Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Gebruikersnaam: BroemBoer
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 20 April 2021
Theorie: 19 Augustus 2021 (kan helaas niet eerder... COVID 🙃)
AVB: n.n.b.
AVD: n.n.b
Rijschool: Kern (Hardinxveld-Giessendam)
Lesmotor: Yamaha MT07 Kawasaki Z650
 
Laatst bewerkt:
Gebruikersnaam: BroemBoer
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 20 April 2021
Theorie: 19 Augustus 2021 (kan helaas niet eerder... COVID 🙃)
AVB: n.n.b.
AVD: n.n.b
Rijschool: Kern (Hardinxveld-Giessendam)
Lesmotor: Yamaha MT07

Leuk man! Dan gaan we ongeveer gelijk op.
Ik heb een proefles gehad en 24 april start ik echt, ook op een MT-07.
Theorie examen heb ik op 6 juli (mag toch hopen dat het dan weer mag.....)

Veel succes en plezier!
 
Leuk man! Dan gaan we ongeveer gelijk op.
Ik heb een proefles gehad en 24 april start ik echt, ook op een MT-07.
Theorie examen heb ik op 6 juli (mag toch hopen dat het dan weer mag.....)

Veel succes en plezier!
Nice, dat is wel leuk! Waar les je? Inderdaad hopen dat je in Juli je theorie kunt doen.. Ik heb hem van de week geboekt, eerstvolgende mogelijkheid was 19 augustus...
 
Ik hoorde laatst van iemand dat hij via een dagcursus theorie sneller theorie kan doen. Die bedrijven hebben vaak al vele theorie examens ingepland staan bij cbr. Kost wel wat meer maar misschien kun je dan wel eerder beginnen als je niet kan wachten.
 
Nice, dat is wel leuk! Waar les je? Inderdaad hopen dat je in Juli je theorie kunt doen.. Ik heb hem van de week geboekt, eerstvolgende mogelijkheid was 19 augustus...
Ik les in Apeldoorn dus we komen elkaar niet tegen 8-)
Ik heb 'm ook meteen geboekt toen ik hoorde wat de wachttijd was. Nu hopen dat AVB en AVD iets minder lange wachttijd hebben.
 
Vorig jaar april 2020 begon ik met mijn eerste les (daar voor nog 1 proefles gehad) en vorig week woensdag ben ik dus in april 2021 geslaagd voor mijn AVD!

Heb er dus ongeveer een jaar over gedaan, totaal ongeveer 15 lessen gehad voor de AVB en AVD, alle twee in 1x gehaald wat mij trouwens beter afging dan mijn auto rijbewijs welke ik wel 4x opnieuw moest doen.

Na de eerste 10 minuten dacht ik al dat ik mijn examen niet had gehaald nadat ik een paar keer een correctie kreeg, maar alsnog er na kreeg ik het antwoord dat is geslaagd was, super blij natuurlijk!

Nu kijken voor een motor rond de 3000 euro, hoop iets te vinden met koffers aangezien ik 2x per week tussen stad moet verhuizen
 
Gefeliciteerd! Heb je al een motor op het oog?
Neem aan dat het door corona(maatregelen) komt dat je er een jaar over hebt gedaan?
 
Vorig jaar april 2020 begon ik met mijn eerste les (daar voor nog 1 proefles gehad) en vorig week woensdag ben ik dus in april 2021 geslaagd voor mijn AVD!

Heb er dus ongeveer een jaar over gedaan, totaal ongeveer 15 lessen gehad voor de AVB en AVD, alle twee in 1x gehaald wat mij trouwens beter afging dan mijn auto rijbewijs welke ik wel 4x opnieuw moest doen.

Na de eerste 10 minuten dacht ik al dat ik mijn examen niet had gehaald nadat ik een paar keer een correctie kreeg, maar alsnog er na kreeg ik het antwoord dat is geslaagd was, super blij natuurlijk!

Nu kijken voor een motor rond de 3000 euro, hoop iets te vinden met koffers aangezien ik 2x per week tussen stad moet verhuizen
Gefeliciteerd! Is een FZ6 niks toevallig? Zit volgensmij wel een beetje rond die 3000 euro.
 
Gefeliciteerd! Heb je al een motor op het oog?
Neem aan dat het door corona(maatregelen) komt dat je er een jaar over hebt gedaan?
Komt inderdaad door de maatregelen, ik denk dat ik ongeveer 3-4 maanden vrijwel stil stond door de lockdown bijvoorbeeld.

Ik heb een klein lijstje gemaakt van dingen die ik nu zoek als starter motor:
  • 3.000~ euro
  • ABS
  • < 50.000 km op de teller
  • 500-600 CC
  • Mogelijkheid voor 40~ liter bagage meenemen
Ik kwam snel uit dat mijn keuze zal liggen rond een Honda CBF 500 of 600 zoals deze waarbij ik tassen van SW-Motech er bij kan doen om bagage mee te nemen. Bagage bestaat uit 90% kleren maar er moet ook een laptop tussen kwijt, zou in de tas kunnen als dat past maar misschien dat ik een rugtas er bij koop zodat daar de laptop in kan maar weet niet of dat verstandig uit voor het geval ik val.

@sven1506
FZ6 (en de Suzuki Bandit) zijn ook interessant, moet me oog er een beetje voor open houden, de motoren die ik namelijk zie zijn vaak wel binnen enkele dagen weer verkocht
 
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 17-08-2020
Theorie: 04-11-2020
AVB: 05-11-2020
AVD: 25-01-2021 19-04-2021

Inmiddels al een tijdje verder maar komende maandag is het zo ver en mag ik op voor mijn AVD.
Toen ik in Augustus begon dacht ik nog m'n rijbewijs voor 2021 wel behaald te hebben.. Helaas duurt het allemaal wat langer maar uiteindelijk komt het allemaal goed.
 
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 17-08-2020
Theorie: 04-11-2020
AVB: 05-11-2020
AVD: 25-01-2021 19-04-2021

Inmiddels al een tijdje verder maar komende maandag is het zo ver en mag ik op voor mijn AVD.
Toen ik in Augustus begon dacht ik nog m'n rijbewijs voor 2021 wel behaald te hebben.. Helaas duurt het allemaal wat langer maar uiteindelijk komt het allemaal goed.
Alvast veel succes! Deze week nog een les?
 
Net nieuw hier, ik ben vorige week begonnen met lessen.

Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 9 April 2021, volgende les komende vrijdag.
Theorie: 25 mei 2021
AVB: 29 april
AVD: n.n.b
Rijschool: Bruinsma Utrecht
Lesmotor: Hm...

Ik heb ongeveer een maand, anderhalve maand geleden een try-out les gehad. Die les was één op één (want corona) en ging heel goed, langzame slalom lukte goed, stapvoets rijden ging top. Dus ik ging vol vertrouwen naar mijn eerste les vorige week. Ik had een andere (gevoelsmatig zwaardere) motor dan de try out les en de oefeningen gingen allemaal waardeloos, extreem veel pionnen omgereden (bijna bewonderingswaardig veel, haha). Langzame slalom lukte 1 x. De denkbeeldige acht was eerder een denkbeeldig vraagteken, haha.

Ik zat met lessen ook in een groep van zes waardoor we ook wel vaak stil stonden in plaats van oefenden.

Vraag over die denkbeeldige acht: ik reed hem volgens mijn instructeur eerst te langzaam (zonder gas). Toen ik sneller ging, ging ik denk ik te snel en steeds bij de eerste bocht al een te ruime bocht. Tussen welke snelheid zit je ongeveer bij die acht? 14 km/u?
 
Welkom en succes met lessen!
Weet je niet welke motor je hebt?

Op het begin mogen je oefeningen gerust wat afwijken van de exameneisen hoor ;)

Snelheid weet ik niet meer, ik dacht rond de 10. Wel weet ik dat je gewoon ruim van te voren klaar moet zijn met koppeling-voetrem-gas. Dan ga je veel rustiger je oefening in.
Kijk je ver genoeg door? Je mag je hoofd echt heel ver draaien hoor, zeker bij die 8. dus niet naar de buitenste pionnen kijken.
En je motor afschuinen natuurlijk. (mijn instructeur nam me een keer achterop bij de 8-jes en raakte toen de grond met de stepjes, dat is dus wat je motor aankan)
 
Net nieuw hier, ik ben vorige week begonnen met lessen.

Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 9 April 2021, volgende les komende vrijdag.
Theorie: 25 mei 2021
AVB: 29 april
AVD: n.n.b
Rijschool: Bruinsma Utrecht
Lesmotor: Hm...

Ik heb ongeveer een maand, anderhalve maand geleden een try-out les gehad. Die les was één op één (want corona) en ging heel goed, langzame slalom lukte goed, stapvoets rijden ging top. Dus ik ging vol vertrouwen naar mijn eerste les vorige week. Ik had een andere (gevoelsmatig zwaardere) motor dan de try out les en de oefeningen gingen allemaal waardeloos, extreem veel pionnen omgereden (bijna bewonderingswaardig veel, haha). Langzame slalom lukte 1 x. De denkbeeldige acht was eerder een denkbeeldig vraagteken, haha.

Ik zat met lessen ook in een groep van zes waardoor we ook wel vaak stil stonden in plaats van oefenden.

Vraag over die denkbeeldige acht: ik reed hem volgens mijn instructeur eerst te langzaam (zonder gas). Toen ik sneller ging, ging ik denk ik te snel en steeds bij de eerste bocht al een te ruime bocht. Tussen welke snelheid zit je ongeveer bij die acht? 14 km/u?
Heus, het komt goed! En alvast veel succes met AVB :t Ik heb 't in één keer gehaald terwijl ik met die langzame slalom zat te tobben, dus waarom zou jij het niet kunnen? :?
 
Welkom en succes met lessen!
Weet je niet welke motor je hebt?

Op het begin mogen je oefeningen gerust wat afwijken van de exameneisen hoor ;)

Snelheid weet ik niet meer, ik dacht rond de 10. Wel weet ik dat je gewoon ruim van te voren klaar moet zijn met koppeling-voetrem-gas. Dan ga je veel rustiger je oefening in.
Kijk je ver genoeg door? Je mag je hoofd echt heel ver draaien hoor, zeker bij die 8. dus niet naar de buitenste pionnen kijken.
En je motor afschuinen natuurlijk. (mijn instructeur nam me een keer achterop bij de 8-jes en raakte toen de grond met de stepjes, dat is dus wat je motor aankan)
Dank! Nee, ik weet niet welke motor het was, een suzuki geloof ik. Ik ga komende les even kijken wat het precies is. Ik heb dus beschamend weinig verstand van motorsoorten, ik weet alleen dat ik het fantastisch vind om er op te zitten.

Doorkijken ging goed, maar afschuinen nog niet. Daar zit het hem dan vooral ook in denk ik.
 
Net nieuw hier, ik ben vorige week begonnen met lessen.

Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 9 April 2021, volgende les komende vrijdag.
Theorie: 25 mei 2021
AVB: 29 april
AVD: n.n.b
Rijschool: Bruinsma Utrecht
Lesmotor: Hm...

Ik heb ongeveer een maand, anderhalve maand geleden een try-out les gehad. Die les was één op één (want corona) en ging heel goed, langzame slalom lukte goed, stapvoets rijden ging top. Dus ik ging vol vertrouwen naar mijn eerste les vorige week. Ik had een andere (gevoelsmatig zwaardere) motor dan de try out les en de oefeningen gingen allemaal waardeloos, extreem veel pionnen omgereden (bijna bewonderingswaardig veel, haha). Langzame slalom lukte 1 x. De denkbeeldige acht was eerder een denkbeeldig vraagteken, haha.

Ik zat met lessen ook in een groep van zes waardoor we ook wel vaak stil stonden in plaats van oefenden.

Vraag over die denkbeeldige acht: ik reed hem volgens mijn instructeur eerst te langzaam (zonder gas). Toen ik sneller ging, ging ik denk ik te snel en steeds bij de eerste bocht al een te ruime bocht. Tussen welke snelheid zit je ongeveer bij die acht? 14 km/u?
Succes! ik had ook toen ik aan het lessen was moeite met het 8tje. Inderdaad zoals hier eerder al is gezegd heeeeel ver doorkijken en het ''gewoon'' doen. Ik zelf had aan het begin het gevoel dat ik om ging vallen maar dat gebeurt niet zo snel :P. Ik deed hem met 12 kmph en met gas en voetrem. Geen koppeling. Maar misschien dat dit nog iets verschilt per motor daar heb ik geen idee van. Ik reed op een sv650 toen.
 
Toch wel een verschil zo te zien tussen hoeveel lessen mensen nemen. Ik ken genoeg mensen die zo een pakket hebben waar je binnen 2-3 weken even alles leert of anders het wel dat je het binnen een maand of twee wel voor elkaar hebt.

Mijn vader gaat nu een pakket nemen waar hij binnen 1 week zijn AVB en AVD krijgt door volgens mij een paar dagen bijna de hele dag te lessen, hij heeft wel een beetje ervaring met motor rijden maarja hij is onderhand ook al 60.

Ik deed er dus 14 lessen over, verspreid over een jaar. Dankzij corona dus hier en daar een tijdje niet gereden maar uiteindelijk wel alles in 1x gehaald
 
Terug
Bovenaan Onderaan