Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Welkom Saskinee!
Balen dat je je theorie niet gehaald hebt vandaag. Ik heb een maand geleden theorie examen gedaan en naast het boek ook veel oefenexamens(50) gebruikt om te leren. Met de oefenexamens kwam ik erachter dat er veel theorie niet in het boek stond. (Ik had het boek van Lens Media, kan goed zijn dat het bij een ander boek anders is natuurlijk..dat weet ik verder niet..) Ik kan wel zeggen dat de kans groot was dat ik het examen niet had gehaald als ik alleen het boek had geleerd. Na de oefenexamens was het cbr examen echt prima te doen. Veel oefenexamens maken is dus echt mijn advies. Heb je alweer een nieuw examen gepland? ;)

Wel bijzonder trouwens dat je avb en avd lessen door elkaar hebt en van te voren al weet hoeveel lessen je krijgt.. Dat hangt er toch helemaal vanaf hoe snel je alles oppikt? Iedere rijschool heeft zijn eigen manier natuurlijk..deze ben ik alleen nog niet eerder tegengekomen..:)

Succes in ieder geval!!
 
Hoi Dennis!

Dankjewel voor de tips.
Ik heb van mijn rijschool ook een online leeromgeving gekregen waar ik ook oefenexamens heb kunnen maken. Geloof me, ik heb er heel veel gemaakt. Maar dit was dus niet genoeg, en net als waf jij zegt; er ontbreekt gewoon echt veel stof van wat je krijgt op een examen.
Ik heb ook echt veel dingen gemist op het examen. Ik had verwacht dat ik sowieso een vraag kreeg over de stopafstand, remafstand, etc. Maar dit was niet het geval.
Ik heb gelijk een nieuw theorie-examen ingepland, 11 december in Hoogeveen :)

Bij mijn eerste les werd er een inschatting gemaakt van hoeveel lessen ik nodig zou hebben. Aan de hand daarvan heb ik een pakket kunnen aanschaffen. Blijk ik toch een lesje meer nodig te hebben, boek ik gewoon een lesje bij. Red ik het ook met een lesje minder, storten ze me gewoon dat geld terug.
En de reden dat ik al een AVD lesje heb gedaan is omdat ik anders een maand tussen mijn AVB lessen zou zitten, dan zou ik te lang niet rijden. Lessen gaat verder hartstikke goed en mijn eerste AVD les heb ik volgens de rijschoolhouder boven niveau gereden. Dus dat was fijn om te horen.
 
Geen licentie, maar ik lees niet dat je oefenexamens hebt gemaakt. Dat zou ik zeker aanraden, aangezien het theorieboek uit je hoofd kennen inderdaad niet genoeg is. Het is belangrijk om te begrijpen hoe de vragen gesteld worden en op welke manier het cbr verwacht dat je ze beantwoord. Er zijn genoeg websites die zoiets aanbieden voor schappelijke bedragen.
Dit was niet helemaal duidelijk inderdaad, maar ik heb ruim 18 uur aan oefenexamens gemaakt. Ik heb toegang tot een online leeromgeving + oefenexamens vanuit mijn rijschool. Inmiddels ken ik al die antwoorden uit mijn hoofd. 8)7
 
Dit was niet helemaal duidelijk inderdaad, maar ik heb ruim 18 uur aan oefenexamens gemaakt. Ik heb toegang tot een online leeromgeving + oefenexamens vanuit mijn rijschool. Inmiddels ken ik al die antwoorden uit mijn hoofd. 8)7
Sow, dat zijn wel wat uurtjes en dan nog verrast bij het cbr? Zijn die oefenexamens dan wel representatief voor wat je bij het cbr krijgt? Zelf heb ik ook zo'n oefenexamens + theorie gekregen van de rijschool, maar vond deze niet echt overeen komen. Het was goed om te oefenen, maar daarnaast had ik nog een stuk of 20 examens van een ander bedrijf gemaakt. Deze kwamen namelijk wel overeen met wat het cbr vraagt. Volgens mij gebruikte die website waar ik het vandaan haalde gegevens van VekaBest, maar dat weet ik niet zeker. Als je al 18 uur dat van de rijschool hebt geleerd en het niet hebt gehaald, zou ik toch eens iets anders proberen, zeker aangezien je verrast bent door de vragen van het cbr.
 
Hoi Dennis!

Dankjewel voor de tips.
Ik heb van mijn rijschool ook een online leeromgeving gekregen waar ik ook oefenexamens heb kunnen maken. Geloof me, ik heb er heel veel gemaakt. Maar dit was dus niet genoeg, en net als waf jij zegt; er ontbreekt gewoon echt veel stof van wat je krijgt op een examen.
Ik heb ook echt veel dingen gemist op het examen. Ik had verwacht dat ik sowieso een vraag kreeg over de stopafstand, remafstand, etc. Maar dit was niet het geval.
Ik heb gelijk een nieuw theorie-examen ingepland, 11 december in Hoogeveen :)

Bij mijn eerste les werd er een inschatting gemaakt van hoeveel lessen ik nodig zou hebben. Aan de hand daarvan heb ik een pakket kunnen aanschaffen. Blijk ik toch een lesje meer nodig te hebben, boek ik gewoon een lesje bij. Red ik het ook met een lesje minder, storten ze me gewoon dat geld terug.
En de reden dat ik al een AVD lesje heb gedaan is omdat ik anders een maand tussen mijn AVB lessen zou zitten, dan zou ik te lang niet rijden. Lessen gaat verder hartstikke goed en mijn eerste AVD les heb ik volgens de rijschoolhouder boven niveau gereden. Dus dat was fijn om te horen.
Oh oeps..omdat je vertelde dat je het theorieboek had geleerd vulde ik zomaar in dat je alleen je theorieboek had gebruikt.. Excuses!
Wel fijn dat je zo snel alweer examen kan doen! :o

Aha, dan werkt je rijschool toch niet zo anders als de mijne.;) Ik heb ook een pakket en krijg ook terug wat ik niet gebruik.
Ik herken wat je schrijft over de hoeveelheid tijd tussen de lessen, vervelend! Ik heb ook 10 weken moeten wachten op mijn avb examen en mijn 5 avb-lesuren dus over die weken moeten verdelen. Daardoor elke les weer even 10 minuten nodig gehad om weer het gevoel met de motor te krijgen..
Wanneer heb je je avb examen?:)
 
@MotoRobin Het online systeem waar ik gebruik van maakte is TrafficTrainer en mijn theorieboek is ook van Vekabest.
Het gekke is dat mijn vriend het op precies dezelfde manier heeft geleerd en hij is geslaagd met 0 fout. Ik denk dat ik ook echt de moeilijkste vragen heb gehad en alle instinkers. Heb jij nog enig idee wie welk online systeem jij het hebt gedaan?

@Dennis! Maakt niet uit ;-) Ja dan werken ze toch wel hetzelfde inderdaad.
Was puur toeval hoor, dat ik zo snel weer terecht kon. Er was nog 1 plaatsje vrij in Hoogeveen. Anders kon ik in februari pas weer. Dichtstbijzijnde voor mij is CBR Groningen. Maar goed, dan maar even weer een uurtje rijden naar Hoogeveen.
Ah heel vervelend dat het bij jou ook zo lang duurde voordat je examen kon doen. Dat inkomen herken ik ja! Daarom mogen wij alvast 10 minuten voordat de les begint inrijden. Mijn AVB examen is 15 december.
 
@MotoRobin Het online systeem waar ik gebruik van maakte is TrafficTrainer en mijn theorieboek is ook van Vekabest.
Het gekke is dat mijn vriend het op precies dezelfde manier heeft geleerd en hij is geslaagd met 0 fout. Ik denk dat ik ook echt de moeilijkste vragen heb gehad en alle instinkers. Heb jij nog enig idee wie welk online systeem jij het hebt gedaan?
Dat was wegrijden.nl, ik had het basis pakket voor een tientje. Ik vond het het wel waard om ook een andere manier van vragen stellen te zien.
 
Groot gelijk, daar had ik ook wel even een uurtje rijden voor over!
15 december schiet al mooi op, lekker!
 
Idd niet nodig! De een is dan wel sneller dan de ander maar uiteindelijk is bij iedereen het resultaat(het rijbewijs) hetzelfde en daar gaat t om! ;)
 
Precies! Maakt echt niet uit hoeveel lessen je nodig hebt.
Bij mij is het denk ik een voordeel dat ik vroegâh altijd op een opgevoerde scooter heb gereden.:') Hierdoor ben ik niet bang voor snelheid en ben ik enigszins al gewend om een voertuig op 2 wielen te besturen.
 
Precies! Maakt echt niet uit hoeveel lessen je nodig hebt.
Bij mij is het denk ik een voordeel dat ik vroegâh altijd op een opgevoerde scooter heb gereden.:') Hierdoor ben ik niet bang voor snelheid en ben ik enigszins al gewend om een voertuig op 2 wielen te besturen.
Dat maakt zeer zeker een verschil. Tijdens het lessen er echter wel achtergekomen dat mijn rondjes op een crossmotor niet altijd een pluspunt waren bij AVB-O-Afleren is minstens zo moeilijk als aanleren.
 
Mijn AVB-examen is ondertussen ook ingepland. Ik kon pas 15 januari terecht. Heb nu 5 lessen van 1,5 uur gehad. De snelle oefeningen gaan prima, de langzame oefeningen gaan soms goed, soms niet. Ik denk dat ik nu nog 3 lessen wil plannen tot aan mijn AVB.

Balen van je theorie Saskinee. Ik heb ook met Vekabest geoefend maar dat kwam voor mijn gevoel best goed overeen met het examen. Had je de oefenexamens wel gewoon gehaald? Misschien had je inderdaad net pech met de vragen. Maar met die voorbereiding van jou gaat het zo te horen vast lukken de volgende keer!
 
Tijdens het lessen er echter wel achtergekomen dat mijn rondjes op een crossmotor niet altijd een pluspunt waren bij AVB-O-Afleren is minstens zo moeilijk als aanleren.
_O- Denk wel dat het prettig was dat je daardoor al 'schakelervaring' had of niet? Ik moest daar echt wel even handigheid in krijgen in het begin..

Bij mij is het denk ik een voordeel dat ik vroegâh altijd op een opgevoerde scooter heb gereden.:') Hierdoor ben ik niet bang voor snelheid en ben ik enigszins al gewend om een voertuig op 2 wielen te besturen.
Haha het opgevoerde scooter tijdperk..geweldig.:} Ik merk dat wanneer ik voor de rijlessen bepakt in goedbeschermende kleding op de motor stap ik nog vaak aan de tijd terugdenk dat ik in mijn korte broekje tegen de 100km/h op mijn scooter(Gilera Runner:X) reed. Onverantwoord..maar daar dacht ik toen, zo'n 16 jaar geleden, blijkbaar anders over..:$
 
_O- Denk wel dat het prettig was dat je daardoor al 'schakelervaring' had of niet? Ik moest daar echt wel even handigheid in krijgen in het begin..


Haha het opgevoerde scooter tijdperk..geweldig.:} Ik merk dat wanneer ik voor de rijlessen bepakt in goedbeschermende kleding op de motor stap ik nog vaak aan de tijd terugdenk dat ik in mijn korte broekje tegen de 100km/h op mijn scooter(Gilera Runner:X) reed. Onverantwoord..maar daar dacht ik toen, zo'n 16 jaar geleden, blijkbaar anders over..:$
Dat was zo'n beetje het enige voordeel. Beentje uitsteken voor een bocht en dergelijke werken toch tegen.
 
@Mendes Haha klopt! Ik snap wat je bedoelt.
@Oedi Ik heb geen oefenexamens van Vekabest gemaakt, ik heb dit via een ander systeem gedaan. Ik had wel het boek van Vekabest.
@Dennis! Haha mijn Peogeot Vivacity liep 758)7En inderdaad, bij zomerdag lekker in een kort broekje, shirtje en teenslippers hahahaha
 
Ik voel me zo slecht als ik dit lees 😂
Heb wel iets meer dan 4 AVB lessen gehad 😬
Er zijn juristen die raadsheer zijn in de Hoge Raad, of minister van justitie, of topadvocaat, of schrijver van juridische standaardwerken en handboeken, of hoogleraar. Ik ben dat allemaal niet. Ben ik daarom een slecht jurist?

Kortom, geen zorgen!
 
@Saskinee ik heb eigenlijk alleen maar de e-learnings gebruikt van VekaBest, vervolgens alle oefenexamens gemaakt die in dat pakket zaten (25). Daarna op examencentrum 50 credits gekocht en alle 50 oefenexamens gemaakt. Vraagstellingen zijn anders etc. Heeft er wel in geresulteerd dat ik mijn theorie in 1x gehaald heb met 49 goede antwoorden. Succes!
 
@mkel88 Oké! Wat goed.
Ik heb vandaag maar toegang gekocht tot online examens van theorie.nl. Daarmee kan ik onbeperkt examens maken, 2 weken lang voor 20 euro. Ik heb nu al bij heel veel vragen zoiets van ‘hey die vraag kreeg ik gisteren ook op het examen.’ Dus dat is een goed teken!
 
@mkel88 Oké! Wat goed.
Ik heb vandaag maar toegang gekocht tot online examens van theorie.nl. Daarmee kan ik onbeperkt examens maken, 2 weken lang voor 20 euro. Ik heb nu al bij heel veel vragen zoiets van ‘hey die vraag kreeg ik gisteren ook op het examen.’ Dus dat is een goed teken!
En de lessen, hoe gaat het daarmee?
 
Er zijn juristen die raadsheer zijn in de Hoge Raad, of minister van justitie, of topadvocaat, of schrijver van juridische standaardwerken en handboeken, of hoogleraar. Ik ben dat allemaal niet. Ben ik daarom een slecht jurist?

Kortom, geen zorgen!
Nou ja, ja :p
(Hij moest gemaakt worden 😂)
 
Terug
Bovenaan Onderaan