Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Eerste post hier. Ooit in 2006 begonnen met motorlessen en na, ik denk, 6 lessen mijn AVB gedaan en gehaald.
Ik kon de afspraak maken voor mijn AVD maar helaas door een aantal stormen werden de lessen telkens verzet en laksheid van mijn kant om mijn theorie examen in te plannen, is mijn AVB verlopen.

Het is altijd blijven kriebelen en nu komende zaterdag mijn 'eerste' AVB les weer ingepland. Nu ook gelijk theorie examen ingepland (7-11) en ik denk eraan om het AVB examen ook maar direct vast te zetten.

Ik heb er in ieder geval zin in!
 
Het is altijd blijven kriebelen en nu komende zaterdag mijn 'eerste' AVB les weer ingepland. Nu ook gelijk theorie examen ingepland (7-11) en ik denk eraan om het AVB examen ook maar direct vast te zetten.
Je kan mooi snel terecht voor je theorie-examen, fijn hoor! In welke plaats is dat? Ik heb in Zwolle 9 weken moeten wachten!

Veel plezier zaterdag!
 
Ook hier maar eens wat schrijven; vandaag met de eerste poging voor het praktijk-examen geslaagd.

Ik woon in Duitsland en ergens afgelopen juni met dochterlief ons aangemeld bij een rijschool.
Dochter voor A2 en ikzelf voor A. Ik heb een dag de verplichte EHBO-cursus moeten volgen (en betalen),
bij mijn dochter was deze nog geldig van haar B-examen van 2 jaar geleden. Bij mij wel inclusief de oog-test,
dochter moest deze opnieuw doen (en betalen). Aantal verplichte theorie-lessen (algemeen) van de rijschool via ZOOM
gevolgd, dan nog 2 theorie-lessen specifiek voor de motor 'live' gevolgd.
Ondertussen al het 'Straßenverkehrsamt' van de 'Kreis' waarin we wonen betaald, dan de Tüv betaald voor het theorie
examen en het praktijk-examen. Zelf bij de Tüv een afspraak voor de theorie gemaakt en daar dan geslaagd.
Vandaag het rijden zelf gedaan en zowel het rijden als de oefeningen -slechts 6 stuks- gingen goed.
Dus geslaagd, ofschoon de examinator toch nog wat te mekkeren had achteraf.
Maar dat is bij die beroepsgroep normaal, lijkt me.
Je krijgt je nieuwe rijbewijs-pasje wel meteen mee.

Nu dus een paar maanden tijd om mijn budget weer wat aan te sterken en dan echt op zoek naar een eigen motor.
 
Ook hier maar eens wat schrijven; vandaag met de eerste poging voor het praktijk-examen geslaagd.

Ik woon in Duitsland en ergens afgelopen juni met dochterlief ons aangemeld bij een rijschool.
Dochter voor A2 en ikzelf voor A. Ik heb een dag de verplichte EHBO-cursus moeten volgen (en betalen),
bij mijn dochter was deze nog geldig van haar B-examen van 2 jaar geleden. Bij mij wel inclusief de oog-test,
dochter moest deze opnieuw doen (en betalen). Aantal verplichte theorie-lessen (algemeen) van de rijschool via ZOOM
gevolgd, dan nog 2 theorie-lessen specifiek voor de motor 'live' gevolgd.
Ondertussen al het 'Straßenverkehrsamt' van de 'Kreis' waarin we wonen betaald, dan de Tüv betaald voor het theorie
examen en het praktijk-examen. Zelf bij de Tüv een afspraak voor de theorie gemaakt en daar dan geslaagd.
Vandaag het rijden zelf gedaan en zowel het rijden als de oefeningen -slechts 6 stuks- gingen goed.
Dus geslaagd, ofschoon de examinator toch nog wat te mekkeren had achteraf.
Maar dat is bij die beroepsgroep normaal, lijkt me.
Je krijgt je nieuwe rijbewijs-pasje wel meteen mee.

Nu dus een paar maanden tijd om mijn budget weer wat aan te sterken en dan echt op zoek naar een eigen motor.
Al dit leed is nu achter de rug. Gefeliciteerd! *O* Veel veilige en vrolijke kilometers gewenst! Staat er al iets in de schuur? :t
 
Ja, een grasmaaier en een kruiwagen......:)
Lees mijn laatste regel nog maar eens.

Sinds 2005 vond ik een kawa ZX6R van bouwjaar 2005-2006, in blauw, ontzettend mooi om te zien.
Dus zuiver op uiterlijk beoordeeld.
Nu denk ik dat ik dat type wel eens wil huren en rijden, maar dat deze praktisch gezien niet ideaal
is voor mij.
Ik kijk dagelijks op ebay.de/kleinanzeigen en vind een Benelli 1130 TNT Caferacer ook een absoluut
kunstwerk. Fantastisch om te zien, maar zal het ook wel niet worden.
Wat me ook aanspreekt en ook praktischer lijkt, is een Yamaha FZ1 Fazer. Bouwjaar 2005/06/07/08.
Geschikte prijs en in rood of blauw vind ik deze mooi om te zien.
 
Ja, een grasmaaier en een kruiwagen......:)
Lees mijn laatste regel nog maar eens.

Sinds 2005 vond ik een kawa ZX6R van bouwjaar 2005-2006, in blauw, ontzettend mooi om te zien.
Dus zuiver op uiterlijk beoordeeld.
Nu denk ik dat ik dat type wel eens wil huren en rijden, maar dat deze praktisch gezien niet ideaal
is voor mij.
Ik kijk dagelijks op ebay.de/kleinanzeigen en vind een Benelli 1130 TNT Caferacer ook een absoluut
kunstwerk. Fantastisch om te zien, maar zal het ook wel niet worden.
Wat me ook aanspreekt en ook praktischer lijkt, is een Yamaha FZ1 Fazer. Bouwjaar 2005/06/07/08.
Geschikte prijs en in rood of blauw vind ik deze mooi om te zien.
Sorry, iets te snel. Laat ik de vraag anders stellen: Al iets in gedachten? Maar daar heb je ook al wat over gezegd.
 
Met enige trots mag ik jullie mededelen dat ik voor het AVB examen ben geslaagd!*O* Begonnen met achteruit parkeren in het parkeervak, geen enkel probleem. Toen de langzame slalom, helaas beide keren niet gehaald, dus die onvoldoende afgerond:(. Te weinig vaart erin waardoor ik niet lekker uitkwam. Bij het oefenen ging het 50 keer goed en op het examen twee keer mis, zul je net zien. Daarna 8'tje, die ging prima. Uitwijkoefening, noodstop en precisiestop alle 3 ook goed gedaan!

Banaantje van tevoren heeft denk ik toch goed geluk gebracht!

Nu lekker verder op de weg, kunstjes rijden is klaar:)
 
Met enige trots mag ik jullie mededelen dat ik voor het AVB examen ben geslaagd!*O* Begonnen met achteruit parkeren in het parkeervak, geen enkel probleem. Toen de langzame slalom, helaas beide keren niet gehaald, dus die onvoldoende afgerond:(. Te weinig vaart erin waardoor ik niet lekker uitkwam. Bij het oefenen ging het 50 keer goed en op het examen twee keer mis, zul je net zien. Daarna 8'tje, die ging prima. Uitwijkoefening, noodstop en precisiestop alle 3 ook goed gedaan!

Banaantje van tevoren heeft denk ik toch goed geluk gebracht!

Nu lekker verder op de weg, kunstjes rijden is klaar:)
Ha, geweldig! :t Gefeliciteerd! *O* Nu kun je gaan leren motorrijden 😁 Veel veilige en vrolijke kilometers gewenst!
 
Met enige trots mag ik jullie mededelen dat ik voor het AVB examen ben geslaagd!*O* Begonnen met achteruit parkeren in het parkeervak, geen enkel probleem. Toen de langzame slalom, helaas beide keren niet gehaald, dus die onvoldoende afgerond:(. Te weinig vaart erin waardoor ik niet lekker uitkwam. Bij het oefenen ging het 50 keer goed en op het examen twee keer mis, zul je net zien. Daarna 8'tje, die ging prima. Uitwijkoefening, noodstop en precisiestop alle 3 ook goed gedaan!

Banaantje van tevoren heeft denk ik toch goed geluk gebracht!

Nu lekker verder op de weg, kunstjes rijden is klaar:)

Lekker man!!
 
Met enige trots mag ik jullie mededelen dat ik voor het AVB examen ben geslaagd!*O* Begonnen met achteruit parkeren in het parkeervak, geen enkel probleem. Toen de langzame slalom, helaas beide keren niet gehaald, dus die onvoldoende afgerond:(. Te weinig vaart erin waardoor ik niet lekker uitkwam. Bij het oefenen ging het 50 keer goed en op het examen twee keer mis, zul je net zien. Daarna 8'tje, die ging prima. Uitwijkoefening, noodstop en precisiestop alle 3 ook goed gedaan!

Banaantje van tevoren heeft denk ik toch goed geluk gebracht!

Nu lekker verder op de weg, kunstjes rijden is klaar:)
Van harte gefeliciteerd :]*O*
Op naar AVD, succes!
 
Je kan mooi snel terecht voor je theorie-examen, fijn hoor! In welke plaats is dat? Ik heb in Zwolle 9 weken moeten wachten!

Veel plezier zaterdag!

in Rijswijk. Ik kreeg als tip van de rijschool om elk uur te blijven kijken. Ik had eerst het theorie examen in december staan. Maar er komen regelmatig plaatsen vrij en je kan het 1 keer verzetten.

En bedankt
 
in Rijswijk. Ik kreeg als tip van de rijschool om elk uur te blijven kijken. Ik had eerst het theorie examen in december staan. Maar er komen regelmatig plaatsen vrij en je kan het 1 keer verzetten.

En bedankt
Was dat niet tegenover het station? Daar heb ik ook eens mijn auto-examen gedaan ...
 
Vandaag 4de les buiten gehad. Ging erg goed. Nog een paar te gaan en dan examen. Iemand nog nuttige tips voor het examen?
 
Klopt, heb daar ook mijn autorijbewijs gehaald. Best prettige locatie, zal er met AVD weer heen moeten.

Heel prettig ja, wilde tijdens mijn AVD wegrijden.. Kwamen net auto's aan, maar ik stond al halverwege.. Je raadt het al, ondertussen kwamen er ook nog een groep voetgangers.. Die ik een beetje blokkeerde, toen weer fietsers, auto's... Heb volgens mij een minuut of 5 moeten wachten voordat ik het terrein af kon om te starten met de examen _O-

Uiteindelijk wel geslaagd :P
 
Vandaag eerste AVB les in 14 jaar. Begonnen met de halve draai en dat was weer even wennen. De motor alleen van locatie naar locatie gereden en de oefening zelf was ook niet direct de makkelijkste om mee te beginnen. Uiteindelijk kreeg ik het gevoel weer en na het achtje voelde ik me weer redelijk op mijn gemak.

De instructeur gaf aan dat het goed ging en het examen wordt gepland.
 
Vandaag eerste AVB les in 14 jaar. Begonnen met de halve draai en dat was weer even wennen. De motor alleen van locatie naar locatie gereden en de oefening zelf was ook niet direct de makkelijkste om mee te beginnen. Uiteindelijk kreeg ik het gevoel weer en na het achtje voelde ik me weer redelijk op mijn gemak.

De instructeur gaf aan dat het goed ging en het examen wordt gepland.
Goed werk, zo doorgaan! :t
 
Heerlijk hè! Ben ook lekker aan het rijden geslagen sinds 21-9 (had 28-9 pas het pasje), kleine 800 km gemaakt.

Moet alleen me beter voorbereiden qua route zodat ik ook wat andere plekken zie.
 
Heerlijk hè! Ben ook lekker aan het rijden geslagen sinds 21-9 (had 28-9 pas het pasje), kleine 800 km gemaakt.

Moet alleen me beter voorbereiden qua route zodat ik ook wat andere plekken zie.
Zeker wel! Hier sinds 9-10 het pasje haha.

Sinds ik mijn A heb, heeft mijn auto geen meter meer gereden haha :-p

Qua routes, af en toe gewoon 'verkeerd' rijden of een leuke omweg bedenken haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan