Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar!

En hoi trouwens allemaal!
Ik ben ook druk bezig met m'n rijbewijs (meteen A). Mag 17 maart m'n theorie gaan doen en 1 april voor m'n AVB :) Wel nogal gespannen om daarna de weg op te mogen aangezien ik ook geen ander rijbewijs heb...
(En dus ook niet groot, ik moet de extra verlaagde SV650 rijden bij mijn rijschoolO-))

Welkom!

In dat geval is het in ieder geval fijn dat je eerst je AVB volledig afrondt voordat je de weg op gaat. Vaak heb je dan de motor net iets beter onder controle, en kun je je gaan focussen op het mooiste onderdeel; rijden! Verder zoals BennyV aangeeft vertrouwen op je instructeur, en vooral blijven genieten. Ik kan me voorstellen dat het wat lastiger is als dit je eerste rijbewijs is, de meesten hebben al een aantal jaren auto-ervaring en kunnen dus de weg wat makkelijker 'lezen', maar als je gewoon rustig blijft en alles op je eigen tempo kunt doen is er geen enkele reden voor paniek.

Wat betreft die lage motoren; mijn vriendin van 1.57 heeft tijdens haar rijlessen gewoon op een reguliere MT-07 met een iets verlaagd zadel kunnen rijden. Nou zit haar lengte wel in de benen, en kreeg ze haar tenen net aan de grond, maar het lukte. Kun je op deze extra verlaagde motor wel je voeten plat op de grond zetten, of is het nog steeds wiebelen? In geval van dat eerste, dan moet je ook op een iets hogere motor nog wel kunnen rijden, en alleen even opletten bij het stoppen/afstappen.
Even schaamteloos een stukje gepikt uit een discussie op een ander onderwerp binnen dit forum; motoren zijn over het algemeen gebouwd voor mannen. Van oudsher reden vrouwen geen/weinig motor, zaten vooral achterop, waardoor het ontwerp van de motor erop gebaseerd is dat een man met een gemiddelde lengte er normaal op kan zitten. Met als gevolg dat de gemiddelde vrouw het al wat lastiger heeft, en de kleinere vrouw al helemaal. Gelukkig beginnen steeds meer fabrikanten door te krijgen dat vrouwen tegenwoordig ook lekker een potje meesturen (mooi!), en zijn er kleinere modellen te koop. Helaas heb je daar als beginnend bestuurder weinig aan, tenzij je meteen het budget hebt voor een nieuwe(re) motor. Je zult dus waarschijnlijk aangewezen zijn op de modellen die van zichzelf al wat lager en lichter zijn. Hier kun je net zoveel (of soms zelfs meer) lol mee hebben als met een zware jongen, dus laat dit je vooral niet afschrikken. ;)

Wat je zou kunnen doen is eerst bepalen wat voor soort motor je ongeveer wil hebben. Een cruiser zit bijvoorbeeld al een stuk lager dan een allroad, en een tourmotor is een stuk zwaarder dan een naked. Check ook vooral even Motorcycle Ergonomics , hier kun je je eigen lengte en beenmaat opgeven, en kijken hoe je ongeveer op een motor zit. Deze site geeft ook aan of je überhaupt op de motor past (voor de lol eens mijn vriendin virtueel op mijn motor gezet, en die kreeg meteen te zien 'TOO SHORT TO REACH THE FOOTPEGS'. In de praktijk getest, en het klopte nog ook :+).
Een tweede optie is om eens rond te gaan neuzen op Motoshare. Hier worden ook veel verlaagde motoren aangeboden (je kunt er helaas niet expliciet op zoeken, dus het is even kijken in de beschrijving als je een motor vindt die je wilt huren). Dagje meenemen, weet je gelijk hoe het rijden erop is. Overigens heb je best kans dat als jij bij een dealer aangeeft dat je echt geïnteresseerd bent in een motor en graag wil proefrijden, maar dat hij daarvoor wel verlaagd moet worden, de dealer de motor kan verlagen voor een proefritje. Afhankelijk van de motor is het niet zo'n enorme ingreep namelijk (voorvork iets laten zakken, dogbones om hem dieper in de achterveer te trekken, niet vergeten dat de jiffy ineens veel te lang is...). Overigens, een motor verlagen beïnvloedt wel de rijstijl, dus als je een motor kunt vinden die je mooi vindt, en waar je ook zonder al te veel aanpassing goed op zit zou ik dat eerder doen! Al ben je natuurlijk met je lessen een extra verlaagde motor al gewend.
 
Bleh! Bah! Waren de enige gedachten eigenlijk dit weekend na mijn rijles Zaterdag. Ik weet het, we hebben het allemaal wel eens een slechte les, maar dit was wel mijn slechste les tot nu toe. Niet een klein foutje hier en daar, of gewoon geen lekker gevoel. Nee; elke beslissing die ik kon maken, deed ik verkeerd. En terwijl ik het deed besefte ik me dat.

Het zou mijn laatste rijles moeten zijn voordat ik Vrijdag op mag voor het examen, natuurlijk doen we voor het examen wel in rijden. Deze les was echte ook mijn eerste les met een andere leerling, en daar ging het voor mijn gevoel al fout. Veel op de andere person aan het letten wat hij doet, in plaats van gewoon mijn eigen rit te rijden. Zo rijd hij voorop; rijden we de snelweg op en blijft hij (met 1 auto tussen ons) op die baan rijden, en doe ik dat dus ook… "Doorrijden Benny, gas erop" was dus in de eerste 2 minute al gelijk commentaar. Wist ik veel dat ik mijn mede leerling ook gewoon mocht inhalen.

Daarna bij een in/uitvoegstrook, ik zie dat ik gelijk uit ga komen met een auto die waarschijnlijk wil invoegen, dus begin ik voor te bereiden, ik moest er hier af en dacht dus er wel even achter te gaan zitten… Echter denkt hij mij er voor te laten. We beseffen dit ons tegelijkertijd, en terwijl ik gas geef doet hij dat ook en begint naar rechts te rijden.... "Benny wat doe je nou, je brengt jezelf in gevaar. Ga gewoon een baan naar links daar is ruimte zat" Blijkt dat we er deze helemaal niet afgaan… K*Tzooi.
Na nog 2 van dit soort situaties in de volgende 20 minute voelde ik alle moed in mijn schoenen zakken en voelde ik me zo enorm klein. Elk stukje commentaar door de intercom was voor mij bedoeld, ik kon gewoon niets goed doen.

Zondag gelijk een nieuwe les gepland, want met dit gevoel wil ik niet afsluiten, ik kan beter! De wind bleek toch sterker te zijn dan verwacht, les gaat niet door. Rot Dennis ;-)

Woensdag avond nog maar proberen dan.… Kijken of de zenuwe van "de laatste les" nu weg zijn, en gewoon weer 1 op 1.. Niet weten hoe les met 2 personen werkt is toch niet handig zo vlak voor het examen….
 
Mijn laatste les voor het examen was ook mijn slechtste les, denk dat het kwam door de zenuwen, gelukkig bij het inrijden voor het examen een hele simpele route gereden waardoor ik het vertrouwen helemaal terug kreeg en het examen in 1x gehaald. Ik hoop voor je dat het gaat lukken, het is in ieder geval goed dat je zelf beseft en merkt wat je fout deed.
 
Mijn laatste les voor het examen was ook mijn slechtste les, denk dat het kwam door de zenuwen, gelukkig bij het inrijden voor het examen een hele simpele route gereden waardoor ik het vertrouwen helemaal terug kreeg en het examen in 1x gehaald. Ik hoop voor je dat het gaat lukken, het is in ieder geval goed dat je zelf beseft en merkt wat je fout deed.

zenuwe, en de "wil" om te laten zien dat je het kan en goed doet... En het daardoor dan niet doen.
 
Er zit denk ik ook een onbewust stukje spiegelen bij als je met een mede-lesser rijdt. Je gaat jezelf toch een beetje vergelijken, of proberen het beter te doen dan de ander. Dat is vaak waar het fout gaat; je moet je juist met je eigen rit bezig houden, en niet op anderen gaan letten. Ik vind het sowieso bijzonder dat je tot nu toe alleen maar 'alleen' gelest hebt; bij mij was AVD standaard met z'n 2en, waarbij je allebei wisselend voorrijdt. Hoeft niet erg te zijn hoor, maar ik kan me voorstellen dat dat het lastig maakt als je voor het eerst met een ander te maken hebt, het haalt je wel even uit je ritme.

Je examen doe je gelukkig alleen, dus daar zullen hopelijk minder problemen optreden. Ook daar geldt; rij je eigen rit. Als je je examinator kwijtraakt betekent dat dat je goed hebt motorgereden, gebruik hebt gemaakt van je ruimte, en je soepel door het verkeer hebt bewogen op een manier die je als motorrijder moet doen. Vaak krijg je als de examinator je kwijtraakt door je oortje dat je een 'stop-and-go' mag gaan doen, zodat hij je weer bij kan houden en meteen kan testen hoe je omgaat met zo'n oefening. Bijkomend voordeel in mijn geval was dat hij dusdanig ver achter me zat dat hem niet opviel dat ik hem wel erg onceremonieel met veel te laat het knipperlicht aan in een vak had geprakt. :+ Ze zeggen niet voor niets dat een slechte generale repetitie betekent dat het een goede show gaat worden, dus ook als het voordat je moet afrijden niet lekker gaat moet je je er niet teveel zorgen over maken. Mijn vriendin legde haar motor bij het uurtje inrijden voor het examen nog 2x neer in een onoverzichtelijk klein bochtje. 1.57m + 50kg tegen een motor van ruim 200 kilo; dat ga je verliezen. Vervolgens het examen foutloos gereden. Het is en blijft een momentopname, soms gaat alles goed, soms gaat alles fout.
 
Haha, dat hou je toch inderdaad. Theoretisch wist ik precies wat er ging gebeuren, hoe het moest, dat het allemaal niet zo spannend was, en dat ik me nergens zorgen over moest maken toen ik examen ging doen.

En nog altijd lag er een keurig MBKNLD-vormig plasje zweet in de stoel toen ik werd opgeroepen. :+
 
Ik was zelfs met mijn examen teveel bezig met laten zien dat ik aan het kijken was. Daardoor ging ik juist gekke dingen doen.... Alles veel te overdreven.... Ik was zo enorm zenuwachtig, daardoor dus wat rare keuzes gemaakt die ik normaal niet zou maken. Gelukkig alsnog geslaagd doordat mijn instructeur een goed woordje had gedaan.
Had ik bij zo'n '2x lessen en maar gewoon examen doen ook al ben je er niet klaar voor' rijschool gelest had ik zeker niet geslaagd geweest.....
Ik stapte ook de motor af, keek mijn instructeur aan van "Nou tot volgende week hè....". Hij keek mij ook aan van Hmmmm niet best Lies, niet zoals ik gewend ben van je.....
Na mij konden ze ook de stoel schoonmaken, heel veel angstzweet en gewoon zweet omdat het pokke warm was.... :+ Gelukkig was ik om 9 uur al..... 9.40 het verlossende woord en in de middag gelijk pasje gaan aanvragen. Twee dagen later lag die klaar (geen spoed aanvraag gedaan).

Probeer dus zo relaxed mogelijk op de motor te zitten, kleine foutjes maken is niet erg, als je ze maar goed oplost.
 
Succes mensen die bezig zijn met rijlessen. Vooral met dit barre weer, moet er niet perse aan denken om nu te rijden....

Ik zit ondertussen te kijken naar mijn eerste motor. Nu heb ik geen zin om direct een topic voor aan te maken. Dus mogelijk dat mensen hier al wat advies kunnen geven (mocht ik toch fout zitten, laat het weten). Ik zit namelijk te twijfelen over waar naar te kijken bij de eerste aankoop. Mij lijkt de Yamaha Xj6 uit 2009 een hele gave bike of een Yamaha FZ6N. Nu is mijn budget echter max 4K en zie ik deze motoren (de FZN6 nog wel) vooral met 30k+ op de teller. Echter zie ik ook her en der een Suzuki Gladius 650 uit 2009 staan van onder de 20k KM en dat lijkt mij ook wel een toffe motor. Wat zou met oog van doorverkopen (en puur mooi weer rijder) een betere aankoop zijn. Ik wil in de toekomst (3-4 jaartjes wanneer ik ook meer budget heb) ongetwijfeld een nieuwe motor kopen en dan zou ik graag nog wel wat willen vangen voor mijn eerste aankoop ;).
 
Kilometers zijn niet zo belangrijk denk ik zelf , zeker niet bij toer motoren die gemaakt zijn om meters te maken.
Onderhoud wat gedaan is en met name bewijs hiervan met de kilometers erop zijn veel belangrijker.
Vind altijd knap dat motoren van 11 jaar oud zo weinig gelopen hebben en dat terwijl mijn GSX S750 na 3 maanden 5500km erop had en mijn GSX S1000 nu ook na 3 maanden 3500km erop heeft.
Gok dat die laatst dit jaar nog minimaal de 10000km gaat aantikken 8)7
 

Haha, wauw! Niet helemaal praktisch als beginnersmotor gok ik zo, maar erg tof!

Succes mensen die bezig zijn met rijlessen. Vooral met dit barre weer, moet er niet perse aan denken om nu te rijden....

Ik zit ondertussen te kijken naar mijn eerste motor. Nu heb ik geen zin om direct een topic voor aan te maken. Dus mogelijk dat mensen hier al wat advies kunnen geven (mocht ik toch fout zitten, laat het weten). Ik zit namelijk te twijfelen over waar naar te kijken bij de eerste aankoop. Mij lijkt de Yamaha Xj6 uit 2009 een hele gave bike of een Yamaha FZ6N. Nu is mijn budget echter max 4K en zie ik deze motoren (de FZN6 nog wel) vooral met 30k+ op de teller. Echter zie ik ook her en der een Suzuki Gladius 650 uit 2009 staan van onder de 20k KM en dat lijkt mij ook wel een toffe motor. Wat zou met oog van doorverkopen (en puur mooi weer rijder) een betere aankoop zijn. Ik wil in de toekomst (3-4 jaartjes wanneer ik ook meer budget heb) ongetwijfeld een nieuwe motor kopen en dan zou ik graag nog wel wat willen vangen voor mijn eerste aankoop ;).

'Een motor kopen en er weinig op rijden zodat je hem beter kunt verkopen is hetzelfde als geen seks hebben met je vriendin zodat ze strak blijft voor haar volgende vriend'. :+

Goed, nu we die dooddoener eruit hebben, ik zou me over de kilometers minder zorgen maken. Zoals Peter ook al aangeeft, het belangrijkste is dat het onderhoud goed en aantoonbaar is bijgehouden. Boekjes/stempels zeggen dan niet zoveel, vooral de facturen zijn belangrijk; hier staat namelijk precies op aangegeven wat er is gedaan. Een motor met een sluitende onderhoudshistorie is meer waard, en behoudt zijn waarde ook. Vraag de facturen dus op, en hou ze zelf ook heel goed bij. Mijn motor staat nu net over de 60k, maar ik heb alle facturen van de vorige eigenaar er nog bij, en ook mijn eigen facturen zitten keurig in de map. Natuurlijk ga ik er minder voor krijgen dan wanneer hij 20k had gelopen, maar 60k zonder facturen kun je bij een opkoper bij wijze van spreken nog amper terecht.

Dat gezegd hebbende, een gemiddelde motor is echt nog niet 'op' bij 30k, en als je er in 3-4 jaar nog eens 20-30k bij rijdt kan hij ook nog wel een tijdje mee. Ja, kilometers ga je wel merken in de prijs die je ervoor terugkrijgt, maar als je in ieder geval kunt aantonen dat het onderhoud goed is gedaan vang je er echt nog wel wat voor. Wat ook belangrijk is trouwens is de kilometerstand waarop je de motor koopt in verhouding tot het onderhoudsboekje. Ik ken de intervallen niet uit mijn hoofd, maar bij om en nabij de 20k zit je heel dicht tegen je eerste grote beurt aan. Bij 40k idem. Kijk dus, zeker als je bij een dealer koopt, of je die beurt erbij kunt onderhandelen, of zorg ervoor dat je dusdanig onder je budget zit dat je die nog erbij kunt rekenen. Alle onderhoudsintervallen staan als het goed is online, dus als je een motor op het oog hebt, kijk eens hoeveel hij heeft gelopen, en welke beurtjes daarvoor staan voorgeschreven en al zijn uitgevoerd. Check ook de DOT-code van de banden; het is natuurlijk prachtig als een motor van 11 jaar oud nog geen 15k heeft gelopen, maar dikke kans dat hij nog op zijn eerste rubber staat. Probeer er dan dus banden bij te onderhandelen, of calculeer deze in in je budget. Voor de rest zijn er een heleboel how to's op dit forum te vinden, waaronder een 'hoe beoordeel ik een motor'. Zowel een Gladius als een XJ6 of een FZ6N kun je je geen buil aan vallen denk ik, zijn beide populaire motoren die altijd nog wel een nieuw baasje kunnen vinden.
 
Peter en MBKNLD thanks voor jullie reacties. Ik bedoel ook niet dat ik er zelf minder op zal rijden om bewust het KM stand laag te houden, echter is er denk ik een grote kans dat ik over x aantal jaar een nieuwe motor wil kopen (vooral wat meer budget, wat ik nu niet heb) en de eerste aankoop wil inruilen en nog wat voor wil vangen. Ik heb zelf weinig ervaring/affiniteit met wat nou een goede prijs is voor een bepaalde type motor + aantal KM dat deze gereden heeft. Maar met deze reacties kan ik zeker wel wat, dank daarvoor! Ga ook dit weekend naar de motorbeurs eens even rondneuzen hoe en wat en waar de prijzen een beetje rond liggen.
 
Peter en MBKNLD thanks voor jullie reacties. Ik bedoel ook niet dat ik er zelf minder op zal rijden om bewust het KM stand laag te houden, echter is er denk ik een grote kans dat ik over x aantal jaar een nieuwe motor wil kopen (vooral wat meer budget, wat ik nu niet heb) en de eerste aankoop wil inruilen en nog wat voor wil vangen. Ik heb zelf weinig ervaring/affiniteit met wat nou een goede prijs is voor een bepaalde type motor + aantal KM dat deze gereden heeft. Maar met deze reacties kan ik zeker wel wat, dank daarvoor! Ga ook dit weekend naar de motorbeurs eens even rondneuzen hoe en wat en waar de prijzen een beetje rond liggen.
Wat je aan inruil krijgt hangt voor een belangrijk deel af van wat je koopt.
 
of je moet heel toevallig tegen een 'redelijk populaire' fiets 'voor wènagh' aanlopen en die 'op rijden'. ik kon in 2014 een Honda Pan European 1100 kopen voor 1500 euro, met net 97000 op de teller. normaal zou zoiets rond de 3.5-4.000 euro kosten. er kwam nog wel een rekeningetje van €600 achteraan voor een nieuwe achterband en wat klein grut, maar ondanks dat, was ik toch goedkoper uit dan bij 'de dealert'. verder helpt het als je handig met sleutel- en doppensets bent. ik heb eigenhandig de distributieriem van mijn motor vervangen, en da's toch een klus waar 4 monteurs-uren voor staan. meeste tijd ging zitten in het demonteren en monteren van de plastic delen. het enige wat het je kost, zijn de onderdelen en een paar vrije dagen. vandeweek voor de motor weer een en ander besteld (want na 3 jaar mag er wel nieuwe olie en zo in): olie, vorkkeerringen, remblokjes voor, olie- en luchtfilter. bij elkaar €160, maar daar komt verder geen arbeidsloon bij :) en dan is-ie weer klaar voor een paar rondjes. daar ga ik dit jaar wel tijd voor maken, want de afgelopen 2 jaar is er (door aankoop en renovatie van mijn huis) niks van gekomen (en daardoor dus een lekke keerring)
 
Haha, wauw! Niet helemaal praktisch als beginnersmotor gok ik zo, maar erg tof!

Wat is dan de ideale beginnersmotor? Ik had les op een 600 cc, en stapte direct op een 1150cc. Amper 5 jaar later een 1600...
Het gaat om de beheersing van de motor, niet hoe groot of klein deze is.
En ja, op een 600 kun je goed leren sturen. Maar ik wordt ook regelmatig op dijken in bochten gepasseerd door 300cc-tjes.
Stuur gemakkelijker als een motor van 350 kg.
En als ik de 600 van mijn vrouw opstapte, en in groepsverband reed hoorde ik iedereen "klagen" dat ik te hard reed/snel...
 
Wat is dan de ideale beginnersmotor? Ik had les op een 600 cc, en stapte direct op een 1150cc. Amper 5 jaar later een 1600...
Het gaat om de beheersing van de motor, niet hoe groot of klein deze is.
En ja, op een 600 kun je goed leren sturen. Maar ik wordt ook regelmatig op dijken in bochten gepasseerd door 300cc-tjes.
Stuur gemakkelijker als een motor van 350 kg.
En als ik de 600 van mijn vrouw opstapte, en in groepsverband reed hoorde ik iedereen "klagen" dat ik te hard reed/snel...

Het gaat mij ook niet specifiek om het feit dat je een zwaardere motor als beginnersmotor kiest. Mijn 1100 is ook mijn eerste motor (granted, maar 63pk aan het achterwiel dus een hele snelle jongen is het niet), en ik ben het er absoluut mee eens dat je prima op een zware motor kunt beginnen zolang je jezelf maar in de hand hebt.

Waar ik vooral op doelde is dat ik zo het vermoeden heb dat de jongedame in kwestie niet is begonnen op zo'n groot geval, maar eerst ervaring op is gaan doen met het motorrijden voordat ze die GS aanpakte. Ze zal hem niet op kracht/lengte/gewicht kunnen tegenhouden of ermee smijten, wat je daar ziet is pure ervaring, en veel ook. Ik vind het machtig mooi om te zien, maar ik durf toch wel te stellen dat als ze van haar examenfietsje direct op die GS was geklommen ze er aan de andere kant weer af was gevallen, met motor en al. :+
 
Het gaat mij ook niet specifiek om het feit dat je een zwaardere motor als beginnersmotor kiest. Mijn 1100 is ook mijn eerste motor (granted, maar 63pk aan het achterwiel dus een hele snelle jongen is het niet), en ik ben het er absoluut mee eens dat je prima op een zware motor kunt beginnen zolang je jezelf maar in de hand hebt.

Waar ik vooral op doelde is dat ik zo het vermoeden heb dat de jongedame in kwestie niet is begonnen op zo'n groot geval, maar eerst ervaring op is gaan doen met het motorrijden voordat ze die GS aanpakte. Ze zal hem niet op kracht/lengte/gewicht kunnen tegenhouden of ermee smijten, wat je daar ziet is pure ervaring, en veel ook. Ik vind het machtig mooi om te zien, maar ik durf toch wel te stellen dat als ze van haar examenfietsje direct op die GS was geklommen ze er aan de andere kant weer af was gevallen, met motor en al. :+

Dat ben ik met je eens, dat denk ik ook niet. Daarom wel ontzettend mooi om te zien hoeveel beheersing ze heeft met de motor. Ondanks dat ze niet eens op het zadel kan zitten. P.S. Ondanks mijn lengte red ik dat ook niet op een GSA...
 
Het zou mijn laatste rijles moeten zijn voordat ik Vrijdag op mag voor het examen, natuurlijk doen we voor het examen wel in rijden. Deze les was echte ook mijn eerste les met een andere leerling, en daar ging het voor mijn gevoel al fout.

Nou Benny, ik had ook zo'n bakkie maar dan helemaal in m'n eentje 8)7. Gelukkig de volgende les weer lekker gereden, was gelijk een lange les, had achter elkaar 3 examens gereden en dat voelde ik ook wel toen ik afstapte. Morgen de laatste echte les voor de AVD een week later.

Heb ooit een moeilijk verhaal (Amerikaanse psychologen over recruten in WW2) gelezen over het aanleren van vaardigheden, blijkbaar is er in het les/leer 'traject' een moment dat je hersenen de nieuwe zaken gaan rangschikken om het zo maar efkes te noemen. Op het moment dat dat aan de gang is bak je van die nieuwe vaardigheden dus niks. Maar daarna presteer je beter dan ooit te voren *O*.

Heel veel succes 🍀🍀🍀🍀 vrijdag en laat ze een poeppie ruiken 💪💪💪 !

gr. Leo
 
Succes mensen die bezig zijn met rijlessen. Vooral met dit barre weer, moet er niet perse aan denken om nu te rijden....

Dankjewel Infernoss ! 👍

Nou moet ik zeggen dat ik met 't weer de laatste maanden reuze mazzel heb gehad, bijna altijd (zowat) droog en mooi tussen de stormen door gelest. Ik ben vorig jaar in augustus (*) met temperaturen van 30+ begonnen met de langzame AVB kunstjes en dat was eigenlijk de zwaarste tijd wat weer betrof, stapte zeik- en zeiknat van de fiets af. Dan liever wat fripser, een laag thermo ondergoed over het huispakkie en dan de motorkleding gaat perfect.

Oow en de col niet te vergeten, ideaal voor nét dat kouwe stukkie tussen je helm en de kraag van je jas !

gr. Leo

(*) jawel, ik heb het rustig aan gedaan O-)
 
Zo, laat ik ook maar weer eens wat van me laten horen.
Nadat ik 17 december binnen 7 minuten m'n AVB examen had gehaald, ben ik verder gegaan met het AVD.
Ik vind het rijden op de weg echt leuk en vooral lekker de bochten oefenen en aansnijden.
Eigenlijk heb ik nergens echt moeite mee.
Heb ook al 10+ jaar ervaring met de auto, dus bepaalde situaties schat je dan al makkelijker in.
Enige waar ik me meer bewust van moet worden misschien is het nog verder vooruit denken binnen de bebouwde kom.
De laatste lessen staan nu gepland en ik ga 3 maart op examen voor het AVD.
Hopelijk dan ook weer geslaagd en dan kan ik daarna snel gaan shoppen voor een motor.

Iedereen die nu lekker aan het lessen is, heel veel plezier daarmee.
Elke keer dat ik weer mag, staat er een grote grijns op m'n gezicht.
 
Nou Benny, ik had ook zo'n bakkie maar dan helemaal in m'n eentje 8)7. Gelukkig de volgende les weer lekker gereden, was gelijk een lange les, had achter elkaar 3 examens gereden en dat voelde ik ook wel toen ik afstapte. Morgen de laatste echte les voor de AVD een week later.


Heel veel succes 🍀🍀🍀🍀 vrijdag en laat ze een poeppie ruiken 💪💪💪 !

gr. Leo

Jij ook volgende week :-)
 
thumb (1).png
 
Terug
Bovenaan Onderaan