Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Ik zou het id niet aanraden nee, hoewel het ervoor kan zorgen dat menigeen omgekeerd in de auto,op de motor of wat dan ook kunnen zitten :Y O-) :9~*O*:]O-)
Dat zal dan ook voor de nodige ongelukken zorgen hahahahahahahahahah nee, ik hou mijn kleren wel gewoon aan :+ _O-

Maar als jij het gaat doen, laat me vooral weten hoe het was :9
 
Ik heb ook gehoord dat er iets van zomer "thermo"ondergoed is.. wat er dus voor zorgt dat je zweet ook niet in heel je motorpak gaat zitten enzo en het zou je enigzins koel moeten houden. Weet niet of er iemand ervaring mee heeft, ik ga er deze week eens naar kijken denk ik...

Ik heb dit gisteren dus maar heel snel besteld, deze week drie lessen gepland :+
 
Bij BMW hebben ze kleding voor de zomerse temperaturen.

En voor de broek heeft bmw een doorwaaibroek. Zoek op airflow.
Tevens zijn er ook airflow laarzen

Ideaal voor de lekkere zomerse omstandigheden want de wind waait er dwars doorheen maar toch ben je heel goed beschermt. De jas heeft 3 lagen, een bodywarmer, een regenlaag en de jas zelf is doorwaai (de grijze stukken is een soort van gaas waar de wind doorheen blaast), dus is het hele jaar bruikbaar.

Ik rij er zelf al een aantal jaren mee en ik ben er heel blij mee. Enne..... ik werk niet voor BMW maar het is goed comfortabel spul en het gaat lang mee ;)
 
Ik heb vorig jaar voor de zomer het rijbewijs gehaald, in de zomer inderdaad een 2e jas gekocht, model doorwaai. En dit jaar een 2e paar motor schoenen die iets luchtiger zijn. Wil je altijd rijden dan zit je wel snel aan 2setjes motor kleding. Maar met een beetje goede keuzes kan je die wel laten overlappen met elkaar. Zodat je niet meteen met een ander weertype omhoog zit.
 
Dat zal dan ook voor de nodige ongelukken zorgen hahahahahahahahahah nee, ik hou mijn kleren wel gewoon aan :+ _O-

Maar als jij het gaat doen, laat me vooral weten hoe het was :9


Nah,dat gaat never gebeuren, al zou ik zo dun als een rietje zijn,zou ik het niet durven.

Ben ik veel te preuts voor ook :Y :+
 
Waarom zou je rijden met een motorbroek over je broek heen? Hoor zoveel mensen dit doen terwijl ik mij afvraag welk nu dit heeft??? En klagen dat het warm is en je er als een Bibendum bij loopt_O-

Nou ik doe dat vanwege het gemak en om niet in een motoroutfit rond te blijven lopen na de rit. De overbroek rits je open aan de zijkant en dan stap je er zo uit en loop je lekker in de korte/lange broek kantoor/stad/kroeg in. Zo heb je wel volledige bescherming en geen last van regen, maar loop je niet met een motorpak de stad in.. Ik trek de broek uit naast de motor en stop die met de helm/handschoenen/jas in een van de koffers (rij een Vstrom), werkt prima. Alleen nu in de zon merk ik dat de broek best warm is.
 

Gewoon lidl spul werkt prima als onderlaagje :)

Het gaat er vooral om dat het vocht afvoert en je daardaar niet zo nat zweterig wordt.
 

Gewoon lidl spul werkt prima als onderlaagje :)

Het gaat er vooral om dat het vocht afvoert en je daardaar niet zo nat zweterig wordt.
Het nadeel van de Lidl is dat hun denken dat alleen mannen motorrijden.
Ik ben maar een klein meisje, die mannen kleding zit me dan voor geen meter. Maar ga wel eens bij de decathlon koekeloeren 8-)
 
Ik denk dat je bij de Decathlon het beste af bent. Motorzaken vragen inderdaad vaak de hoofdprijs voor iets wat waarschijnlijk een stuk goedkoper is bij Decathlon, en hetzelfde doet.
 
Waarom zou je rijden met een motorbroek over je broek heen? Hoor zoveel mensen dit doen terwijl ik mij afvraag welk nu dit heeft??? En klagen dat het warm is en je er als een Bibendum bij loopt_O-
Omdat het handiger is om op kantoor je extra broek uit te trekken dan om in je onderbroek te gaan staan omkleden elke morgen.

Ik heb geen last van mijn spijkerbroek op de motor/bij naar binnen lopen. En warm is het niet veel meer doordat mijn motorbroek kan doorwaaien.
 
Zo, even heerlijk een kleine twee uur op de motor door Midden-Liimburg getuft. Direct maar even de TomTom meegenomen en de route opgenomen. Route is 88 km met twee km snelweg (anders kwam ik de Maas niet over ;))

1592839182336.png
 
Ik merk dat ik een beetje in een zwart gat val, nu het lessen en examensgedoe toch echt voorbij zijn. Voelt ook nog wat onwerkelijk, maar ik kan dan ook nog niet rijden, en wacht nog op mn rijbewijs. Was toch een hele enerverende periode. Ik was eigenlijk alleen maar met dat motorrijden bezig. Dat stopt nu ineens.. Hebben de ex-lessers dat nu ook? Herkenbaar?
 
Ik merk dat ik een beetje in een zwart gat val, nu het lessen en examensgedoe toch echt voorbij zijn. Voelt ook nog wat onwerkelijk, maar ik kan dan ook nog niet rijden, en wacht nog op mn rijbewijs. Was toch een hele enerverende periode. Ik was eigenlijk alleen maar met dat motorrijden bezig. Dat stopt nu ineens.. Hebben de ex-lessers dat nu ook? Herkenbaar?
Ik ben er eigenlijk net zo veel, al dan niet meer mee bezig... maar ik ben ook ontzettend verliefd op m'n motor en zo blij om met papa te kunnen rijden
 
Ik merk dat ik een beetje in een zwart gat val, nu het lessen en examensgedoe toch echt voorbij zijn. Voelt ook nog wat onwerkelijk, maar ik kan dan ook nog niet rijden, en wacht nog op mn rijbewijs. Was toch een hele enerverende periode. Ik was eigenlijk alleen maar met dat motorrijden bezig. Dat stopt nu ineens.. Hebben de ex-lessers dat nu ook? Herkenbaar?
Ik begrijp wel een beetje wat je bedoelt. Ik heb me rijbewijs nog niet, maar wel volgende maand examen, maar snap wel wat je bedoelt heb dat mu al een beetje namelijk. Alles draait nu om het motorrijden en het behalen
 
Ik merk dat ik een beetje in een zwart gat val, nu het lessen en examensgedoe toch echt voorbij zijn. Voelt ook nog wat onwerkelijk, maar ik kan dan ook nog niet rijden, en wacht nog op mn rijbewijs. Was toch een hele enerverende periode. Ik was eigenlijk alleen maar met dat motorrijden bezig. Dat stopt nu ineens.. Hebben de ex-lessers dat nu ook? Herkenbaar?

Yep, heel herkenbaar, en nou kon ik 4 dagen na het AVD examen op m'n eigen fietske stappen, 't is toch geen lessen meer.

gr. Leo
 
Terug
Bovenaan Onderaan