Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Jahaaaaa, en weer een geslaagde erbij!! Ben zo blij. Was heel nerveus van tevoren, maar wordt bijna een gewoon lesje met je instructeur in je oortje. Bijna geen regen gehad. Op weg terug naar de rijschool wel harde regen, maar nog nooit zo lekker gereden in de regen als net 8-)
Enne, 2 banaantjes doen wonderen hoor! Aanrader. Nou motortje, over een week mag ik je berijden. Heb pas volgende week woensdag een afspraak op het gemeentehuis |(


Gefeliciteerd
*O* *O* *O* *O* *O* *O* :] :] :] :]
 
Jahaaaaa, en weer een geslaagde erbij!! Ben zo blij. Was heel nerveus van tevoren, maar wordt bijna een gewoon lesje met je instructeur in je oortje. Bijna geen regen gehad. Op weg terug naar de rijschool wel harde regen, maar nog nooit zo lekker gereden in de regen als net 8-)
Enne, 2 banaantjes doen wonderen hoor! Aanrader. Nou motortje, over een week mag ik je berijden. Heb pas volgende week woensdag een afspraak op het gemeentehuis |(
GEFELICITEERD!!!!! *O*
 
Hmmm ik ben 163 bij 70 kilo dus ook niet volslank hoor :+ Maar dat wordt dan inderdaad misschien toch iets te krap, maar wellicht had je wat aan de handschoenen gehad :) Voor mij weer reden om ergens naar toe te rijden op de motor :P

Aan de andere kant, veel zaken hebben tegenwoordig van die budget startpakketten. Is misschien ook wat om naar te kijken.
Verder ben ik goed geholpen bij voordeelhelmen in Amsterdam. Ook niet om de hoek maar prijstechnisch goedkoper dan bijvoorbeeld een motorkledingcenter en prima spul en netjes geholpen door de medewerker. Eventueel ook online te bestellen want de winkel zelf is vrij klein. Dus voor je er echt naartoe zou rijden zou ik wel eerst online kijken.


Haha ,dankjewel voor je reactie :]

En wat een rit voor een paar handschoenen joh *O*:}

Ik snap het wel,is weer eens een ander gebied 8-)

Ach wie weet als ik m heb gehaald, dat er hier in Drenthe nog n tochtje word georganiseerd, dan sluit ik aan en wie weet sluit je dan ook aan en kun je alsnog uitgebreid van een nieuwe omgeving genieten :Y:]
 
Hmmm ik ben 163 bij 70 kilo dus ook niet volslank hoor :+ Maar dat wordt dan inderdaad misschien toch iets te krap, maar wellicht had je wat aan de handschoenen gehad :) Voor mij weer reden om ergens naar toe te rijden op de motor :P

Psst @Diaantje, "volslank" word doorgaans gebruikt door de stevig gebouwde vrouwen om aan te geven dat zij wat meer wegen maar daar tevreden mee zijn....
:+ wijsheden uit het proberen te daten....

@Rossi-fan, vaak is eigen materiaal wel fijn, vooral als het wat warmer is of er vlak voor jou iemand anders dezelfde leen kleding nodig heeft gehad...
Beetje in andermans zweet zitten is niet geweldig... daar was ik na m'n proefles al uit...
Omdat ik mijn lessen lekker ver uitspreidde over het jaar heb ik zowel in de hitte van de zomer gelest als in de kou in de winter....
Wintervoering van mijn textiele pak was prima... alleen m'n handschoenen had ik niet echt over na gedacht...
Inmiddels heb ik iets van 5 paar handschoenen... 2 paar doorwaai, 2 paar normaal en 1 paar winter.

-edit:
Heb ook een 2e motor jas, mijn eerste (goedkope) Macna doet het nog maar de binnen zakken scheurden in ~1 jaar door veel (dagelijks) gebruik.
M'n "nieuwe" jas (IXS Clermont) houd het ondertussen al bijna 3 jaar vol, was ook wel iets van 2x zo duur maar een stuk fijner als "dagelijkse jas".. (goretex laminaat, wat dat betreft is laminaat superieur omdat je pak dan geen water opzuigt)

Motorbroek had ik er 3... nu nog maar 2... de eerste ook zo goedkoop mogelijk gekocht...binnen 1 jaar dagelijks gebruik versleten en lek.
een stapje duurder gekocht maar die ging ook al gauw lek...
Daarna (na ervaring met de jas) maar een dure Goretex laminaat broek (Rev'It Poseidon 2) gekocht... en die doet nu 2 jaar prima dienst.

Motorlaarzen, 3 paar... 1e 2 paar door ongelukken af kunnen schrijven... m'n huidige paar doet het prima, wederom goretex laminaat...

Handschoenen meer dan 5 paar O-) "dagelijks" gebruik resulteerde tot nu toe dat m'n zomer handschoenen niet veel langer dan 1,5 seizoen vol hielden en aan vervanging toe waren.... Winter handschoenen zijn nog steeds prima, m'n "normale" mid-season handschoenen ook pas 1x vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Psst @Diaantje, "volslank" word doorgaans gebruikt door de stevig gebouwde vrouwen om aan te geven dat zij wat meer wegen maar daar tevreden mee zijn....
:+ wijsheden uit het proberen te daten....

Ik voel hier ook een verkapte poging.. maar dat kan aan mij liggen O-)

Rossi-fan je zou ook gewoon een heren jas kunnen pakken, als het anders lastig word iets te vinden in jou maat.
Iets van jezelf wat redelijk past is al snel beter dan wat je bij een rijschool krijgt.
Daar moet ook maar net iets bij hangen wat past, meestal is dat ook maar matig en uitgewoond spul.
 
Ik voel hier ook een verkapte poging.. maar dat kan aan mij liggen O-)
Nee... @Diaantje is absoluut niet volslank... eerder "normaal" postuur, al denk ik dat ze zichzelf misschien tot licht overgewicht rekent...
Maar ja, de wereld beeld van "slank" en "normaal" is een beetje.... "in favour voor mager/dun"...

Of haalde je uit richting het daten? :$
Daar ken ik d'r (nog) niet goed genoeg voor...
 
Jahaaaaa, en weer een geslaagde erbij!! Ben zo blij. Was heel nerveus van tevoren, maar wordt bijna een gewoon lesje met je instructeur in je oortje. Bijna geen regen gehad. Op weg terug naar de rijschool wel harde regen, maar nog nooit zo lekker gereden in de regen als net 8-)
Enne, 2 banaantjes doen wonderen hoor! Aanrader. Nou motortje, over een week mag ik je berijden. Heb pas volgende week woensdag een afspraak op het gemeentehuis |(

Van harte! *O* :]
 
Psst @Diaantje, "volslank" word doorgaans gebruikt door de stevig gebouwde vrouwen om aan te geven dat zij wat meer wegen maar daar tevreden mee zijn....
:+ wijsheden uit het proberen te daten....

Hahahahahahahahaaha nou bedankt voor deze informatie... Met andere woorden, ik ben dus wel volslank en niet super slank :+ _O-

Ik voel hier ook een verkapte poging.. maar dat kan aan mij liggen O-)
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAA _O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-

Nee... @Diaantje is absoluut niet volslank... eerder "normaal" postuur, al denk ik dat ze zichzelf misschien tot licht overgewicht rekent...
Maar ja, de wereld beeld van "slank" en "normaal" is een beetje.... "in favour voor mager/dun"...

Of haalde je uit richting het daten? :$
Daar ken ik d'r (nog) niet goed genoeg voor...
Te ver offtopic nou :P
 
Jahaaaaa, en weer een geslaagde erbij!! Ben zo blij. Was heel nerveus van tevoren, maar wordt bijna een gewoon lesje met je instructeur in je oortje. Bijna geen regen gehad. Op weg terug naar de rijschool wel harde regen, maar nog nooit zo lekker gereden in de regen als net 8-)
Enne, 2 banaantjes doen wonderen hoor! Aanrader. Nou motortje, over een week mag ik je berijden. Heb pas volgende week woensdag een afspraak op het gemeentehuis |(
Van harte gefeliciteerd :}
 
Nee... @Diaantje is absoluut niet volslank... eerder "normaal" postuur, al denk ik dat ze zichzelf misschien tot licht overgewicht rekent...
Maar ja, de wereld beeld van "slank" en "normaal" is een beetje.... "in favour voor mager/dun"...

Of haalde je uit richting het daten? :$
Daar ken ik d'r (nog) niet goed genoeg voor...

Het ging mij om de verkapte date poging, ik hopeloze romanticus zag al wat moois opbloeien hier O-)
Samen motorrijden, support bij een schade geval... ik zal je al helemaal als ridder op het niet zo hele witte motorpaard

Maar gezien onderstaande post, ben ik bang dat je het er niet beter op gemaakt hebt door haar "licht overgewicht" te noemen :+

Als jullie gewoon allebei een "haha" poppetje geven op deze post, dan kunnen we dat als hint aannemen dat het goed komt!
 
1592486576500.png


ook weer geregeld!
 
Nou kan ik wel wat hebben en ben ik niet zo snel beledigd, dat scheelt :P

een Post aanpassen is heel gemeen eigenlijk, maar als cupido moet je soms de moeilijke keuze's maken.
Toen ik zag dat jullie allebei al de like gegeven hadden direct, kon ik het niet nalaten daar even gebruik van te maken!

Maargoed, excuus voor deze off-topic dwaling.
 
een Post aanpassen is heel gemeen eigenlijk, maar als cupido moet je soms de moeilijke keuze's maken.
Toen ik zag dat jullie allebei al de like gegeven hadden direct, kon ik het niet nalaten daar even gebruik van te maken!

Maargoed, excuus voor deze off-topic dwaling.
Hhahahahahahahahaaha het is je vergeven ;)
 
Hahahaha @MP_NL... laatste antwoord van mij over "dat" onderwerp: Ik heb begrepen dat zij en ik dezelfde "lievelingskleur" hebben.... (Rood)
(Zwart is mijn "lievelings kleur" als we ook "niet kleuren" mee rekenen...)

Zo... Genoeg Offtopic :+
-------------------------------------------------------------------------
Nog een Reminder voor iedereen geïnteresseerd in de "Regio Zuid Ex-lesser-toer-rit"
Reserveer data: 15-8/16-8 en 29-8/30-8
Afhankelijk van geldende de COVID-19 maatregelen, mogelijk beide weekenden om 2 (of 4?) groepen te rijden...
:+ vind het niet erg om 'm 4x te rijden, maar een wat grotere groep is wel zo gezellig.
Verzamel/vertrek lokatie: Makro Best.
Ongeveer 200 Km (199Km als ik tomtom moet geloven)
4 uur en 15 minuten rijden... met na ~1 uur een korte leg-stretch pauze, een uurtje later Lunch en na weer een uur rijden weer een leg-stretch pauze.
 
Jahaaaaa, en weer een geslaagde erbij!! Ben zo blij. Was heel nerveus van tevoren, maar wordt bijna een gewoon lesje met je instructeur in je oortje. Bijna geen regen gehad. Op weg terug naar de rijschool wel harde regen, maar nog nooit zo lekker gereden in de regen als net 8-)
Enne, 2 banaantjes doen wonderen hoor! Aanrader. Nou motortje, over een week mag ik je berijden. Heb pas volgende week woensdag een afspraak op het gemeentehuis |(
Gefeliciteerd! Denk dat de ex-lessers rit wel erg groot gaat worden met dit tempo van geslaagden, top man! 👍
*O**O*:]*O**O*
 
Hahahaha @MP_NL... laatste antwoord van mij over "dat" onderwerp: Ik heb begrepen dat zij en ik dezelfde "lievelingskleur" hebben.... (Rood)
(Zwart is mijn "lievelings kleur" als we ook "niet kleuren" mee rekenen...)

Zo... Genoeg Offtopic :+
-------------------------------------------------------------------------
Nog een Reminder voor iedereen geïnteresseerd in de "Regio Zuid Ex-lesser-toer-rit"
Reserveer data: 15-8/16-8 en 29-8/30-8
Afhankelijk van geldende de COVID-19 maatregelen, mogelijk beide weekenden om 2 (of 4?) groepen te rijden...
:+ vind het niet erg om 'm 4x te rijden, maar een wat grotere groep is wel zo gezellig.
Verzamel/vertrek lokatie: Makro Best.
Ongeveer 200 Km (199Km als ik tomtom moet geloven)
4 uur en 15 minuten rijden... met na ~1 uur een korte leg-stretch pauze, een uurtje later Lunch en na weer een uur rijden weer een leg-stretch pauze.
Hmmz jammer dat het helemaal in Best is. Dat is idd heel erg Regio Zuid :+ . Voor mij uit het noorden niet te doen... Ik wacht rustig af op de volgende rit :]
 
Hmmz jammer dat het helemaal in Best is. Dat is idd heel erg Regio Zuid :+ . Voor mij uit het noorden niet te doen... Ik wacht rustig af op de volgende rit :]
Moet je je ens voorstellen dat je vanuit Best nog minimaal 100 km zuidelijker kan zo’n NL te verlaten 😂. Tijd voor een toertocht Limburg 😂
 
Bedankt voor jullie felicitaties! :}
Die ex-lessers rit lijkt mij iets te veel van het goede voor mij. Ik kom dan bijna aan de 500 km uit en thuis hahahaha
 
Nou heb ik het voordeel dat ik in Utrecht woon, dus tenzij we een lesserstopicrit in Delfzijl/Vaals/Vlissingen gaan plannen ben ik overal wel binnen anderhalf uur. Wat mij betreft kunnen we dus ook een rit in regio midden/noord in elkaar knutselen voor de mensen die een stukkie verder naar het noorden zitten. Van wat ik van @Okami_Xci begreep behoorde dat sowieso tot de mogelijkheden? En anders vind ik het ook niet erg om een beetje te gaan stoeien met mijn TT hoor. :Y

Groene Hart is mooi, goed voor de Randstedelingen, Veluwe is prachtig, mooi voor de Oosterlingen, beetje polderen voor Noord-Holland/Flevoland, en Groningen... Bestaat ook. :+ Overal zijn ritten te plannen!
 
Ik voel hier ook een verkapte poging.. maar dat kan aan mij liggen O-)

Rossi-fan je zou ook gewoon een heren jas kunnen pakken, als het anders lastig word iets te vinden in jou maat.
Iets van jezelf wat redelijk past is al snel beter dan wat je bij een rijschool krijgt.
Daar moet ook maar net iets bij hangen wat past, meestal is dat ook maar matig en uitgewoond spul.


Ik ben vanmiddag maar even langs de motorzaak in Rogat gegaan gebben.

Ik heb daar spullen gezien,niet echt iets in de sale en wat sale was vond ik toch nog dusdanig duur,dat ik de zaak ben uitgegaan na me nog even te hebben verlekkerd aan sommige mooie motoren.

Ik heb een ixs jas heren model gepast maat 2xl ik kreeg hem aan en dicht, maar voelde me er wel aardig in opgesloten moet ik zeggen.

Ik vind de motor hoodies soms ook erg leuk,maar geen idee of dat wel echt handig is en of mag met lessen.

Ik ben nog niet echt veel cheap tegen gekomen, de jas was overigens 150 euro en had een capuchon van stof (de jas leek wat softshell achtig iets te zijn)

Ik heb wat handschoenen gepast,maar weet niet zo goed waar ik op moet letten,hoeveel ruimte moet je in de handschoenen hebben en waar precies? :)
 
Ik ben vanmiddag maar even langs de motorzaak in Rogat gegaan gebben.

Ik heb daar spullen gezien,niet echt iets in de sale en wat sale was vond ik toch nog dusdanig duur,dat ik de zaak ben uitgegaan na me nog even te hebben verlekkerd aan sommige mooie motoren.

Ik heb een ixs jas heren model gepast maat 2xl ik kreeg hem aan en dicht, maar voelde me er wel aardig in opgesloten moet ik zeggen.

Ik vind de motor hoodies soms ook erg leuk,maar geen idee of dat wel echt handig is en of mag met lessen.

Ik ben nog niet echt veel cheap tegen gekomen, de jas was overigens 150 euro en had een capuchon van stof (de jas leek wat softshell achtig iets te zijn)

Ik heb wat handschoenen gepast,maar weet niet zo goed waar ik op moet letten,hoeveel ruimte moet je in de handschoenen hebben en waar precies? :)

Als je in die regio aan het zoeken bent; MotorKledingCenter heeft ook een vestiging in Assen. Ben zelf erg te spreken over de vestiging in Hazerswoude en de algemene klantenservice, en over het algemeen hebben ze behoorlijk goede starterssets (even zoeken op 'starterspakket'). Check ook de outlet ook vooral even, daar blijven namelijk de minst gangbare maten vaak hangen, en zo kun je best leuke deals vinden. Ervaringsdeskundige hier; 1.85 met lengte vooral in het bovenlichaam, relatief korte ledematen, en een aanwezig welvaartsbuikje. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan