Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

ik zit even te kijken naar de websites met theorie examens, en ik zit nu te blokken op die van vekabest a 25 examens x 50 vragen ,gaat aardig goed.

maar zie dan die met die credits al die foto`s en situaties en denk dan jemig als ik daar aan begin, raak ik van slag want die lijken toch echt heel anders ? hoe zit dat ?

welke zijn dan echt identiek/vergelijkbaar.

ik moet zeggen dat de vraagstelling van vekabest wel wat gecompliceerder is voor mij om te begrijpen,maar door veel te oefenen gaat dat wel wat beter nu.

Ik heb ook geoefend met Vekabest (op een USB-stick, van 2020), maar qua opzet van het menu en de afbeeldingen vind ik de examens van examencentrum.nl het meest waarheidsgetrouw. Wellicht dat je die ook een aantal kunt proberen? Dan heb je 't beste van twee werelden!
 
Ik heb ook geoefend met Vekabest (op een USB-stick, van 2020), maar qua opzet vind ik de examens van examencentrum.nl het meest waarheidsgetrouw. Wellicht dat je die ook een aantal kunt proberen? Dan heb je 't beste van twee werelden!

Kun je zeker maar 1 x doen zo'n examen na aankoop met credits :+
 
@Teemong Dat is een goede overweging, zo heb ik het ook met de praktijklessen gedaan, liever een les teveel en het wel halen dan een herexamen, dat kost veel meer.
 
Vanochtend voor het eerst sinds tijden weer fysiek naar het werk toe, in plaats van thuiswerken.
Ik komt dan langs het CBR, en over een stuk route wat vaak als examenroute gebruikt word. Volgens mij zeker 3 afrijders op de motor tegen gekomen.
Meestal als je er een lesmotor ziet, met een auto er vlak achter zonder bordje "L" op de auto, dan ga ik er vanuit dat het een examen is.

Helaas vermoed ik wel dat er 1 gezakt is, die reed met cira 70 de uitvoeger (die vrij lang is) op vanaf de snelweg, en de examinator zat er vrij strak achter... onder het motto "rijd eens door".
 
Zo, net terug van het eerste 'echte' ritje, 't viel zeker nie tegen :] *D !

Was eigenlijk nauwelijks wennen aan de BMW R80 i.p.v. de les Yamaha MT-07 een kleine 2 uurkes rondgetuft met van alles, ook op de snelweg en ook daar kan die ouwe (de fiets) nog goed mee meekomen. Van de week paar dingetjes afstellen, de voetsteunen mogen iets lager, stationair toerental idem em dat soort kleine zaken.

Wel de voorband goed in de gaten houwen, die loopt héél langzaam leeg, heb al een afspraak bij de motorzaak gemaakt O-).

En verders gewoon een hele grote grijns onder de helm, wat een genot om zo zelf te rijden, ik merk nou eigenlijk pas hoe snel je ergens bent en hoever je kunt rijden. Morgen weer een stukkie, hoef nou niks meer af te spreken *D*D*D !

gr. Leo

PS: 't was maar 1x en heel kort, maar zat onderweg bij het naderen van een T-kruising tóch efkes te denken: nou meneer de instructeur wordt 's wakker, moet ik links of rechtsaf ? :+
 
Tnx! kunnen we de zoektocht naar een mooie motor weer opstarten :]
Super, heb je al iets op het oog??

hoppa en geslaagd voor AVD! Donderdag gelijk dat pasje aanvragen :]
Van harte gefeliciteerd!!!! Wat een goeie berichten, hopelijk zet de trent door en allemaal positief nieuws de komende tijd *O* :]


@Vesta Super leuk!! Lekker genieten van je ritjes ZONDER instructeur in je oortje! :Y
 
Vind zelf iets van een Yamaha Fazer of FZ1 wel mooi. Of iets vergelijkbaars van een ander merk. Maar ben niet zo thuis in alle benamingen van Honda, Susuki enz...

Ziet er leuk uit!!

En mij zegt ook niet alles even veel hoor, heb gewoon plaatjes gekeken en pas toen ik mijn Bandit zag, wist ik dat ik een Bandit wilde :P
Maar daarvoor wist ik niet eens hoe een Bandit eruit zag :+
 
Ziet er leuk uit!!

En mij zegt ook niet alles even veel hoor, heb gewoon plaatjes gekeken en pas toen ik mijn Bandit zag, wist ik dat ik een Bandit wilde :P
Maar daarvoor wist ik niet eens hoe een Bandit eruit zag :+
Heb nog een maandje om te zoeken, maar telkens als ik iets leuks zie is het 200km bij me vandaan. Ook nog de twijfel of ik eventueel particulier of bij een dealer wil kopen. Heb eventueel wel iemand die ik mee kan nemen die zelf ook aan motors sleutelt. Hoe heb jij dit dat aangepakt? :+
 
@Drwitter Waarom donderdag pas aanvragen? Ik ben gisteren om 13.55 geslaagd en om 16 uur was het al bekend bij de gemeente.
Hoera, gefeliciteerd! :t *O*
Gemeentehuis morgen dicht? :?
danku! Nee helaas twee weken wachttijd, en ivm werk kan ik nooit op woensdag. Dus was wel verstandig genoeg om optijd te reserveren, maar helaas was eerste optie morgen, dus dan maar donderdag ochtend met spoed aanvragen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan