Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Ik ook hoor. Ben allang blij dat ik 'm maar zelden hoef te doen in het echte leven.
Nou vandaag dus de langzame slalom gedaan en èindelijk voor het eerst vaker goed gereden dan fout. Nou daar ben ik wel blij mee!! En uit parkeervak rijden ging links goed( af en toe een keer Moeder geroepen) rechts wat minder. Uiteindelijk zal het toch wel een keertje goed komen.... :Y
 
IMG-20190907-WA0006.jpg

Nae een lekkere vakantie tussen door heb ik dan eindelijk de knoop doorgehakt
 
Vanmorgen 2e les gehad, ging wel redelijk.
Voor het eerst op de openbare weg gereden naar de oefenlocatie waar de volgende oefeningen gedaan hebben:
- snelle slalom
- precisie stop
- noodstop
- uitwijkmanouvre
- u bocht
- achtje draaien

Al met al, lekker bezig geweest.
 
Vanmorgen 2e les gehad, ging wel redelijk.
Voor het eerst op de openbare weg gereden naar de oefenlocatie waar de volgende oefeningen gedaan hebben:
- snelle slalom
- precisie stop
- noodstop
- uitwijkmanouvre
- u bocht
- achtje draaien

Al met al, lekker bezig geweest.
jeetje lekker bezig geweest dan. Hoe lang was jou les dan als ik vragen mag, mocht je dat allemaal in 1 les doen?

Zaterdag ook laatste les voor mijn AVB examen van donderdag gehad. Ging lekker. Precisiestop ging direct goed, stopproef bij de 2de poging (eerste pogin net te vroeg klaar), noodstop ook perfect en langzame slalom ging van de 20 keer 2 keer fout. Die vertragingsoefening blijf ik bijzonder vinden, maar is ook niet zo moeilijk. Enige waar ik niet zeker over ben is het 8tje en blijf moeite hebben met halve draai naar rechts. Maar zo lang ik de langzame slalom goed blijf doen moet er niets aan de hand zijn.

Ook gisteren eindelijk een goede helm gevonden. Beetje dikke kop aan de bovenkant, is een 3xl geworden haha.
 
Normale lessen zijn een uur, vandaag 1,5uur gelest. Ik wilde eigenlijk 2uur maar paste niet in de agenda.

Jij bent ook lekker bezig geweest. Succes met je AVB
 
Vanmiddag geslaagd voor AVD!! Rit ging erg lekker, was ook stuk minder gespannen dan met AVB.

Nu vanmiddag of morgenochtend rijbewijs aanvragen met spoed en hopelijk vh weekend lekker rijden. Wat huren of proefritten.
Gefeliciteerd!

Normale lessen zijn een uur, vandaag 1,5uur gelest. Ik wilde eigenlijk 2uur maar paste niet in de agenda.

Jij bent ook lekker bezig geweest. Succes met je AVB

Thanks, ja alleen ik heb dan die oefening al wat vaker gedaan, dus even perfectioneren en dan snel door. Ik weet niet hoe je oefeningen natuurlijk gaan qua uitvoering. Maar ik ben bijvoorbeeld 1,5 uur een keer met halve draai en 8tje bezig geweest. Puur omdat ik het niet a la minute on de knie had, plus dan ook nog eens uitleg ;).
 
Vanmiddag geslaagd voor AVD!! Rit ging erg lekker, was ook stuk minder gespannen dan met AVB.

Nu vanmiddag of morgenochtend rijbewijs aanvragen met spoed en hopelijk vh weekend lekker rijden. Wat huren of proefritten.
Gefeliciteerd! Veel plezier met het uit zoeken van een motor.
Als je er één hebt..... Ritje! :]
 
Hallo allemaal,
hier ben ik ook weer. Mijn lessen lagen stil vanwege een lange vakantie. Ik ben vandaag weer begonnen en moest er echt weer inkomen zeg, man. Het ging superslecht. De langzame slalom deed ik vaker fout dan goed en als ik dacht dat ik hem goed deed reed ik te snel. De snelle slalom ging ook niet zo goed. De langzame slalom kon ik voor de vakantie gewoon maar vandaag was het een ramp. Ben zooooo boos op mezelf. Zicht op het examen heb ik hoe dan ook niet, ik voel zelf ook heel sterk dat ik daar echt nog lang niet klaar voor ben en dat ik waarschijnlijk een zeeeeer trage leerling ben.
Rijden op de weg gaat wel goed en is niet zo lastig, al ben ik daar soms wel wat slordig. Net zag ik een voetganger voor een zebrapad bijvoorbeeld te laat, dat was gewoon stom. Maar daar zak je dus wel op. Ik heb er nu zo geen vertrouwen meer in. Bleh.
 
Hallo allemaal,
hier ben ik ook weer. Mijn lessen lagen stil vanwege een lange vakantie. Ik ben vandaag weer begonnen en moest er echt weer inkomen zeg, man. Het ging superslecht. De langzame slalom deed ik vaker fout dan goed en als ik dacht dat ik hem goed deed reed ik te snel. De snelle slalom ging ook niet zo goed. De langzame slalom kon ik voor de vakantie gewoon maar vandaag was het een ramp. Ben zooooo boos op mezelf. Zicht op het examen heb ik hoe dan ook niet, ik voel zelf ook heel sterk dat ik daar echt nog lang niet klaar voor ben en dat ik waarschijnlijk een zeeeeer trage leerling ben.
Rijden op de weg gaat wel goed en is niet zo lastig, al ben ik daar soms wel wat slordig. Net zag ik een voetganger voor een zebrapad bijvoorbeeld te laat, dat was gewoon stom. Maar daar zak je dus wel op. Ik heb er nu zo geen vertrouwen meer in. Bleh.
Denkelijk moet je er weer ff inkomen. Je bent nog geen ervaren rijder en hebt een tijd niet gereden. Dan gaat niet direct alles perfect. Wanneer de volgende les?
 
Morgen. En dan vrijdag weer en volgende week ook 3 keer dacht ik. Raar dat je het gevoel zo snel weer "kwijt" bent. We doen ook alleen maar oefeningen die me na 1,5 uur echt helemaal de neus uitkomen. Snap wel dat die het belangrijkste zijn, maar ik heb de instructeur gevraagd of we ook wat meer kunnen gaan rijden. Rijden op de weg valt me dus ook tegen, ik ben echt te slordig.
Bovendien was 1 van de eerste dingen die ik vandaag deed mijn motor om laten vallen. Remde tijdens de 1è langzame slalomper ongeluk met de handrem. Ja, dan val je. Zo dom.
 
Morgen. En dan vrijdag weer en volgende week ook 3 keer dacht ik. Raar dat je het gevoel zo snel weer "kwijt" bent. We doen ook alleen maar oefeningen die me na 1,5 uur echt helemaal de neus uitkomen. Snap wel dat die het belangrijkste zijn, maar ik heb de instructeur gevraagd of we ook wat meer kunnen gaan rijden. Rijden op de weg valt me dus ook tegen, ik ben echt te slordig.
Bovendien was 1 van de eerste dingen die ik vandaag deed mijn motor om laten vallen. Remde tijdens de 1è langzame slalomper ongeluk met de handrem. Ja, dan val je. Zo dom.
Kijk, dan rij je lekker vaak en krijg je de smaak en de vaardigheid wel weer te pakken. Niet de moed opgeven! En steeds blijven bedenken dat :] leuk is!
 
Terug
Bovenaan Onderaan