Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Nou ik ben geslaagd voor het AVD. Nadat ik vorige keer mijn examinator kwijt was geraakt, was ik op 1 of andere manier super nerveus op de motor. Begon al niet lekker bij het wegrijden. Ging uiteindelijk wel lekker, totdat ik de snelweg op moest en natuurlijk op precies hetzelfde moment dat ik aan kwam rijden er ook een vrachtwagen naast mij reed. Korte invoegstrook en had de beslissing eerder moeten maken. Vol gas uiteindelijk er voorlangs gegaan, maar wel met een stukje vluchtstrook. Dat ging beetje in mijn hoofd zitten en bleef zenuwachtig....Uiteindelijk gingen we een wijk in, waarvan mijn instructeur al aangaf dat het een wijk is waar ze heen gaan als ze twijfelen. Omdat het vol met rot kruispunten zit en verboden in te rijden wegen. Dat ging aanvankelijk goed, totdat bij een t splitsing een auto voor mij ontzettend zat te treuzelen. Kon al lang en breed afslaan en ik dacht dat ik er direct achteraan kon. Zag ik opeens auto, trapte vol op de rem en liet bijna de motor vallen.... Op dat moment dacht ik echt, dit is gezakt. Bij stop & go kwam de examinator zelfs naar mij toe en gaf aan probeer minder nerveus te zijn en maak een goed plan. Vanaf dat moment ging het best goed, de rest van de wijk goed doorgekomen en naar de examen locatie gereden. Toch zag ik het niet positief in, totdat hij mij een hand gaf. Waarbij hij wel aangaf dat ik snel nog maar meer ervaring op moest doen en niet zo zenuwachtig hoef te zijn.

Denk dat ik best mazzel heb gehad met mijn examinator, want waren toch 2 flinke fouten in mijn optiek. Wist zelf ook dat ik een stuk beter kon dan dit.
Maar voor iedereen die nog moet, probeen je hoofd koel te houden en blijf doen wat je geleerd hebt. Ga niet in zitten over een fout die je maakt, in mijn geval zag de examinator wel dat ik de motor volledig onder controle had en het kijk gedrag goed was. Fouten door zenuwen kunnen gebeuren. Niet het einde van de wereld.

Nu opzoek naar een motor. Iemand nog een mooie naked bike in de aanbieding ;).


Congratz! Tjah, foutjes moeten kunnen… Blijkbaar vind hij dat je, ondanks de foutjes, er goet naar hebt gehandeld.

Ennuh, er staan er genoeg in motoren te koop aangeboden ;-)
 
Nou ik ben geslaagd voor het AVD. Nadat ik vorige keer mijn examinator kwijt was geraakt, was ik op 1 of andere manier super nerveus op de motor. Begon al niet lekker bij het wegrijden. Ging uiteindelijk wel lekker, totdat ik de snelweg op moest en natuurlijk op precies hetzelfde moment dat ik aan kwam rijden er ook een vrachtwagen naast mij reed. Korte invoegstrook en had de beslissing eerder moeten maken. Vol gas uiteindelijk er voorlangs gegaan, maar wel met een stukje vluchtstrook. Dat ging beetje in mijn hoofd zitten en bleef zenuwachtig....Uiteindelijk gingen we een wijk in, waarvan mijn instructeur al aangaf dat het een wijk is waar ze heen gaan als ze twijfelen. Omdat het vol met rot kruispunten zit en verboden in te rijden wegen. Dat ging aanvankelijk goed, totdat bij een t splitsing een auto voor mij ontzettend zat te treuzelen. Kon al lang en breed afslaan en ik dacht dat ik er direct achteraan kon. Zag ik opeens auto, trapte vol op de rem en liet bijna de motor vallen.... Op dat moment dacht ik echt, dit is gezakt. Bij stop & go kwam de examinator zelfs naar mij toe en gaf aan probeer minder nerveus te zijn en maak een goed plan. Vanaf dat moment ging het best goed, de rest van de wijk goed doorgekomen en naar de examen locatie gereden. Toch zag ik het niet positief in, totdat hij mij een hand gaf. Waarbij hij wel aangaf dat ik snel nog maar meer ervaring op moest doen en niet zo zenuwachtig hoef te zijn.

Denk dat ik best mazzel heb gehad met mijn examinator, want waren toch 2 flinke fouten in mijn optiek. Wist zelf ook dat ik een stuk beter kon dan dit.
Maar voor iedereen die nog moet, probeen je hoofd koel te houden en blijf doen wat je geleerd hebt. Ga niet in zitten over een fout die je maakt, in mijn geval zag de examinator wel dat ik de motor volledig onder controle had en het kijk gedrag goed was. Fouten door zenuwen kunnen gebeuren. Niet het einde van de wereld.

Nu opzoek naar een motor. Iemand nog een mooie naked bike in de aanbieding ;).
*O* Hoera! Wel gefeliciteerd! Join the club en veel veilige en vrolijke kilometers toegewenst!

Voor goed geld is alles te koop _O- Dus mocht je nog zoeken naar een goede BMW R850R, laat maar weten! 😁
 
Nou ik ben geslaagd voor het AVD. Nadat ik vorige keer mijn examinator kwijt was geraakt, was ik op 1 of andere manier super nerveus op de motor. Begon al niet lekker bij het wegrijden. Ging uiteindelijk wel lekker, totdat ik de snelweg op moest en natuurlijk op precies hetzelfde moment dat ik aan kwam rijden er ook een vrachtwagen naast mij reed. Korte invoegstrook en had de beslissing eerder moeten maken. Vol gas uiteindelijk er voorlangs gegaan, maar wel met een stukje vluchtstrook. Dat ging beetje in mijn hoofd zitten en bleef zenuwachtig....Uiteindelijk gingen we een wijk in, waarvan mijn instructeur al aangaf dat het een wijk is waar ze heen gaan als ze twijfelen. Omdat het vol met rot kruispunten zit en verboden in te rijden wegen. Dat ging aanvankelijk goed, totdat bij een t splitsing een auto voor mij ontzettend zat te treuzelen. Kon al lang en breed afslaan en ik dacht dat ik er direct achteraan kon. Zag ik opeens auto, trapte vol op de rem en liet bijna de motor vallen.... Op dat moment dacht ik echt, dit is gezakt. Bij stop & go kwam de examinator zelfs naar mij toe en gaf aan probeer minder nerveus te zijn en maak een goed plan. Vanaf dat moment ging het best goed, de rest van de wijk goed doorgekomen en naar de examen locatie gereden. Toch zag ik het niet positief in, totdat hij mij een hand gaf. Waarbij hij wel aangaf dat ik snel nog maar meer ervaring op moest doen en niet zo zenuwachtig hoef te zijn.

Denk dat ik best mazzel heb gehad met mijn examinator, want waren toch 2 flinke fouten in mijn optiek. Wist zelf ook dat ik een stuk beter kon dan dit.
Maar voor iedereen die nog moet, probeen je hoofd koel te houden en blijf doen wat je geleerd hebt. Ga niet in zitten over een fout die je maakt, in mijn geval zag de examinator wel dat ik de motor volledig onder controle had en het kijk gedrag goed was. Fouten door zenuwen kunnen gebeuren. Niet het einde van de wereld.

Nu opzoek naar een motor. Iemand nog een mooie naked bike in de aanbieding ;).

Gefeliciteerd! Mag ook wel eens meezitten toch? ^^
 
Nou ik ben geslaagd voor het AVD. Nadat ik vorige keer mijn examinator kwijt was geraakt, was ik op 1 of andere manier super nerveus op de motor. Begon al niet lekker bij het wegrijden. Ging uiteindelijk wel lekker, totdat ik de snelweg op moest en natuurlijk op precies hetzelfde moment dat ik aan kwam rijden er ook een vrachtwagen naast mij reed. Korte invoegstrook en had de beslissing eerder moeten maken. Vol gas uiteindelijk er voorlangs gegaan, maar wel met een stukje vluchtstrook. Dat ging beetje in mijn hoofd zitten en bleef zenuwachtig....Uiteindelijk gingen we een wijk in, waarvan mijn instructeur al aangaf dat het een wijk is waar ze heen gaan als ze twijfelen. Omdat het vol met rot kruispunten zit en verboden in te rijden wegen. Dat ging aanvankelijk goed, totdat bij een t splitsing een auto voor mij ontzettend zat te treuzelen. Kon al lang en breed afslaan en ik dacht dat ik er direct achteraan kon. Zag ik opeens auto, trapte vol op de rem en liet bijna de motor vallen.... Op dat moment dacht ik echt, dit is gezakt. Bij stop & go kwam de examinator zelfs naar mij toe en gaf aan probeer minder nerveus te zijn en maak een goed plan. Vanaf dat moment ging het best goed, de rest van de wijk goed doorgekomen en naar de examen locatie gereden. Toch zag ik het niet positief in, totdat hij mij een hand gaf. Waarbij hij wel aangaf dat ik snel nog maar meer ervaring op moest doen en niet zo zenuwachtig hoef te zijn.

Denk dat ik best mazzel heb gehad met mijn examinator, want waren toch 2 flinke fouten in mijn optiek. Wist zelf ook dat ik een stuk beter kon dan dit.
Maar voor iedereen die nog moet, probeen je hoofd koel te houden en blijf doen wat je geleerd hebt. Ga niet in zitten over een fout die je maakt, in mijn geval zag de examinator wel dat ik de motor volledig onder controle had en het kijk gedrag goed was. Fouten door zenuwen kunnen gebeuren. Niet het einde van de wereld.

Nu opzoek naar een motor. Iemand nog een mooie naked bike in de aanbieding ;).

Super, van harte gefeliciteerd.

Al een idee welke naked het moet worden?
 
Nou ik ben geslaagd voor het AVD. Nadat ik vorige keer mijn examinator kwijt was geraakt, was ik op 1 of andere manier super nerveus op de motor. Begon al niet lekker bij het wegrijden. Ging uiteindelijk wel lekker, totdat ik de snelweg op moest en natuurlijk op precies hetzelfde moment dat ik aan kwam rijden er ook een vrachtwagen naast mij reed. Korte invoegstrook en had de beslissing eerder moeten maken. Vol gas uiteindelijk er voorlangs gegaan, maar wel met een stukje vluchtstrook. Dat ging beetje in mijn hoofd zitten en bleef zenuwachtig....Uiteindelijk gingen we een wijk in, waarvan mijn instructeur al aangaf dat het een wijk is waar ze heen gaan als ze twijfelen. Omdat het vol met rot kruispunten zit en verboden in te rijden wegen. Dat ging aanvankelijk goed, totdat bij een t splitsing een auto voor mij ontzettend zat te treuzelen. Kon al lang en breed afslaan en ik dacht dat ik er direct achteraan kon. Zag ik opeens auto, trapte vol op de rem en liet bijna de motor vallen.... Op dat moment dacht ik echt, dit is gezakt. Bij stop & go kwam de examinator zelfs naar mij toe en gaf aan probeer minder nerveus te zijn en maak een goed plan. Vanaf dat moment ging het best goed, de rest van de wijk goed doorgekomen en naar de examen locatie gereden. Toch zag ik het niet positief in, totdat hij mij een hand gaf. Waarbij hij wel aangaf dat ik snel nog maar meer ervaring op moest doen en niet zo zenuwachtig hoef te zijn.

Denk dat ik best mazzel heb gehad met mijn examinator, want waren toch 2 flinke fouten in mijn optiek. Wist zelf ook dat ik een stuk beter kon dan dit.
Maar voor iedereen die nog moet, probeen je hoofd koel te houden en blijf doen wat je geleerd hebt. Ga niet in zitten over een fout die je maakt, in mijn geval zag de examinator wel dat ik de motor volledig onder controle had en het kijk gedrag goed was. Fouten door zenuwen kunnen gebeuren. Niet het einde van de wereld.

Nu opzoek naar een motor. Iemand nog een mooie naked bike in de aanbieding ;).
Gefeliciteerd! 🎉

Een beetje mazzel mag je wel hebben!
Gelukkig geslaagd en nu snel zelf op pad!
 
Fouten mag je maken , mits je ze goed oplost en laat zien dat je kunt motor rijden.
Niemand is perfect en zeker bij een her examen is het gewoon dat zenuwen een rol spelen , zelf her examen CE gehad dus weet hoe zenuwachtig men kan zijn :P
Dat gezegd hebbende natuurlijk van harte gefeliciteerd met je rijbewijs :) en veel veilige kilometers gewenst
 
Thanks allen!

Ik moet zeggen ik was er gisteren nog niet super blij mee. Omdat ik de rit gewoon niet super vond. Maar inderdaad, als ik terugkijk heb ik mijn fouten wel rustig goed opgelost. En inderdaad het mag zeker een keer mee zitten.

Super, van harte gefeliciteerd.

Al een idee welke naked het moet worden?

Ik wil max 3500-4000 euro uitgeven. En als ik dan rondkijk lijkt mij een Yamaha FZ6N of Yamaha XJ 6 n diversion heel tof. Lees ook positieve berichten en wil ook niet direct naar de 1000cc. Gewoon eerst lekker blijven bij leren op een motor die fouten toestaat ;).
Dacht eerst aan een Ducatti monster. Maar die schijnt wat meer onderhouds gevoelig te zijn en ik moet toegeven ik ben geen techneut.
1 ding is nog wel dat de motor qua uiterste breedte niet te breed kan zijn. Anders wordt het vrij lastig om hem in mijn opslagruimte te krijgen. Dus mocht iemand nog een motor weten met een smal stuur voor dat budget, let me know ;).
 
  • Leuk
Waarderingen: BBen
Thanks allen!

Ik wil max 3500-4000 euro uitgeven. En als ik dan rondkijk lijkt mij een Yamaha FZ6N of Yamaha XJ 6 n diversion heel tof. Lees ook positieve berichten en wil ook niet direct naar de 1000cc. Gewoon eerst lekker blijven bij leren op een motor die fouten toestaat ;).
Dacht eerst aan een Ducatti monster. Maar die schijnt wat meer onderhouds gevoelig te zijn en ik moet toegeven ik ben geen techneut.
1 ding is nog wel dat de motor qua uiterste breedte niet te breed kan zijn. Anders wordt het vrij lastig om hem in mijn opslagruimte te krijgen. Dus mocht iemand nog een motor weten met een smal stuur voor dat budget, let me know ;).
Verstandig! :Y
 
Thanks allen!

Ik moet zeggen ik was er gisteren nog niet super blij mee. Omdat ik de rit gewoon niet super vond. Maar inderdaad, als ik terugkijk heb ik mijn fouten wel rustig goed opgelost. En inderdaad het mag zeker een keer mee zitten.



Ik wil max 3500-4000 euro uitgeven. En als ik dan rondkijk lijkt mij een Yamaha FZ6N of Yamaha XJ 6 n diversion heel tof. Lees ook positieve berichten en wil ook niet direct naar de 1000cc. Gewoon eerst lekker blijven bij leren op een motor die fouten toestaat ;).
Dacht eerst aan een Ducatti monster. Maar die schijnt wat meer onderhouds gevoelig te zijn en ik moet toegeven ik ben geen techneut.
1 ding is nog wel dat de motor qua uiterste breedte niet te breed kan zijn. Anders wordt het vrij lastig om hem in mijn opslagruimte te krijgen. Dus mocht iemand nog een motor weten met een smal stuur voor dat budget, let me know ;).

Meningen zijn verdeeld omtrent meteen over te schakelen naar een 1000cc. Ikzelf bijv. zit me te oriënteren op de Yamaha FZ1 of Honda CB1000r O-) De FZ8 vind ik overigens ook zeer mooi.

@Infernoss de motoren die je noemt, niks mis mee. Maar wel 'budget' modellen van die merken. Als je 4k gaat uitgeven, zou ik toch gaan kijken naar de fz8. Ja iets duurder, goedkoopste op mp atm 4750 vraagprijs, maar kwalitatief beter mi.
 
  • Leuk
Waarderingen: BBen
Mijn eerste was een GSR600 van 2007 met 20000km
Gekocht voor 2250eur in Duitsland , vond dat een hele gave brommer met de uitlaten uit de kont.
Super betrouwbaar ook nog.
Heb er dan nooit mee gereden omdat die na 2 weken was ingeruild voor een nieuwe GSX S750 maar dat was een luxe probleem.
Wat betreft dat zware motor verhaal was ik er wel heel snel achter dat ik wel een 1000er wou.
Maar rij dan ook altijd auto`s met wat vermogen en veel koppel onderin en kan ook niet wennen aan toerenjagers dus nu op een 1000er nadat ik 3 maanden op de 750 gereden had.
Verstand zit in je rechterhand ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: BBen
Mijn eerste was een GSR600 van 2007 met 20000km
Gekocht voor 2250eur in Duitsland , vond dat een hele gave brommer met de uitlaten uit de kont.
Super betrouwbaar ook nog.
Heb er dan nooit mee gereden omdat die na 2 weken was ingeruild voor een nieuwe GSX S750 maar dat was een luxe probleem.
Wat betreft dat zware motor verhaal was ik er wel heel snel achter dat ik wel een 1000er wou.
Maar rij dan ook altijd auto`s met wat vermogen en veel koppel onderin en kan ook niet wennen aan toerenjagers dus nu op een 1000er nadat ik 3 maanden op de 750 gereden had.
Verstand zit in je rechterhand ;)

De gsx-s is een gaaf fiets! Het liefst zou ik ook voor de gsx-s gaan, alleen is die wel wat buiten budget 😁
 
Thanks allen!

Ik moet zeggen ik was er gisteren nog niet super blij mee. Omdat ik de rit gewoon niet super vond. Maar inderdaad, als ik terugkijk heb ik mijn fouten wel rustig goed opgelost. En inderdaad het mag zeker een keer mee zitten.



Ik wil max 3500-4000 euro uitgeven. En als ik dan rondkijk lijkt mij een Yamaha FZ6N of Yamaha XJ 6 n diversion heel tof. Lees ook positieve berichten en wil ook niet direct naar de 1000cc. Gewoon eerst lekker blijven bij leren op een motor die fouten toestaat ;).
Dacht eerst aan een Ducatti monster. Maar die schijnt wat meer onderhouds gevoelig te zijn en ik moet toegeven ik ben geen techneut.
1 ding is nog wel dat de motor qua uiterste breedte niet te breed kan zijn. Anders wordt het vrij lastig om hem in mijn opslagruimte te krijgen. Dus mocht iemand nog een motor weten met een smal stuur voor dat budget, let me know ;).

Zijn zeker leuke motoren, heb zelf nog bij een fz6 fazer staan kijken omdat ik ook niet te zwaar wou beginnen. Alleen twijfelde een beetje omdat ik niet de kleinste ben.

Uiteindelijk gekozen voor een z1000 😇
IMG-20200116-WA0010.jpg


Wat angarali al zegt, de meningen zijn verdeeld of dit een slimme keus is. Hoewel deze motor erg makkelijk rustig te rijden is.
 
Gefeliciteerd geslaagde en succes voor wie nog moeten...
Vandaag me adv gehaald... zoooooo blij!
Alhoewel ik nu wel baal Dat ik niet elke week kan rijden....

:] Binnekort maar een motor huren...
Zat te denken aan kawa versys 650 , iemand ervaring met huren?
 
Dank allemaal!

Goed werk. Zo maar doorgaan, steeds een examentje halen, en dat heb je het op een gegeven moment binnen *O*

Zo is het.

Ik was wel behoorlijk zenuwachtig 😅 voelde me net een 18 jarige die voor de eerste keer voor zijn rijbewijs ging, raar gevoel haha.

Systeem is ook goed veranderd sinds 2005 =] Alleen naar binnen huppelen, plekje zoeken, examen afronden en weer naar buiten huppelen.

@JCJorien gefeliciteerd!
 
Gefeliciteerd geslaagde en succes voor wie nog moeten...
Vandaag m'n adv gehaald... zoooooo blij!
Alhoewel ik nu wel baal dat ik niet elke week kan rijden....

:] Binnenkort maar een motor huren...
Zat te denken aan kawa versys 650 , iemand ervaring met huren?

Gefeliciteerd!

Huren is inderdaad een perfecte manier om eens wat verschillende motoren uit te proberen. Ik zou Motoshare aanraden, is een soort autodeelplatform, maar dan voor motoren. Huren direct van de (meestal particuliere, al staan er ook wat dealers tussen) eigenaar, en over het algemeen een stukje goedkoper dan de dealer. Goede verzekering, wel met een relatief hoog eigen risico (al kun je dat ook vrij goedkoop verlagen). Wat ik vooral het voordeel vind is dat je een motor kunt huren die je zelf ook daadwerkelijk zou willen kopen. Via een dealer/verhuurbedrijf huur je vaak een nieuwe/1 a 2 jaar oude, terwijl je zelf vaak met een wat oudere motor begint. Voorbeeldje; dit voorjaar gaat mijn tractor weer richting Marktplaats, en ben ik van plan een andere te gaan kopen. Gezien mijn budget wordt het een oudere motor, die allang niet meer in de reguliere verhuur aangeboden wordt. Op Motoshare staan ze echter wel, en dan krijg ik er dus eentje die precies van het type en uit het jaar is dat ik zou willen kopen. Vaak zegt een dagje huren meer dan een proefrit, aangezien je dan toch eens kunt testen hoe het is om ermee te leven, in plaats van een halfuurtje/uurtje ermee rijden en weer inleveren.
 
Gefeliciteerd!

Huren is inderdaad een perfecte manier om eens wat verschillende motoren uit te proberen. Ik zou Motoshare aanraden, is een soort autodeelplatform, maar dan voor motoren. Huren direct van de (meestal particuliere, al staan er ook wat dealers tussen) eigenaar, en over het algemeen een stukje goedkoper dan de dealer. Goede verzekering, wel met een relatief hoog eigen risico (al kun je dat ook vrij goedkoop verlagen). Wat ik vooral het voordeel vind is dat je een motor kunt huren die je zelf ook daadwerkelijk zou willen kopen. Via een dealer/verhuurbedrijf huur je vaak een nieuwe/1 a 2 jaar oude, terwijl je zelf vaak met een wat oudere motor begint. Voorbeeldje; dit voorjaar gaat mijn tractor weer richting Marktplaats, en ben ik van plan een andere te gaan kopen. Gezien mijn budget wordt het een oudere motor, die allang niet meer in de reguliere verhuur aangeboden wordt. Op Motoshare staan ze echter wel, en dan krijg ik er dus eentje die precies van het type en uit het jaar is dat ik zou willen kopen. Vaak zegt een dagje huren meer dan een proefrit, aangezien je dan toch eens kunt testen hoe het is om ermee te leven, in plaats van een halfuurtje/uurtje ermee rijden en weer inleveren.
Bedankt, en voor de tip, ik kan zeker even kijken op de site!
 
@MBKNLD hoog eigen risico via Motoshare is waar, maar wat je zegt: goedkoop te verlagen en dan een stuk lager dan bij dealers. Ik heb zelf een motor gehuurd via Motoshare, maar wel bij een dealer. Was goedkoper en gunstiger (bijv meer kms) dan direct bij dealers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan