Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Gisteren onverwachts een uurtje AVD les gehad ipv AVB. Er reed ook iemand mee die vandaag examen moet doen, werd dus gelijk een examen rondje. O Danks dat ik erg bezig was met de bediening van de motor en hem 3xcheb af laten slaan ben ik niet on tevreden.

Ik vond het heerlijk om te doen, veel leuker dan de AVB oefeningen.
hahaha heel herkenbaar dit. Tussen het AVB lessen door ook een paar keer de weg op geweest vanwege de hitte. Gaf toch extra motivatie om die AVB oefeningen goed te doen ;).
 
Gisteren voor het eerst AVD in de regen. Vond het echt helemaal niets. Merkte dat ik een stuk rustigere (te rustig) door de snelle bochten heen ging vanwege de vele regen en ook minder hard dan anders. Ook reed ik nog teveel als een automobilist alsdus de instructeur. Kon ik mij ook wel in vinden. Ik rem bij het afgaan van een bijv afrit veel eerder met de motor dan nodig (ben ik gewend met de auto). Al met al een nuttige leerzame rit, wat ondanks die paar puntjes wel goed ging. Zal even gewenning worden.

1 ding weet ik wel, als ik niet hoef te rijden in de regen dan ga ik dat ook zeker niet doen. Echt geen reet aan :p.
 
Gisteren voor het eerst AVD in de regen. Vond het echt helemaal niets. Merkte dat ik een stuk rustigere (te rustig) door de snelle bochten heen ging vanwege de vele regen en ook minder hard dan anders. Ook reed ik nog teveel als een automobilist alsdus de instructeur. Kon ik mij ook wel in vinden. Ik rem bij het afgaan van een bijv afrit veel eerder met de motor dan nodig (ben ik gewend met de auto). Al met al een nuttige leerzame rit, wat ondanks die paar puntjes wel goed ging. Zal even gewenning worden.

1 ding weet ik wel, als ik niet hoef te rijden in de regen dan ga ik dat ook zeker niet doen. Echt geen reet aan :p.
Maar als je nou ergens heen moet? Je hebt het weer niet voor het uitkiezen.
 
Daarom zei hij waarschijnlijk als het niet hoeft doe ik het niet.
 
Wellicht niet het juiste topic maar wel 1 waar mensen in dezelfde materie zitten of hebben gezeten de afgelopen tijd!
ik ben een aantal weken geleden begonnen met Theorie leren d.m.v. het aanschaffen van een pakket bij de ANWB. Hierbij inbegrepen was hun theorie boek en daarbij heb ik toegang tot de online omgeving gekocht.

Inmiddels mijn boek van de ANWB uit en in hun online omgeving (die me erg tegenviel met aantallen examens) uitgekeken.
ik weet van mezelf dat ik baat heb bij het oefenen van examens. er zijn aardig wat aanbieders. heeft er iemand ervaring met deze online pakketten? en zo ja welke specifiek?

5 oktober heb ik mijn eerste les bij de ANWB, ook wel de 'opstapdag' genaamd. 10 oktober ga ik op voor mijn theorie.

alvast dank voor de reacties! :}
 
Wellicht niet het juiste topic maar wel 1 waar mensen in dezelfde materie zitten of hebben gezeten de afgelopen tijd!
ik ben een aantal weken geleden begonnen met Theorie leren d.m.v. het aanschaffen van een pakket bij de ANWB. Hierbij inbegrepen was hun theorie boek en daarbij heb ik toegang tot de online omgeving gekocht.

Inmiddels mijn boek van de ANWB uit en in hun online omgeving (die me erg tegenviel met aantallen examens) uitgekeken.
ik weet van mezelf dat ik baat heb bij het oefenen van examens. er zijn aardig wat aanbieders. heeft er iemand ervaring met deze online pakketten? en zo ja welke specifiek?

5 oktober heb ik mijn eerste les bij de ANWB, ook wel de 'opstapdag' genaamd. 10 oktober ga ik op voor mijn theorie.

alvast dank voor de reacties! :}
Ik heb ook gelest bij een ANWB-rijschool en ben voor theorie na de tweede keer geslaagd en voor AVB en AVD in één keer. Voor theorie had ik een papieren boek; bij de prijs waren online proefexamens inbegrepen. Ik kan dus niet anders dan dat aanbevelen! :t
 
Wellicht niet het juiste topic maar wel 1 waar mensen in dezelfde materie zitten of hebben gezeten de afgelopen tijd!
ik ben een aantal weken geleden begonnen met Theorie leren d.m.v. het aanschaffen van een pakket bij de ANWB. Hierbij inbegrepen was hun theorie boek en daarbij heb ik toegang tot de online omgeving gekocht.

Inmiddels mijn boek van de ANWB uit en in hun online omgeving (die me erg tegenviel met aantallen examens) uitgekeken.
ik weet van mezelf dat ik baat heb bij het oefenen van examens. er zijn aardig wat aanbieders. heeft er iemand ervaring met deze online pakketten? en zo ja welke specifiek?

5 oktober heb ik mijn eerste les bij de ANWB, ook wel de 'opstapdag' genaamd. 10 oktober ga ik op voor mijn theorie.

alvast dank voor de reacties! :}
Ik heb de Itheorie gedaan. Goed bevallen. goede uitleg en 50 proefexamens.
Gelijk de eerste keer geslaagd met 50 goede antwoorden.
 
Wellicht niet het juiste topic maar wel 1 waar mensen in dezelfde materie zitten of hebben gezeten de afgelopen tijd!
ik ben een aantal weken geleden begonnen met Theorie leren d.m.v. het aanschaffen van een pakket bij de ANWB. Hierbij inbegrepen was hun theorie boek en daarbij heb ik toegang tot de online omgeving gekocht.

Inmiddels mijn boek van de ANWB uit en in hun online omgeving (die me erg tegenviel met aantallen examens) uitgekeken.
ik weet van mezelf dat ik baat heb bij het oefenen van examens. er zijn aardig wat aanbieders. heeft er iemand ervaring met deze online pakketten? en zo ja welke specifiek?

5 oktober heb ik mijn eerste les bij de ANWB, ook wel de 'opstapdag' genaamd. 10 oktober ga ik op voor mijn theorie.

alvast dank voor de reacties! :}
Ik heb online examens geoefend via vekabest
 
Maar als je nou ergens heen moet? Je hebt het weer niet voor het uitkiezen.
Ah de enige reden dat ik ben gaan motorrijden is puur omdat het mij gaaf leek om te doen. Wanneer het mooi weer is een lekker stukkie rijden. Ik ben er absoluut niet van afhankelijk. Dus op die manier kan ik regen vaak wel vermijden denk ik ;)
 
Vies weer is het niet nee , gok dat 90% van de motor rijders er zo over denken dus dat scheelt.

Theorie leren had ik ook een boek vn vekabest en online module ging via theorie-leren.nl
 
Mijn motor staat nu ook onder de hoes in de garage hoor......

Ga met de trein naar werk, als ik ergens anders heen moet pak ik meestal de auto of ov.
Stad in ga ik niet met de motor..... Ik heb em ook echt voor plezier ritjes.
 
Gefeliciteerd allen die recentelijk het examen hebben gehaald en succes voor diegenen die nog mogen ;)

Vandaag hoorde ik opeens van een collega dat ze per november nieuwe regels aan het examen gaan hangen. Hier kon ik alleen niks over vinden dus weet iemand hier misschien iets?
Ga het anders zaterdag tijdens m'n les vragen. Alvast bedankt!
 
Gefeliciteerd allen die recentelijk het examen hebben gehaald en succes voor diegenen die nog mogen ;)

Vandaag hoorde ik opeens van een collega dat ze per november nieuwe regels aan het examen gaan hangen. Hier kon ik alleen niks over vinden dus weet iemand hier misschien iets?
Ga het anders zaterdag tijdens m'n les vragen. Alvast bedankt!
Gaat dat niet over het theorie examen?

Heb wel iets voorbij horen / zien komen.... Maar dat ging over theorie volgens mij.
 
Gisteren voor het eerst AVD in de regen. Vond het echt helemaal niets. Merkte dat ik een stuk rustigere (te rustig) door de snelle bochten heen ging vanwege de vele regen en ook minder hard dan anders. Ook reed ik nog teveel als een automobilist alsdus de instructeur. Kon ik mij ook wel in vinden. Ik rem bij het afgaan van een bijv afrit veel eerder met de motor dan nodig (ben ik gewend met de auto). Al met al een nuttige leerzame rit, wat ondanks die paar puntjes wel goed ging. Zal even gewenning worden.
Dat afremmen vind ik nog steeds wel een dingetje. Ben nog steeds van het laten uitrollen in plaats van laatste moment remmen. Lastige is ook dat op het laatste moment remmen alleen werkt als je geen auto voor je hebt, geen situatie is het zelfde.
Wat ik mijzelf wel probeer aan te leren is de remlamp te laten branden als ik weet dat er een auto achter mij zit of aan komt. Een motor gaat veel sneller langzamer dan een auto zonder te remmen (die zin loopt niet, kreeg het niet anders uit mijn vingers). Dit doe ik uiteraard met de voetrem ;-)
Maar wat later remmen kan over het algemeen geen kwaad nee.

Regen is niet het leukste maar ben wel blij deze veel gehad te hebben met mijn lessen. Net als een goede storm waar je voor je gevoel horizontaal over de weg rechtdoor gaat. De ervaring is heel fijn (niet op dat moment) maar ook het gevoel hoe iets hoort te rijden is een pluspunt. Mede door de slecht weer lessen had ik op mijn eigen motor direct door dat mijn banden niet okee waren met nat wegdek.

Succes!
 
Dat afremmen vind ik nog steeds wel een dingetje. Ben nog steeds van het laten uitrollen in plaats van laatste moment remmen. Lastige is ook dat op het laatste moment remmen alleen werkt als je geen auto voor je hebt, geen situatie is het zelfde.
Wat ik mijzelf wel probeer aan te leren is de remlamp te laten branden als ik weet dat er een auto achter mij zit of aan komt. Een motor gaat veel sneller langzamer dan een auto zonder te remmen (die zin loopt niet, kreeg het niet anders uit mijn vingers). Dit doe ik uiteraard met de voetrem ;-)
Maar wat later remmen kan over het algemeen geen kwaad nee.

Regen is niet het leukste maar ben wel blij deze veel gehad te hebben met mijn lessen. Net als een goede storm waar je voor je gevoel horizontaal over de weg rechtdoor gaat. De ervaring is heel fijn (niet op dat moment) maar ook het gevoel hoe iets hoort te rijden is een pluspunt. Mede door de slecht weer lessen had ik op mijn eigen motor direct door dat mijn banden niet okee waren met nat wegdek.

Succes!

Ik was tijdens mijn lessen ook blij dat ik er 1 les tussen had dat ik onweer, regen, en hagel heb gehad. Heb je toch een keer ervaring met die omstandigheden voordat je zelf de weg op gaat.
 
Dat afremmen vind ik nog steeds wel een dingetje. Ben nog steeds van het laten uitrollen in plaats van laatste moment remmen. Lastige is ook dat op het laatste moment remmen alleen werkt als je geen auto voor je hebt, geen situatie is het zelfde.
Wat ik mijzelf wel probeer aan te leren is de remlamp te laten branden als ik weet dat er een auto achter mij zit of aan komt. Een motor gaat veel sneller langzamer dan een auto zonder te remmen (die zin loopt niet, kreeg het niet anders uit mijn vingers). Dit doe ik uiteraard met de voetrem ;-)
Maar wat later remmen kan over het algemeen geen kwaad nee.

Regen is niet het leukste maar ben wel blij deze veel gehad te hebben met mijn lessen. Net als een goede storm waar je voor je gevoel horizontaal over de weg rechtdoor gaat. De ervaring is heel fijn (niet op dat moment) maar ook het gevoel hoe iets hoort te rijden is een pluspunt. Mede door de slecht weer lessen had ik op mijn eigen motor direct door dat mijn banden niet okee waren met nat wegdek.

Succes!

Haha ja mijn instructeur deed het eens voor wat ik deed, kan mij voorstellen dat het inderdaad kneiter irritant is voor iemand achter je. Wanneer je motor rijdt. Het aantikken van de voetrem wanneer een gevaarlijke situatie kan voordoen of file zit er inmiddels wel in ;).

Ja al paar keer met flinke wind op de motor ook gereden en aardig wat file gereden (leuk rond Amsterdam) dus natuurlijk alle ervaring is wenselijk. Maar ik wordt er toch wel een flink andere rijder door met regen merkte ik. Voor het eerst met enige angst (lees: stuk langzamer) de scherpe bochten in gegaan, waar ik normaal het heerlijk vindt om ze lekker aan te snijden op normale tempo.
 
Leuke dat er nog zoveel mensen aan het lessen zijn! ik was vorig jaar ook zo bezig. Terwijl ik mijn motor al thuis had staan! hopelijk komen er nog paar mooie drogen dagen aan voor jullie! Als iemand hier nog opzoek is naar leuke beginners motor, zie mijn signature! :)
 
Leuke dat er nog zoveel mensen aan het lessen zijn! ik was vorig jaar ook zo bezig. Terwijl ik mijn motor al thuis had staan! hopelijk komen er nog paar mooie drogen dagen aan voor jullie! Als iemand hier nog opzoek is naar leuke beginners motor, zie mijn signature! :)

Ik zie zo af en toe filmpjes van jou in mijn aanbevolen lijst van YT. Mooie Hornet hoor! Heb je al iets anders?
 
Ik zie zo af en toe filmpjes van jou in mijn aanbevolen lijst van YT. Mooie Hornet hoor! Heb je al iets anders?
Tijd om te subbe! Nee ik ga pas kijken als deze weg is, ik weet wel wat ik graag zou willen en dat is een supersport (kijken of dat bevalt naar een jaartje naked). Na mijn eerste jaar op deze hornet waarop ik veel heb geleerd en mij nooit in de steek heeft gelaten!
 
Vanmiddag geslaagd voor AVD!! Rit ging erg lekker, was ook stuk minder gespannen dan met AVB.

Nu vanmiddag of morgenochtend rijbewijs aanvragen met spoed en hopelijk vh weekend lekker rijden. Wat huren of proefritten.

En vandaag mijn eerste motor gekocht!

Ik had al heel veel proef gezeten, maar nog niet echt wat gereden behalve de Tracer 900 die ik had gehuurd. Dat was een heerlijke motor, maar toch een beetje lomper dan een naked. Als alternatief kom je dan bij een MT-09 uit, zelfde blok, maar dan wat strakker en sportiever. En ik vind het een zeer gave motor om te zien. Ik wilde echter graag een MT-09 SP, maar die zijn zeldzaam als occasion en prijzig nieuw. Deze week was er bij Goedhart een gebruikte binnengekomen, iets boven het geplande budget, maar toch maar even gereden. Super!! Wat een heerlijke machine!! En zo gaaf om te zien, zeker in SP uitvoering.

Lang verhaal kort: ik heb toch een hele nieuwe gekocht ipv de gebruikte waarmee ik heb gereden. Zelfde opties, dus zo gaat hij worden:
Vw0agbM_d.jpg


Nu een weekje wachten..
 
Terug
Bovenaan Onderaan