Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Hoe streng zijn de examinatoren eigenlijk? Mijn autorijbewijs heb ik alweer 13 jaar geleden gehaald maar ik ben het vergeten.
Is het zo dat, wanneer je 1x niet goed genoeg kijkt of geen nacontrole doet oid, je gelijk naar huis kan? Of alleen als je dit stelselmatig niet doet?
Ik heb vorige week examen gedaan en zaten zeker wel foutjes in. Het verschilt natuurlijk ook per examinator. Belangrijkste is in ieder geval dat je laat zien dat je je omgeving goed in de gaten houd en het onverwachte kan verwachten (en dus er ook naar kan handelen!). Niet te dicht op je voorliggers rijden enzo..
Dat soort dingen.
Kijkgedrag werd bij mij blijkbaar goed gekeurd... maar het was zeker niet een dikke voldoende
 
Ik heb vorige week examen gedaan en zaten zeker wel foutjes in. Het verschilt natuurlijk ook per examinator. Belangrijkste is in ieder geval dat je laat zien dat je je omgeving goed in de gaten houd en het onverwachte kan verwachten (en dus er ook naar kan handelen!). Niet te dicht op je voorliggers rijden enzo..
Dat soort dingen.
Kijkgedrag werd bij mij blijkbaar goed gekeurd... maar het was zeker niet een dikke voldoende

En proficiat! :]
 
Hoe streng zijn de examinatoren eigenlijk? Mijn autorijbewijs heb ik alweer 13 jaar geleden gehaald maar ik ben het vergeten.
Is het zo dat, wanneer je 1x niet goed genoeg kijkt of geen nacontrole doet oid, je gelijk naar huis kan? Of alleen als je dit stelselmatig niet doet?
Dat is 3 keer.
1x kan, 2x is niet handig en soms al genoeg , 3x is een patroon.
 
Gefeliciteerd @lotje95 !

@PhilippeD Het verschilt ook wel per examinator, maar ze willen vooral zien of je kan rijden. Een foutje kan gebeuren, ook als je eenmaal zelf de weg op gaat. Een keer een straatje over het hoofd zien, is dus niet direct reden om te zakken. Maar je moet daarna wel laten zien dat je weet hoe het wél moet. Dus wat hierboven ook wordt gezegd, 1x kan, maar vaker liever niet. Want dan beheers je het waarschijnlijk nog niet goed (is dan de conclusie).
 
Ik ben geslaagd!!! :] *O**O**O*


Ach man wat was ik zenuwachtig....... 😂 Ik ging gekke dingen doen.... Paar slechte bochten...... Overdreven kijken juist.... Man man man man man man man man.....
Ik dacht echt.... Nou..... Pfff.... Gaat em niet worden.... 😂
Maar gelukkig was het voldoende 🎉🎉🎉🎉

Gefeliciteerd!! Goed gedaan!!

Ik moet nog 1,5 week wachten..
 
Hoe streng zijn de examinatoren eigenlijk? Mijn autorijbewijs heb ik alweer 13 jaar geleden gehaald maar ik ben het vergeten.
Is het zo dat, wanneer je 1x niet goed genoeg kijkt of geen nacontrole doet oid, je gelijk naar huis kan? Of alleen als je dit stelselmatig niet doet?

Hangt per examinator af, maar ze volgen de opgelegde regels waar je aan dient te voldoen. Maar meestal mag je best wel een klein foutje maken (je kunt zelfs foutjes wegpoetsen als je daarentegen een oefening of een mooie bocht superstrak stuurt goedmaken). Het zijn net mensen!
 
Hoe streng zijn de examinatoren eigenlijk? Mijn autorijbewijs heb ik alweer 13 jaar geleden gehaald maar ik ben het vergeten.
Is het zo dat, wanneer je 1x niet goed genoeg kijkt of geen nacontrole doet oid, je gelijk naar huis kan? Of alleen als je dit stelselmatig niet doet?
Ik ben de 1e keer gezakt, volledig terecht, omdat ik zat aan te klooien. 1e stoplicht bleef mn voet aan het pedaal haken, hield de motor nog maar net rechtop. Ik wist: niks aan de hand, maar zelfvertrouwen wel weg. Daarna te kort op een auto en een hele tijd in een buitengebied gereden waar ik niet wist hoe hard ik mocht. Daarom te weinig aandacht gehad voor grind en wegpositie enz. Dus meerdere fouten samen gaven examinator (terecht) geen vertrouwen.

De 2e keer ging prima. Werd wel halverwege aan de kant gezet door examinator. Hij wilde weten 'hoe ik remde'. Bleek dat hij dacht dat ik eerst met achter remde en toen pas met voor. Maar die 'kreeg ik van hem cadeau' omdat t verder goed ging. Het duurde even voordat ik door had waarom hij dat (onterecht) dacht: ik zette mijn voet al in de aanslag voordat ik de remhendel inkeep. Dus hij zag mn voet al bewegen voordat het remlicht ging branden. Daarna heel bewust mee om gegaan en prima geslaagd.

Verder beste tip is om te ontspannen en probrren niet te bijdehand te doen, haha.
 
Gefeliciteerd Lotje! Gisteren weer rijles in die hitte. Was er flink zenuwachtig voor, want de laatste keer ging opeens het achtje en de halve draai voor geen meter. Aangezien ik 12 september AVB examen ga doen (ik les eens per week ivm werk) hoopte ik toch wel dat het nu beter ging. En waarempel, het achtje ging gewoon lekker. Halve draai naar links ook geen probleem, het enige wat ik nog steeds niet constant krijg is de halve draai naar rechts. Ik heb nog te vaak dat ik het gas niet constant kan houden en dus gas bijgeef en de bocht niet haal....

Daarna nog even lekker half uurtje op de weggereden in de spits, daar totaal geen moeite mee al gebeurde er een hoop.
 
Saabert, is je vorkpoot niet gepit, of zijn er andere beschadigingen aan te zien? Zo ja, dan kan je volgende keerring ook zomaar weer snel lek zijn.

het aparte van de voorvorkkeeringen is dat de linker wel lek is en de rechter niet. uit voorzorg en onder het mom van 'de vork moet er toch uit', vervang ik ze beide. ik heb zelf het idee dat het wat mindere kwaliteit is dan de vorige keerringen. toen ik de motor kocht, in 2015, zaten die er al een tijdje in en heb ik zorgeloos gereden. met een inkoop-actie van het Pan-Europeanforum, zijn er Hyperpro-veren in gezet, en zijn toen keerringen en vork-olie vervangen. naar mijn idee was dat ergens in 2016.

nou ja, gewoon maar eens de vork eruit trekken en kijken wat ik tegenkom 8-)
 
Voor iedereen die geslaagd is,hetzij voor de theorie,adv of avb Gefeliciteerd *O*👌👍🏍

Heel veel rij (les) plezier en vooral veel veilige km's gewenst.

Zelf kom ik hier niet zo veel momenteel,niet omdat ik het niet wil maar na mijn poging om voor theorie te slagen en ben gezakt,het even geparkeerd.

Ik ga dit binnenkort weer oppakken,heb voor mijn verjaardag als cadeau een try the bike gekregen,maar wil eigenlijk eerst mijn theorie halen,zodat ik ook direct het lessen kan oppakken.

Echter het examen wil ik pas eind dit jaar gaan halen of begin volgend jaar om zo zoveel mogelijk tijd en ruimte te hebben om die felbegeerde pasje voor die 2 wieler te gaan halen.

Ik wil niet eerst n half jaar laten liggen en straks misschien weer alles opnieuw moeten doen,voor ik kan starten met lessen.

Dus ik probeer spaarzaam met mijn theorie examen tegoed om te gaan,maar jeetje wat word ik toch ongeduldig als ik jullie allemaal lees en of zie rond rijden.
 
Voor iedereen die geslaagd is,hetzij voor de theorie,adv of avb Gefeliciteerd *O*👌👍🏍

Heel veel rij (les) plezier en vooral veel veilige km's gewenst.

Zelf kom ik hier niet zo veel momenteel,niet omdat ik het niet wil maar na mijn poging om voor theorie te slagen en ben gezakt,het even geparkeerd.

Ik ga dit binnenkort weer oppakken,heb voor mijn verjaardag als cadeau een try the bike gekregen,maar wil eigenlijk eerst mijn theorie halen,zodat ik ook direct het lessen kan oppakken.

Echter het examen wil ik pas eind dit jaar gaan halen of begin volgend jaar om zo zoveel mogelijk tijd en ruimte te hebben om die felbegeerde pasje voor die 2 wieler te gaan halen.

Ik wil niet eerst n half jaar laten liggen en straks misschien weer alles opnieuw moeten doen,voor ik kan starten met lessen.

Dus ik probeer spaarzaam met mijn theorie examen tegoed om te gaan,maar jeetje wat word ik toch ongeduldig als ik jullie allemaal lees en of zie rond rijden.

Hoe heb je het theorie geleerd?
 
Ik ben geslaagd!!! :] *O**O**O*


Ach man wat was ik zenuwachtig....... 😂 Ik ging gekke dingen doen.... Paar slechte bochten...... Overdreven kijken juist.... Man man man man man man man man.....
Ik dacht echt.... Nou..... Pfff.... Gaat em niet worden.... 😂
Maar gelukkig was het voldoende 🎉🎉🎉🎉
Gefeliciteerd!! Genietvan het rijden! :]
 
Ik weet niet wat het is,ik heb niet het idee dat de uitleg niet goed is.

Hoewel ik de woord keuze soms wel lastig vind.
Ik ben van simpele woorden/teksten dus begrijpelijke taal.

En merk dat dat wel anders is met dit soort materie
 
Terug
Bovenaan Onderaan