Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

@jbazelmans het vrouwke achter de balie zei me dat ie officieel de maandag erop (vandaag dus eigenlijk) klaar zou zijn maar ze had al wel de verwachting dat ie vrijdag klaar zou liggen. Dat is dus zelfs donderdag geworden.
Mijn instructeur had me ook al gezegd dat spoedaanvraag gewoon geldklopperij is en dat je dat beter niet kunt doen. 9 van de 10 keer ligt ie met een gewone aanvraag ook binnen 3 dagen voor je klaar (woorden van mijn instructeur dus) en dat was in mijn geval dus ook zo!

Maar, je moet het zelf weten natuurlijk :)
Begin wel langzaam zin te krijgen in die toertocht voor ex-lessers. Ben wel benieuwd naar iedereen na al dat gezwets in dit topic :)
 
Examinator rijdt en de instructeur rijdt mee. allebei met mondkapje.

Oh ja. Ik ben geslaag *O* *O* *O*

Al met al voldoende, zei de examinator. In het begin vondt hij het slordig, vooral met een paar bochten naar rechts. En dus op het einde nog een extra stukje gedaan waar ik nog nooit geweest was (instructeur ook niet). En daar dus ook gewoon finaal doorgereden op een kruising waar een stopbord stond |(. Onderweg ook nog een auto gehad die van links kwam en mij niet zag, maar dat loste ik dan weer goed op.

Maar helemaal happy. Morgen rijbewijs aanvragen en dan afhankelijk van het weer maar eens kijken of we er een spoedaanvraag van maken of niet
Ook van mij gefeliciteerd! Geld ook voor de anderen trouwens, gaat tegenwoordig, gelukkig, zo hard met de geslaagden hier dat ik het bijna niet meer kan volgen.. :+

*O**O*:]*O**O*
 
Gefeliciteerd jbazelmans! En bedankt voor alle reacties omtrent het wel of niet meerijden van je instructeur *D
 
Laatst bewerkt:
Begin wel langzaam zin te krijgen in die toertocht voor ex-lessers. Ben wel benieuwd naar iedereen na al dat gezwets in dit topic :)
Hahahahahahhaha ja ik ook! Ik denk iedereen wel, is toch leuk, iedereen heeft waarschijnlijk een super ander gezicht dan dat je zou denken bij die persoon :P hahaha heerlijk vind ik dat altijd _O-
 
  • Haha
Waarderingen: JuH
Na 15 jaar lid op dit forum mijn 2e bericht ben inmiddels begonnen met lessen. Doordat ik MP3 rijd al een jaar gaat het allemaal erg vlot.

Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 12-05-2020
Theorie: 15-05-2020
AVB: 14-05-2020
AVD: 17-06-2020

Hopelijk halen wij het. Gelukkig bij een rijschool die vooraf examens ingekocht had daardoor supersnel alles kunnen afronden.

Komende woensdag uur van de waarheid.
Totaal 5 uur AVB lessen gevolgd
En 6 uur AVD.
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Na 15 jaar lid op dit forum mijn 2e bericht ben inmiddels begonnen met lessen. Doordat ik MP3 rijd al een jaar gaat het allemaal erg vlot.

Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 12-05-2020
Theorie: 15-05-2020
AVB: 14-05-2020
AVD: 17-06-2020

Hopelijk halen wij het. Gelukkig bij een rijschool die vooraf examens ingekocht had daardoor supersnel alles kunnen afronden.

Komende woensdag uur van de waarheid.
Totaal 5 uur AVB lessen gevolgd
En 6 uur AVD.

Veel succes alvast, overmorgen! Gezien je ervaring en je lesuren moet dat goedkomen *O*

(ohja, voordat ik 't vergeet: vergeet je banaantje niet!)
 
Tegen de topicregels in maar, ik heb trouwens helemaal geen banaan gegeten voor het examen.... Was ze vergeten te kopen :)

Ik wil ook meteen nog ff mijn eerste motor showen: KTM 990 Adventure S :D

20200614_193009.jpg
20200612_175836.jpg
 
Aangekomen op het CBR moesten we in eerste instantie buiten bij de motor wachten.
Vanwege de flinke regen, mochten we wel naar binnen. Bij binnenkomst moet je je handen desinfecteren met van dat spul.
Daarna via de looproute naar de wachtruimte. Alles is 1 richting op en tussen zitplaatsen en tafels flinke afstand. Afgeplakt waar je niet mocht zitten etc.

Tegen de tijd dat het voor mij zover zou zijn, zijn we toch naar voren gelopen om te kijken of de examinator niet toevallig al buiten stond. Werkelijk een minuut nadat wij daar stonden, kwam hij aan. Vanwege de regen kreeg ik binnen het vragenrondje over de motor. Daarna naar buiten, instructeur bij examinator in de auto, MET een mondkapje op. Ik kreeg de instructies dus gewoon van mijn instructeur.

Na het examenrondje ik samen met examinator naar binnen. Instructeur moest buiten wachten, mocht niet mee naar binnen voor het horen van de uitslag.
Binnengekomen ook aan een tafel met plexiglas scherm ertussen (beetje als in een gevangenis wat je in films ziet, zo vond ik het lijken :+ )

Overigens heb ik examen gehad in Noord Brabant, Eindhoven.

In Den Bosch hetzelfde, ik hoefde als ik m'n handschoenen aanhield binnen niet te ontsmetten op 't end.

gr. Leo
 
Examinator rijdt en de instructeur rijdt mee. allebei met mondkapje.

Oh ja. Ik ben geslaag *O* *O* *O*

Al met al voldoende, zei de examinator. In het begin vondt hij het slordig, vooral met een paar bochten naar rechts. En dus op het einde nog een extra stukje gedaan waar ik nog nooit geweest was (instructeur ook niet). En daar dus ook gewoon finaal doorgereden op een kruising waar een stopbord stond |(. Onderweg ook nog een auto gehad die van links kwam en mij niet zag, maar dat loste ik dan weer goed op.

Maar helemaal happy. Morgen rijbewijs aanvragen en dan afhankelijk van het weer maar eens kijken of we er een spoedaanvraag van maken of niet
Van harte gefeliciteerd, goed bezig. Veel mooie en veilige kilometers toegewenst.
 
Gefeliciteerd aan alle geslaagden weer!!! Toppers.

Ik heb net in overleg met mijn instructeur het AVD examen ingepland voor 4 september. Had al eerder gekund (2 weken na examen AVB) maar vond daar te weinig tijd tussen zitten en viel midden in de vakantie. Dan maar een maandje langer wachten... al met al blij over hoe relatief snel alles gaat.
 
Trouwens, wat betreft de mondkapjes. Ik had verwacht dat mijn instructeur wat gedempter zou klinken door de portofoon vanwege het mondkapjes. Maar dat bleek dus helemaal niet zo te zijn
 
Examinator rijdt en de instructeur rijdt mee. allebei met mondkapje.

Oh ja. Ik ben geslaag *O* *O* *O*

Al met al voldoende, zei de examinator. In het begin vondt hij het slordig, vooral met een paar bochten naar rechts. En dus op het einde nog een extra stukje gedaan waar ik nog nooit geweest was (instructeur ook niet). En daar dus ook gewoon finaal doorgereden op een kruising waar een stopbord stond |(. Onderweg ook nog een auto gehad die van links kwam en mij niet zag, maar dat loste ik dan weer goed op.

Maar helemaal happy. Morgen rijbewijs aanvragen en dan afhankelijk van het weer maar eens kijken of we er een spoedaanvraag van maken of niet
Goed zo jong, gefeliciteerd! :t *O*
 
Ben een paar dagen hier niet geweest. Heb ik nog iemand gemist met het feliciteren? @Diaantje al op pad geweest met haar bandiet? Wat zijn de plannen met de groepsrit?
Diaantje is al op pad geweest met haar Bandit Max, kijk even een paar pagina's terug en je kunt het hele verhaal, inclusief filmpje zien.
Tenminste als je net als ik een Facebook account hebt. Het is zeer leuk, en echt een aanrader. Vrolijkheid ten top! :]
Over de groepsrit weet ik niks, maar als ik kan ga ik mee, als al wat oudere ervaren rijder. Als achterrijder, en anders gewoon omdat ik het leuk vind.
Want het is gewoon leuk. Niks mooiers dan nieuwe motorrijders te ontmoeten en samen een mooie rit mee te doen.*O*
 
Ben een paar dagen hier niet geweest. Heb ik nog iemand gemist met het feliciteren? @Diaantje al op pad geweest met haar bandiet? Wat zijn de plannen met de groepsrit?
Jazeker ! Je kan het zien op Instagram of Facebook. Heb het filmpje voor de geïnteresseerde hier openbaar gezet :)
Papa was blij verrast en er helemaal stil van! Super geslaagd, zaterdag met hem en zijn vrouw nog een lekkere rit gemaakt, allemaal op eigen motor!

20200613_095315.jpg 20200613_095301.jpg

Voor het filmpje op Facebook, als die niet werkt zie mijn Instagram link op mn profiel
 
Jazeker ! Je kan het zien op Instagram of Facebook. Heb het filmpje voor de geïnteresseerde hier openbaar gezet :)
Papa was blij verrast en er helemaal stil van! Super geslaagd, zaterdag met hem en zijn vrouw nog een lekkere rit gemaakt, allemaal op eigen motor!

Bekijk bijlage 1512984 Bekijk bijlage 1512985

Voor het filmpje op Facebook, als die niet werkt zie mijn Instagram link op mn profiel

KEI SKOON ! knap gemaakt _O- !

gr. Leo
 
Ja, speaking of which: Was hier al meer over duidelijk? Qua datum en tijd, locatie, afstand etc? Of heb ik zitten slapen?

Ergens in augustus/september, datum en tijd precies onbekend, totale afstand tussen de 150 en 250 km (zoals de rit nu is even een beetje mysterieus dus afstand :p) start en eindpunt is Best.
 
Terug
Bovenaan Onderaan