Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Hoeveel vragen krijg je eigenlijk aan het begin? De bravok? Krijg je vragen over alles? De gehele BRAVOK?
Ik kreeg een vraag over de vering voor en achter. En dat was het. En hoe ik kon zien of de motor ABS had. Nu zit er bij mijn BMW een hele duidelijk ring op het voorwiel voor de ABS sensor. Maar die moest ik op de lesmotor toch even goed zoeken 😂
 
Laatst bewerkt:
Zoals het nu uit de lucht komt valleniever niet :+

We zitten hier nét aan de rand, maar wel met de lamp aan ...
Morgen na de ochtend weer efkes motorweer en dan gaat 't weer de goeie kant op, veul (droge) kilometers maken :] !

gr. Leo
 
Dat staat er officieel voor. Maar dat is ook zo met een paspoort. En die had ik de vorige keer ook na twee dagen
 
Ben eens benieuwd of ik morgen al een telefoontje van de gemeente krijg. Dan kan ik morgen misschien al een stukje gaan rijden
Moet je het niet zelf aanvragen? De gemeente is op de hoogte vanuit het CBR maar vziw moet je toch echt zelf actie richting gemeente nemen. Of heb je de niet-spoed genomen en moet je nu wachten tot het binnen is?
 
Moet je het niet zelf aanvragen? De gemeente is op de hoogte vanuit het CBR maar vziw moet je toch echt zelf actie richting gemeente nemen. Of heb je de niet-spoed genomen en moet je nu wachten tot het binnen is?
Tuurlijk moet je het zelf aanvragen. Heb ik gisteren gedaan. Maar ik krijg een sms-je als het klaar ligt
 
Ik heb het advies gekregen om voorlopig even te stoppen totdat ik avb mag doen...
Tot nu toe hebben ze alleen 17 augustus oid beschikbaar, dus hopelijk kan dit iets sneller.

Ik wil sowieso wel blijven lessen, des te makkelijker zal het dan op het examen gaan haha.
 
Ik heb het advies gekregen om voorlopig even te stoppen totdat ik avb mag doen...
Tot nu toe hebben ze alleen 17 augustus oid beschikbaar, dus hopelijk kan dit iets sneller.

Ik wil sowieso wel blijven lessen, des te makkelijker zal het dan op het examen gaan haha.

Had avd datum en dag daarvoor 3 uur les en de dag zelf 2 uur les. Als je veel uur maakt leer je het veel sneller.
 
Met onweer zit je in een auto veilig, omdat je in een metalen kooi zit en bij blikseminslag de spanning buitenom wegvloeit. Op de moto heb je dat niet, dus met onweer beter niet (door)rijden. Thuis blijven of stoppen onder een viaduct of bij een tankstation, ook als je nog genoeg peut hebt :+
 
Zul je zien dat ik mijn rijbewijs morgen kan halen en dat het dan de hele dag regent |(

Wanneer ik men pasje zou mogen ophalen, zal ik ongeacht het weer een ritje maken 😅

Hahhahaha ach ik ben 32 en ik heb er +/- een half jaar over gedaan, inclusief coronagedoe.
Totaal 35 lessen maar mij maakt het niet uit hoelang iemand er over doet of heeft gedaan, als je uiteindelijk maar lekker mag rijden toch :]

Ah ik ben nog steeds bezig 😝

Alleen als je alleen lease hebt dan bouw je geen schadevrije jaren op, dat is dan wel een puntje...
(gelukkig krijg je soms wel wat jaren "cadeau" op basis van leeftijd en duur van bezit rijbewijs)

Indien je tijdens je leasmij periode geen ongelukken/schades hebt gehad, kan je nadien hier een bewijs van opvragen bij de leasemij die de verzekeringsmaatschappij overneemt ✌️
 
Ik heb een keer of 2 ofzo wat meer aangetikt, zo uit mijn hoofd, een keer met het "invoegen" op een van de snelwegen...
@Diaantje reed goed, maar doordat ik een zekere afstand erachter wilde blijven zou ik in de knel komen met een vrachtwagen...
Toen maar even een beetje doorgetrokken en kort rechts achter Diaantje ingevoegd.
En de 2e keer was om Diaantje even te melden dat d'r rugtas een losse strap had.
Ik heb nog nooit achter @Diaantje gereden vzv ik weet '(
 
Indien je tijdens je leasmij periode geen ongelukken/schades hebt gehad, kan je nadien hier een bewijs van opvragen bij de leasemij die de verzekeringsmaatschappij overneemt ✌
Yep, idd. Echter, in mijn huwelijk hadden wij ook nog een privé-auto voor mijn toenmalige vrouw. Die stond op mijn naam net als de verzekering. En de BM verklaringen diende krijgt na de beëindiging van een verzekering blijven drie jaar geldig. Dus ik had gewoon 12 schadevrije jaren 😁🎉
 
Ik heb nog nooit achter @Diaantje gereden vzv ik weet '(
:+ lucky me....
Ach, jouw kans komt nog wel ;)

Zoals het nu uit de lucht komt vallen liever niet :+
Gezien de route ook over dijkjes gaat en wat behoorlijke bochten heeft... zou ik er ook niet voor kiezen om met deze hoeveelheid te rijden.
Beetje zonde van de bochten om er als een natte dwijl door te gaan... (maar veiligheid voorop)


Met onweer zit je in een auto veilig, omdat je in een metalen kooi zit en bij blikseminslag de spanning buitenom wegvloeit. Op de moto heb je dat niet, dus met onweer beter niet (door)rijden. Thuis blijven of stoppen onder een viaduct of bij een tankstation, ook als je nog genoeg peut hebt :+
En blikseminslag is een behoorlijke "downer" mocht dat gebeuren... beter dan te schuilen inderdaad.
 
:+ lucky me....
Ach, jouw kans komt nog wel ;)


Gezien de route ook over dijkjes gaat en wat behoorlijke bochten heeft... zou ik er ook niet voor kiezen om met deze hoeveelheid te rijden.
Beetje zonde van de bochten om er als een natte dwijl door te gaan... (maar veiligheid voorop)



En blikseminslag is een behoorlijke "downer" mocht dat gebeuren... beter dan te schuilen inderdaad.

En als je de route niet uitdagend genoeg vindt ken ik halverwege de terugweg nog wel een zandpad van 600 meter :+ .

Iets van voor de tweede keer een afslag missen en te stug zijn om om te draaien en denken dat de volgende afslag op 300 meter je terugbrengt op de route.. Dat deed die ook, dus dat "uitdagende" stukkie is te doen op een duke 790.. :+
 
Eén van die data moet toch wel droog en mooi weer zijn lijkt me. :Y Ik ga 'm zoals het er nu uitziet deze zaterdag even rijden, ben benieuwd. Nou heb ik een redelijk hoogpotige allroad, en de Anakee 3's die eronder zitten worden afgegeven als trailbanden... @JuH, waar was dat zandpad zei je? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan