Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Nog minder dan 23 uur en er zijn weer twee mensen met een A'tje erbij op dit forum ;)

Ik mag na het weekend, zaterdag nog rijden, zondag wachten en maandag is het zover :) Moet nog meer letten op het checken over mijn schouder vlak voor het ingaan van de bocht bij fiets suggestie stroken e.d. En iets meer de motor laten kantelen en niet meehangen bij het trage rijden, maar die AVB oefeningen zijn al 3 maanden terug dat ik die gedaan heb :p
 
Voorop beschuldig ik niemand, ik zeg dat ik er bang voor ben, dat is nog geen beschuldiging.

Daar heb je gelijk in, excuus.

Maar ik verbaasde mij een beetje over de richting waarop sommige posts gingen.

maar je hebt gelijk, back on topic over lessen!
 
Fingers crossed!

¡ Alles crossed *D !

Ik las over 'Flight- en Parkforum' en dacht waar en wat mag dat dan wel wezen ? Blijkt m'n jongste dochter daar ooit in de buurt anti-kraak gewoond te hebben, waren denk ik ex-defensie woningen aan de Sliffertsestraat, zo'n beetje bij Bosrijk. Kleine wereld ...

gr. Leo
 
Daar heb je gelijk in, excuus.

Maar ik verbaasde mij een beetje over de richting waarop sommige posts gingen.

maar je hebt gelijk, back on topic over lessen!
Tot nu toe lijkt het allemaal netjes te gaan, heb goed contact en ze komt vanavond bij mij alles verder invullen.
Pech heb ik toch wel. De reden dat ik er bang voor ben is omdat ze naderhand over die dingen begint en ter plaatse melde dat het meeviel en niks aan de hand. Ik verwacht ook dat ze met haar man komt vanavond en ik voel me dan zo'n 2 tegen 1. Maar ik geef mijn schuld eerlijk toe, het is gewoon niet slim om daar te stil te gaan staan. Verder, shit happens en het is materieel, gelukkig hebben wij allebei zelf niets behalve geschrokken en beginnen we (of in ieder geval ik) de spieren nu langzaam te voelen. Maar geen gebroken benen of wat dan ook dus eej, zo erg is het allemaal nog niet. Beetje zuur geld, had liever een tweede motorbroek gekocht van mijn vakantiegeld eind van de maand :P

Dit is het laatste wat ik er over zeg. Wel iedereen bedankt voor de tips en medeleven :+

Nu focussen op het volgende, mijn pasje uitbreiden met het A'tje!!
Ik wil zeggen hop hop gas erop, maar is dit nu wel slim uit mijn mond? :P

Verder ook iedereen succes die binnenkort op moet en als ik iemand vergeten ben te feliciteren vandaag dan bij deze alsnog!!!! *O*
 
Oei, dat is kloten zeg! Ik vond het ook lastig met de vraagstelling die anders is dan bij de proefexamens die ik gemaakt had (waar ik elke keer maar 1 of twee foutjes had) Toch vandaag gelukkig wel geslaagd met 4 fouten!

Lekker gewerkt, congrats! Ik hoop ‘m zsm over te kunnen doen, en dan gaan we d’r voor. Moet zeggen dat vooral m’n ego gekrenkt is nu :')
 
:+ Mijn instructeur destijds vertelde mij eens het verschil tussen een motorrijder en een automobilist.
Een autorijder trapt 95% op de rem, een motorrijder geeft gas bij...

Dus de mentaliteit is al goed?

Dat doe ik in de auto anders ook.. Denk dat het verschil ook zit in het feit of er iets gebeurd bij gas geven. Sinds ik een vlottere auto heb, merk ik ook dat ik wat sneller gas bij geef om een gaatje dicht te rijden. Met een motor gaat dat natuurlijk ook met speels gemak.
 
AVD weer nat.JPG


  • 40+ jaar geleden in Arnhem op voor BE. kwam er met bakken uit en geslaagd
  • vorig jaar in Arnhem op voor AVB, kwam er met bakken uit en geslaagd
  • morgen in Den Bosch op voor AVD, komt er zo te zien met bakken uit en :X ...
Helmvizier is schoon en regen'proof', handschoenwipertje ontvet, communicatie gerei opgeladen en gecheckt, schoenen in 't vet, straks BRAVO-K nog 's doornemen, bij de plaatselijke groenteboer mooi trosje bananen gehaald, rijbewijs én ID-card bij de hand.

Morgen weet ik wat ik vergeten ben *D*D*D.


gr. Leo
 
Bekijk bijlage 1508542

  • 40+ jaar geleden in Arnhem op voor BE. kwam er met bakken uit en geslaagd
  • vorig jaar in Arnhem op voor AVB, kwam er met bakken uit en geslaagd
  • morgen in Den Bosch op voor AVD, komt er zo te zien met bakken uit en :X ...
Helmvizier is schoon en regen'proof', handschoenwipertje ontvet, communicatie gerei opgeladen en gecheckt, schoenen in 't vet, straks BRAVO-K nog 's doornemen, bij de plaatselijke groenteboer mooi trosje bananen gehaald, rijbewijs én ID-card bij de hand.

Morgen weet ik wat ik vergeten ben *D*D*D.


gr. Leo
SUCCES!!! Je gaat het gewoon halen!!!
Regen is zo te lezen jou vriend 🤭
 
Anyway we gaan te veel offtopic, ik neem mijn verlies en ik weet dat ik schuldig ben.
Zoals gezegd life goes on, en hopelijk kan ik volgende week verder op de motor ipv de auto ;)

De volgende keer pas je de uitwijk oefening gewoon toe 😁
 
Bekijk bijlage 1508542

  • 40+ jaar geleden in Arnhem op voor BE. kwam er met bakken uit en geslaagd
  • vorig jaar in Arnhem op voor AVB, kwam er met bakken uit en geslaagd
  • morgen in Den Bosch op voor AVD, komt er zo te zien met bakken uit en :X ...
Helmvizier is schoon en regen'proof', handschoenwipertje ontvet, communicatie gerei opgeladen en gecheckt, schoenen in 't vet, straks BRAVO-K nog 's doornemen, bij de plaatselijke groenteboer mooi trosje bananen gehaald, rijbewijs én ID-card bij de hand.

Morgen weet ik wat ik vergeten ben *D*D*D.


gr. Leo

Veel succes morgen Leo, zet ‘m op!
 
Tot nu toe lijkt het allemaal netjes te gaan, heb goed contact en ze komt vanavond bij mij alles verder invullen.
Pech heb ik toch wel. De reden dat ik er bang voor ben is omdat ze naderhand over die dingen begint en ter plaatse melde dat het meeviel en niks aan de hand. Ik verwacht ook dat ze met haar man komt vanavond en ik voel me dan zo'n 2 tegen 1. Maar ik geef mijn schuld eerlijk toe, het is gewoon niet slim om daar te stil te gaan staan. Verder, shit happens en het is materieel, gelukkig hebben wij allebei zelf niets behalve geschrokken en beginnen we (of in ieder geval ik) de spieren nu langzaam te voelen. Maar geen gebroken benen of wat dan ook dus eej, zo erg is het allemaal nog niet. Beetje zuur geld, had liever een tweede motorbroek gekocht van mijn vakantiegeld eind van de maand :P

Dit is het laatste wat ik er over zeg. Wel iedereen bedankt voor de tips en medeleven :+

Nu focussen op het volgende, mijn pasje uitbreiden met het A'tje!!
Ik wil zeggen hop hop gas erop, maar is dit nu wel slim uit mijn mond? :P

Verder ook iedereen succes die binnenkort op moet en als ik iemand vergeten ben te feliciteren vandaag dan bij deze alsnog!!!! *O*
Ik zou zelf geen schuld bekennen. Laat de verzekering dat maar samen met haar verzekering uitzoeken. Haar schade ben je altijd voor verzekerd, het kost je hooguit wat no claim.
 
Ik meld me hier ook even als semi-actief. Gisteren eerste rijles gehad (zwarte motor). Voor een eerste keer vond ik het vooral erg leuk (AVB oefeningen gedaan zoals slalom, uitwijken, remproef). Had een leenhelm + jack van de rijschool (handschoenen al wel), maar toch ook maar gelijk in Tilburg bij Louis daarna een helm + jack gehaald. De rest binnenkort ook maar eens aanschaffen.


Welkom😃,🤔 mag jij wel gewoon kleding vd rijschool gebruiken ? Ik mocht het niet vanwege RIVM maatregelen nml
 
Welkom😃,🤔 mag jij wel gewoon kleding vd rijschool gebruiken ? Ik mocht het niet vanwege RIVM maatregelen nml
Jas en helm wel, handschoenen niet. Jas alleen met eigen onderkleding en helm met helmmuts. Maar was er zelf ook niet zo'n fan van, daarom ook iets sneller eigen spul gehaald.
 
Tot nu toe lijkt het allemaal netjes te gaan, heb goed contact en ze komt vanavond bij mij alles verder invullen.
Pech heb ik toch wel. De reden dat ik er bang voor ben is omdat ze naderhand over die dingen begint en ter plaatse melde dat het meeviel en niks aan de hand. Ik verwacht ook dat ze met haar man komt vanavond en ik voel me dan zo'n 2 tegen 1. Maar ik geef mijn schuld eerlijk toe, het is gewoon niet slim om daar te stil te gaan staan. Verder, shit happens en het is materieel, gelukkig hebben wij allebei zelf niets behalve geschrokken en beginnen we (of in ieder geval ik) de spieren nu langzaam te voelen. Maar geen gebroken benen of wat dan ook dus eej, zo erg is het allemaal nog niet. Beetje zuur geld, had liever een tweede motorbroek gekocht van mijn vakantiegeld eind van de maand :P

Dit is het laatste wat ik er over zeg. Wel iedereen bedankt voor de tips en medeleven :+

Nu focussen op het volgende, mijn pasje uitbreiden met het A'tje!!
Ik wil zeggen hop hop gas erop, maar is dit nu wel slim uit mijn mond? :P

Verder ook iedereen succes die binnenkort op moet en als ik iemand vergeten ben te feliciteren vandaag dan bij deze alsnog!!!! *O*
Niemand van hier die :?vanavond ook ff bij @Diaantje op visite kan gaan voor de broodnodige mentale, morele en juridische ondersteuning?
 
Getverdemme, vanochtend gezakt met 7 fouten voor mijn theorie! Scooter, auto allebei in één keer behaald en een stuk of 7 proefexamens gemaakt, allen met maximaal 4 fout. Ik vond vooral de vraagstelling enorm dubbelzinnig en weinig duidelijk! Meer mensen dit meegemaakt?

Dit is precies waar het bij mij ook altijd mis gaat,ik ken je gevoel balen.

Niet opgeven, we gaan net zolang door tot we ons doel hebben gehaald. 😊
 
Laatst bewerkt:
@Diaantje Ik kom dit tegen:

Bij remmen voor ‘kleine dieren’
Als u plotseling hard remt voor een overstekende kat of eend en de achterop rijdende auto u niet meer kan ontwijken. U mag alleen afremmen als daar een verkeersnoodzaak voor is. Bijvoorbeeld als uzelf of een ander persoon letsel zou kunnen oplopen als u niet remt. Bij een aanrijding met kleine dieren (kleiner dan een hond) is dit niet het geval. Anders is het bij een groep ganzen of zwanen. Dan kan er wel een verkeersnoodzaak zijn.

Via deze site:

 
Terug
Bovenaan Onderaan