Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Ik heb nu op de dag van de avd 2 lessen van 50 minuten per stuk, dan middagpauze, dan even inrijden en dan het examen. Zo was het ook bij mijn AVB. Ik vond het toen wel lekker, eigenlijk gewoon een hele dag wat met de motor bezig zijn.
Het hangt van persoon tot persoon af denk ik. Afgelopen vrijdag 4 lessen achter elkaar gehad en dat ging nog steeds goed, maar kan me ook voorstellen dat er mensen zijn bij wie de concentratievermogens sneller afnemen.
 
Mijn instructuer doet dat niet. Het is een klein kwartiertje rijden naar het CBR toe, dan kan ik genoeg wennen aan de motor.
 
Een jaar voordat de wachtrijen weer normaal zijn??? EEN JAAR?!?!?!?!! O.M.G......
 
Ja dit dus. Zou voor mij ook genoeg zijn.
Dan zou ik het ook gewoon zo doen. Je bent (lijkt mij) niet verplicht om een les voorafgaand aan je examen te doen, dus gewoon tegen je instructeur zeggen dat je een halve les ofzo wel prettig vind of gewoon niks, wat jij wilt :)
Ik heb persoonlijk gewoon zoiets van, mijn instructeur zal wel weten wat goed is dus zijn wil is wet _O- Hahahahahahahahaahaha
 
Eerst mogelijke AVB examen voor Roermond is pas op 6 juli. Kun je nagaan
Ik vind het eigenlijk niet normaal.... En het lijkt ook per regio heel verschillend te zijn. Je zou toch denken dat je examinators van de ene regio naar de andere regio moet kunnen halen als bij de ene regio wél veel bezetting is maar in de andere regio maar heel weinig....
Naar mijn idee verloopt dit totaal rommelig, en sowieso ook gewoon echt niet op de manier waarop ze het in het begin van de coronacrisis beloofd hebben... Maarja, wat doen we eraan.....
 
Ik vind het eigenlijk niet normaal.... En het lijkt ook per regio heel verschillend te zijn. Je zou toch denken dat je examinators van de ene regio naar de andere regio moet kunnen halen als bij de ene regio wél veel bezetting is maar in de andere regio maar heel weinig....
Naar mijn idee verloopt dit totaal rommelig, en sowieso ook gewoon echt niet op de manier waarop ze het in het begin van de coronacrisis beloofd hebben... Maarja, wat doen we eraan.....
Voor een AVB examen zou dat nog wel kunnen denk ik. Maar voor AVD moet de examinator toch de weg kennen in de regio
 
Ik mag hopen dat ze de theorie en avb gewoon lekker gaan verlengen want als dit nog lang duurt en je alles niet binnen een jaar kan halen en dan vervolgens avb opnieuw moet doen of theorie.. pfff hoop het zo niet😭😭😭😭
 
Voor een AVB examen zou dat nog wel kunnen denk ik. Maar voor AVD moet de examinator toch de weg kennen in de regio
Ja, maar laat iemand 2 dagen 6x de examenroutes rijden en hij zou het moeten kennen.... sowieso verteld je instructeur welke kant je op moet, niet de examinator
 
Ja, maar laat iemand 2 dagen 6x de examenroutes rijden en hij zou het moeten kennen.... sowieso verteld je instructeur welke kant je op moet, niet de examinator
Instructeur verteld idd welke kant je op moet. Maar wordt hem dat niet ingefluisterd door de examinator?
 
Dan zou ik het ook gewoon zo doen. Je bent (lijkt mij) niet verplicht om een les voorafgaand aan je examen te doen, dus gewoon tegen je instructeur zeggen dat je een halve les ofzo wel prettig vind of gewoon niks, wat jij wilt :)
Ik heb persoonlijk gewoon zoiets van, mijn instructeur zal wel weten wat goed is dus zijn wil is wet _O- Hahahahahahahahaahaha
Dat had ik ook. Betekende voor mijn BE-examen destijds wel dat ik op maandagmorgen om 7 uur aan de laatste les moest beginnen … '(
 
Misschien een gekke vraag, maar mag je zonder theorie certificaat al wel een avb examen doen?

En als je praktijk examen hebt moet je dan nog tijdens dat examen avb dingen doen?
 
Dat had ik ook. Betekende voor mijn BE-examen destijds wel dat ik op maandagmorgen om 7 uur aan de laatste les moest beginnen … '(
Pooh dat is optijd zeg.... Maar heeft het voor jou iets extra's toegevoegd die les van te voren, of denk je dat het ook prima was geweest als je die les niet had gehad?
 
Heb ook maar een account aangemaakt, lees al een tijdje mee maar wil graag samen met jullie CBR frustraties delen!

Mijn situatie: Plan was eerst theorie te halen, ik wilde mij net hiervoor aanmelden toen Corona roet in het eten gooide. Ondertussen 3 lessen gehad (meteen begonnen toen het weer mocht). Vandaag te horen gekregen dat het misschien verstandig is tijdelijk niet te lessen omdat ze voorlopig geen examens kunnen plannen :(

Hij verwacht op dit moment niet dat ik 2 maanden AVB lessen nodig heb om hem te halen en het daarom zonde is van het geld.. Wel even flink zuur dus, had gehoopt einde zomer wel op een eigen motor te zitten.

Vrijdag wel mijn theorie!
 
Instructeur verteld idd welke kant je op moet. Maar wordt hem dat niet ingefluisterd door de examinator?
Ja en nee, ik weet dat mijn instructeur de route bepaalde van degene die na mij afreed. De examinator beweerde namelijk dat er een dijk was afgesloten, mijn instructeur vond van niet en bewees dat :-)
Maar voor praktijk examen denk ik wel dat het wenselijk is om de omgeving te kennen. Als je examen candidaat een afslag mist moet je toch een goed alternatief hebben?
 
Dat had ik ook. Betekende voor mijn BE-examen destijds wel dat ik op maandagmorgen om 7 uur aan de laatste les moest beginnen … '(
Dat had ik met mijn B rijbewijs inderdaad ook, dat zijn offers die je dan aan het maken bent. :P

Misschien een gekke vraag, maar mag je zonder theorie certificaat al wel een avb examen doen?
En als je praktijk examen hebt moet je dan nog tijdens dat examen avb dingen doen?
AVB mag je zonder theorie doen als je een ander rijbewijs hebt. Meer informatie op de website van het CBR.
AVD mag je pas doen met theoriecertificaat en behalen AVB. Dit wordt bij het begin van de afname van het examen gecontroleerd dus je zou theorie en AVD achter elkaar kunnen doen (dat heeft mijn zus lange tijd terug zo moeten doen i.v.m. verlopen theoriecertificaat).
Als je AVB hebt behaald dan zul je geen AVB lessen meer hebben, en bij het AVD examen wordt dit ook niet verder afgenomen. Wel ga je deze handelingen in het verkeer toepassen, vandaar dat het belangrijk is dat je dit onder de knie hebt. AVB doen ze met een reden.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een gekke vraag, maar mag je zonder theorie certificaat al wel een avb examen doen?

En als je praktijk examen hebt moet je dan nog tijdens dat examen avb dingen doen?
Voor het examen voertuig beheersing is idd GEEN theorie certificaat nodig. Ik haalde mijn theorie 1 dag voor mijn praktijkexamen :$ . Neem hier trouwens geen voorbeeld aan hoor, hoe eerder hoe beter zou ik zeggen.
 
Misschien een gekke vraag, maar mag je zonder theorie certificaat al wel een avb examen doen?

En als je praktijk examen hebt moet je dan nog tijdens dat examen avb dingen doen?

Niet heel gek hoor. ;) Je mag AVB zonder theorie doen, zolang je een geldig Nederlands rijbewijs hebt. Voordat je AVD mag doen moet je eerst je theorie hebben behaald. Je hebt dus nog even om de theorie te behalen, er vanuit gaande dat je al een autorijbewijs hebt.

Tijdens het AVD-examen zul je geen AVB-onderdelen meer krijgen. Het enige dat je moet doen (naast een mooie rit laten zien), is ergens als de instructeur dat aangeeft een stop-en-go maken, wat betekent dat je hem veilig in een parkeervak zet, wacht tot de examinator achter je staat, en dan veilig weer het verkeer in rijden. Doen ze vrij vaak op momenten dat je de examinator kwijt bent geraakt, wat wel eens kan gebeuren met een motor.
 
Als je het heel krap inplant en je behaalt je theorie niet in een keer dan kan het best wat geld kosten om een nieuw examen in te plannen dus het is inderdaad beter om het zo vroeg mogelijk uit de weg te hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan