Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Motoren worden gekocht door liefhebbers. Een autobus voor de meesten gewoon een noodzakelijk vervoermiddel
Dank voor je reactie, helder. :t
Ligt voor mij net iets anders..een auto koop ik ook als liefhebber. En ik zorg vervolgens dat het een noodzakelijk vervoermiddel wordt/blijft zodat nooit de discussie kan ontstaan of hij eruit kan..:+
 
Schrijf nog niet veel in dit forum maar wil toch graag laten weten dat vanaf komende vrijdag er een rode tracer 700 rond zal rijden in de omgeving zuid-holland midden. Vandaag in 1x geslaagd voor mijn avd. Hoop snel naar jullie te kunnen zwaaien.
Wel heb je ooit ... En dat schrijf je zo maar even kortweg hier op, alsof het iets onopvallends moet blijven? Nee nee, zo werkt dat niet.
Gefeliciteerd! :t Goed werk! *O* En veel veilige en vrolijke km's gewenst! :] Graag wat foto's van de nieuwe fiets!
 
dankjewel maatje. nu nog een manier vinden om ergens mijn motor op te bergen als ik er een heb. woon in denhaag dus je begrijpt het wel
Ja dat lijkt me wel klote, ik had mazzel dat er bij ons achter een partij garageboxen in de verhuur kwamen. loop binnen 1 minuut naar de motor. Kosten ook maar €70.- in de maand. Ideaal voor opslag en de beide motoren. Zal in Den Haag wel een stuk lastiger en duurder zijn.....
 
Ja dat lijkt me wel klote, ik had mazzel dat er bij ons achter een partij garageboxen in de verhuur kwamen. loop binnen 1 minuut naar de motor. Kosten ook maar €70.- in de maand. Ideaal voor opslag en de beide motoren. Zal in Den Haag wel een stuk lastiger en duurder zijn.....
er is schugard in de buurt 5 minuten fietsen. maar toch 70 euro plus verzekering ben je al gauw 140 euro per maand kwijt aan verzekering alleen plus 23:00 is het gesloten dus zomer is dat echt klote
 
Wel heb je ooit ... En dat schrijf je zo maar even kortweg hier op, alsof het iets onopvallends moet blijven? Nee nee, zo werkt dat niet.
Gefeliciteerd! :t Goed werk! *O* En veel veilige en vrolijke km's gewenst! :] Graag wat foto's van de nieuwe fiets!
Heb nog niet echt mooie foto's gemaakt maar hier is staat die op de gehuurde trailer toen ik hem ophaalde.
 

Bijlagen

  • 20201024_135921.jpg
    20201024_135921.jpg
    510,6 KB · Weergaven: 13
Heb nog niet echt mooie foto's gemaakt maar hier is staat die op de gehuurde trailer toen ik hem ophaalde.
Gefeliciteerd met je rijbewijs! Mooie motor!:t

Ja dat lijkt me wel klote, ik had mazzel dat er bij ons achter een partij garageboxen in de verhuur kwamen. loop binnen 1 minuut naar de motor. Kosten ook maar €70.- in de maand. Ideaal voor opslag en de beide motoren. Zal in Den Haag wel een stuk lastiger en duurder zijn.....
Dat is wel ideaal voor dat geld zeg!! Ik heb een garage aan huis, maar voor dat bedrag had ik er wel eentje bij willen huren voor opslag en aanhangertje ed.
 
Blijkbaar is het nog erg druk bij het CBR trouwens...8)7 Zojuist datum gekregen voor AVD...26 januari.
Wordt dus net als voor AVB lange tijd tussen de lessen, i.p.v. lekker elke week een lesje zoals ik me had voorgesteld bij het aanmelden voor de rijlessen.:P
 
Waar hebben jullie allemaal je eerste motor gekocht, particulier of via een dealer? Nieuw of occassion?
Ik zie een vette motor staan bij een dealer, en zelfs al een proefritje op gereden, maar die is echt flink duurder dan de gemiddelde prijs voor diezelfe motor (bouwjaar ook) op marktplaats particulier. Alleen via marktplaats krijg ik soms van die vage antwoorden als het om onderhoud gaat, krijg ik dan geen goed gevoel bij.
Hoe hebben jullie dat gedaan? valt er uberhaupt nog wat aan de prijs te doen bij een dealer?
Ik ben 2,5 uur rijden van huis terecht gekomen, bij Adventure Bikes in Heeten. Geen dealer maar een kleine eenmanszaak van iemand met een passie voor dat soort motoren. Een prachtige, complete V-strom gekocht voor een mooie prijs.
 
Schrijf nog niet veel in dit forum maar wil toch graag laten weten dat vanaf komende vrijdag er een rode tracer 700 rond zal rijden in de omgeving zuid-holland midden. Vandaag in 1x geslaagd voor mijn avd. Hoop snel naar jullie te kunnen zwaaien.
Proficiat! Ik zwaai wel terug vanaf mijn V-strom :]
 
Ik heb nooit in het donker gelest op de motor. Rijschool deed in de wintermaanden tot uiterlijk 17:00 motorrijles geven
 
Is echt een dingetje tijdens het lessen, had er zelf ook last van. Blijft belangrijk 👌

Yep, heb nog een paar lessen. Voor de rest ziet het er allemaal goed uit, dus wat meer focus op volgafstand.

Ik heb nooit in het donker gelest op de motor. Rijschool deed in de wintermaanden tot uiterlijk 17:00 motorrijles geven

Vond het zelf best leuk, is toch anders dan overdag. Helaas vond mijn mede cursist het minder leuk (gevallen tijdens een bocht maken, niet goed kunnen zien in het donker dus overal langzaam rijden) waardoor er i.m.o. tijd verloren is gegaan. Ben ze zelfs kwijt geraakt op de snelweg terwijl de maximum snelheid maar 100 is😂
 
De eerste keer in het donker rijden was voor mij dan ook wel wat vreemd. goed licht is een pré :]
vooral goed afgesteld licht.

het is mij opgevallen dat standaard de lampen veel te laag staan afgesteld, ook bij auto's als ze geleverd worden.
Ik ga dan ook altijd direct naar een garage waar ik altijd kom op de lampen af te laten stellen.
Ook van de motor! Staat vaak afgesteld dat de lamp net een paar meter voor je motor komt.... dat is echt niet veilig en handig!!!
 
Ik heb vooral het laatste gedeelte ook in het donker gelest toen ik bezig was met AVD maar vond dit ook niet geweldig. Die koplampen van de sv650 zijn niet geweldig te noemen dus wanneer je op een onverlicht klaverblad reed of in de regen dan moest je maar hopen dat er niks vreemds op je weg kwam. Wel goed om eens mee te maken in elk geval. Heb mn laatste lessen wel maar in het licht gedaan omdat ik ook goed voorbereid wilde zijn op mijn examen wat overdag plaats vindt natuurlijk.
 
Goedenavond! Ik kom me melden.
Ik heb 2 AVB lessen gehad, ik moet er nog 2. En ik heb 1 AVD les gehad en moet er nog 4.
Vandaag mijn theorie-examen gehad en helaas gezakt. Ik heb erg slecht geslapen en was daardoor erg vermoeid en misselijk. Ook vond ik dat ik extreem moeilijke vragen kreeg. Ik heb m’n hele theorieboek uit m’n hoofd geleerd en heb zelf nog een pagina’s lange samenvatting geschreven. Ik baal nu dus als een stekker.


Is er toevallig iemand hier die nog een licentie heeft die niet meer in gebruik is en die ik zou mogen overnemen?
 
Laatst bewerkt:
Geen licentie, maar ik lees niet dat je oefenexamens hebt gemaakt. Dat zou ik zeker aanraden, aangezien het theorieboek uit je hoofd kennen inderdaad niet genoeg is. Het is belangrijk om te begrijpen hoe de vragen gesteld worden en op welke manier het cbr verwacht dat je ze beantwoord. Er zijn genoeg websites die zoiets aanbieden voor schappelijke bedragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan