Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

De voetrem zorgt er wel voor dat je de 'trekkende' beweging kan maken. Dit maakt dat je achterwiel iets anders draait dan je voorwiel. Daardoor kan je 'grotere slagen' maken. Dan bedoel ik het effect dat vrachtwagens hebben met mee sturende wielen. Elk paar wielen maakt een andere draaicirkel.
Daardoor kan je makkelijker tussen de pionnen heen komen... Al klinkt dit misschien wat ingewikkeld, nu ik het zo lees. Volgens mij stond dit ook in mijn lesboek beschreven.

Voor mij was de truc ook om niet de eerste pion maar op de 2e te focussen. Als ik te dichtbij focus kom ik inderdaad snel in de problemen.
 
Probeer 2 pionnen vooruit te kijken, helemaal naar het einde kwam bij bij ook niet goed, wanneer ik 2 pionnen vooruit keek dan ging het een stuk makkelijker.
Bij mij hiel vooral om helemaal over die pionen heen te kijken. Dus mooi hoog een punt uit zoeken. Alleen die laatste misschien weer stiekum kijken.

En Proz8c maak je niet zorgen als het na 1 of 2 lessen niet lukt. Bij sommige gaat het heel snel, bij andere wat langzamer. Maar uiteindelijk lukt het de meesten wel. Ik heb zelf nu al met al 3,5 les al met halve draai/8tje en langzame slalom geoefenend en blijf het lastig/niet leuk vinden. Snelle oefeningen en remmen daarentegen juist heel erg leuk en stuk makkelijker. Ieder zijn ding.
 
Vandaag heb ik de langzame slalom drie kwartier geoefend. Slechts één keer ging het er een beetje op lijken (ik heb wel twee pionen vermorzeld). Op één of andere manier sla ik op slot en stuur ik niet. Ik blijf ook naar de pionen kijken.
De snelle slalom ging perfect, de precisiestop ging redelijk. Vorderingen zijn er wel, ik voel me nog geen hopeloos geval :)
Het frustreert wel enigszins, omdat ik weet wat ik verkeerd doe. Maar na twee lessen is er nog hoop.
hou je de motor niet te veel rechtop?

ik probeer alleen maar mee te helpen hor geen betweterij

uitleunen2.jpg
 
Het echte leven vind plaats in de binnenstad van de grote steden ..............doe maar een keer dan ben je blij met je skillz

Dat doe ik vaak zat hoor. Rij inmiddels al een paar jaar rond. Heb helemaal geen probleem met langzaam manoeuvreren, zelfs niet met m'n CBR die toch wat moeilijker te hanteren is dan de gemiddelde lesmotor.

hou je de motor niet te veel rechtop?

ik probeer alleen maar mee te helpen hor geen betweterij

Bekijk bijlage 1424427

Zo afschuinen als op die foto lukt niet eens met een langzame slalom. Die gaat namelijk stapvoets en als je stapvoets je motor zo probeert af te schuinen val je om.
 
Laatst bewerkt:
Hi @Proz8c, ik ken het, ook heel lang gedacht dat het nooit zou gaan lukken. Wat bij mij de doorslag gaf, was redelijk was gas erop houden en dan natuurlijk de koppeling goed slippend houden. Een beetje herrie is niet erg, maakt ze ook bij het examen niks uit. Het ding is, als je gas blijft geven, kun je ook sturen en val je niet om.
 
Maandag afrijden voor AVD, dus vandaag nog een rondje door motorzaak gemaakt om wat te zitten voor de shortlist. De top 3:
- Aprillia Shiver
- Ducati 797/821
- Tracer 700

Absolute voorkeur voor de Shiver. Zit echt super en ik vind hem ontzettend gaaf. Je ziet hem ook niet zoveel, wat een leuke extra is. Er staan er 3 op voorraad en ik ben in staat om - als ik geslaagd ben - zonder te rijden te kopen zodat ik snel kan rijden.
 
Maandag afrijden voor AVD, dus vandaag nog een rondje door motorzaak gemaakt om wat te zitten voor de shortlist. De top 3:
- Aprillia Shiver
- Ducati 797/821
- Tracer 700

Absolute voorkeur voor de Shiver. Zit echt super en ik vind hem ontzettend gaaf. Je ziet hem ook niet zoveel, wat een leuke extra is. Er staan er 3 op voorraad en ik ben in staat om - als ik geslaagd ben - zonder te rijden te kopen zodat ik snel kan rijden.
Als je bedoelt dat je financieel in staat bent om … d.w.z. dat je je er geen buil aan valt als het ding van alles blijkt te mankeren en je evenzo vrolijk weer een andere kunt kopen, vooral doen! Maar als je bedoelt dat je verliefd bent op die ene motor zul je eventuele gebreken graag over het hoofd zien of ontkennen en kun je makkelijk een bloedneus oplopen ...
 
Als je bedoelt dat je financieel in staat bent om … d.w.z. dat je je er geen buil aan valt als het ding van alles blijkt te mankeren en je evenzo vrolijk weer een andere kunt kopen, vooral doen! Maar als je bedoelt dat je verliefd bent op die ene motor zul je eventuele gebreken graag over het hoofd zien of ontkennen en kun je makkelijk een bloedneus oplopen ...

Het is wel een Italiaan, dus er kan maar zo van alles misgaan :+
 
Maandag afrijden voor AVD, dus vandaag nog een rondje door motorzaak gemaakt om wat te zitten voor de shortlist. De top 3:
- Aprillia Shiver
- Ducati 797/821
- Tracer 700

Absolute voorkeur voor de Shiver. Zit echt super en ik vind hem ontzettend gaaf. Je ziet hem ook niet zoveel, wat een leuke extra is. Er staan er 3 op voorraad en ik ben in staat om - als ik geslaagd ben - zonder te rijden te kopen zodat ik snel kan rijden.
Succes!! Mooi ding die shiver.
Ik vind em trouwens erg op de yamaha mt07/09 lijken?
 
@max snelheid @InZane zou om een 2019 model gaan, dus of nieuw of jong gebruikt, maar in ieder geval nog met garantie.

@lotje95 ja, hij voorkant heeft er wel iets van weg (vorig model MT09 dan), maar overall vind ik hem iets rustiger en minder agressief dan de MT09.
 
Yes! Vandaag geslaag voor mijn AVD🎉
Het was toevallig ook de eerste keer voor mij om door de regen te rijden op de motor dus dat was wel even gek hahaha. Geen gekke dingen, gewoon een redelijke relaxde rit. Nu op zoek naar een motor.

Gefeliciteerd! Hoe ben je met regen omgegaan? Gewoon iets rustiger aan gedaan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan