Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Ik kan me wel voorstellen dat het frustratie oplevert. Bij mij gaan gelukkig de snelle oefeningen wel goed. Maar die verdomde langzame slalom wil gewoon niet lukken. Zodra ik het stuur omdraai beweeg ik mijn koppeling of de gashendel of ik stuur gewoon niet.

Ik weet zeker dat het mij uiteindelijk gaat lukken, ik heb pas drie echte AVB-lessen gehad, maar toch frustreert het. Ik ken de handelingen, ik weet wat ik moet doen, ik weet ook wat ik fout doe. Maar toch lukt het niet.

Wat betreft de instructeur mag ik niet klagen, hij laat mij drie kwartier de langzame slalom oefenen maar blijft niet alles honderd keer herhalen. Hij heeft alles benoemd wat ik fout doe. Maar hij begrijpt ook dat het geen zin heeft om elke les drie kwartier te benoemen wat ik fout doe. Zolang ik bewust ben van wat ik fout doe hoeft hij dat niet telkens te benoemen. Hij voelt trouwens ook goed aan dat ik eerst gedachteloos de motor moet kunnen bedienen. Ik moet nu overal te veel bij nadenken. Het moet zo zijn dat handelingen automatisch gaan. En dat heeft tijd nodig...

Ik ben trouwens wel geslaagd voor mij theorie vandaag. Maar drie gewonden (foute antwoorden). :)
Gefeliciteerd met je theorie! :t

En met de praktijk gaat 't ook heus wel goed komen. Alleen lijkt het me niet zo zinvol je drie kwartier achter elkaar de langzame slalom te laten oefenen. Afwisseling is het parool! Zeg dat gerust tegen je instructeur.
 
Aan de ene kant van het parkeerterrein staan de pionnen voor de langzame slalom, aan de andere kant staan de pionnen voor de precisiestop of de uitwijk oefening. Dus het niet niet echt drie kwartier alleen de langzame slalom. Na een paar keer proberen wissel ik hem af met andere oefeningen, die ik niet zo vaak hoef te oefenen omdat ik die al aardig doorheb.

Het is nu zaak dat ik de motor goed onder controle krijg. Ik hoef niet de oefeningen meteen uitstekend te doen, dat is voor mij in een later stadium pas belangrijk. Ik maak nog de fout door te langzaam de bocht door te gaan, het is soms meer rollen dan rijden. Dat kan op zich wel met korte bochten, maar dan vergeet ik het met slippende koppeling te doen. Dat automatisme moet nog komen.
 
Ik heb maandag mijn AVD examen. Ik vind het stiekem best spannend.
Mijn instructeur had op mijn rijvaardigheden de laatste paar lessen niets aan te merken (tuurlijk, je kan altijd nóg beter kijken etc. etc.).

Deze week had ik op dinsdag en zaterdag (overmorgen) nog lessen gepland staan, maar het gaat op de weg goed dat mijn instructeur zei dat ik er eentje kon laten vallen. Dit vind ik hem overigens sieren. Hij is tevens eigenaar van de zaak en had makkelijk dus nog een lesje extra aan me kunnen verdienen.

De les van dinsdag laten schieten. Zaterdag dus nog generale repetitie en dan gaan we ervoor maandag! Misschien optimistisch, maar ik heb de afspraak voor dinsdagochtend al gemaakt om mijn rijbewijs aan te vragen 😇
 
Hallo allemaal, bedankt voor het meedenken. Ik denk er heel hard over om van rijschool te wisselen, als dat temminste mogelijk is. Ik heb een soort pakket namelijk en ik weet niet of ik daar zomaar onderuit kom. Ik zou ook binnen de rijschool van leraar kunnen veranderen, maar ik denk dat een deel van het probleem ook bij mij ligt. Ik kan me heel slecht concentreren en heb behoorlijk faalangst. Dat eerste zorgt ervoor dat ik min of meer gedachteloos rij, op de automatische piloot eigenlijk wat in de auto goed gaat. Maar tijdens de rijlessen zijn er teveel dingen waar ik op moet letten/aan moet denken. Hier in Duitsland heb je veel meer en andere borden dan in Nederland. Ik maak tijdens het rijden echt nog teveel fouten. Het 2e punt maakt dat ik echt chagrijnig wordt als iemand voortdurend op je gebreken blijft hameren. Het is nooit eens: goh, dat deed je goed! Het gaat alleen over alles wat fout gaat en soms vind ik het echt nogal miereneukerig, maarja, wie ben ik.
Vanmorgen hebben we een heel stuk gereden, op mijn verzoek en dat was goed maar het viel wel tegen. Niet de bediening van de motor, dat gaat prima op de openbare weg, maar wel dus het alles precies volgens de regeltjes doen. daarna deden we nog wat oefeningetjes, waaronder de slalom en ik krijg de moter dus niet schuin, of in ieder geval niet genoeg. Daarna nog een paar cirkeltjes gereden maar het was niet voldoende. Daar moet ik dus aan gaan werken. Zegt hij dat ik maar even op youtube moet kijken hoe dat moet, ja lekker makkelijk voor hem zo. Hoe leer je iemand zijn motor schuin te krijgen? Ik vind dat eng.
Ik denk er inderdaad maar aan dat die 1000 euro niet wegzijn en dat ook mijn theorie en de voorbereiding daarvoor er in zit. Maar ik denk ook aan stoppen. Ik heb mijn rijbewijs niet per se nodig, had nooit verwacht dat het me zoveel stress zou opleveren (ik heb er vannacht letterlijk wakker van gelegen) en ik ben als de dood dat ik straks 3000, 4000 euro uitgeef en nog altijd geen rijbewijs heb.

Sorry voor het geklaag jongens :(

Proz8c, gefeliciteerd!
 
Zegt hij dat ik maar even op youtube moet kijken hoe dat moet, ja lekker makkelijk voor hem zo. Hoe leer je iemand zijn motor schuin te krijgen? Ik vind dat eng.
Ik denk er inderdaad maar aan dat die 1000 euro niet wegzijn en dat ook mijn theorie en de voorbereiding daarvoor er in zit. Maar ik denk ook aan stoppen. Ik heb mijn rijbewijs niet per se nodig, had nooit verwacht dat het me zoveel stress zou opleveren (ik heb er vannacht letterlijk wakker van gelegen) en ik ben als de dood dat ik straks 3000, 4000 euro uitgeef en nog altijd geen rijbewijs heb.

Sorry voor het geklaag jongens :(

Proz8c, gefeliciteerd!

Kijk eens op youtube bij de filmpjes van Rijschool Dalsem.
Ik heb daar erg veel aan gehad.
 
Heuj zojuist geslaagd voor mijn AVB. Inrijden ging uiteindelijk wel prima. Aangekomen op het terrein enigzins zenuwen. Kon nog even kijken naar mijn voorgangers, waarvan er 1tje er een potje van maakte. En ik zal eerlijk zijn, het gaf mij wel vertrouwen dat ik het beter kon ;). Mocht zelf kiezen of ik langzaam of snel begon. Gekozen voor mijn favoriete onderdeel snel. Uitwijk, langzame slalom, noodstop, parkeren, en zelfs de halve draai naar rechts gingen in 1 keer goed (mijn instructeur zij nog, ik stond er van te kijken hoe je die opeens goed deed. Ik zat dr altijd mee te kloten. Moest de stopproef over doen, ik had aangeleerd dat ik een motorlengte voor de pion klaar moest zijn. Deze examinator wou zien dat ik sterk remde, dus tja 2de keer deed ik dat maar en was het goed. Ook snelle slalom eerste keer verprutst, aanloop was niet lekker. Parkeerplaats was hobbelig, boom 10 meter voor de eerste pion. Was verrast. Tweede keer beter.

Kortom, grootste les was niet te veel druk maken. Het kan een keer fout gaan, direct doorpakken. En als je oefening wordt gekozen die je net iets minder kan, denken ach fuck it. Als het lukt dan mooi en anders balen. Succes ;)
 
Ik kan me wel voorstellen dat het frustratie oplevert. Bij mij gaan gelukkig de snelle oefeningen wel goed. Maar die verdomde langzame slalom wil gewoon niet lukken. Zodra ik het stuur omdraai beweeg ik mijn koppeling of de gashendel of ik stuur gewoon niet.
Herkenbaar! Wat voor mij werkte was om de gas hand iets wijder te zetten zodat de pink op dat knobbeltje naast het gas zit. Daarmee houd je je hand stabieler (want draait niet mee). Dat gas is in meer oefeningen een lastig ding vond ik. En heel soms heb ik daar nog last van ;-)

Ik ben trouwens wel geslaagd voor mij theorie vandaag. Maar drie gewonden (foute antwoorden). :)
Gefeliciteerd!
 
Hallo allemaal, bedankt voor het meedenken. Ik denk er heel hard over om van rijschool te wisselen, als dat temminste mogelijk is. Ik heb een soort pakket namelijk en ik weet niet of ik daar zomaar onderuit kom. Ik zou ook binnen de rijschool van leraar kunnen veranderen, maar ik denk dat een deel van het probleem ook bij mij ligt. Ik kan me heel slecht concentreren en heb behoorlijk faalangst. Dat eerste zorgt ervoor dat ik min of meer gedachteloos rij, op de automatische piloot eigenlijk wat in de auto goed gaat. Maar tijdens de rijlessen zijn er teveel dingen waar ik op moet letten/aan moet denken. Hier in Duitsland heb je veel meer en andere borden dan in Nederland. Ik maak tijdens het rijden echt nog teveel fouten. Het 2e punt maakt dat ik echt chagrijnig wordt als iemand voortdurend op je gebreken blijft hameren. Het is nooit eens: goh, dat deed je goed! Het gaat alleen over alles wat fout gaat en soms vind ik het echt nogal miereneukerig, maarja, wie ben ik.
Vanmorgen hebben we een heel stuk gereden, op mijn verzoek en dat was goed maar het viel wel tegen. Niet de bediening van de motor, dat gaat prima op de openbare weg, maar wel dus het alles precies volgens de regeltjes doen. daarna deden we nog wat oefeningetjes, waaronder de slalom en ik krijg de moter dus niet schuin, of in ieder geval niet genoeg. Daarna nog een paar cirkeltjes gereden maar het was niet voldoende. Daar moet ik dus aan gaan werken. Zegt hij dat ik maar even op youtube moet kijken hoe dat moet, ja lekker makkelijk voor hem zo. Hoe leer je iemand zijn motor schuin te krijgen? Ik vind dat eng.
Ik denk er inderdaad maar aan dat die 1000 euro niet wegzijn en dat ook mijn theorie en de voorbereiding daarvoor er in zit. Maar ik denk ook aan stoppen. Ik heb mijn rijbewijs niet per se nodig, had nooit verwacht dat het me zoveel stress zou opleveren (ik heb er vannacht letterlijk wakker van gelegen) en ik ben als de dood dat ik straks 3000, 4000 euro uitgeef en nog altijd geen rijbewijs heb.

Sorry voor het geklaag jongens :(

Proz8c, gefeliciteerd!

@Boebele Als je zoveel last hebt met je concentratie, probeer dan je lessen niet te lang te hebben. Beter een half uur hyperfocus, dan een uur half half en aan het einde omvallen van vermoeidheid. Ook met je examen, niet eerst nog een uur rijden, maar met een omweggetje naar het examen en dan examen doen. Ik heb op de bus na alle rijbewijzen, maar door bovenstaande aanpak heb ik allebei de motorexamens in 1x gehaald. B, C, CE in 3x en lzv in 2x. En altijd vooraf uurtje rijden en dan examen om vervolgens te zakken. In mijn geval had ik dan mijn concentratie verschoten in het lesje voor het examen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heuj zojuist geslaagd voor mijn AVB. Inrijden ging uiteindelijk wel prima. Aangekomen op het terrein enigzins zenuwen. Kon nog even kijken naar mijn voorgangers, waarvan er 1tje er een potje van maakte. En ik zal eerlijk zijn, het gaf mij wel vertrouwen dat ik het beter kon ;). Mocht zelf kiezen of ik langzaam of snel begon. Gekozen voor mijn favoriete onderdeel snel. Uitwijk, langzame slalom, noodstop, parkeren, en zelfs de halve draai naar rechts gingen in 1 keer goed (mijn instructeur zij nog, ik stond er van te kijken hoe je die opeens goed deed. Ik zat dr altijd mee te kloten. Moest de stopproef over doen, ik had aangeleerd dat ik een motorlengte voor de pion klaar moest zijn. Deze examinator wou zien dat ik sterk remde, dus tja 2de keer deed ik dat maar en was het goed. Ook snelle slalom eerste keer verprutst, aanloop was niet lekker. Parkeerplaats was hobbelig, boom 10 meter voor de eerste pion. Was verrast. Tweede keer beter.

Kortom, grootste les was niet te veel druk maken. Het kan een keer fout gaan, direct doorpakken. En als je oefening wordt gekozen die je net iets minder kan, denken ach fuck it. Als het lukt dan mooi en anders balen. Succes ;)
:t
 
Knap hoor, al die geslaagden!

Ik was net bij mijn rijschool en heb aangegeven van rijschool te willen wisselen, was geen probleem gelukkig. Wel jammer van het geld, vooral van de 300 euro aanmeldingskosten. Nu weer zoeken naar een andere rijschool, maar misschien las ik ook even een pauze in. Ben nogal stressgevoelig en dit alles maakt het er niet beter op.

En ik zat net te denken: als ik dan toch mobieler wil zijn, want dat was de reden dat ik motor wilde rijden, kan ik net zo goed weer een autootje kopen. Dan ben ik voor 1000 euro klaar en zit ik ook nog eens droog ;)
 
Knap hoor, al die geslaagden!

Ik was net bij mijn rijschool en heb aangegeven van rijschool te willen wisselen, was geen probleem gelukkig. Wel jammer van het geld, vooral van de 300 euro aanmeldingskosten. Nu weer zoeken naar een andere rijschool, maar misschien las ik ook even een pauze in. Ben nogal stressgevoelig en dit alles maakt het er niet beter op.

En ik zat net te denken: als ik dan toch mobieler wil zijn, want dat was de reden dat ik motor wilde rijden, kan ik net zo goed weer een autootje kopen. Dan ben ik voor 1000 euro klaar en zit ik ook nog eens droog ;)
huh hoezo moest je 300 euro aanmeldings kosten betalen? Dat klinkt echt als onzin...

Maar helaas voor jezelf, belangrijkste is denk ik dat je doet wat je het meest rust geeft. Ik was ook een paar keer flink pissed/gestressed na een moeilijke les. Maar door hard blijven werken en ja ook een goede fijne instructeur nu gehaald.
 
Dat heb je hier, die aanmeldingskosten. Administratiekosten ofzo denk ik. Inderdaad onzin, maar daar kom je hier niet onderuit.
 
Ze weten hun klanten wel aan zich te binden. Want als je wisselt ben je dat geld kwijt en bij een andere rijschool moet je het opnieuw betalen. Mede daardoor twijfel ik of ik überhaupt nog verder wil. En dat is dus ook de reden dat ik het een beetje heb laten aanmodderen, want ik had bij de 1e les direct geen goed gevoel bij de school.
 
Ze weten hun klanten wel aan zich te binden. Want als je wisselt ben je dat geld kwijt en bij een andere rijschool moet je het opnieuw betalen. Mede daardoor twijfel ik of ik überhaupt nog verder wil. En dat is dus ook de reden dat ik het een beetje heb laten aanmodderen, want ik had bij de 1e les direct geen goed gevoel bij de school.
Het zou jammer zijn als je het zou opgeven vanwege de rijschool. Maar ik kreeg uit een eerdere post de indruk dat je er niet echt plezier in hebt, ik bedoel in het motorrijden zelf. Misschien moet je dat eerst nog 's goed voor jezelf nagaan.

Ik ben er ook mee begonnen om sneller te zijn in het verkeer, en omdat ik op mijn werk wel met de motor in de parkeerkelder mag staan maar voor mijn auto geen plek kan krijgen en het in de omgeving van mijn werk verder allemaal betaald parkeren is à € 15,- per dag. Maar ik heb intussen ontdekt dat ik 't gewoon lekker en leuk vind om te rijden. Dat gevoel kan bij jou ook komen, maar zeker weet je dat natuurlijk niet. Bekijk het nog eens rustig. Die rijschool waar je nu bent heeft niet meer instructeurs dan deze?
 
Ik heb maandag mijn AVD examen. Ik vind het stiekem best spannend.
Mijn instructeur had op mijn rijvaardigheden de laatste paar lessen niets aan te merken (tuurlijk, je kan altijd nóg beter kijken etc. etc.).

Deze week had ik op dinsdag en zaterdag (overmorgen) nog lessen gepland staan, maar het gaat op de weg goed dat mijn instructeur zei dat ik er eentje kon laten vallen. Dit vind ik hem overigens sieren. Hij is tevens eigenaar van de zaak en had makkelijk dus nog een lesje extra aan me kunnen verdienen.

De les van dinsdag laten schieten. Zaterdag dus nog generale repetitie en dan gaan we ervoor maandag! Misschien optimistisch, maar ik heb de afspraak voor dinsdagochtend al gemaakt om mijn rijbewijs aan te vragen 😇
Véél succes!
 
Het zou jammer zijn als je het zou opgeven vanwege de rijschool. Maar ik kreeg uit een eerdere post de indruk dat je er niet echt plezier in hebt, ik bedoel in het motorrijden zelf. Misschien moet je dat eerst nog 's goed voor jezelf nagaan.

Ik ben er ook mee begonnen om sneller te zijn in het verkeer, en omdat ik op mijn werk wel met de motor in de parkeerkelder mag staan maar voor mijn auto geen plek kan krijgen en het in de omgeving van mijn werk verder allemaal betaald parkeren is à € 15,- per dag. Maar ik heb intussen ontdekt dat ik 't gewoon lekker en leuk vind om te rijden. Dat gevoel kan bij jou ook komen, maar zeker weet je dat natuurlijk niet. Bekijk het nog eens rustig. Die rijschool waar je nu bent heeft niet meer instructeurs dan deze?
Ik vind het rijden best leuk, maar de constante kritiek en dat het nooit goed lijkt te zijn niet. En dan ook nog eens die eindeloze oefeningen op dat oefenterrein. Er zijn wel meer instructeuren, maar ik vermoed dat dit de stijl van de rijschool is. Mijn vorige instructeur had er ook een handje van om te laat te beginnen en met zijn telefoon bezig te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik was net bij mijn rijschool en heb aangegeven van rijschool te willen wisselen, was geen probleem gelukkig. Wel jammer van het geld, vooral van de 300 euro aanmeldingskosten. Nu weer zoeken naar een andere rijschool, maar misschien las ik ook even een pauze in. Ben nogal stressgevoelig en dit alles maakt het er niet beter op.

300 euro aanmeldingskosten!? Wat zijn dat voor oplichters? Ze mogen blij zijn dat je bij ze komt lessen!

Edit:
Had nog niet gezien dat je in Duitsland lest. Neemt niet weg dat ik het nog steeds veel geld vind.
 
Laatst bewerkt:
zo gaat dat hier nou eenmaal. Niet alleen bij deze rijschool, ook bij andere. Ja, Duitsland is soms een stom land hoor. Veel mensen winden zich ook enorm op over de ARD-bijdrage, een soort kijk- en luistergeld van ik dacht 200 euro per jaar. Ook wanneer je geen tv hebt of radio luistert moet je die betalen. Is net zoiets als die aanmeldingskosten, gewoon geldklopperij. Had ook liever in Nederland gelest, maar dat mag niet.

Ik had net weer les en ik wilde eigenlijk afzeggen omdat ik toch al had besloten te gaan stoppen. Ik was ook niet helemaal lekker vanmorgen, maar het feit dat ik hoe dan ook moest betalen heeft me doen besloten de les gewoon te doen. En vandaag had ik er weer wat plezier in. De langzame slalom kreeg ik weer voor elkaar en de snelle slalom ging ook beter. Stop en go was ook prima, eigenlijk ging het meeste wel goed. Ik heb wel moeite om de motor scheef te gooien, vind dat echt zo enorm eng. Ook al laat hij het me voelen en zien, dat gevoel staat me gewoon niet aan. Na afloop van de les besprak ik mijn twijfels met mijn instructeur, maar hij raadde me sterk aan om door te gaan. Vandaag was het al een stuk beter dan gisteren zei hij, en hij zei dat ik al op 50% van de opleiding ben en dat het zonde zou zijn van de energie en het geld. En hij zei dat het er nu vooral om gaat dat ik de motor scheef durf te gooien, dat ik mijn angst overwin. Beheersing van het voertuig gaat nu al een stuk beter en ik heb er meer vertrouwen en plezier in. Was dat vandaag niet het geval geweest dan was dit mijn laatste les geweest. Maar overall had ik een goed gevoel over de les en mijn instructeur heeft me ook goed geholpen en staat ook open voor suggesties van mijn kant. Dat ik aangeef wanneer ik wil stoppen met de langzame slalom als die bijvoorbeeld een paar keer goed is gegaan.
 
zo gaat dat hier nou eenmaal. Niet alleen bij deze rijschool, ook bij andere. Ja, Duitsland is soms een stom land hoor. Veel mensen winden zich ook enorm op over de ARD-bijdrage, een soort kijk- en luistergeld van ik dacht 200 euro per jaar. Ook wanneer je geen tv hebt of radio luistert moet je die betalen. Is net zoiets als die aanmeldingskosten, gewoon geldklopperij. Had ook liever in Nederland gelest, maar dat mag niet.

Ik had net weer les en ik wilde eigenlijk afzeggen omdat ik toch al had besloten te gaan stoppen. Ik was ook niet helemaal lekker vanmorgen, maar het feit dat ik hoe dan ook moest betalen heeft me doen besloten de les gewoon te doen. En vandaag had ik er weer wat plezier in. De langzame slalom kreeg ik weer voor elkaar en de snelle slalom ging ook beter. Stop en go was ook prima, eigenlijk ging het meeste wel goed. Ik heb wel moeite om de motor scheef te gooien, vind dat echt zo enorm eng. Ook al laat hij het me voelen en zien, dat gevoel staat me gewoon niet aan. Na afloop van de les besprak ik mijn twijfels met mijn instructeur, maar hij raadde me sterk aan om door te gaan. Vandaag was het al een stuk beter dan gisteren zei hij, en hij zei dat ik al op 50% van de opleiding ben en dat het zonde zou zijn van de energie en het geld. En hij zei dat het er nu vooral om gaat dat ik de motor scheef durf te gooien, dat ik mijn angst overwin. Beheersing van het voertuig gaat nu al een stuk beter en ik heb er meer vertrouwen en plezier in. Was dat vandaag niet het geval geweest dan was dit mijn laatste les geweest. Maar overall had ik een goed gevoel over de les en mijn instructeur heeft me ook goed geholpen en staat ook open voor suggesties van mijn kant. Dat ik aangeef wanneer ik wil stoppen met de langzame slalom als die bijvoorbeeld een paar keer goed is gegaan.
:t
 
zo gaat dat hier nou eenmaal. Niet alleen bij deze rijschool, ook bij andere. Ja, Duitsland is soms een stom land hoor. Veel mensen winden zich ook enorm op over de ARD-bijdrage, een soort kijk- en luistergeld van ik dacht 200 euro per jaar. Ook wanneer je geen tv hebt of radio luistert moet je die betalen. Is net zoiets als die aanmeldingskosten, gewoon geldklopperij. Had ook liever in Nederland gelest, maar dat mag niet.

Ik had net weer les en ik wilde eigenlijk afzeggen omdat ik toch al had besloten te gaan stoppen. Ik was ook niet helemaal lekker vanmorgen, maar het feit dat ik hoe dan ook moest betalen heeft me doen besloten de les gewoon te doen. En vandaag had ik er weer wat plezier in. De langzame slalom kreeg ik weer voor elkaar en de snelle slalom ging ook beter. Stop en go was ook prima, eigenlijk ging het meeste wel goed. Ik heb wel moeite om de motor scheef te gooien, vind dat echt zo enorm eng. Ook al laat hij het me voelen en zien, dat gevoel staat me gewoon niet aan. Na afloop van de les besprak ik mijn twijfels met mijn instructeur, maar hij raadde me sterk aan om door te gaan. Vandaag was het al een stuk beter dan gisteren zei hij, en hij zei dat ik al op 50% van de opleiding ben en dat het zonde zou zijn van de energie en het geld. En hij zei dat het er nu vooral om gaat dat ik de motor scheef durf te gooien, dat ik mijn angst overwin. Beheersing van het voertuig gaat nu al een stuk beter en ik heb er meer vertrouwen en plezier in. Was dat vandaag niet het geval geweest dan was dit mijn laatste les geweest. Maar overall had ik een goed gevoel over de les en mijn instructeur heeft me ook goed geholpen en staat ook open voor suggesties van mijn kant. Dat ik aangeef wanneer ik wil stoppen met de langzame slalom als die bijvoorbeeld een paar keer goed is gegaan.

Kijk, dat zijn de positievere berichten! Die angst om de motor scheef te gooien is heel begrijpelijk, die heb ik en velen met mij ook gehad tijdens het lessen. Zelfs nu nog af en toe trouwens, maar mijn huidige motor gaat gelukkig niet zo schuin voordat ik de voetsteunen al aan de grond rij. :+ Dat is iets wat moet 'klikken' voordat die angst weggaat of in ieder geval afneemt. En oefenen oefenen oefenen!
Het klinkt alsof je instructeur ook een soort van 'wakker geschud' is, of in ieder geval je opmerkingen ter harte heeft genomen en je wat beter begrijpt. Even jammer dat hij niet eerder heeft aangegeven dat het best wel aardig gaat, maar als hij ook op dit niveau doorgaat moet het best goed komen! In essentie is en blijft het lessen gewoon kwestie van blijven oefenen tot het klikt, en dat duurt bij de één wat langer dan bij de ander. Je klinkt in ieder geval alsof je er weer wat meer plezier in hebt gevonden, en dat is het allerbelangrijkst!
 
Kijk, dat zijn de positievere berichten! Die angst om de motor scheef te gooien is heel begrijpelijk, die heb ik en velen met mij ook gehad tijdens het lessen. Zelfs nu nog af en toe trouwens, maar mijn huidige motor gaat gelukkig niet zo schuin voordat ik de voetsteunen al aan de grond rij. :+ Dat is iets wat moet 'klikken' voordat die angst weggaat of in ieder geval afneemt. En oefenen oefenen oefenen!
Het klinkt alsof je instructeur ook een soort van 'wakker geschud' is, of in ieder geval je opmerkingen ter harte heeft genomen en je wat beter begrijpt. Even jammer dat hij niet eerder heeft aangegeven dat het best wel aardig gaat, maar als hij ook op dit niveau doorgaat moet het best goed komen! In essentie is en blijft het lessen gewoon kwestie van blijven oefenen tot het klikt, en dat duurt bij de één wat langer dan bij de ander. Je klinkt in ieder geval alsof je er weer wat meer plezier in hebt gevonden, en dat is het allerbelangrijkst!
:Y
 
Kijk, dat zijn de positievere berichten! Die angst om de motor scheef te gooien is heel begrijpelijk, die heb ik en velen met mij ook gehad tijdens het lessen. Zelfs nu nog af en toe trouwens, maar mijn huidige motor gaat gelukkig niet zo schuin voordat ik de voetsteunen al aan de grond rij. :+ Dat is iets wat moet 'klikken' voordat die angst weggaat of in ieder geval afneemt. En oefenen oefenen oefenen!
Het klinkt alsof je instructeur ook een soort van 'wakker geschud' is, of in ieder geval je opmerkingen ter harte heeft genomen en je wat beter begrijpt. Even jammer dat hij niet eerder heeft aangegeven dat het best wel aardig gaat, maar als hij ook op dit niveau doorgaat moet het best goed komen! In essentie is en blijft het lessen gewoon kwestie van blijven oefenen tot het klikt, en dat duurt bij de één wat langer dan bij de ander. Je klinkt in ieder geval alsof je er weer wat meer plezier in hebt gevonden, en dat is het allerbelangrijkst!

Ja, vanmorgen dacht ik ineens: Hm, dit is eigenlijk niet eens zo stom :) Was vooral blij dat die langzame slalom weer lukte. Die kon ik voor de vakantie ook, maar nu lukte hij niet meer. Frustrerend! Ik moet hem trouwens op 4/5 km per uur rijden. Superlangzaam! Is dat in NLD ook zo? Je staat echt bijna stil.
En die constante kritiek tijdens de les, daar kan ik dus heel slecht tegen. Maar ik denk maar zo: beter dat hij nu kritisch is en ik het op het examen goed doe dan andersom. Hij zal er wel een reden voor zijn dat hij zo streng is. En dan lees ik jullie, dat zelfs mensen die afrijden nog moeite hebben met de oefeningen of ze zelfs fout doen. Dan ben ik dus geen uitzondering dat ik er zoveel moeite mee heb. Afschuinen ga ik leren, ik denk dat dat de focus is van de komende lessen. En dan het verkeer, daar maak ik echt teveel fouten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan