Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Daar gisteren 5 jaar geleden in 1 keer geslaagd.. goede vent toen gehad.

maar je moet je niet bezig houden met de examinator of cbr, maar het rijden zelf. Rij zoals in de les; defensief, maar vlot. Laat je niet afleiden door foutjes die je maakt. Niet teveel nadenken en niet teveel twijfelen.

Waar heb jij gelest ??
nee inderdaad dat zijn wel de goeie tips ik heb 27 januari mijn avb examen dan zal de rest wel
Volgen
 
Daar gisteren 5 jaar geleden in 1 keer geslaagd.. goede vent toen gehad.

maar je moet je niet bezig houden met de examinator of cbr, maar het rijden zelf. Rij zoals in de les; defensief, maar vlot. Laat je niet afleiden door foutjes die je maakt. Niet teveel nadenken en niet teveel twijfelen.

Klopt helemaal, foutjes ga je toch maken. Wanneer je daar heel erg over gaat nadenken gaan de fouten zich opstapelen.
De examinator wil gewoon zien dat je gebruik maakt van de voordelen van de motor en je veilig door het verkeer kunt verplaatsen.
 
Ben er onderhand alweer 2 uurtjes weer moest ff bijkomen MIJN GOD

wat was het spannend maar ook ontzettend gaaf heb het rond de 100/110 gehouden zal de volgende keer wel sneller zijn.
Me instructeur zei in het begin eerste keer snelweg voelt alsof je in een tornado rijd nou zo voelde het ook haha heb geloof ik nog paar keer “WOEHOEEEEEE” geschreeuwd in de helm haha
Fijn dat je het in ieder geval ontzettend gaaf hebt gevonden! Dat geeft de burger moed ;)
 
Ben er onderhand alweer 2 uurtjes weer moest ff bijkomen MIJN GOD

wat was het spannend maar ook ontzettend gaaf heb het rond de 100/110 gehouden zal de volgende keer wel sneller zijn.
Me instructeur zei in het begin eerste keer snelweg voelt alsof je in een tornado rijd nou zo voelde het ook haha heb geloof ik nog paar keer “WOEHOEEEEEE” geschreeuwd in de helm haha

Dat schreeuw ik af en toe ook nog wel eens als ik het gas opentrek hoor. Geeft alleen maar aan hoeveel plezier je erin hebt! _O-
 
Ben er onderhand alweer 2 uurtjes weer moest ff bijkomen MIJN GOD

wat was het spannend maar ook ontzettend gaaf heb het rond de 100/110 gehouden zal de volgende keer wel sneller zijn.
Me instructeur zei in het begin eerste keer snelweg voelt alsof je in een tornado rijd nou zo voelde het ook haha heb geloof ik nog paar keer “WOEHOEEEEEE” geschreeuwd in de helm haha

Supertoffe reactie:-)
 
Hoi hoi
Ik ben nieuw hier mijn naam is Natascha 28 jaartjes ( bijna 29 januari ) en ik ben bezig met mijn motor rijbewijs.
Half januari mijn avb examen alweer morgenvroeg om 9 uur heb ik weer een lesje maar de eerste keer de snelweg op! En moet zeggen dat ik dit ZEER spannend vind, hebben jullie misschien tips voor mij wat kan ik verwachten?

heb er wel veel zin in !
Het is al laat dus zal wel niet veel reacties meer krijgen haha dan lees ik het morgen wel en kan ik het meenemen voor de tweede keer snelweg !
Fijne avond allemaal

Vooral je niet druk maken over de snelheid, went snel! 😁

Waar je mi. vooral op moet letten zijn vrachtwagens/suv ed. Die zien je vaak niet. Advies is dan ook of er snel langs (extra gas) of veilig erachter blijven.

Voor de rest lekker genieten =]
 
Vooral je niet druk maken over de snelheid, went snel! 😁

Waar je mi. vooral op moet letten zijn vrachtwagens/suv ed. Die zien je vaak niet. Advies is dan ook of er snel langs (extra gas) of veilig erachter blijven.

Voor de rest lekker genieten =]

Vrachtwagens meestal wel, de gemiddelde chauffeur scant zodra het mogelijk is de invoegstrook op invoegend verkeer en omdat hij/zij hoger zit, ziet hij/zij jou meestal eerder dan jij hem gezien hebt. Ik kijk vaak genoeg al wat er op de voorsorteerstrook boven het viaduct staat te wachten als ik nog bij de afrit ben.
 
Vanavond mijn eerste les doordeweeks gehad. Dat was wel even wennen, normaal rij ik in het weekend op zaterdag.... Nu was het donker aan het worden, druk want spits (les van 1630 tot 1800)... Pffft wat is dit anders. Vooral omdat m'n instructeur op zo'n irritante BMW rijd met veel te fel licht ;-)

Serieus though, eerste les in het donker was wel even anders. Minder zicht, ik zie anderen minder....
Daarnaast, tjah op zich gaat het rijden goed. Invoegen op snelweg, plan maken is soms nog lastig. Vooral wanneer de oprit vanuit een bocht komt. Dan vind ik vooruit kijken in de bocht en op de weg letten nog wel lastig. En ik ga blijkbaar "te gehaast" overal doorheen... Meer rust zien te vinden, tjah klopt ook wel.
 
Yes! Dat was ook de reden dat ik dit wel heb gevraagd aan mijn instructeur. Misschien niet helemaal goed voor mijn "Vooruitgang" omdat ik meer kan leren in het licht wanneer ik alles kan zien… Echter vind ik dit voor mijn eigen veiligheid wel prettig.

MEt de auto had ik in de Zomer gelest, daardoor bijna nooit donker gezien. De eerste keer toen alleen rijden in het donker vond ik doods eng...
 
Lessen in een herfststorm is ook een aanrader 😋

Ik hing echt aan mijn motor tussen de universiteitsgebouwen en in de spiegel zag ik de instructeur ook hangen 😂
 
Tijdens mijn lessen alles meegemaakt: donker, regen, mist, wind … Voor een lesser niet altijd even prettig!
maar liever op de lesmotor terwijl de instructeur tips kan geven… "Meer inleunen", "Ga wat meer naar de kant rijden waar de wind vandaan komt" "Heb je geen zonnevisier op die helm van je zitten die naar beneden kan tegen de zon?" "Mistlicht niet vergeten!" etc etc
Kleine dingen die we als doorgewinterde koekblik rijders zonder nadenken doen, maar vergeten op het moment dat we moeite hebben de motor onder controle te houden.
 
Blijkt een mafkees te zijn die al 7x gezakt was.....
Nooit een rijbewijs geven....

Net voor het eerst moeten file filteren.... Wat een heerlijk gevoel om lekker tussen de auto's door te gaan.
Sommige mensen maken extra ruimte, maar soms wel beetje smal en dan ff wat minder vaart erin....
Blijft mooi.
 
Vandaag weer mogen lessen. Het ging weer eens lekker. De afgelopen 2 lessen op de weg waren niet prettig. Te snel de bochten in, gelijke kruispunten verkeerd inschatten, voetgangers bij zeebrapad niet zien... Je weet wel, van die dagen dat je denkt... Ik had de motor moeten laten staan.

Vandaag daarentegen, heerlijk... Ik zat ontspannen maar geconcentreerd op de fiets heerlijk. Ik zag alles, keek ver vooruit, bochten gingen lekker... Nabespreken was dan ook kort, want weinig op te merken.... Nu klaar maken voor vakantie, 2 weekjes ski'n. Dan is het alweer Februari, dan de laatste lesjes inplannen om 21 Februari examen te doen.... En 22ste dan naar de Motorbeurs gaan er nog andere lessende/netafgereden mensen naar de Beurs?
 
Heerlijk hè als het dan ineens zo lekker gaat??

Ik zit wel te denken om naar de motorbeurs te gaan.
Werk sowieso in Utrecht dus zou dan wel een x in de avond gaan.
Weet het alleen nog niet zeker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan