Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Nadat ik eigenlijk 7 januari mijn AVB examen zou doen, was het eindelijk vandaag zover. Iets met drukte bij het CBR...

Heerlijk weer vanmorgen. en het ging zeker niet allemaal even netjes. Ik heb een aantal oefeningen opnieuw moeten doen en langzame slalom had er echt géén zin in terwijl ik die normaal prima kan. Maar dat maakt allemaal niet uit, AVB is binnen, nu door voor AVD, hopelijk snel een datum en dan door! *D
 
Je moet vandaag je motor wel goed vasthouden, anders waait 'ie weg joh! Blij dat ik ook een keer heb gelest met zulke wind, onder het mom van: tips van de instructeur in dergelijke situaties.
 
Idd, mijn motor staat voor de deur bij het werk op de stoep.. ben al een aantal keren gaan kijken of ie niet stiekem de stoep aan het knuffelen was met zijn spiegel, valt mee tot nu toe.
 
Nadat ik eigenlijk 7 januari mijn AVB examen zou doen, was het eindelijk vandaag zover. Iets met drukte bij het CBR...

Heerlijk weer vanmorgen. en het ging zeker niet allemaal even netjes. Ik heb een aantal oefeningen opnieuw moeten doen en langzame slalom had er echt géén zin in terwijl ik die normaal prima kan. Maar dat maakt allemaal niet uit, AVB is binnen, nu door voor AVD, hopelijk snel een datum en dan door! *D
Goed werk jonguh! Zo doorgaan! :t
 
Hee Jelle! Ik heb vanochtend ook AVB gehaald in Arnhem, om 11:30. Hoelaat was jij? ..Het was inderdaad flink technisch weer, maar toen ik gehoord had dat ik geslaagd was, maakte dat me tijdens het wachten op de anderen opeens niet zoveel meer uit!

Ook had ik de luxe om met de auto van en naar het terrein te rijden, achter de 3 motoren van de rijschool aan. (schijnbaar mag een rijleraar maar 2 motoren tegelijk begeleiden of iets dergelijks) En precies tijdens die heen- en terugreis kwam het echt met bakken uit de hemel :')

Mijn examen ging boven verwachting goed, alles in 1x gehaald, alleen ik twijfelde want de examinator zei telkens met een uitgestreken gezicht: nu moet je die en die oefening doen'. Maar op gegeven moment ging hij op zijn hand tellen, kwam tot de conclusie dat ik 5 oefeningen gehad had, en zei dat ik de rest niet meer hoefde te doen: 'al laat je die motor nu 2 keer pleuren dan ben je nog geslaagd' _O-

Of ik de motor maar gauw aan de volgende kandidaat wilde geven, dan kon hij weer eerder terug naar binnen! ..Ik wist niet hoe snel ik hem moest bedanken en de motor aan de kant zetten!

Op naar de theorie (25 mei) en AVD!*O*
 
Hee Jelle! Ik heb vanochtend ook AVB gehaald in Arnhem, om 11:30. Hoelaat was jij? ..Het was inderdaad flink technisch weer, maar toen ik gehoord had dat ik geslaagd was, maakte dat me tijdens het wachten op de anderen opeens niet zoveel meer uit!

Ook had ik de luxe om met de auto van en naar het terrein te rijden, achter de 3 motoren van de rijschool aan. (schijnbaar mag een rijleraar maar 2 motoren tegelijk begeleiden of iets dergelijks) En precies tijdens die heen- en terugreis kwam het echt met bakken uit de hemel :')

Mijn examen ging boven verwachting goed, alles in 1x gehaald, alleen ik twijfelde want de examinator zei telkens met een uitgestreken gezicht: nu moet je die en die oefening doen'. Maar op gegeven moment ging hij op zijn hand tellen, kwam tot de conclusie dat ik 5 oefeningen gehad had, en zei dat ik de rest niet meer hoefde te doen: 'al laat je die motor nu 2 keer pleuren dan ben je nog geslaagd' _O-

Of ik de motor maar gauw aan de volgende kandidaat wilde geven, dan kon hij weer eerder terug naar binnen! ..Ik wist niet hoe snel ik hem moest bedanken en de motor aan de kant zetten!

Op naar de theorie (25 mei) en AVD!*O*
Gefeliciteerd! :t
Ben wel verbaasd over wat de examinator tegen je zei nadat je al 5 oefeningen goed had uitgevoerd. Ik had vorig jaar hetzelfde, maar tegen mij werd iets anders gezegd: Je hebt voldoende oefeningen gehaald. Dus of je speelt op save en doet de laatste niet meer of je laat stoer nog even zien wat je allemaal kan. Hij wees me toen wel op het risico dat ik dan alsnog kon zakken. Hij legde uit dat wanneer ik de motor zou laten vallen tijdens het examen hij me alsnog moest laten zakken. En het examen is pas afgelopen als ik weer bij het startpunt was volgens hem.
Ik heb de laatste oefening nog even laten zien.:P Als ik er nu over nadenk was het niet heel handig het risico te nemen, maar het is goed gegaan gelukkig.._O-
 
Thanks!

Ik had wel de oefeningen in de snelle cluster al gehad, dat zijn de enigen waarbij, als je je motor laat vallen, het hele examen gelijk voorbij is.
Voor de rest was ik gewoon blij dat het er op zat, dus ik hoefde niks te showen:P
 
In mijn lessen destijds:

Mijn instructeur had een ,leerling welke zijn AVB, in de soep gooide , door onderuit te gaan met de preciesie stop. Dat was oefening 7. Sinds die tijd was het advies om idd te stoppen bij 5 goede inc. de verplichte.

Mijn uitwijk en noodstop heb ik met 60km gedaan..
De uitwijk, was omdat het eruit zag of ik de "voorbij rijd " deed , de in de lessen, ipv de uitwijk. Mijn instructeur, zag dat het me geen moeite kostte. En dát wíllen ze wél zien op het examen. Dus ik móest deze doen net over de 60.

-Bij uitvoeren van deze oefening op het examen, kreeg ik het commentaar dat het er zeer goed uitzag, en dat de meesten net onder de 50 zitten, ipv ruim er boven... De examinator had al aan de voorgaande oefeningen gezien dat ik het beestje goed onder controle had, en hij verwachtte dat ik vroeger aan, grasbaan race oid had gedaan... Nee wel veel recreatief motorcross..

-De noodstop was na de uitwijk, dus helemaal niet meer aan 50km gedacht, de teller mooi,op begin 60..
De bewuste motor had geen abs, wegens een valpartij de dag ervoor door een avd lesser, dus ik had de reserve motor.. De oude cb500, reed ik toch al liever op dan de gladius,. zeker als honda man..
Het achterwiel kwam iets los van de grond, in de laatste meters. Maar dat was ,vanuit mij gezien ook te verwachten, en dat bevestigde de examinator ook, door de opmerking dat het er goed uitzag, en hij daar wel blij van werd... Ik vertelde de reden dat ik 60 aanhield voor de uitwijk, en dat ik nu niet meer aan de 50 had gedacht, maar kon het niet over mijn hart verkrijgen, dat ik gas los zou laten, voor remmen, omdat die anders afgekeurd zou worden. Met een brede grijns, dirigeerde hij me naar de volgende oefening...

Heb ook tegen het advies van mijn instructeur, alle oefeningen gedaan.

Alles in 1 keer goed, en eerlijk, voor minder wou ik ook niet gaan.. het is immers beheerzing ...
 
Laatst bewerkt:
Zo weer de les gehad nu met een andere instructeur maar wel van dezelfde rijschool wel leuk de andere benadering van les geven het ging trouwens wel stukken beter als de vorige

nu ook achterop gezeten bij de instructeur om de te laten hoe plat je kan met de fiets en da is best plat ken ik je vertellen ik krijg steeds meer vertrouwen op de fiets .

heb al wel. Gemachtigd om het examen aan te vragen want het kan nog wel 10 weken duren voordat je Aan de beurt ben

op naar de volgende les
 
Eindelijk, na ongeveer een jaar de Pan European onder het zeil vandaan getrokken en weer gaan rijden. Niet zomaar voor de leut, maar serieus woon-werkverkeer, maar liefst 12kilometer enkele reis ;-)

Reden: het hele wagenpark hier voor de deur (2 Saabs, een Mercury, en de dagelijkse BMW) mag de straat niet op of gaat mank (BMW) aan een lekke radiateur. Tot het moment dat daar een nieuwe in zit (a.s. zaterdag) mag ik mij per toerbuffel verplaatsen. En wie weet bevalt het me zo, dat ik doorrijd tot in september 🏍💨
 
Laatst bewerkt:
Hee Jelle! Ik heb vanochtend ook AVB gehaald in Arnhem, om 11:30. Hoelaat was jij? ..Het was inderdaad flink technisch weer, maar toen ik gehoord had dat ik geslaagd was, maakte dat me tijdens het wachten op de anderen opeens niet zoveel meer uit!

Ook had ik de luxe om met de auto van en naar het terrein te rijden, achter de 3 motoren van de rijschool aan. (schijnbaar mag een rijleraar maar 2 motoren tegelijk begeleiden of iets dergelijks) En precies tijdens die heen- en terugreis kwam het echt met bakken uit de hemel :')

Mijn examen ging boven verwachting goed, alles in 1x gehaald, alleen ik twijfelde want de examinator zei telkens met een uitgestreken gezicht: nu moet je die en die oefening doen'. Maar op gegeven moment ging hij op zijn hand tellen, kwam tot de conclusie dat ik 5 oefeningen gehad had, en zei dat ik de rest niet meer hoefde te doen: 'al laat je die motor nu 2 keer pleuren dan ben je nog geslaagd' _O-

Of ik de motor maar gauw aan de volgende kandidaat wilde geven, dan kon hij weer eerder terug naar binnen! ..Ik wist niet hoe snel ik hem moest bedanken en de motor aan de kant zetten!

Op naar de theorie (25 mei) en AVD!*O*
Ik mocht om 8:55, dus de kans dat we elkaar gezien hebben is niet zo groot :-) Maar gefeli!
 
Eindelijk, na ongeveer een jaar de Pan European onder het zeil vandaan getrokken en weer gaan rijden. Niet zomaar voor de leut, maar serieus woon-werkverkeer, maar liefst 12kilometer enkele reis ;-)

Reden: het hele wagenpark hier voor de deur (2 Saabs, een Mercury, en de dagelijkse BMW) mag de straat niet op of gaat mank (BMW) aan een lekke radiateur. Tot het moment dat daar een nieuwe in zit (a.s. zaterdag) mag ik mij per toerbuffel verplaatsen. En wie weet bevalt het me zo, dat ik doorrijd tot in september 🏍💨
Offtopic, maar Saabs moet je natuurlijk gewoon laten rijden hè... alhoewel mijn 9-5 afgelopen jaar ook maar 3.000km gereden heeft 😆
 
Offtopic, maar Saabs moet je natuurlijk gewoon laten rijden hè... alhoewel mijn 9-5 afgelopen jaar ook maar 3.000km gereden heeft 😆
mee eensch! maar soms heb je andere prioriteiten, zoals een renovatie die wat langer duurt dan gewenst. daardoor staan de 2 9000s ('86 en '98) even stil, net als de 9-3 Caab, waar een nieuwe koppakking in moet...te veel projectjes, wellicht _O-
 
Net vorige week een proefles gehad, ik heb nogal slechte ogen dus wilde eerst even voelen hoe het was. Maar het was echt heel leuk en ik voelde me erg gerustgesteld door de instructeur mbt mijn ogen dus ik heb volgende maand mijn eerste echte les!
nu alvast even een pak en helm/handschoenen kopen. De kleding van de rijschool zat nogal als een hobbezak, dus leuk om daar alvast mee bezig te gaan nu.
 
Net vorige week een proefles gehad, ik heb nogal slechte ogen dus wilde eerst even voelen hoe het was. Maar het was echt heel leuk en ik voelde me erg gerustgesteld door de instructeur mbt mijn ogen dus ik heb volgende maand mijn eerste echte les!
nu alvast even een pak en helm/handschoenen kopen. De kleding van de rijschool zat nogal als een hobbezak, dus leuk om daar alvast mee bezig te gaan nu.
Dat klinkt goed! Veel succes bij het uitzoeken van geschikte kleding en vooral veel plezier met de verdere lessen. We rekenen erop dat je ons op de hoogte houdt van de ontwikkelingen! Wat voor lesmotor heb je?
 
Hallo! Ik ben Cynthia, 35 jaartjes jong. Wonend in Den Haag.
AVB in 1 x gehaald in oktober, helaas door corona 3 x mijn theorie examen uitgesteld.
Gelukkig 6 mei in 1 x geslaagd voor theorie.
Morgen doe ik AVD examen... ik merk dat ik echt wel zenuwachtig ben maar ik ga het gewoon halen!
Ik heb ook al een motor, een Yamaha Tracer 700 uit 2020.
 
Terug
Bovenaan Onderaan