Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Wat Is het toch heerlijk om zonder instructeur rond te rijden.

Iedere dinsdag avond moet ik na school en kon het vandaag niet laten om met de motor te gaan. Heerlijk!!

Wel weer 2 nieuwe spannende momenten gehad. Op de heen weg was het behoorlijk mistig en er stond ook nog een flinke file op de snelweg. Moet zeggen de eerste keer tussen de file door was toch even een spannend maar leuk moment. Wat me wel echt opviel was hoeveel telefoons ik in de handen zag.

Nu net op terug weg was er al wat vorst aan de grond. Maar moet zeggen ook dat ging gelukkig goed. En de kou viel me heel erg mee. Ondanks dat er toch een flink stuk snelweg bij was.

Genieten en een tikkeltje spannend. Meer kan ik er niet op zeggen.
 
Wat Is het toch heerlijk om zonder instructeur rond te rijden.

Iedere dinsdag avond moet ik na school en kon het vandaag niet laten om met de motor te gaan. Heerlijk!!

Wel weer 2 nieuwe spannende momenten gehad. Op de heen weg was het behoorlijk mistig en er stond ook nog een flinke file op de snelweg. Moet zeggen de eerste keer tussen de file door was toch even een spannend maar leuk moment. Wat me wel echt opviel was hoeveel telefoons ik in de handen zag.

Nu net op terug weg was er al wat vorst aan de grond. Maar moet zeggen ook dat ging gelukkig goed. En de kou viel me heel erg mee. Ondanks dat er toch een flink stuk snelweg bij was.

Genieten en een tikkeltje spannend. Meer kan ik er niet op zeggen.
Dat zal het ook altijd blijven ;)
 
Wat Is het toch heerlijk om zonder instructeur rond te rijden.

Iedere dinsdag avond moet ik na school en kon het vandaag niet laten om met de motor te gaan. Heerlijk!!

Wel weer 2 nieuwe spannende momenten gehad. Op de heen weg was het behoorlijk mistig en er stond ook nog een flinke file op de snelweg. Moet zeggen de eerste keer tussen de file door was toch even een spannend maar leuk moment. Wat me wel echt opviel was hoeveel telefoons ik in de handen zag.

Nu net op terug weg was er al wat vorst aan de grond. Maar moet zeggen ook dat ging gelukkig goed. En de kou viel me heel erg mee. Ondanks dat er toch een flink stuk snelweg bij was.

Genieten en een tikkeltje spannend. Meer kan ik er niet op zeggen.

Pfoe ja dat viel mij ook op toen ik voor het eerst de snelweg op ging. Zo veel mensen die op hun mobiel zitten te prutsen, echt belachelijk.
 
Pfoe ja dat viel mij ook op toen ik voor het eerst de snelweg op ging. Zo veel mensen die op hun mobiel zitten te prutsen, echt belachelijk.
Het voordeel van motorrijden, je bent echt met rijden bezig en je kan niet zitten prutsen achter het stuur. Zelf al van alles gezien: klooien met de mobiel, verslagen doornemen op de snelweg bij 120 km/u, dingen typen op de laptop die op de bijrijdersstoel ligt (al rijdend op de snelweg), op de A4 hoop van die kantoortrutjes meegemaakt die al zwabberend en rijdend tussen de 70 en 120 km/u druk bezig zijn met hun make-up spullen om hun smoelwerk weer te vol te plamuren en te beschilderen, hele volksstammen in de auto lekker aan het rijden en heerlijk ontbijten achter het stuur, zelfs al iemand gezien met de ochtendkrant half uitgespreid over het stuur (A13), en ga zo maar door!
 
Het voordeel van motorrijden, je bent echt met rijden bezig en je kan niet zitten prutsen achter het stuur. Zelf al van alles gezien: klooien met de mobiel, verslagen doornemen op de snelweg bij 120 km/u, dingen typen op de laptop die op de bijrijdersstoel ligt (al rijdend op de snelweg), op de A4 hoop van die kantoortrutjes meegemaakt die al zwabberend en rijdend tussen de 70 en 120 km/u druk bezig zijn met hun make-up spullen om hun smoelwerk weer te vol te plamuren en te beschilderen, hele volksstammen in de auto lekker aan het rijden en heerlijk ontbijten achter het stuur, zelfs al iemand gezien met de ochtendkrant half uitgespreid over het stuur (A13), en ga zo maar door!
Met je telefoon in een RAM X-Grip kun je prima appen met 130. :X
 
Het voordeel van motorrijden, je bent echt met rijden bezig en je kan niet zitten prutsen achter het stuur. Zelf al van alles gezien: klooien met de mobiel, verslagen doornemen op de snelweg bij 120 km/u, dingen typen op de laptop die op de bijrijdersstoel ligt (al rijdend op de snelweg), op de A4 hoop van die kantoortrutjes meegemaakt die al zwabberend en rijdend tussen de 70 en 120 km/u druk bezig zijn met hun make-up spullen om hun smoelwerk weer te vol te plamuren en te beschilderen, hele volksstammen in de auto lekker aan het rijden en heerlijk ontbijten achter het stuur, zelfs al iemand gezien met de ochtendkrant half uitgespreid over het stuur (A13), en ga zo maar door!

jeetje niet normaal zeg. Mijn instructeur zij ook altijd, als je dr 1 beetje ziet zwabberen dan kun je dr geheid van zeggen dat degene met iets anders dan auto rijden bezig is. Onbegrijpelijk.
 
een banaantje happen voor het examen heeft al diverse leerlingen geholpen om te slagen. je hebt het rottigste examen gehad. AVD is 'een fijn stukje rijden', zoals mijn instructeur het noemde. maar denk nou niet dat je de bijzondere verrichtingen voor altijd kwijt bent en niet meer hoeft te doen. integendeel! je wordt er alleen steeds behendiger in en uiteindelijk voer je ze uit zonder er bij na te denken.
 
een banaantje happen voor het examen heeft al diverse leerlingen geholpen om te slagen. je hebt het rottigste examen gehad. AVD is 'een fijn stukje rijden', zoals mijn instructeur het noemde. maar denk nou niet dat je de bijzondere verrichtingen voor altijd kwijt bent en niet meer hoeft te doen. integendeel! je wordt er alleen steeds behendiger in en uiteindelijk voer je ze uit zonder er bij na te denken.
rij maar es een keer op een drukke filedag door de file, dan weet je direct waarom je de langzame en snelle slalom hebt moeten leren
 
rij maar es een keer op een drukke filedag door de file, dan weet je direct waarom je de langzame en snelle slalom hebt moeten leren
En het stapvoets rijden komt dan ook goed van pas.

Afgelopen dinsdag avond was ik op de motor weg. Behoorlijke file doordat het wat mistig was. De eerste keer kunnen file filteren. Was wel even spannend en indd die oefeningen kwamen toen goed van pas.
 
[Tricky Nicky]
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 21 januari 2020 (try the bike)
Theorie: morgenmiddag examen!
AVB: donderdagmiddag examen!
AVD: nog geen planning
Rijschool: Bruinsma (Utrecht)
Lesmotor: Suzuki Gladius / Honda CB500 voor de try the bike

Gisteren m'n oefenexamen gehaald! Wel nog inconsequent bezig met de langzame slalom... Heeft iemand nog tips? Ik raak vaak uit balans als ik de bochten ruim neem, en als ik dat niet doe dan raakt m'n uitlaat weer een pylon. Ugh. Lastig een cadans te vinden dus.
Donderdag m'n laatste twee uurtjes les, vlak voor het examen, dus dat is wel chill.
 
De enige tip die ik je kan geven. Zorg dat je de rest van de langzame oefeningen wel goed beheerst. 1 oefening niet halen is geen ramp. Rustig blijven onder de oefening en probeer de koppeling, gas en achterrem soepel te bedienen.

Zelf had ik de langzame slalom bijna niet gehaald. Bij de 2e poging ging het maar net goed.
 
Thanks! Inderdaad maar hopen dat de zenuwen geen roet in het eten zullen gooien! De andere langzame oefeningen zijn tijdens de lessen geen probleem... Wel fijn dat je inderdaad altijd een herkansing krijgt :)
 
[Tricky Nicky]
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 21 januari 2020 (try the bike)
Theorie: morgenmiddag examen!
AVB: donderdagmiddag examen!
AVD: nog geen planning
Rijschool: Bruinsma (Utrecht)
Lesmotor: Suzuki Gladius / Honda CB500 voor de try the bike

Gisteren m'n oefenexamen gehaald! Wel nog inconsequent bezig met de langzame slalom... Heeft iemand nog tips? Ik raak vaak uit balans als ik de bochten ruim neem, en als ik dat niet doe dan raakt m'n uitlaat weer een pylon. Ugh. Lastig een cadans te vinden dus.
Donderdag m'n laatste twee uurtjes les, vlak voor het examen, dus dat is wel chill.

Ha, nog eentje van Fabriek Bruinsma! Heeft Younes de GSA al plat door de pionnen gelegd? _O-

Ik kan eigenlijk alleen maar herhalen wat er ook tijdens de lessen meestal wordt gezegd; kijk naar je eindpunt. De afstand tussen de pionnen is overal gelijk, dus als je pion 1 haalt haal je de rest ook, zolang je maar dezelfde cadans aan blijft houden. Het zit 'm dan ook vooral in het punt waar je de eerste instuurt, als je die verkeerd pakt ga je uit je ritme om de tweede te halen, en valt bij de 3e of jij, of je pion om. Ik zie dat je morgen je examen al hebt, anders had ik in jouw geval de instructeur gevraagd om het nog een keer voor te doen, zodat je precies op kunt letten op welk punt je je eerste instuurmanoeuvre maakt. Ga in ieder geval niet naar de pionnen kijken, want dan trek je onbewust je voorwiel erheen en ga je het niet redden. Einde van de rij, of desnoods naar de ruimte tussen de pionnen als je je ogen echt naar beneden wil hebben (maar dat moet niet je uitgangspunt zijn).

Zoals hierboven al is aangegeven, zorg dat je je overige langzame oefeningen in ieder geval op peil hebt. De langzame slalom is voor de meeste mensen de lastigste, maar je mag er 1 van het langzame blok niet halen. Ik heb hem ook een keer over moeten doen, en tijdens de lessen ging hij soms heel lekker, en soms liet ik bijna de motor vallen. Het blijft een momentopname.
 
Haha ik heb helaas geen les gehad van Younes!
Maar bedankt voor de tips.. inderdaad maar goed op m'n eerste bochtje mikken dan. Heb gelukkig donderdag dus nog ff 2 uur de tijd om alle oefeningen nog eens door te lopen :)
 
[Tricky Nicky]
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 21 januari 2020 (try the bike)
Theorie: morgenmiddag examen!
AVB: donderdagmiddag examen!
AVD: nog geen planning
Rijschool: Bruinsma (Utrecht)
Lesmotor: Suzuki Gladius / Honda CB500 voor de try the bike

Gisteren m'n oefenexamen gehaald! Wel nog inconsequent bezig met de langzame slalom... Heeft iemand nog tips? Ik raak vaak uit balans als ik de bochten ruim neem, en als ik dat niet doe dan raakt m'n uitlaat weer een pylon. Ugh. Lastig een cadans te vinden dus.
Donderdag m'n laatste twee uurtjes les, vlak voor het examen, dus dat is wel chill.

Zo dat gaat rap zeg 😂
Je had al ervaring met rijden of... Natuurtalent? 😁

Iig veel succes met de examens! Ik vond de theorie achteraf best easy..
 
[Tricky Nicky]
Gisteren m'n oefenexamen gehaald! Wel nog inconsequent bezig met de langzame slalom... Heeft iemand nog tips? Ik raak vaak uit balans als ik de bochten ruim neem, en als ik dat niet doe dan raakt m'n uitlaat weer een pylon. Ugh. Lastig een cadans te vinden dus.
Donderdag m'n laatste twee uurtjes les, vlak voor het examen, dus dat is wel chill.
Dat gaat lekker vlot! Wat zullen de MT07's een verademing zijn na die gare Suzuki's van het oefenterrein :+
Belangrijkste tip is denk ik vooral relaxed te blijven en lekker in te rijden vooraf. Alle andere oefeningen gaan wel goed? :)
 
Nog geen datum voor AVD?
Nee volgende week vragen we AVD aan ik wil nog paar lesjes op de snelweg doen wil graag 100 procent Zelfverzekerd daarover zijn en dat ben in op dit moment nog niet voor de rest gaat alles goed hoor , rij ook wel op de snelweg alleen wil het beter kunnen!!!
 
Nee volgende week vragen we AVD aan ik wil nog paar lesjes op de snelweg doen wil graag 100 procent Zelfverzekerd daarover zijn en dat ben in op dit moment nog niet voor de rest gaat alles goed hoor , rij ook wel op de snelweg alleen wil het beter kunnen!!!
Fijn! Maar toch, bij dat "100 procent Zelfverzekerd" een kleine kanttekening: pas op dat het niet leidt tot overmoed of dat het ten koste gaat van je voorzichtigheid. "Ik red het wel jongens" kan je zomaar in een gevaarlijke situatie brengen. We willen hier graag nog wat plezier van je hebben ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan