Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Hier ook een mede brabo*O* Een niet-roker overigens

Maar als ik zo zie hoe lang het duurt om AVB te plannen voorzie ik dat ik niet op korte termijn mijn pasje heb -O-
Brabanders zijn het leukste volk he *O* 😋

Wel jammer dat je nog geen vooruitzicht hebt.... Hopelijk weet je snel meer !
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Ondanks dat ik doorgaans weinig last van zenuwen heb begin ik volgens mrs.botoo nu duidelijk onrustig te worden. Met AVB had ik het idee, gewoon leuk en als ik het niet goed doe dan volgende keer beter, nu is het meer een gevoel als ik het niet goed doe dat ik weer een giga vertraging oploop en dat zit me toch niet lekker.

Banaantje ligt klaar, dat wel 😌😅

Morgenmiddag weten we meer 🧐
 
Ondanks dat ik doorgaans weinig last van zenuwen heb begin ik volgens mrs.botoo nu duidelijk onrustig te worden. Met AVB had ik het idee, gewoon leuk en als ik het niet goed doe dan volgende keer beter, nu is het meer een gevoel als ik het niet goed doe dat ik weer een giga vertraging oploop en dat zit me toch niet lekker.

Banaantje ligt klaar, dat wel 😌😅

Morgenmiddag weten we meer 🧐


Succes! Bij mij waren de zenuwen na de eerste oefening verdwenen. Komt goed :t

Heel veel succes @botoo
Je gaat het gewoon halen!!!!

Ik heb net een smsje ontvangen van de gemeente, mijn rijbewijs ligt klaar *O* *O*
Morgen lekker met de motor naar mijn werk denk ik :P
Met een omweg :+
 
Eergisteren laatste les gehad en bij het CBR langsgeweest om nog een laatste keer de omgeving te verkennen, uiteindelijk weet je 100% zeker dat je daar een stukje gaat rijden. Wat opviel dat er erg veel lesauto's in de buurt reden die bepaald niet heel voorspelbaar rijgedrag vertoonden, een extra uitdaging zullen we maar denken.

Wat me nogmaals duidelijk op het hart gedrukt werd is dat ik niet op de volgauto met examinator moest letten, als ik ze kwijtraak dan hoor ik dat wel via de mobilofoon en dan moet ik een wachtplek zoeken (soort stop&go). Nu heb ik met de auto vaak ik groepen gereden (VW-buggy tochten) en heb ik nogal de neiging om de groep bij elkaar te houden, zelfde deed ik als ik fietstrainingen gaf, ik moet daar morgen dus ff flink niet aan denken.
 
Eergisteren laatste les gehad en bij het CBR langsgeweest om nog een laatste keer de omgeving te verkennen, uiteindelijk weet je 100% zeker dat je daar een stukje gaat rijden. Wat opviel dat er erg veel lesauto's in de buurt reden die bepaald niet heel voorspelbaar rijgedrag vertoonden, een extra uitdaging zullen we maar denken.

Wat me nogmaals duidelijk op het hart gedrukt werd is dat ik niet op de volgauto met examinator moest letten, als ik ze kwijtraak dan hoor ik dat wel via de mobilofoon en dan moet ik een wachtplek zoeken (soort stop&go). Nu heb ik met de auto vaak ik groepen gereden (VW-buggy tochten) en heb ik nogal de neiging om de groep bij elkaar te houden, zelfde deed ik als ik fietstrainingen gaf, ik moet daar morgen dus ff flink niet aan denken.

Da's de truc inderdaad, wel netjes blijven spiegelen maar dat is ook logisch. Het is aan hen om jou bij te houden, en ze gaan desnoods wel door een net rood licht heen kwam ik achter.
 
Van een geheel andere orde: onlangs RainX voor plastic aangeschaft, lijkt heel goed te werken op helmvizieren. Regendruppels waaien er heel makkelijk af en zelfs geplette vliegjes zijn veel makkelijker te verwijderen na de rit. Wel iets wat je een beetje regelmatig bij moet houden, het blijft niet een jaar zitten. Mocht je onverhoopt in de regen terecht komen dan is dit een aanrader. Wel eerst je vizier echt goed schoonmaken voordat je de RainX er op poetst.

332x840.jpg
 
Da's de truc inderdaad, wel netjes blijven spiegelen maar dat is ook logisch. Het is aan hen om jou bij te houden, en ze gaan desnoods wel door een net rood licht heen kwam ik achter.

Als motorrijder "op het laatste moment" bedenken toch te gaan stoppen voor een oranje verkeerslicht is best link...
Dus op tijd bedenken, word het licht oranje, en wil je gaan stoppen, op tijd die achter-rem lichtjes aanzetten zodat je remlicht aan gaat en mensen dus weten dat je wilt gaan stoppen.
Dit was voor mij het moeilijkste, omdat ik van autorijden al heel erg gewend was de auto (naar z'n vrij te zetten en) uit te laten rollen...
Bij mijn AVD examen niet zoveel last gehad van (net) oranje verkeerslichten...
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Vandaag lekker aan het lessen geweest in de regen! Ging eigenlijk best prima (leer je ook een beetje hoe de motor zich gedraagt met nat weer) Inmiddels al aan het kijken of we examens kunnen gaan plannen, hopen dat we begin augustus kunnen gaan afrijden voor AVB en AVD.
 
Ondanks dat ik doorgaans weinig last van zenuwen heb begin ik volgens mrs.botoo nu duidelijk onrustig te worden. Met AVB had ik het idee, gewoon leuk en als ik het niet goed doe dan volgende keer beter, nu is het meer een gevoel als ik het niet goed doe dat ik weer een giga vertraging oploop en dat zit me toch niet lekker.

Banaantje ligt klaar, dat wel 😌😅

Morgenmiddag weten we meer 🧐
Ik had met AVB juist wel zenuwen. Wist namelijk dat wanneer ik de verkeerde oefeningen zou krijgen ik het waarschijnlijk niet zou halen. Maar dat was geen probleem dus.
Over AVD maandag a.s. maak maak ik me eignelijk geen zorgen
 
Mijn rijbewijs ligt ook klaar :D Nog even over de volgauto bij de AVD, inderdaad niet teveel op letten, ze raggen die auto's behoorlijk af om je bij te houden. Lukt dat ff niet en ben je te ver weg dan hoor je het wel.

Moet wel zeggen dat hij steeds zo dicht achter me reed, dat ik wel netjes in mijn spiegels keek, maar niks anders zag dan die rode fiesta :D
 
Mijn rijbewijs ligt ook klaar :D Nog even over de volgauto bij de AVD, inderdaad niet teveel op letten, ze raggen die auto's behoorlijk af om je bij te houden. Lukt dat ff niet en ben je te ver weg dan hoor je het wel.

Moet wel zeggen dat hij steeds zo dicht achter me reed, dat ik wel netjes in mijn spiegels keek, maar niks anders zag dan die rode fiesta :D
Bij mij was het een witte Golf. Heb ik dan toch op de verkeerde auto gelet …? Slaagde overigens wel :+
 
@max snelheid Je moet er juist niet op letten ;) Maar dat is mij dus ook niet volledig gelukt.

En qua rijstijl; het was in ieder geval duidelijk dat het een lease auto en geen prive auto zullen we maar zeggen :)
 
Ik hoor niet bij de doelgroep (alhoewel? Ex-lesser is ten slotte iedereen 😄) maar ik kan het bezwaar van @Diaantje wel begrijpen. Het leek mij voor beginners een pittig programma :?

Nou spreek ik niet voor iedereen, maar ik zie de doelgroep vooral als 'de mensen in dit topic', dus daar val jij ook onder. ;) Best is vanuit Nimma prima aan te rijden lijkt me zo, en gezien je aanwezigheid in dit topic zie ik niet in waarom je niet mee zou mogen. :+

De route is inderdaad wat pittig, maar met genoeg stops en rustmomenten wel te doen. Ik ga eens kijken hoe houterig mijn kont is nadat ik de route gereden heb, gelukkig zit er inmiddels een ander zadel op de Strom. :Y Sowieso lijkt het doel me vooral de gezelligheid met de mensen hier en eens zien welk gezicht er nou bij welk naampje hoort, dus dat komt vast goed!
 
Nou spreek ik niet voor iedereen, maar ik zie de doelgroep vooral als 'de mensen in dit topic', dus daar val jij ook onder. ;) Best is vanuit Nimma prima aan te rijden lijkt me zo, en gezien je aanwezigheid in dit topic zie ik niet in waarom je niet mee zou mogen. :+

De route is inderdaad wat pittig, maar met genoeg stops en rustmomenten wel te doen. Ik ga eens kijken hoe houterig mijn kont is nadat ik de route gereden heb, gelukkig zit er inmiddels een ander zadel op de Strom. :Y Sowieso lijkt het doel me vooral de gezelligheid met de mensen hier en eens zien welk gezicht er nou bij welk naampje hoort, dus dat komt vast goed!
Ik sluit me daar helemaal bij aan, het lijkt me super leuk en gezellig maar het moet wel ook verantwoord zijn. Als ik af moet gaan op wat ik om me heen hoor, kan in een groep rijden lastiger zijn dan alleen of met zijn 2en. Gezien er veel net geslaagde (waaronder ik zelf) bij zitten vind ik het dan verstandig om vaker dan 1 keer te stoppen, ook zodat je kan bekijken hoe het gaat etc. Als je in een groep rijd ben je denk ik toch ook bezig met iedereen om je heen in de gaten te houden en daarbij te zorgen dat de groep bij elkaar blijft. Dat kan dan toch voor beginners, (of zal ik het gewoon voor mijzelf noemen :P ) best spannend en lastig zijn....
Maarja, wie ben ik :+

En misschien maak ik me ook wel te druk, kan ook.... 8)7
 
Nou spreek ik niet voor iedereen, maar ik zie de doelgroep vooral als 'de mensen in dit topic', dus daar val jij ook onder. ;) Best is vanuit Nimma prima aan te rijden lijkt me zo, en gezien je aanwezigheid in dit topic zie ik niet in waarom je niet mee zou mogen. :+

De route is inderdaad wat pittig, maar met genoeg stops en rustmomenten wel te doen. Ik ga eens kijken hoe houterig mijn kont is nadat ik de route gereden heb, gelukkig zit er inmiddels een ander zadel op de Strom. :Y Sowieso lijkt het doel me vooral de gezelligheid met de mensen hier en eens zien welk gezicht er nou bij welk naampje hoort, dus dat komt vast goed!
Ik ben ruim acht jaar geleden geslaagd en ben hier alleen omdat het hier gezellig is, om af en toe iets bemoedigends te zeggen en om te juichen als er weer iemand geslaagd is *O* Want dat is toch altijd weer een groots moment! Ook al wordt het er op de weg weer drukker van …

Maak eerst maar 'n lijst van vijftien pas geslaagden en als die niet vol komt zal ik nog wel 's kijken.
 
Lijkt me erg leuk om ook eens mee te gaan met zo'n rit (of het nou met recent geslaagden is of niet ;)). Maar 3 juli pas voor AVD en nog druk aan het kijken voor een motor. Denk ik dat het de volgende rit wordt :+
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
En misschien maak ik me ook wel te druk, kan ook.... 8)7

Is uiteindelijk afhankelijk van welk "volgsysteem" je gebruikt.
Mijn persoonlijke ervaring is dat dat voor veel extra handelingen zorgt...
Dus mijn favoriet is, neem een positie in de groep, en blijf op die positie, ga niet lopen inhalen.
Langzame rijders vooraan in de groep, snelle rijders achteraan.
Op deze manier kan een voorrijder bij een niet al te grote groep, zelf de groep redelijk bij elkaar houden door iets minder vlot te rijden...

Als rijder in de groep hoef je dus wat betreft de groep alleen "direct" op je voorligger en achterligger te letten.
Wie voor je zit zodat je de juiste blijft volgen (mocht er toevallig een voorbijkomende motorrijder zijn)
en wie achter je ligt voor het geval de voorrijder te laat doorheeft dat de laatste bijvoorbeeld toch wel besloten heeft om voor het oranje licht te stoppen.
(en dan kan je eventjes iets langzamer rijden om de groep iets op te rekken en de achterliggers makkelijker de groep terug te laten vinden)
 
Ik stop zelf zaterdag toch meerdere keren (denk ik), want ik onthoud echt niet alles na 2 uur rijden. Komt goed, en zeker een goed punt. Bij mij komt (meestal) de trek in een sigaret eerder dan zadelpijn (dus na +/- anderhalf uur). :+
 
Lijkt me erg leuk om ook eens mee te gaan met zo'n rit (of het nou met recent geslaagden is of niet ;)). Maar 3 juli pas voor AVD en nog druk aan het kijken voor een motor. Denk ik dat het de volgende rit wordt :+

Ik moet nog mijn AVB, AVD en als kers op de taart m'n theorie, maar daar hebben we het maar niet over :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan