Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Vandaag AVB gehad! Gehaald!! Ik was nogal zenuwachtig en heb al een paar dagen maagpijn (niet vanwege zenuwen) maar geen goede combinatie want ik kan dus niks eten. Toen ik aankwam op het avb terrein zag ik iemand van zijn motor kletteren tijdens de langzame slalom, en op een of andere manier werkte dat niet zo goed voor mij. Nog zenuwachtiger.
Leuke man van cbr gelukkig, stelde me wel gerust. Begonnen met uitwijk, noodstop en precisiestop, die gingen wel prima. Hoefde ik niet over te doen. Toen lopen met de motor, makkie. Toen de langzame slalom en toen dacht ik aan die kerel voor me en ging ik hakkelen. 1x overgedaan, ging nog niet heel soepel maar was net oké. Maar hierdoor werd ik zo zenuwachtig dat ik de halve draai tot 2x toe verprutste. Ik kwam er wel door maar zat te klooien met mijn gas. Toen zei die man dat ik geslaagd was. En toen moest ik huilen 😂 echt geen reactie voor mij doorgaans maarja, wat doe je eraan.
Als je goed telt, ik heb maar 6 oefeningen gedaan. De 7e was hij vergeten maar toen had hij al gezegd dat ik geslaagd was. Gelukje 😇
Terugrit was heerlijk, dit weer erbij. Daar doe ik het voor!
:} :t *O*
 
Je hoeft er maar vijf goed te hebben toch. dus voor die mislukte halve draai was je al geslaagd (want toen had je de verplichte onderdelen ook al gehad)
 
Ja ik denk het ook, volgens mij was degene die hij vergeten was de snelle slalom, dus niet uit de langzame oefeningen. Ach ja, gelukkig nooit meer 😬
 
Is het gebruikelijk om pas AVD-lessen te krijgen als je AVB hebt? Bij mijn rijschool ging ik op de eerste les al over de openbare weg naar de plaats om AVB te oefenen. En vervolgens al regelmatig pure AVD-lessen gehad voor m’n AVB-examen.
 
Dat is volgens mij per rijschool anders. Bij mij was het zo dat ik eerst op een terrein AVB moest halen voordat we aan AVD begonnen.
Mn broertje had les bij een andere rijschool, en die volgde dezelfde manier zoals jij beschrijft.
 
Hier rij je wel van en naar terrein (soms blijf je op eigen terrein) en ik heb 2x een mis planning gehad dat ik samen les had met iemand die avb al had en dus een AVD lesje gedaan. Maar in principe worden ze niet gepland.
 
Is het gebruikelijk om pas AVD-lessen te krijgen als je AVB hebt? Bij mijn rijschool ging ik op de eerste les al over de openbare weg naar de plaats om AVB te oefenen. En vervolgens al regelmatig pure AVD-lessen gehad voor m’n AVB-examen.
Ik heb eerst AVB lessen gehad en pas toen ik dat onder de knie had zijn mijn AVD lessen gestart (het duurde nog even voordat ik het AVB examen kon doen). Wel reed ik over de openbare weg naar het oefenterrein.
 
Ik heb eerst AVB lessen gehad en pas toen ik dat onder de knie had zijn mijn AVD lessen gestart (het duurde nog even voordat ik het AVB examen kon doen). Wel reed ik over de openbare weg naar het oefenterrein.
Zo gingen bij mij de eerste lessen ook. De heen- en terugreis samen waren wel bijna een half uur dwars door Rotterdam. Dat vond ik erg leuk omdat je dan meteen aan het rijden bent.
 
Ik moest 5 km over landweggetjes naar de AVB lokatie rijden. Maar daar werden geen AVD specifieke adviezen gegeven. Was wel handig om de motor te leren kennen en te leren rijden op de openbare weg. Alleen als ik iets heel erg fout deed dan zei mijn instructeur er iets van
 
mijn instructeur had een grafhekel aan AVB-lessen. zo af en toe splitste hij een AVB les in 2: eerst een uurtje AVB, daarna nog een halfuurtje AVD. Later presteerde hij niet onverdienstelijk in de Nederlandse Motogymkhana-competitie, wat eigenlijk 'AVB on steroids' is.
 
Ik vond de avb lessen altijd juist leuk. Lekker smijten met de motor, het randje opzoeken, totale controle over de motor hebben etcetera. Daarentegen vond ik de avd lessen juist ongelooflijk saai. Dan had ik nog het geluk dat ik meestal alleen reed. Als ik samen met iemand avd les had was het echt slaapverwekkend..
 
Ik vind het ritje terug van het AVB terrein altijd erg vermakelijk. Provinciale weg met rotondes. Na de rotonde vol gas, in z'n twee doorhalen naar de honderd, alle frustratie van de les eruit })
 
je moet ervan uit gaan dat een automobilist je niet ziet. daarom wordt je ook ingeprent dat je iets harder moet rijden dan de rest. 'wegrijden van het gevaar' heet dat. ik vatte dat indertijd op als 'structureel te hard rijden', maar toen het me werd uitgelegd waaróm, had ik er geen probleem meer mee.

daarom dus: iets harder rijden dan de rest, zodat je weg bent voordat het fout gaat. bovendien: je wil geen 30tons vrachtwagen op je buddyseat hebben. gewoon lekker doorrijden, en maak gebruik van het acceleratievermogen van de motor om uit lastige situaties te komen.
 
Wie heeft afgereden in eemnes ? Heb binnenkort avd daar en wil weten welke route ze rijden
 
Ik denk dat ik zelfs maar pionnen ga kopen na mijn behalen rijbewijs AVB is verslavend om te doen.

Onze AVB is op gesloten terrein dus rijschool aankomen met de auto en veld is achter de rijschool.

Heb ervoor paar lessen avd gedaan vond het saai en nogal uitkijken geblazen voor mensen die achter de telefoon zitten en je afsnijden.
Echt? Ik was juist helemaal klaar met dat pionnen gedoe. Beetje doorrijden is er ook niet bij op zo'n AVB terrein.

Doe mij maar een mooi rustig en bochtig weggetje :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan