Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Hij staat al bij mijn garage om te laten maken. Ik kan het niet zelf en ik heb een hele fijne eerlijke garage.
Kun jij fijn nog even naar de bandiet kijken en je verheugen op je eerste zelfstandige rit volgende week :t

Dat valt reuze mee die schade. Van haar auto, achter die bumper van haar is het een kwestie van de boel weer op de juiste plek brengen, hoeft niet veel te kosten.
Heb zo 't idee dat er wel een andere bumper op moet, er lijkt een scheur in te zitten '(
 
Dat valt reuze mee die schade. Van haar auto, achter die bumper van haar is het een kwestie van de boel weer op de juiste plek brengen, hoeft niet veel te kosten.
Die van jou heeft veel meer schade helaas..die is eigenlijk, zoals Max al zei afgeschreven. Maar als je, zoals je zegt een goede garage hebt is het ook zo gebeurd natuurlijk, al zal ie er wat anders dan eerst uitzien, maar dat geeft niet als ie maar rijdt.
Ik ben bang dat ze me een beetje gaat naaien...
Ze appte al dat haar kofferbak niet meer open gaat, en daarna dat het dak niet meer open gaat.
Ik heb teruggestuurd dat ik haar op de bumper heb geraakt dat dat volgens mij niets met het dak te maken moet hebben....
Maar ik ben ergens een beetje bang dat ze dalijk "oude schade" ook op mij gaan verhalen....

We gaan het zien...
 
Balen @Diaantje In het vervolg altijd een schade formulier meenemen, en bij twijfel mag je volgens mij altijd de politie laten komen. Een schade expert van ZLM zal het trouwens wel doorzien hoor als ze allerlei extra zaken probeert te claimen.
 
Kun jij fijn nog even naar de bandiet kijken en je verheugen op je eerste zelfstandige rit volgende week :t


Heb zo 't idee dat er wel een andere bumper op moet, er lijkt een scheur in te zitten '(
Die scheur kan je redelijk makkelijk laten herstellen hoor. Maar zoals je zegt dat ze bang is je te naaien, en andere schades op je gaat verhalen weet dan dat dat dak niet jou schuld is. Dat heeft werkelijk niks met die kleine aanrijding te maken, het mechanisme van dat dak zit nml veel hoger.
 
Balen @Diaantje In het vervolg altijd een schade formulier meenemen, en bij twijfel mag je volgens mij altijd de politie laten komen. Een schade expert van ZLM zal het trouwens wel doorzien hoor als ze allerlei extra zaken probeert te claimen.
Ja dat hoop ik wel dat ze dat dan doorzien ja.. .
Ik heb nu inmiddels wat extra printjes gemaakt ja hahaha. Heb dat boekje ook ergens maar waar... Geen idee..
En ik maar denken dat ik alleen de groene kaart bij moest hebben 8)7

Ik heb de politie overigens ook gebeld ter plaatse, maar die komen niet bij alleen blikschade..
Dit is mijn eerste ongeluk dus ik heb er (gelukkig) niet zoveel ervaring mee :P
 
Haar auto:
*fotos*

Mijn auto:
*fotos*

Poeh die bumper van die mini zit zowel links als rechts al onder vele krasjes...
Overigens, ziet 't er wel naar uit dat de klep "anders" open moet:
CSlriiMWIAEkQ0I.jpg


Dus hoop dat ze langs komt met d'r auto dat jij "ook even mag kijken" ;)

p.s.
Verhip, zijn er eendjes op 't Flightforum? (thans, als ik de foto's zo bekijk dan lijkt dat wel daar op)

:o D'r was "ooit eens" (voor corona) iets van een "lunch-date-app" gelanceerd voor de bedrijven op 't Flight forum....
Zou @Diaantje daar tussen staan vraag ik me nu af :o
 
Poeh die bumper van die mini zit zowel links als rechts al onder vele krasjes...
Overigens, ziet 't er wel naar uit dat de klep "anders" open moet:
CSlriiMWIAEkQ0I.jpg


Dus hoop dat ze langs komt met d'r auto dat jij "ook even mag kijken" ;)

p.s.
Verhip, zijn er eendjes op 't Flightforum? (thans, als ik de foto's zo bekijk dan lijkt dat wel daar op)

:o D'r was "ooit eens" (voor corona) iets van een "lunch-date-app" gelanceerd voor de bedrijven op 't Flight forum....
Zou @Diaantje daar tussen staan vraag ik me nu af :o
Hahahahaa dat is inderdaad flightforum (ofja, parkforum waar het gebeurd is).
En nee, ik sta niet in die app _O-
 
Die scheur kan je redelijk makkelijk laten herstellen hoor. Maar zoals je zegt dat ze bang is je te naaien, en andere schades op je gaat verhalen weet dan dat dat dak niet jou schuld is. Dat heeft werkelijk niks met die kleine aanrijding te maken, het mechanisme van dat dak zit nml veel hoger.
Goed om te weten, thanks!
 
Getverdemme, vanochtend gezakt met 7 fouten voor mijn theorie! Scooter, auto allebei in één keer behaald en een stuk of 7 proefexamens gemaakt, allen met maximaal 4 fout. Ik vond vooral de vraagstelling enorm dubbelzinnig en weinig duidelijk! Meer mensen dit meegemaakt?
 
Dat klopt, de scharnieren zitten onder bij een Mini cabrio. Als de balk waar die opzitten onzet is gaat ie niet open, als die balk weer recht is getrokken hoort het weer te werken.
 
Getverdemme, vanochtend gezakt met 7 fouten voor mijn theorie! Scooter, auto allebei in één keer behaald en een stuk of 7 proefexamens gemaakt, allen met maximaal 4 fout. Ik vond vooral de vraagstelling enorm dubbelzinnig en weinig duidelijk! Meer mensen dit meegemaakt?
Oooh shit dat is balen zeg!!!!
Kun je wel vrij snel weer een nieuw theorie examen inplannen??
 
Dat klopt, de scharnieren zitten onder bij een Mini cabrio. Als de balk waar die opzitten onzet is gaat ie niet open, als die balk weer recht is getrokken hoort het weer te werken.
Nou ik ben benieuwd. Zij heeft de auto al met haar man naar de garage gebracht. En ze hebben ook al wat ingediend bij ZLM zo begreep ik toen ik met ZLM belde. De kosten en wat precies de schade is... zijn nog niet bekend.
 
Getverdemme, vanochtend gezakt met 7 fouten voor mijn theorie! Scooter, auto allebei in één keer behaald en een stuk of 7 proefexamens gemaakt, allen met maximaal 4 fout. Ik vond vooral de vraagstelling enorm dubbelzinnig en weinig duidelijk! Meer mensen dit meegemaakt?

Ik ken het, ben ook een keer gezakt. Nu weet je in ieder geval ook hoe het examen er verder ongeveer uitziet. Volgende keer gaat het lukken!
 
Getverdemme, vanochtend gezakt met 7 fouten voor mijn theorie! Scooter, auto allebei in één keer behaald en een stuk of 7 proefexamens gemaakt, allen met maximaal 4 fout. Ik vond vooral de vraagstelling enorm dubbelzinnig en weinig duidelijk! Meer mensen dit meegemaakt?
Theorie voor A moest ik ook 2 keer doen '(
 
Hahahahaa dat is inderdaad flightforum (ofja, parkforum waar het gebeurd is).
En nee, ik sta niet in die app _O-

Jammer :+ anders kon ik even spieken of ik je misschien al wel eens voorbij heb zien lopen. :+

Kom/kwam redelijk vaak op Flightforum/parkforum... (motor rijles... en later omdat ik op 't Flightforum werk(te... thuiswerk momenteel en contract word niet verlengd) )

Het is daar eigenlijk ook bijna een racebaan... en je weet niet altijd zo gauw waar je aan toe bent soms (vooral bij de Flightforum splitsing A2 / Parkforum) dat het daar voorzichtig rijden is... en dan een of andere opgefokte in je nek hebben hijgen dat je niet genoeg doorrijd.. (terwijl je al vMax deed)
Tsja, balen... maar goed... scherven brengen geluk ( 1 'scherf' van je koplamp voldoet denk ik )....
En maar wat extra mr. (?) bandit knuffelen ;)
 
Nou ik ben benieuwd. Zij heeft de auto al met haar man naar de garage gebracht. En ze hebben ook al wat ingediend bij ZLM zo begreep ik toen ik met ZLM belde. De kosten en wat precies de schade is... zijn nog niet bekend.
Nou, hopen dan maar dat het een beetje meevalt, die kosten. Als zij ook een garage heeft als de jouwe kan het meevallen, als het de Minidealer is echter..
Het ziet er echter uit dat die Mini al de nodige krassen had, zoals Okami al schreef. Ik zou, als ik jou was goed overleg met ZLM houden over dit.
Als het meevalt zelf betalen, als het tegenvalt, tsja dan kost het je je eigen risico. Het zei zo, but life goes on moet je maar denken.
 
Getverdemme, vanochtend gezakt met 7 fouten voor mijn theorie! Scooter, auto allebei in één keer behaald en een stuk of 7 proefexamens gemaakt, allen met maximaal 4 fout. Ik vond vooral de vraagstelling enorm dubbelzinnig en weinig duidelijk! Meer mensen dit meegemaakt?
Oei, dat is kloten zeg! Ik vond het ook lastig met de vraagstelling die anders is dan bij de proefexamens die ik gemaakt had (waar ik elke keer maar 1 of twee foutjes had) Toch vandaag gelukkig wel geslaagd met 4 fouten!
 
Nou ik ben benieuwd. Zij heeft de auto al met haar man naar de garage gebracht. En ze hebben ook al wat ingediend bij ZLM zo begreep ik toen ik met ZLM belde. De kosten en wat precies de schade is... zijn nog niet bekend.

Zuur zeg, maar goed dat je zelf voldoende foto's hebt gemaakt. Het zal niet de eerste keer zijn dat er een paar diepe krassen extra op de auto worden "gevonden" nadat hij bij de garagehouder is geweest.
 
Getverdemme, vanochtend gezakt met 7 fouten voor mijn theorie! Scooter, auto allebei in één keer behaald en een stuk of 7 proefexamens gemaakt, allen met maximaal 4 fout. Ik vond vooral de vraagstelling enorm dubbelzinnig en weinig duidelijk! Meer mensen dit meegemaakt?

Balen...

Heb ik voor mijn B theorie gehad... 1 vraag te veel fout de 1e keer.
Had wel geluk dat ik op het CBR was blijven hangen en aan receptie had gevraagd of ik voor een herkansing alles opnieuw moest in laten plannen.
Kreeg te horen dat als ik geduld had, misschien wel met de volgende groep mee mocht doen, i.v.m. (te)laat komers.
Dat geluk had ik en ~2 uurtjes later was ik wel geslaagd voor m'n theorie.

-edit:
Mijn B theorie heb ik overigens in Utrecht gedaan destijds.

Weet niet of dit ook opgaat voor A... maar ja, voor je theorie kan je het altijd vragen, vooral als je behoorlijk close zit met slagen maar net 1 of 2 vragen teveel fout hebt gehad... (doordat je te laat drukte of net iets teveel twijfelde)
 
Waarom is hier iedereen al bezig de tegenpartij er van te beschuldigen dat ze de boel wil flessen.
A. Al aanwezige krassen maken niks uit,
B. Het kan heel goed dat het mechanisme onder de bumper beschadigd is, de bumper veert wellicht wat terug, de onderdelen daaronder kunnen wel kapot zijn.
Misschien nog wel parkeer sensoren stuk etc.
C. Ze mag zelf niet haar schade bepalen, dat doe het schadebedrijf of de expert.

Ja schade is vervelend, en ja het kost meer dan verwacht. Maar dat betekend niet dat de andere partij het niet gewoon netjes mag laten maken, met goede kwaliteit onderdelen.
 
Waarom is hier iedereen al bezig de tegenpartij er van te beschuldigen dat ze de boel wil flessen.

Ervaringen uit het verleden zullen we maar zeggen....
Ok, behaalde resultaten uit het verleden brengen geen garantie voor de toekomst....

Ja schade is vervelend, en ja het kost meer dan verwacht. Maar dat betekend niet dat de andere partij het niet gewoon netjes mag laten maken, met goede kwaliteit onderdelen.

Uiteraard... maar er zijn ook garages waarbij, als je het zelf betaald de prijs ~3x lager ligt dan dat ze weten dat het verzekeringswerk word.
 
Waarom is hier iedereen al bezig de tegenpartij er van te beschuldigen dat ze de boel wil flessen.
A. Al aanwezige krassen maken niks uit,
B. Het kan heel goed dat het mechanisme onder de bumper beschadigd is, de bumper veert wellicht wat terug, de onderdelen daaronder kunnen wel kapot zijn.
Misschien nog wel parkeer sensoren stuk etc.
C. Ze mag zelf niet haar schade bepalen, dat doe het schadebedrijf of de expert.

Ja schade is vervelend, en ja het kost meer dan verwacht. Maar dat betekend niet dat de andere partij het niet gewoon netjes mag laten maken, met goede kwaliteit onderdelen.
Voorop beschuldig ik niemand, ik zeg dat ik er bang voor ben, dat is nog geen beschuldiging.
 
Terug
Bovenaan Onderaan