Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Zal mezelf denk ook wat veker in dit draad begeven, eerste proefrijles gehad vandaag en het was echt helemaal top, ik zie mijzelf al helemaal lekker touren al in de zomer :o

Trouwens iemand ervaring met Mike Toetenel (Naaldwijk), Don (Naaldwijk) of ANWB motorlessen bij MotorPlanet in Almere met Francis?
 
Pffff ongelooflijk zeg, vanochtend nog even alle oefeningen doorgenomen op het terrein waar het straks moet gebeuren voor AVB, wat gebeurt me ik laat de motor vallen! Zo ongelooflijk stom zeg, bijna tot stilstand en de instructeur riep iets. Op de 1 of andere manier kijk ik om en zet ik mijn stuur haaks neer en plof daar ging ik. Snel killswitch en gelukkig verder alleen een zere hand eraan overgehouden en de motor een klein schaafplekje op de beugel.

Oefeningen gingen verder prima, direct weer opgestapt en verder gegaan. Ik was even 5 min ergens anders met mijn hoofd. (Waarschijnlijk mijn gedeukte ego.) Want het afschuinen ging in die 5 minuten verschrikkelijk. Gelukkig herpakte ik mezelf en ging de rest goed.

Hopelijk vrijdag niet van zulke capriolen, sta er nog steeds versteld van dat het me gebeurde, de instructeur vond het verder niet erg, ik vond het erger dan hem volgens mij, liever de lesmotor dan je eigen motor straks tussen neus en lippen door.
Maak je absoluut geen zorgen over het neerleggen van de motor. De dag voor ik opging heb ik hem ook nog maar net kunnen recht houden met het 8tje.

Daarna vertelde me de instructeur ook nog een leuke. Een geslaagde kandidaat kwam hem zijn nieuwe motor laten zien en hij ging eens een kleine stukje erop rijden en alsof het zo moest zijn gaat hij met het van de oprit afrijden rechts de weg op ook onderuit. En geloof me, het is een man die echt wel kan motor rijden. Moraal van het verhaal, zelfs de meest ervaren rijders willen nog wel eens omgaan met de motor en vooral als het voor die persoon een onbekende motor is.
 
Thanks voor de opbeurende woorden mensen! Ik weet dat vallen of omkieperen me niet een slechte rijder maakt. Ik kon me gelukkig ook herpakken en deed de oefeningen zoals het moet.

Ik denk dat vooral mijn ego de grootste deuk op heeft gelopen.
 
Zal mezelf denk ook wat veker in dit draad begeven, eerste proefrijles gehad vandaag en het was echt helemaal top, ik zie mijzelf al helemaal lekker touren al in de zomer :o

Trouwens iemand ervaring met Mike Toetenel (Naaldwijk), Don (Naaldwijk) of ANWB motorlessen bij MotorPlanet in Almere met Francis?
Volgens mij zijn de eerste twee wel goed.
Met de anwb hoor ik mindere verhalen, maar dat is vooral auto. En vast ook afhankelijk welke instructeur je hebt.

Ik zou voor de instructeur gaan waar jij je het beste bij voelt.

In ieder geval lekker gaan lessen!
 
Thanks voor de opbeurende woorden mensen! Ik weet dat vallen of omkieperen me niet een slechte rijder maakt. Ik kon me gelukkig ook herpakken en deed de oefeningen zoals het moet.

Ik denk dat vooral mijn ego de grootste deuk op heeft gelopen.
Ik heb de motor ook een paar x neergelegd en inderdaad heeft mijn ego de meeste schade opgelopen (en een scheen die na 4 maanden nog blauw is) 😂... Allemaal momenten waar je van leert!

Mijn eigen motor ook al neergelegd met op de bok zetten.... Ik deed te wild, verloor m'n evenwicht en toen lag ie.... Gelukkig geen schade verder.

Voor mij is de motor pakken ook echt een drempel.... Ik moet em achter de auto vandaan halen. Hij staat achter een soort betonnen drempels, weet niet of je het op m'n profielfoto kan zien, maar dan heb ik iets meer dan een wiellengte om em ertussenuit te krijgen. En dan weer terug. Ik heb inmiddels wel een manier gevonden waarbij het sneller gaat. Als m'n wiel de rand raakt trek ik aan de achterkant van de motor om em weer ruimte 'te geven' 😂 echt een hele operatie...
Toen het nog mooi weer was stond ie wel buiten.... Dan is de drempel een stuk lager...
 
Ik heb de motor ook een paar x neergelegd en inderdaad heeft mijn ego de meeste schade opgelopen (en een scheen die na 4 maanden nog blauw is) 😂... Allemaal momenten waar je van leert!

Mijn eigen motor ook al neergelegd met op de bok zetten.... Ik deed te wild, verloor m'n evenwicht en toen lag ie.... Gelukkig geen schade verder.

Voor mij is de motor pakken ook echt een drempel.... Ik moet em achter de auto vandaan halen. Hij staat achter een soort betonnen drempels, weet niet of je het op m'n profielfoto kan zien, maar dan heb ik iets meer dan een wiellengte om em ertussenuit te krijgen. En dan weer terug. Ik heb inmiddels wel een manier gevonden waarbij het sneller gaat. Als m'n wiel de rand raakt trek ik aan de achterkant van de motor om em weer ruimte 'te geven' 😂 echt een hele operatie...
Toen het nog mooi weer was stond ie wel buiten.... Dan is de drempel een stuk lager...

Ik heb 'm een tijdje precies zo gehad in de parkeergarage van mijn appartementencomplex; blok beton, motor erachter, auto ervoor. Als mijn beide buren thuis waren kon ik er niet uit, en aangezien dat bakbeest zo verrekte zwaar en breed is was het telkens maar weer hopen dat 'ie rechtop bleef. Op een gegeven moment was ik het zat, en heb ik hem maar in een ongebruikt hoekje van de garage gezet. :+

EDIT; dan krijg je dus dit effect. Kostte me meermaals bijna mijn rug om hem er weer vandaan te krijgen...
WhatsApp Image 2019-10-25 at 14.14.29.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Zo, gister dus mijn eerste proefles gehad. Moet zeggen, het was... Makkelijker dan ik had gedacht, moeilijker dan het lijkt. hoe verwarrend dat ook klinkt.
Had verwacht dat het wat lastiger was om hem in balans te houden, maar dat ging eigenlijk best ok. Spelen met de koppeling/Gas is even wennen, komt makkelijk veel kracht vrij. Verbaaste me het meest over hoe snel de toeren oplopen bij het kleinste kninkje in de pols. (HElemaal vergeleken met mijn Puchje van 15 jaar terug…)

Wel gelijk van rijschool geswitched, instructeur had het drukker dan ik had gedacht in deze tijd (goed voor hem!) en ik wil toch wel graag vaste tijden rijden om mijn prive planning mogelijk te houden. Gelukkig zitten er genoeg hier in de regio, via WhatsApp contact op de website contact opgenomen en gister avond alles gelijk geregeld. Zaterdag mijn "eerste echte les". #Zinan!
 
Ik heb 'm een tijdje precies zo gehad in de parkeergarage van mijn appartementencomplex; blok beton, motor erachter, auto ervoor. Als mijn beide buren thuis waren kon ik er niet uit, en aangezien dat bakbeest zo verrekte zwaar en breed is was het telkens maar weer hopen dat 'ie rechtop bleef. Op een gegeven moment was ik het zat, en heb ik hem maar in een ongebruikt hoekje van de garage gezet. :+
Gelukkig zijn beide parkeervakken naast ons leeg.... Ik heb er ook over nagedacht om em voorin de garage aan het hek vast te zetten, maar als er dan een auto op die parkeerplek staat kan je er ook niet uit. En dan staat ie precies in het zicht... Verder helaas niet echt een plekje.
Wij hebben ook om een andere parkeerplek gevraagd, omdat ie altijd leeg staat. Blijkt iemand er gewoon iedere maand voor te betalen.... mweh... En je weet nooit wanneer er ineens weer een auto staat.... Zo onvoorspelbaar hier.
 
Zo, gister dus mijn eerste proefles gehad. Moet zeggen, het was... Makkelijker dan ik had gedacht, moeilijker dan het lijkt. hoe verwarrend dat ook klinkt.
Had verwacht dat het wat lastiger was om hem in balans te houden, maar dat ging eigenlijk best ok. Spelen met de koppeling/Gas is even wennen, komt makkelijk veel kracht vrij. Verbaaste me het meest over hoe snel de toeren oplopen bij het kleinste kninkje in de pols. (HElemaal vergeleken met mijn Puchje van 15 jaar terug…)

Wel gelijk van rijschool geswitched, instructeur had het drukker dan ik had gedacht in deze tijd (goed voor hem!) en ik wil toch wel graag vaste tijden rijden om mijn prive planning mogelijk te houden. Gelukkig zitten er genoeg hier in de regio, via WhatsApp contact op de website contact opgenomen en gister avond alles gelijk geregeld. Zaterdag mijn "eerste echte les". #Zinan!
Je komt uit Voorburg zie ik?
Waar les je? :)
 
Vandaag geslaagd voor mijn AVD, dus ik mag mezelf motorrijder noemen *D.

Proficiat! Ik en vriendinlief hebben ook vandaag beide het AVD behaald.
Zij met veel zenuwen maar goede rit, ik met vertrouwen maar een taaie rit waarvan ik ook niet had opgekeken als ik terug had mogen komen, had geluk met examinator. Yamaha Diversion die in de schuur staat zaterdag even naar de shop voor laatste dingetjes en dan kunnen wij kilometers maken :)
 
Ik ben 2 September geslaagd! Rijd nu al een aantal weken op mijn eigen motor. En geniet er zo intens van!

Wil iedereen die bijgedragen heeft aan dit topic super bedanken! Ik heb menigmaal in de put gezeten tijdens het lessen, denkend dat ik het nooit zou leren. Maar het is echt gelukt 8-) ! Jullie bijdragen hebben mij laten zien dat iedereen weleens twijfelt en jullie adviezen hebben mij geholpen om sneller te slagen! Superbedankt dus!

Overigens:
Ik heb gelest bij rijschool Nobel in Hellevoetsluis. Erg fijne lessen van leuke instructeurs. Info met humor gegeven. Zeer veel kennis van zaken en goede gaven om het ook goed over te brengen en aan te leren. Aanrader als je in de buurt woont!!
 
Ik heb gelest bij rijschool Nobel in Hellevoetsluis. Erg fijne lessen van leuke instructeurs. Info met humor gegeven. Zeer veel kennis van zaken en goede gaven om het ook goed over te brengen en aan te leren. Aanrader als je in de buurt woont!!
Ben sinds zaterdag daar gestart. Zeker een fijne rijschool, heel vriendelijk en erg enthousiast. Motiveert mij alleen maar om meer te willen lessen :)

Vandaag eerste echte rijles gehad. Verbaas me toch wel (positief) hoe fijn zo’n motor op de weg ligt.

iedereen thanks voor de reactie over de versnellingen tellen trouwens nog! Vandaag ging t een stuk beter, inderdaad oefening baart kunst zoals de titel al mooi zegt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan