Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Ik sta ook open voor tips en eventuele ezelsbruggetjes :Y
Je kan vragen 'markeren' die je lastig vind of waar je later nog op terug wil komen.

LET OP, als je de laatste vraag beantwoord hebt dan kan je rechts bovenin op het overzicht klikken om te zien welke vragen je nog een keer wil bekijken. Als je op indienen klikt kan je niet meer terug! Als je een vraag lastig vindt, geef in ieder geval een antwoord. Mocht je toch te snel doorgaan op het einde heb je in ieder geval geen vraag onbeantwoord (dus altijd fout).
 
Ik sta ook open voor tips en eventuele ezelsbruggetjes :Y

Wat tips o.b.v. fouten die ik zelf regelmatig maak(te) bij oefenexamens:

- Let goed op het wegdek waar je staat (staan er bijv. pijlen op?)
- Let goed op bij vragen als "ga je hier goed een bocht in?" dat je goed kijkt of je bijvoorbeeld niet een rijstrook naar rechts kunt (waar je dan dus ook zou moeten rijden). Let dus niet alleen op de houding en plaats op de rijstrook, maar ook op de plaats op de rijbaan.
- Altijd kijken of je niet verder naar rechts kunt op de afbeelding (bijvoorbeeld op een open spitsstrook)
- Let goed op de zinsopbouw. Ik had er gisteren eentje fout: "mag je rijden met een kapotte kilometerteller?" Antwoord was ja; je mag niet rijden met een kapotte snelheidsmeter.
- Allerbelangrijkste: Neem je tijd.
Je hebt tijd genoeg, niet nodig om te haasten. Na het invullen van je antwoord, lees de vraag nog 'ns rustig over en kijk of je nog steeds het juiste antwoord hebt aangevinkt.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Hier past een fraaie gif bij:

monkey_dance.gif


geslaagd! 😁 ik benzo blij als een aap met zeven lullen.
 
Wat tips o.b.v. fouten die ik zelf regelmatig maak(te) bij oefenexamens:

- Let goed op het wegdek waar je staat (staan er bijv. pijlen op?)
- Let goed op bij vragen als "ga je hier goed een bocht in?" dat je goed kijkt of je bijvoorbeeld niet een rijstrook naar rechts kunt (waar je dan dus ook zou moeten rijden). Let dus niet alleen op de houding en plaats op de rijstrook, maar ook op de plaats op de rijbaan.
- Altijd kijken of je niet verder naar rechts kunt op de afbeelding (bijvoorbeeld op een open spitsstrook)
- Let goed op de zinsopbouw. Ik had er gisteren eentje fout: "mag je rijden met een kapotte kilometerteller?" Antwoord was ja; je mag niet rijden met een kapotte snelheidsmeter.
- Allerbelangrijkste: Neem je tijd.
Je hebt tijd genoeg, niet nodig om te haasten. Na het invullen van je antwoord, lees de vraag nog 'ns rustig over en kijk of je nog steeds het juiste antwoord hebt aangevinkt.

Succes!


Tnx voor de tips, je hebt n half uur voor t examen, maar je hebt ook vragen waar je het schijnt maar 8 seconden hebt om die te beantwoorden.

Ik weet niet welke dit zijn,hoe herken ik ze :+
 
Tnx voor de tips, je hebt n half uur voor t examen, maar je hebt ook vragen waar je het schijnt maar 8 seconden hebt om die te beantwoorden.

Ik weet niet welke dit zijn,hoe herken ik ze :+

Dat kan ik me niet herinneren. Ik weet wel dat ik de eerste 2X dat ik opging ik na 15 minuten weer buiten stond met het resultaat gezakt. :+

Dus waar het kan neem de tijd
 
Tnx voor de tips, je hebt n half uur voor t examen, maar je hebt ook vragen waar je het schijnt maar 8 seconden hebt om die te beantwoorden.

Ik weet niet welke dit zijn,hoe herken ik ze :+

Voor zover ik weet heb je gewoon een half uurtje voor 50 vragen, geen specifieke limiet per vraag. Dit was vroeger wel zo, maar is omgegooid (vraag me niet wanneer).
 
Zijn er al mensen die na-corona een examen hebben kunnen laten inplannen door de rijschool? Dus niet de inhaal examens die gecanceled waren maar nieuwe examens?

Ja, ik heb vorige week mijn AVB gepland voor 8 juli en mijn theorie is vandaag verzet van 24 augustus naar 4 augustus. Helaas betekent dat wel dat het nog een tijdje duurt voordat ik mijn AVD kan doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan