Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Vandaag weer een mooi avb lesje gehad. Uitwijk oefening ging goed. Kreeg alleen de vraag of ik hem niet eens ook wat sneller wou proberen dan de gebruikelijke 50km/h en zelfs met 60 lukte hij goed.
Langzame slalom ging ook redelijk maar nog niet constant voldoende genoeg. 8je ging eerst wat moeizaam en zelfs 1x is de motor uitgevallen en omgegaan. Kon hem nog net een paar cm boven de grond vasthouden. Heb nu wel behoorlijke spierpijn in de liezen. Daarna heeft de instructeur hem me eens goed voorgedaan en ook een keer met mij achterop op. Daarna lukte hij weer goed.
Halve draai ging vandaag ook wat moeizaam. Daarna een paar keer zonder de pilonen gedaan en toen ging die gewoon super. De overige oefeningen gingen eigenlijk vanzelf.

Nog 2 lessen te gaan tot het examen. Volgens de instructeur zit het wel goed. Heb er zelf ook wel vertouwen in. Moet nu alleen nog 3 oefeningen wat beter uitvoeren.
 
Vandaag weer een mooi avb lesje gehad. Uitwijk oefening ging goed. Kreeg alleen de vraag of ik hem niet eens ook wat sneller wou proberen dan de gebruikelijke 50km/h en zelfs met 60 lukte hij goed.
Langzame slalom ging ook redelijk maar nog niet constant voldoende genoeg. 8je ging eerst wat moeizaam en zelfs 1x is de motor uitgevallen en omgegaan. Kon hem nog net een paar cm boven de grond vasthouden. Heb nu wel behoorlijke spierpijn in de liezen. Daarna heeft de instructeur hem me eens goed voorgedaan en ook een keer met mij achterop op. Daarna lukte hij weer goed.
Halve draai ging vandaag ook wat moeizaam. Daarna een paar keer zonder de pilonen gedaan en toen ging die gewoon super. De overige oefeningen gingen eigenlijk vanzelf.

Nog 2 lessen te gaan tot het examen. Volgens de instructeur zit het wel goed. Heb er zelf ook wel vertouwen in. Moet nu alleen nog 3 oefeningen wat beter uitvoeren.
Blijft lastig he die halve draai en 8tje daar ben ik ook nog mee bezig. Ik moet over het punt heen van mijn angst dat ik kort genoeg draai en niet omval. Langzame slalom gaat nu wel beter. Ik wil eigenlijk ook dit jaar nog het examen gaan doen maar dat ligt natuurlijk aan mijzelf. Succes met je laatste lessen en zet m op!
 
Omvallen ben ik nog niet zo bang voor. Heb hem nu al tot 2x toe goed kunnen recht houden (met spierpijn tot gevolg). Het is meer de handeling remmen en gas geven tegelijk en het doseren van beide.
Volgens de instructeur probeer ik het te perfect te doen waardoor het juist mis gaat. En daar heeft hij ook wel gelijk in.
 
Omvallen ben ik nog niet zo bang voor. Heb hem nu al tot 2x toe goed kunnen recht houden (met spierpijn tot gevolg). Het is meer de handeling remmen en gas geven tegelijk en het doseren van beide.
Volgens de instructeur probeer ik het te perfect te doen waardoor het juist mis gaat. En daar heeft hij ook wel gelijk in.
Het blijft een kwestie van vaak doen/ oefenen maar dat geldt voor alles ;)
 
Damn leuk ding als eerste motor :O

En vandaag mijn eerste motor gekocht!

Ik had al heel veel proef gezeten, maar nog niet echt wat gereden behalve de Tracer 900 die ik had gehuurd. Dat was een heerlijke motor, maar toch een beetje lomper dan een naked. Als alternatief kom je dan bij een MT-09 uit, zelfde blok, maar dan wat strakker en sportiever. En ik vind het een zeer gave motor om te zien. Ik wilde echter graag een MT-09 SP, maar die zijn zeldzaam als occasion en prijzig nieuw. Deze week was er bij Goedhart een gebruikte binnengekomen, iets boven het geplande budget, maar toch maar even gereden. Super!! Wat een heerlijke machine!! En zo gaaf om te zien, zeker in SP uitvoering.

Lang verhaal kort: ik heb toch een hele nieuwe gekocht ipv de gebruikte waarmee ik heb gereden. Zelfde opties, dus zo gaat hij worden:
Vw0agbM_d.jpg


Nu een weekje wachten..
 
Even een vraag aan de mannen en vrouwen die recent AVD examen hebben gedaan.
Ik moet volgende week examen doen, ik heb alleen nog steeds oproepkaart ontvangen. Volgens het CBR moet ik die wel meenemen.
Weet iemand of je deze in de week voor het examen nog gaat ontvangen?

Bij het AVB zat de oproepkaart gelijk bij de bevestigingsmail van het CBR.
 
Even een vraag aan de mannen en vrouwen die recent AVD examen hebben gedaan.
Ik moet volgende week examen doen, ik heb alleen nog steeds oproepkaart ontvangen. Volgens het CBR moet ik die wel meenemen.
Weet iemand of je deze in de week voor het examen nog gaat ontvangen?

Bij het AVB zat de oproepkaart gelijk bij de bevestigingsmail van het CBR.
Ik zou even bellen, dan heb je gelijk het antwoord. Misschien iets mis gegaan bij de mail. Of kun je niet inloggen en dan je kaart zien ?
 
Niet teveel over na denken. Heb ik ook wel eens met bepaalde oefeningen. De ene keer gaan ze beter dan de andere keer. Zolang je iedere keer een stapje voorwaarts maakt is het goed.
 
Merkt zelf dat goed uitgerust zijn helpt.
Ben keer AVB gaan doen na een training van 4uur op de racefiets , was geen succes ( zacht uitgedrukt)
 
Even een vraag aan de mannen en vrouwen die recent AVD examen hebben gedaan.
Ik moet volgende week examen doen, ik heb alleen nog steeds oproepkaart ontvangen. Volgens het CBR moet ik die wel meenemen.
Weet iemand of je deze in de week voor het examen nog gaat ontvangen?

Bij het AVB zat de oproepkaart gelijk bij de bevestigingsmail van het CBR.
Bij mij zat hij ook gelijk bij de bevestigingsmail, zou dus ff bellen (mss eerst ff je rijschool bellen? Want zij moeten m ook hebben)
 
Vandaag ging het gelukkig weer wat beter. Woensdag weer een les..
Merk zelf ook wel dat hoe meer je nu rijdt heb 7 lessen AVB gehad en nu 2 AVD, dat je steeds meer ontsnappen gaat rijden.

Even een vraag aan de mannen en vrouwen die recent AVD examen hebben gedaan.
Ik moet volgende week examen doen, ik heb alleen nog steeds oproepkaart ontvangen. Volgens het CBR moet ik die wel meenemen.
Weet iemand of je deze in de week voor het examen nog gaat ontvangen?

Bij het AVB zat de oproepkaart gelijk bij de bevestigingsmail van het CBR.

Heb ook gewoon een mail gehad van CBR toen rijschool alles heeft aangevraagd.
 
Nee nog niet... daar ga ik wel eens even rustig voor kijken, wil beginnen met een Suzuki Intruder, die vind ik wel snaak.....
Idd, indrukwekkende fiets. Maar als ik er iets over zeggen mag, het zijn wel zware modellen, misschien minder geschikt voor een beginner. Ik weet niet wie, wat en hoe je bent, maar overweeg nog eens of je niet met een wat lichter model zou beginnen met het op de motor deelnemen aan het verkeer. Ik begon destijds met een Yamaha 900 Diversion en die vond ik al aan de zware kant. Zelf weten natuurlijk, ik geef maar iets in overweging.
 
Idd, indrukwekkende fiets. Maar als ik er iets over zeggen mag, het zijn wel zware modellen, misschien minder geschikt voor een beginner. Ik weet niet wie, wat en hoe je bent, maar overweeg nog eens of je niet met een wat lichter model zou beginnen met het op de motor deelnemen aan het verkeer. Ik begon destijds met een Yamaha 900 Diversion en die vond ik al aan de zware kant. Zelf weten natuurlijk, ik geef maar iets in overweging.
Nou ik ben niet van het harde rijden en plat door de bochten, daar ben ik te oud voor. Zit ook te kijken voor een 800 he, om te beginnen. Mannelijk genoeg :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan