Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Liever een paar extra lessen, dan publiekelijk gezien worden op een 3 wieler een jaar lang.. O-) O-)
Eerlijk is eerlijk zo een MP3 is echt verslavend. Niet schakelen trekt superhard op en je hebt er geen motorrijbewijs voor nodig. En hij is super wendbaar en hij gunt je snel een motorrijbewijs 😄 was wel heerlijk nooit naar mensen zwaaien.
 
Net m’n AVB gehaald!
Super blij! (Dat banaantje heeft zeker geholpen!;))
M’n eerste les voor op de weg ook al geplant! Op naar t AVD! (En hopen dat ik dat snel in kan plannen)
Plan nu alvast examen in en dan weet je beter hoe je rijlessen moet volgen.
 
Eerlijk is eerlijk zo een MP3 is echt verslavend. Niet schakelen trekt superhard op en je hebt er geen motorrijbewijs voor nodig. En hij is super wendbaar en hij gunt je snel een motorrijbewijs 😄 was wel heerlijk nooit naar mensen zwaaien.

Dan is het elektrische motoren sub-forum ook wel iets voor jou. Trekt ook hard en je hoeft niet te schakelen. Maar actieradius en duur :+ .
Maar dan uit nieuwsgierigheid, wat doet zo'n ding van 0 naar de 100 ongeveer? En een mp3 ziet er beter uit dan zo'n can-am.

En uiteraard gefeliciteerd weer alle geslaagden!
 
Ik heb het 10 jaar geleden (rond mijn 25e) gehaald. Ik zat toen niet zo lekker in mijn vel en eindelijk dat motorrijbewijs halen was mijn positieve draai aan het geheel. Daardoor wel lessen gehad dat ik gewoon weinig op nam, omdat ik er toch niet 100% met mijn kop bij was. Maar dat maakte me op dat moment niks uit, was veel te blij elke week op de motor te zitten! totaal ook ergens rond de 35 uur les gehad geloof ik.

Daarbij vind ik ook veel verschil in rijscholen, de ene leert je motorrijden, de andere leert je het examen te halen.
Ik heb duidelijk bij een rijschool van het eerste type gelest, en daar werd ook veel aandacht besteed aan dingen die niet direct op je examen terug kwamen, maar waardoor je wel beter voorbereid aan je motor carrière begint.

Kortom, aantal lessen zegt niks, motorrijden begint pas nadat je het papiertje hebt gehaald !
 
Wauw het gaat lekker hier met alle geslaagden van de afgelopen tijd *O*

Vandaag mijn eerste AVD les gehad. Wel weer lastig hoor om zo te rijden. Doet me denken aan de rijlessen in de auto.... overdreven kijken, letten op de snelheid en dan links rechts etc etc... reed in het begin iets te snel en een keer een fietser niet voor laten gaan (had hem wel gezien en vond dat ik er wel voorlangs kon :+). Al met al best lekker gereden maar je merkt dat je nog wat meer met het motorrijden bezig bent waardoor je minder tijd hebt voor de rest..
 
Eerlijk is eerlijk zo een MP3 is echt verslavend. Niet schakelen trekt superhard op en je hebt er geen motorrijbewijs voor nodig. En hij is super wendbaar en hij gunt je snel een motorrijbewijs 😄 was wel heerlijk nooit naar mensen zwaaien.
Een collega van me heeft ook een MP3 gehad, had alleen een autorijbewijs en wilde toch het motorgevoel hebben.
Ik heb er een keertje na werktijd ermee een stuk gereden, rijd inderdaad niet verkeerd.
 
Wauw het gaat lekker hier met alle geslaagden van de afgelopen tijd *O*

Vandaag mijn eerste AVD les gehad. Wel weer lastig hoor om zo te rijden. Doet me denken aan de rijlessen in de auto.... overdreven kijken, letten op de snelheid en dan links rechts etc etc... reed in het begin iets te snel en een keer een fietser niet voor laten gaan (had hem wel gezien en vond dat ik er wel voorlangs kon :+). Al met al best lekker gereden maar je merkt dat je nog wat meer met het motorrijden bezig bent waardoor je minder tijd hebt voor de rest..
Dat is heel normaal, dat je de eerste lessen wat meer met de motor zelf bezig bent. Dat verdwijnt als je de motor en het rijden ermee, gewoon bent. Dan gaat alles gewoon vanzelf. Ik heb bijvoorbeeld niet eens door als ik geschakeld heb, omdat het een soort tweede natuur word.
 
Ik lees altijd mee op de achtergrond maar wil nu toch ook even mijn geluksmomentje delen. :) Zat de afgelopen 2 maanden al te azen op een AVD examen i.v.m. A2 rijbewijs. Helaas was er de gehele tijd nog niks beschikbaar:/ Ik bel hem zojuist heeft hij een plek voor A.S. vrijdag :+*O**O* Kan ik hopelijk fantastisch miijn weekend ingaan! :9
 
IK BEN GESLAAAAAAAAGD voor theorie A

Omg

*O**O**O**O**O**O**O**O**O**O**O**O**O**O**O*:]:}:}:}:}:}O-)O-)O-)_O-_O-_O-:Y:Y:Y:Y:Y:Y:Y*O**O**O**O**O**O**O**O*


Super blij en opgelucht, yessss nu durf ik met een gerust hart ook echt te gaan beginnen met lessen.

Dus even kijken hoe en of wat.

(Ben onlangs vanwege corona mijn baan kwijt geraakt, dus mijn inkomen was al gedaald en mijn Ww was maar 3 mnd,dus even kijken hoe ik dat nu ga fiksen)

Anyway het zal goed komen, het moment is soms gewoon voor sommige dingen niet ideaal.

Maar goed inprincipe heb ik 1,5 jr om mijn leven weer vorm te gaan geven :Y O-)
[/QUOTE
gefeliciteerd!!!🤞
 
Ik lees altijd mee op de achtergrond maar wil nu toch ook even mijn geluksmomentje delen. :) Zat de afgelopen 2 maanden al te azen op een AVD examen i.v.m. A2 rijbewijs. Helaas was er de gehele tijd nog niks beschikbaar:/ Ik bel hem zojuist heeft hij een plek voor A.S. vrijdag :+*O**O* Kan ik hopelijk fantastisch miijn weekend ingaan! :9
Dat is wel ineens heel snel dan :+
 
Het lijken mij meer vragen om je een beetje gerust te stellen, antwoorden lijken weinig interessant. Bij mijn voorganger vroeg de examinator wat de voor en nadelen van motorrijden was (niks te bravokken dus) en bij mij wat je aan je voorrem op kon merken of 'ie goed/ niet goed is. Vrouwtje wat een dag voor mij examen deed wist zo weinig van techniek af dat ze het verschil tussen remschijf en tandwiel amper wist en ook dat was niet van invloed op het examen.
 
Hoeveel vragen krijg je eigenlijk aan het begin? De bravok? Krijg je vragen over alles? De gehele BRAVOK?

Ik had er twee, banden en nog een maar die herinner ik me zo niet. Lees een keer die onderdelen door van je les motor. Bij mijn rijschool hadden ze daar een foldertje voor gemaakt van de betreffende lesmotor. En als je nog twijfelt vraag het even of jouw instructeur het samen met je langs de motor doorneemt. Heb ik ook zo gedaan.

Als je het grotendeels weet is het al snel goed.
 
Het lijken mij meer vragen om je een beetje gerust te stellen, antwoorden lijken weinig interessant. Bij mijn voorganger vroeg de examinator wat de voor en nadelen van motorrijden was (niks te bravokken dus) en bij mij wat je aan je voorrem op kon merken of 'ie goed/ niet goed is. Vrouwtje wat een dag voor mij examen deed wist zo weinig van techniek af dat ze het verschil tussen remschijf en tandwiel amper wist en ook dat was niet van invloed op het examen.

gelukkig maar! Lijkt mij gewoon iets om lekker zelf te leren als je je rijbewijs hebt en je daar in kan verdiepen..
 
(Ben onlangs vanwege corona mijn baan kwijt geraakt, dus mijn inkomen was al gedaald en mijn Ww was maar 3 mnd,dus even kijken hoe ik dat nu ga fiksen)
Anyway het zal goed komen, het moment is soms gewoon voor sommige dingen niet ideaal.
Maar goed inprincipe heb ik 1,5 jr om mijn leven weer vorm te gaan geven :Y O-)
Gefeliciteerd met je Theorie.
Mjah baan kwijt ik K.U.T. (kwalitatief uitermate teleurstellend)
Mijn contract word per september ook niet verlengd... maar goed ik wil ook even een maandje voor mezelf pakken dus ik ga waarschijnlijk "bewust" even een maandje WW doen in september (heb er 6) Als IT-er is er vrij veel en makkelijk werk vinden gelukkig.... maar precies dat wat ik graag zou willen doen (Prototyping/Tester) is weer net wat moeilijk te vinden...

wij gingen zondag ook even tanken nadat we de BMW uitgelaten hadden. Was de eerste keer in 20 jaar dat ik zelf voor mijn benzine moest betalen 😂 (lang leve de lease-auto)
Tankpas is/was wel fijn ja :+ vooral voor als je veel roadtrips wilt doen.... "Benzine is toch al betaald (met je bijtelling)'
Alleen als je alleen lease hebt dan bouw je geen schadevrije jaren op, dat is dan wel een puntje...
(gelukkig krijg je soms wel wat jaren "cadeau" op basis van leeftijd en duur van bezit rijbewijs)

Alsof je nooit anders gedaan hebt ... Je hebt trouwens aardig de sokken erin! Hou 't netjes, want we willen natuurlijk wel dat je aan de groepsrit meedoet, anders is er niks aan :+
Mwoah, viel best mee hoor.... @Diaantje heeft zich keurig gedragen... (ook veel flitsers verwacht op de route die dag)

Natuurlijk doe ik mee met de groepsrit *O* en ik rij liever relaxed dan super hard, maarja, bijna de hele weg snelweg he, dan moet je toch wel gas geven, maar kwam niet boven de 115 uit geloof ik dus heb me netjes gedragen :+
Ik heb een keer of 2 ofzo wat meer aangetikt, zo uit mijn hoofd, een keer met het "invoegen" op een van de snelwegen...
@Diaantje reed goed, maar doordat ik een zekere afstand erachter wilde blijven zou ik in de knel komen met een vrachtwagen...
Toen maar even een beetje doorgetrokken en kort rechts achter Diaantje ingevoegd.
En de 2e keer was om Diaantje even te melden dat d'r rugtas een losse strap had.


Anyway....
Waarom ik eigenlijk weer wilde posten in dit topic :+
"reserveer" de volgende data in je agenda:

15-8/16-8
29-8/30-8

Vrij zeker dat tijdens een van die 2 weekenden (of alle twee) de Regio Zuid Ex-Lessers rit gehouden word....
COVID-19 maatregelen nog afhankelijk... en... natuurlijk wel een "opkomst" van 4+
Persoonlijk vind ik het niet erg om met regen te rijden, zolang het maar niet bliksemt of echt met bakken uit de lucht valt...
Dan gaat het tempo op bepaalde stukken maar wat verder omlaag ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan