Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Nou ik ben niet van het harde rijden en plat door de bochten, daar ben ik te oud voor. Zit ook te kijken voor een 800 he, om te beginnen. Mannelijk genoeg :)

Hoef je niet oud voor te zijn hoor, ik ben 28 en plop ook gewoon vrolijk op een 1100 Dragstar. ;) Bochtenblazen kan altijd nog.
Is trouwens ook mijn eerste motor, richting de 300 kilo met alle accessoires erop geschroefd, en prima handelbaar. Helpt natuurlijk dat ik zelf ook een kleine 115 kilo in de schaal leg tegen 1.85m lengte, mijn 1.57m en 50 kilo wegende vriendin heeft er wat meer moeite mee. :+ Gewoon zorgen dat je een goeie proefrit maakt, een zware motor als beginmotor hoeft helemaal geen probleem te zijn!
 
Helleuh all,

Ik ben zojuist geslaagd voor mijn AVD met dit pokkeweer. Eerste keer ook meteen....
Lekker dus! Nu wat vaker op dit forum te vinden :)
Greets!
Gefeliciteerd! *O* Gewoon lekker wat huren of lenen als je je papiertje binnen hebt. Met dit weer is de nood voor een motortoch iets kleiner dan in de zomer ;-)

Zal dat maandag eens proberen.
Succes!
 
Gefeliciteerd! *O* Gewoon lekker wat huren of lenen als je je papiertje binnen hebt. Met dit weer is de nood voor een motortoch iets kleiner dan in de zomer ;-)


Succes!
Ja thanks!

Klopt ook, het is niet dat ik nu volgende week een motor wil gaan kopen, want dan ga ik er toch nog niet zoveel op rijden met dit weer....
Het wordt denk ik wel een Suzuki Intruder 800, ik ben maar 1.70 en die kan ik nog makkelijk overeind houden :)
 
Gefeliciteerd, ik mag komende maandag mijn kunsten vertonen. Nu al dagen nerveus voor....
Eet tijdig een banaan. Er wordt beweerd dat dat helpt; ik kan dat niet uit eigen ervaring bevestigen (maar heb destijds mijn AVD wel in één keer gehaald).
Veel succes gewenst! Maar eerst nog een goed weekend! *O*
 
Zojuist een opstapdag gedaan georganiseerd vanuit de ANWB. je kan hier kennismaken met het motorrijden en direct erna profiteren van een voordeelpakket. ik heb genoten! had ik dit maar veel eerder gedaan!
mede door mijn jeugdervaring op een crosser (misschien 10x een uurtje?) heb ik nu enorm voordeel. ik was snel gewend aan de motor en kon al lekker gooien in de grote slalom. de instructeur daagde me uit om e.e.a. aan bijzondere verrichtingen uit te voeren welke eigenlijk allemaal goed verliepen.
Ze denken dat ik totaal 10 uur les nodig heb. A.s. woensdag ga ik starten!
 
Laatst bewerkt:
Eet tijdig een banaan. Er wordt beweerd dat dat helpt; ik kan dat niet uit eigen ervaring bevestigen (maar heb destijds mijn AVD wel in één keer gehaald).
Veel succes gewenst! Maar eerst nog een goed weekend! *O*

Ja ja geslaagd, met de banaan *O* _O-

Lekkere rit gereden, wel frisjes met de zomerhandschoenen.
Reed 1 x verkeerd, mocht rustig omkeren en weer door. examinator zei ook iedereen rijdt wel een keer verkeerd, overkomt mij ook nog steeds.
Deze in de pocket.
motor.jpg
 
ik ook ondanks goede training gezakt voor AVB. Ik zag mensen voor mij stuntelen op de langzame oefeningen en ik dacht zei nog, die hebben te kort gelest. Eenmaal zelf op weg naar de mooie gekleurde pionnetjes kreeg ik het ook gewoon niet gedaan. Jammer hoor. Weer 5 weken wachten!
ai dat is minder leuk! Weet je wat je fout deed en gebeurde dit ook tijdens de lessen wel eens?
hoeveel les had je gehad?
 
11 of 12 lessen en tijdens lessen was de 8 en langzame slalom niet perse spannnend meer eigenlijk. Maar eenmaal op het moment dat het echt moet dan kreeg ik tempo niet goed, handjes wilden niet lekker meewerken. zag er vast heel sneu uit allemaal haha! Rest van de oefeningen gingen dan wel weer ruim voldoende. Maar ja, zoals bekend. 2 foute langzame is afkeur.

De kosten vind ik geen probleem maar ik had al ruim 6 weken moeten wachten dus dat stond er voor mij op het spel.
 
Na 7 lessen een paar weken geleden het AVB examen(foutloos) gehaald, theorie had ik ook al voor dat examen gehaald. AVD examen heb ik 31 oktober, ondertussen 2 lessen gehad van 2 uur op de weg. En het gaat de goede kant op, alleen moet ik een beetje aandacht besteden aan het afstand houden en het voorsorteren, voor de rest gaat het de goede kant op!
 
Na 7 lessen een paar weken geleden het AVB examen(foutloos) gehaald, theorie had ik ook al voor dat examen gehaald. AVD examen heb ik 31 oktober, ondertussen 2 lessen gehad van 2 uur op de weg. En het gaat de goede kant op, alleen moet ik een beetje aandacht besteden aan het afstand houden en het voorsorteren, voor de rest gaat het de goede kant op!
Nog ruimschoots tijd om in een paar lesjes je vaardigheden nog wat bij te schaven en op te poetsen :t
 
Woensdagmiddag mn 1e les AVB gehad in de stromende, en echt STROMENDE regen, wat een vuurdoop was dat :o.
Na de les besproken dat het examen AVB kan worden ingepland z.s.m.
Gistermiddag mijn 1e keer op voor de theorie welke ik binnen 10 min met 1 fout heb gehaald, pak van mn hart want hier zag ik enorm tegenop.
Nog 1 lesje vlak voor AVB examen en dan doorplannen voor AVD, loopt lekker! :}
 
na zo'n plensbui kan het alleen nog maar meevallen, erger dan dat wordt het niet _O- ook een plensbui is een leermomentje: snelheid aanpassen, niet blijven doorjakkeren, omdat je instructeur heeft gezegd dat je iets sneller dan de rest van het verkeer moet rijden. blijf letten op je eigen veiligheid.

AVB is nou niet het leukste deel van het rijbewijs, maar het moet nou eenmaal...en denk nou niet dat je na je AVB-examen van de nare verrichtingen af bent. je zal ze vaker gebruiken dan je denkt. maar op een gegeven moment gaat het allemaal vanzelf.

tijdens AVD zal je ook wel momenten krijgen dat je denkt: 'het wordt niks'. maar ook hier geldt, net als tijdens je AVB-lessen: op gegeven moment valt het op zijn plek. met je AVD-examen let de examinator erg op je kijkgedrag. dus je hoofd verdraaien als je je spiegels controleert. blijven rondkijken, weet wat er om je heen gebeurt!
 
Ik vond AVB juist het leukste van de opleiding 🙈 AVD vond ik helemaal niks .
Zit je net lekker te sturen in het heuvelland zit die idioot in je oren te mekkeren _O-
 
Ik heb zaterdag met een gehuurde motor gereden en ben flink nat geregend.
Mijn Shoei GT Air2 ruikt nu een beetje vreemd en mijn Revit Sirius H2O handschoenen zijn ook niet droog meer.
Heeft iemand tips hoe ik alles nu het beste kan laten drogen?
 
Ik heb zaterdag met een gehuurde motor gereden en ben flink nat geregend.
Mijn Shoei GT Air2 ruikt nu een beetje vreemd en mijn Revit Sirius H2O handschoenen zijn ook niet droog meer.
Heeft iemand tips hoe ik alles nu het beste kan laten drogen?

Zorg dat er lucht door kan gaan, dus zet je helm ergens neer met de klep open. Durf er zelf ook wel eens zo een vochtvreter in te doen als deze echt nat is aan de binnenkant. Dan is deze echt weer helemaal droog, maar dan moet je er wel zorgen dat je de helm weer dicht is want dan trekt dat ding minder vocht aan. Je zou ook je padding eruit kunnen halen om te drogen, maar weet niet hoe makkelijk dat is met die helm.

Handschoenen gewoon open over een deurklink ofzo schuiven zodat ze kunnen luchten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan