Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Langzame slalom moet volgens de rijprocedure van het CBR mét slippende koppeling.
ik denk dat ik het niet goed beschreven heb dan, volgens mijn rijinstructeur idd met slippende koppeling, maar zonder verhoogd toerental (dus zonder gasgeven).
Hij wil dus dat ik: zonder extra gras geven met slippende koppeling de langzame slalom doe.
Ik mag evt de voetrem gebruiken maar hij heeft laten zien dat dat niet nodig is.
Als ik de voetrem gebruik moet ik wel wat gas bij geven.
Aldus de instructeur :P
 
Hier ook een klein mensje :W

Daarom wil ik ook pas een motor kopen als ik mijn rijbewijs heb zodat ik een maar proefritjes kan maken..

Les nu op een Suzuki V Strom 650, gelukkig hebben ze ook verlaagde anders bungel ik echt met mijn benen boven de grond

Wow, lessen op een V strom. Daar ben ik toch wel een beetje jaloers op! Ik moet het met een simpele honda cb600 doen
 
*O* *O* *O* *O* *O*
Screenshot_20200721-112425.png
 
Laatst bewerkt:
Allereerst gefeliciteerd weer aan alle geslaagden! *O* Mooie berichten altijd. 8-)

@CindyMichelle Wat betreft startersmotor als je niet al te groot bent; is ook een beetje afhankelijk van je budget. Maar aangezien je naar een MT-07 aan het kijken bent kun je behoorlijk wat kanten op volgens mij. @MP_NL heeft al een paar goeie opties uitgelicht, eventueel zou je daar nog de CB/CBF-lijn van Honda aan toe kunnen voegen. Mijn 1.57 metende vriendin heeft een tijdje geleden een CB500F gehuurd, en kon daarmee zonder dat hij verlaagd was in ieder geval de ballen van haar voeten al aan de grond krijgen (oke, wel met verhoogde zolen onder haar laarzen, maar toch). 49pk klinkt misschien niet heel spannend, maar het ding weegt nat ook maar 190 kilo, dus je komt nog behoorlijk vooruit. Voor het bedrag van een gebruikte MT-07 kun je een nieuwe/ex-demo kopen.

@DRGM040 Lessen op een V-Strom? Doe mij die rijschool. _O- Ik ben wellicht wat bevooroordeeld, maar het lijkt me een heerlijk makkelijke motor om mee te leren rijden. Kan me wel voorstellen dat hij voor jou dan verlaagd moet worden ja, ik ben 1.85, en op mijn Strom sta ik rustig op de ballen van mijn voeten (wel met 4cm verhoogd zadel, op het originele had ik ze aardig aan de grond).
 
Kijk eens aan! *O* Goed werk jonguh/meis? :t Staat er al een fiets voor je klaar?

Thnx, ja zeker! Een witte Honda CB1000RA 8-)

Het examen ging overigens 'makkelijker' dan ik had verwacht. Het begon met een korte praatje met de examinator over waarom je motor zou moeten rijden en wat hij verwacht, gevolgd door een vraag of ik alle verlichting kan controleren.

Nadien reden we weg, en was het eigenlijk meteen al raak.. Nog bij het verlaten van de CBR pand, onwijze drukte opeens waardoor ik een paar minuten heb staan wachten. Vervolgens snelweg op, gelijktijdig met 3 vrachtwagens.. Dat was even spannend, rustig aangegeven en toch even gewacht op een spot. Gelukkig remde de vrachtwagen achter me af en schoof een rijbaan op, zodat ik rustig in kon voegen. Kreeg achteraf ook een compliment van de examinator dat ik dat goed had opgelost :} Na een stukje snelweg, indoor via Den Hoorn Delft ingereden. Voor mij een thuiswedstrijd qua route c.q. 'vieze' stukken, al met al was het een leuke snelle rit :]

Overigens geen banaan gegeten _O-
 
Ik vermoed dat met een maand of twee de prijzen van de motoren weer wat gaan dalen en dat je dan bij een particulier best een bruikbare fiets kan kopen voor 1000. Eigenlijk begin je dan op een pekelfiets en dat hoeft helemaal niet verkeerd te zijn om mee te beginnen.
IK heb sinds vrijdag ook het rose kaartje in mijn zak. Zit nu ook te dubben over het kopen van een eerste motor..
Denk aan Honda/Yamaha ivm betrouwbaarheid.
Wil iets om een beetje te touren en woon werk met ppoi weer, zo 25 km/rit
Moet ook lekker zijn om meisje mee te nemen achterop.
Prijzen lijken mij ook bij de winkels wat hoger dan een paar maanden geleden en ik wil eigelijk niet particulier kopen , ik wil gewoon even onbezorgd beginnen dus met een paar maanden garantie.
Denk ergens zo tussen 600cc en 1000cc eb ik wil toch ook wel ABS hebben.
Nu een beetje aan het kijken dus in de omgeving van Rotterdam/ Gouda
 
Thnx, ja zeker! Een witte Honda CB1000RA 8-)

Het examen ging overigens 'makkelijker' dan ik had verwacht. Het begon met een korte praatje met de examinator over waarom je motor zou moeten rijden en wat hij verwacht, gevolgd door een vraag of ik alle verlichting kan controleren.

Overigens geen banaan gegeten _O-
Is ook niet verplicht 😆
 
IK heb sinds vrijdag ook het rose kaartje in mijn zak. Zit nu ook te dubben over het kopen van een eerste motor..
Denk aan Honda/Yamaha ivm betrouwbaarheid.
Wil iets om een beetje te touren en woon werk met ppoi weer, zo 25 km/rit
Moet ook lekker zijn om meisje mee te nemen achterop.
Prijzen lijken mij ook bij de winkels wat hoger dan een paar maanden geleden en ik wil eigelijk niet particulier kopen , ik wil gewoon even onbezorgd beginnen dus met een paar maanden garantie.
Denk ergens zo tussen 600cc en 1000cc eb ik wil toch ook wel ABS hebben.
Nu een beetje aan het kijken dus in de omgeving van Rotterdam/ Gouda
Ik heb vorig jaar mijn CBR600 particulier gekocht en daar kon je aan zien dat hij echt van een liefhebber was geweest.
Dit jaar na 3/4 jaar verkocht met ruim 8000 km op de teller erbij verkocht voor hetzelfde geld. Wel een grote beurt gegeven bij aanschaf en hvv opgebouwd.
Ik kocht hem eind van het jaar en dan liggen de prijzen gewoon wat lager dan in het voorjaar en zomer.
 
IK heb sinds vrijdag ook het rose kaartje in mijn zak. Zit nu ook te dubben over het kopen van een eerste motor..
Denk aan Honda/Yamaha ivm betrouwbaarheid.
Wil iets om een beetje te touren en woon werk met ppoi weer, zo 25 km/rit
Moet ook lekker zijn om meisje mee te nemen achterop.
Prijzen lijken mij ook bij de winkels wat hoger dan een paar maanden geleden en ik wil eigelijk niet particulier kopen , ik wil gewoon even onbezorgd beginnen dus met een paar maanden garantie.
Denk ergens zo tussen 600cc en 1000cc eb ik wil toch ook wel ABS hebben.
Nu een beetje aan het kijken dus in de omgeving van Rotterdam/ Gouda
Veel succes en we horen graag wat het wordt. BMW ook niks mis mee hoor! Er zijn geen slechte motoren meer, alleen de ene is wat beter dan de andere 😃
 
Hoi allemaal! Even geleden maar inmiddels bij gelezen... Ik ben 14 juli geslaagd voor mijn AVD! Laat de zoektocht naar de eerste motor maar beginnen. Ik ga denk ik voor de Yamaha MT-07, maar volgende week eerst een dagtripje met een gehuurde MT-07 maken (en een Kawasaki Z400 - maar dat vind ik toch een beetje net-niet) om goed te proberen. Hopelijk kan ik eens een keer snel een keuze maken, zodat er deze zomer nog wat kilometers te maken zijn :+ Als iemand nog andere leuke beginnersmotor-tips heeft, altijd welkom! Ik ben maar 1.60 en smal dus veel valt al af, wil de motor wel goed de baas kunnen zijn meteen. Ik hoop met een nieuwe aanwinst aan te kunnen sluiten bij de ex-lessersrit!
gefeliciteerd~~!!!! *O* *O*
 
ik denk dat ik het niet goed beschreven heb dan, volgens mijn rijinstructeur idd met slippende koppeling, maar zonder verhoogd toerental (dus zonder gasgeven).
Hij wil dus dat ik: zonder extra gras geven met slippende koppeling de langzame slalom doe.
Ik mag evt de voetrem gebruiken maar hij heeft laten zien dat dat niet nodig is.
Als ik de voetrem gebruik moet ik wel wat gas bij geven.
Aldus de instructeur :P

Zo mag het inderdaad ook. zo ook op het examen gedaan en geslaagd erop met koppeling zonder gas erbij *O*
 
Veel succes en we horen graag wat het wordt. BMW ook niks mis mee hoor! Er zijn geen slechte motoren meer, alleen de ene is wat beter dan de andere 😃
Ze zien er in ieder geval wel fraai uit en lijken me een flink comfort te bieden.
Ik vind die BWM RT modellen ook wel mooi om te zien en ik zie er een paar binnen mijn budget. Maar zag ook een paar Deauville 700 in die categorie.
Risico met al die aangeklede mortoren lijkt me eventuele schade als hij een keer om gaat..

Ik zal er niet echt in de winter mee gaan crossen denk ik. De echt koude en gladde weken zal hij denk ik binnen blijven.
 
Ze zien er in ieder geval wel fraai uit en lijken me een flink comfort te bieden.
Ik vind die BWM RT modellen ook wel mooi om te zien en ik zie er een paar binnen mijn budget. Maar zag ook een paar Deauville 700 in die categorie.
Risico met al die aangeklede mortoren lijkt me eventuele schade als hij een keer om gaat..

Ik zal er niet echt in de winter mee gaan crossen denk ik. De echt koude en gladde weken zal hij denk ik binnen blijven.
Let bij sommige BMW motoren wel even op, hoewel ze volgens de specs ABS hebben, kan het zomaar zijn dat er geen ABS meer op zit omdat deze modules wanneer de problemen geven, relatief duur zijn om te fixen en mensen er voor kiezen om een ABS delete te doen..... ;)
 
Ze zien er in ieder geval wel fraai uit en lijken me een flink comfort te bieden.
Ik vind die BWM RT modellen ook wel mooi om te zien en ik zie er een paar binnen mijn budget. Maar zag ook een paar Deauville 700 in die categorie.
Risico met al die aangeklede mortoren lijkt me eventuele schade als hij een keer om gaat..

Ik zal er niet echt in de winter mee gaan crossen denk ik. De echt koude en gladde weken zal hij denk ik binnen blijven.
Dat is idd ook mijn bezwaar tegen de mooie gestroomlijnde modellen met van alles en nog wat meegespoten in de kleur enz. enz. Al dat plastic van een RT lijkt me buitengewoon kwetsbaar. Maar dat is mijn bezwaar. Ik hou 't bij de naked R :t Ik vind helemaal niet dat bijvoorbeeld @Diver2000 het hiermee eens moet zijn 😄
 
Dat is idd ook mijn bezwaar tegen de mooie gestroomlijnde modellen met van alles en nog wat meegespoten in de kleur enz. enz. Al dat plastic van een RT lijkt me buitengewoon kwetsbaar. Maar dat is mijn bezwaar. Ik hou 't bij de naked R :t Ik vind helemaal niet dat bijvoorbeeld @Diver2000 het hiermee eens moet zijn 😄
Ik zit in ieder geval een stuk comfortabeler in weer en wind. Was ook niet van plan om hem wekelijks of maandelijks op zijn kant te leggen..... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan