 kw begrenst en de vering stond wat lager.
Hierdoor het gevoel dat de motor tijdens de snelle slalom zwalkte en waar ik altijd snel door de snelle slalom heen vlieg vloog ik er nu iedere keer uit bij de één na laatste pion.
Ook bij de noodstop stond ik op het voorwiel stil.......
Terugschakelen bij de stopproef en precisiestop ging ook niet lekker. Idee dat hij moeizaam in de eerste versnelling terug gaat.

Gelijk aangegeven dat ik deze niet mee wil op het examen.

Afgelopen weken ging het allemaal heel lekker en de instructeurs zijn allemaal vol vertrouwen dat ik met 2 vingers in de neus het AVB moet halen, zelf is mijn vertrouwen nu wel wat minder geworden na dat gestuntel gisteravond.
 
Gister mijn generale repetitie gehad voor het AVB waar ik morgen het echte examen voor moet doen.
Wat een k*t les.

Ik zat op een andere motor dan waar ik normaal op rij met les, deze was op 25 kw begrenst en de vering stond wat lager.
Hierdoor het gevoel dat de motor tijdens de snelle slalom zwalkte en waar ik altijd snel door de snelle slalom heen vlieg vloog ik er nu iedere keer uit bij de één na laatste pion.
Ook bij de noodstop stond ik op het voorwiel stil.......
Terugschakelen bij de stopproef en precisiestop ging ook niet lekker. Idee dat hij moeizaam in de eerste versnelling terug gaat.

Gelijk aangegeven dat ik deze niet mee wil op het examen.

Afgelopen weken ging het allemaal heel lekker en de instructeurs zijn allemaal vol vertrouwen dat ik met 2 vingers in de neus het AVB moet halen, zelf is mijn vertrouwen nu wel wat minder geworden na dat gestuntel gisteravond.

Oh, wat verschrikkelijk naar! Dat is echt kut zo vlak voor het examen. Niet echt het moment om een deuk in je zelfvertrouwen te krijgen.. Maar volgens mij overkomt dit bijna iedereen wel een keer tijdens het lessen. Dat er een les tussen zit dat het gewoon niet gaat en dat je denkt "dit gaat me niet meer lukken". Maar als het alle voorgaande lessen gewoon goed ging, heb je het dus wel in de vingers! Zeker als de instructeurs vol vertrouwen zijn, die doen je tenslotte als eerste beoordelen.

Misschien kun je nog een extra lesje inplannen voor 't examen aan en daarbij heel vriendelijk verzoeken of je asjeblieft op de motor mag waar je eerder mee leste? Kun je weer wat vertrouwen terugkrijgen.
 
Oh, wat verschrikkelijk naar! Dat is echt kut zo vlak voor het examen. Niet echt het moment om een deuk in je zelfvertrouwen te krijgen.. Maar volgens mij overkomt dit bijna iedereen wel een keer tijdens het lessen. Dat er een les tussen zit dat het gewoon niet gaat en dat je denkt "dit gaat me niet meer lukken". Zeker als het alle voorgaande lessen gewoon goed gingen, je hebt het dus wel in de vingers! Zeker als de instructeurs vol vertrouwen zijn, die doen je tenslotte als eerste beoordelen.

Misschien kun je nog een extra lesje inplannen voor 't examen aan en daarbij heel vriendelijk verzoeken of je asjeblieft op de motor mag waar je eerder mee leste? Kun je weer wat vertrouwen terugkrijgen.

Ik doe morgen nog een les voor het examen en de afspraak staat dat ik op 1 van de andere motoren ga rijden waar ik normaal ook mee heb gereden.
Vertrouwen heeft wel een deuk nu, gelukkig weet ik dat de jongen waar ik eerder mee heb gelest de laatste les de motor 2 keer op zijn kant heeft gelegd bij het wegrijden parkeervak en gewoon geslaagd is op het examen. Ga er van uit dat 2 slechte lessen achter elkaar niet gaat gebeuren:)
 
Gister mijn generale repetitie gehad voor het AVB waar ik morgen het echte examen voor moet doen.
Wat een k*t les.

Ik zat op een andere motor dan waar ik normaal op rij met les, deze was op 25 kw begrenst en de vering stond wat lager.
Hierdoor het gevoel dat de motor tijdens de snelle slalom zwalkte en waar ik altijd snel door de snelle slalom heen vlieg vloog ik er nu iedere keer uit bij de één na laatste pion.
Ook bij de noodstop stond ik op het voorwiel stil.......
Terugschakelen bij de stopproef en precisiestop ging ook niet lekker. Idee dat hij moeizaam in de eerste versnelling terug gaat.

Gelijk aangegeven dat ik deze niet mee wil op het examen.

Afgelopen weken ging het allemaal heel lekker en de instructeurs zijn allemaal vol vertrouwen dat ik met 2 vingers in de neus het AVB moet halen, zelf is mijn vertrouwen nu wel wat minder geworden na dat gestuntel gisteravond.
Het is niet netjes van de rijschool om je op de valreep voor het examen een andere motor te geven. Vraag dus de eerste terug waar je vertrouwd mee bent.
 
Maar volgens mij overkomt dit bijna iedereen wel een keer tijdens het lessen. Dat er een les tussen zit dat het gewoon niet gaat en dat je denkt "dit gaat me niet meer lukken". Maar als het alle voorgaande lessen gewoon goed ging, heb je het dus wel in de vingers! Zeker als de instructeurs vol vertrouwen zijn, die doen je tenslotte als eerste beoordelen.

Precies dit had ik ook gisteren. Ik ging na lange tijd weer de langzame oefeningen doen, langzame slalom lukte na 2 keer fout wel weer, uitrijden van parkeervak ging ook wel oke. Maar toen kwam dat waardeloze halve draaitje en het 8je....Was vol vertrouwen dat het ging lukken (deed de halve draai moeiteloos zonder pionen tussen de snelle oefeningen in), maar je raad het al. Het ging voor geen meter. Uiteindelijk lukte mij naar links draaien wel prima, maar rechts ging gewoon niet (had ook last van mijn rechter arm, maybe dat dit meespeelt). Hierdoor vertrouwen bij achtje ook muah, linksom ging prima. Maar die laatste lus....

Instructeur zei al, ja het is ff kut dat je zo loopt te klooien. Maar heb dit veel vaker gezien, je bent roestig geworden en moet het trucje ff weer door hebben. Heb er vertrouwen in dat het goed komt, ik heb mijn instructeur gevraagd om de volgende keer even door de microfoon tips te geven tijdens het rijden van de oefening(merkte dat ik daar veel vertrouwen van krijg). Als het dan eenmaal lukt dan heb je het gevoel weer en komt het wel goed.

Succes in ieder geval!
 
Ik doe morgen nog een les voor het examen en de afspraak staat dat ik op 1 van de andere motoren ga rijden waar ik normaal ook mee heb gereden.
Vertrouwen heeft wel een deuk nu, gelukkig weet ik dat de jongen waar ik eerder mee heb gelest de laatste les de motor 2 keer op zijn kant heeft gelegd bij het wegrijden parkeervak en gewoon geslaagd is op het examen. Ga er van uit dat 2 slechte lessen achter elkaar niet gaat gebeuren:)

Vast niet! Even diep ademhalen en kin omhoog! Komt het vast goed. Alvast heel veel succes *O* .
 
Gister mijn generale repetitie gehad voor het AVB waar ik morgen het echte examen voor moet doen.
Wat een k*t les.

Ik zat op een andere motor dan waar ik normaal op rij met les, deze was op 25 kw begrenst en de vering stond wat lager.
Hierdoor het gevoel dat de motor tijdens de snelle slalom zwalkte en waar ik altijd snel door de snelle slalom heen vlieg vloog ik er nu iedere keer uit bij de één na laatste pion.
Ook bij de noodstop stond ik op het voorwiel stil.......
Terugschakelen bij de stopproef en precisiestop ging ook niet lekker. Idee dat hij moeizaam in de eerste versnelling terug gaat.

Gelijk aangegeven dat ik deze niet mee wil op het examen.

Afgelopen weken ging het allemaal heel lekker en de instructeurs zijn allemaal vol vertrouwen dat ik met 2 vingers in de neus het AVB moet halen, zelf is mijn vertrouwen nu wel wat minder geworden na dat gestuntel gisteravond.
Ja dat is super irritant zeg! Zorg er voor dat je een voor jou vetrouwde motor meekrijgt. Want het is toch niet de bedoeling dat als het erop aan komt dat je mist in zou gaan door een vreemde motor. Veel succes!
 
Ik doe morgen nog een les voor het examen en de afspraak staat dat ik op 1 van de andere motoren ga rijden waar ik normaal ook mee heb gereden.
Vertrouwen heeft wel een deuk nu, gelukkig weet ik dat de jongen waar ik eerder mee heb gelest de laatste les de motor 2 keer op zijn kant heeft gelegd bij het wegrijden parkeervak en gewoon geslaagd is op het examen. Ga er van uit dat 2 slechte lessen achter elkaar niet gaat gebeuren:)
Komt goed! Je hebt immers al bewezen dat je het kan, anders ga je niet op examen. Zou zonde van ‘t geld zijn. Mijn laatste les voor AVB ging ook niet super maar goed genoeg. De les voor het examen zelf ging wel lekker. Vertrouwen in jezelf en het komt goed.
Andere motor opeens om je generale te doen is wel echt heel naar! Zeker als het echt een ander model is, dan reageert het heel anders. Zelf ervaren met twee verschillende yamaha’s!
 
Dat is bij ons inderdaad wel fijn, ze hebben 2 dezelfde motoren (kawa’s). 1 andere (Honda) die is wat lichter en gebruiken ze alleen voor de proeflessen/1e les. Die is wat minder gevoelig op t gas etc.
Dus nooit gezeur met wennen etc.

Vandaag 1 van Mn laatste lessen gehad, ging best goed. Hopelijk in 1 keer slagen en dan lekker op mijn rd rondpruttelen 😍
 
Terug
Bovenaan Onderaan