Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

@jsp1990. Dat is nog ver weg, ik ben eigenlijk begin augustus begonnen met alles, intakeles en daarna gelijk door met avb lessen. Van en naar het avb les terrein in principe avd gehad, tussendoor een half uurtje de snelweg op. Half augustus theorie gehaald en gelijk avb en avd ingepland.
Zo hee dat doe je snel. Mijn rijschool was helaas niet zo pro-actief met plannen.
Maar ja, rijbewijs wel gehaald dus ik zeur niet.
 
@jsp1990. Dat is nog ver weg, ik ben eigenlijk begin augustus begonnen met alles, intakeles en daarna gelijk door met avb lessen. Van en naar het avb les terrein in principe avd gehad, tussendoor een half uurtje de snelweg op. Half augustus theorie gehaald en gelijk avb en avd ingepland.
Een half uurtje snelweg en wat oefeningen op het AVB-terrein is echt niet genoeg om AVD te doen hoor.
 
Hallo allemaal, gisteren geslaagd voor AVB, volgende week donderdag mag ik AVD examen gaan doen. Motor staat eigenlijk al klaar want ja als je iets moois ziet dan moet je het kopen:] cb1000r uit 2011.

Gr
Remco
Da's een mooie fiets om mee te beginnen. Heb 'm zelf ook :+

Vast stukken sneller dan je lesbrommer, maar heel handelbaar.
 
Als je je hoofd maar vaak genoeg van links naar rechts beweegt zodat te zien is dat je de omgeving in de gaten houdt.
Het blijft lastig omdat je ook moet kunnen laten zien of je goed kunt reageren op onverwachte situaties. Je hoofd bewegen is niet genoeg om te slagen. Het moet ook duidelijk zijn waarom je je hoofd beweegt en waarom je vervolgens reageert zoals je reageert.
 
Het blijft lastig omdat je ook moet kunnen laten zien of je goed kunt reageren op onverwachte situaties. Je hoofd bewegen is niet genoeg om te slagen. Het moet ook duidelijk zijn waarom je je hoofd beweegt en waarom je vervolgens reageert zoals je reageert.
Je zult niet de eerste zijn die zakt omdat je teveel kijkt ;)
 
Een half uurtje snelweg en wat oefeningen op het AVB-terrein is echt niet genoeg om AVD te doen hoor.
Klopt, daarom nu ook elke dag lessen. Ik bedoelde alleen dat het mooi meegenomen is want ik las een stukje terug dat sommige rijscholen echt alleen maar avb doen. Straks weer varen en dan kan het weer een paar weken niet dus wil het voor die tijd halen...
 
Op een rechte weg om de paar seconde spiegeltjes checken, zo ook bij kruisingen rotondes ervoor erna. En mocht je je auto rijbewijs al hebben, rij (en vooral op de snelweg) niet zoals in een auto maar hou afstand!
 
Gefeliciteerd! Viel het examen mee voor je gevoel?
Jahoor gewoon stukje rijden. Alleen 1x op een behoorlijk ongelukkig punt (kruispunt) de motor af laten slaan... Stom, maar verder een nette rit gereden aldus de examinator. Liet me er niet door van de wijs brengen en vervolgde de rit gewoon.
 
Het blijft lastig omdat je ook moet kunnen laten zien of je goed kunt reageren op onverwachte situaties. Je hoofd bewegen is niet genoeg om te slagen. Het moet ook duidelijk zijn waarom je je hoofd beweegt en waarom je vervolgens reageert zoals je reageer


Precies, kijken om te kijken of kijken om te zien en te anticiperen is een groot verschil, een examinator ziet dit direct.
Jou reacties, het moment van reageren, je lichaamshouding, je bediening, etc. alles verraad of jij het 1e of het 2e doet.
 
Vraagje, m'n vriendin is begonnen met rijlessen en vertelde mij dat haar instructeur haar vertelde dat ze wanneer ze stopt haar rechter voet op de grond moet zetten... is dat tegenwoordig een ding? Mij is in de vorige eeuw juist geleerd om de linker op de grond te zetten zodat je je rechter voet op het rempedaal kunt houden. 🤔
 
Vraagje, m'n vriendin is begonnen met rijlessen en vertelde mij dat haar instructeur haar vertelde dat ze wanneer ze stopt haar rechter voet op de grond moet zetten... is dat tegenwoordig een ding? Mij is in de vorige eeuw juist geleerd om de linker op de grond te zetten zodat je je rechter voet op het rempedaal kunt houden. 🤔
Ik heb ook geleerd m’n rechtervoet op de grond te zetten. Dan kan je nog schakelen indien nodig. Remmen lijkt me niet zo belangrijk, dat kan ook met de voorrem.
 
  • Leuk
Waarderingen: DvZ
Ik heb ook geleerd m’n rechtervoet op de grond te zetten. Dan kan je nog schakelen indien nodig. Remmen lijkt me niet zo belangrijk, dat kan ook met de voorrem.
waarom zou je moeten schakelen? Ik heb geleerd om bij stilstand bij kruising/verkeerslicht de motor in de 1ste versnelling te laten. Met de voetrem hou je hem op z'n plek als je op een helling staat en je kan direct weg als het moet.
(zo heb ik ook geleerd om m'n auto in de versnelling te laten bij kruising zodat je vlot weg kunt, en eventueel handrem aantrekken wanneer je op een helling staat)
 
Laatst bewerkt:
Ik leer het ook met de rechtervoet op de grond. Volgens de instructeur moet ik links mijn voet op de versnelling houden, zodat deze er niet evt uit kan schieten. Weet niet of dat kan en voorkomt, maar was in ieder geval zijn onderbouwing.
 
Vraagje, m'n vriendin is begonnen met rijlessen en vertelde mij dat haar instructeur haar vertelde dat ze wanneer ze stopt haar rechter voet op de grond moet zetten... is dat tegenwoordig een ding? Mij is in de vorige eeuw juist geleerd om de linker op de grond te zetten zodat je je rechter voet op het rempedaal kunt houden. 🤔
Dat was in de vorige eeuw ...
Ik heb ook geleerd m’n rechtervoet op de grond te zetten. Dan kan je nog schakelen indien nodig. Remmen lijkt me niet zo belangrijk, dat kan ook met de voorrem.
Moest er 's even over nadenken, maar ik zet idd als regel ook de rechtervoet neer, maar soms allebei de voeten om even te kunnen staan ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan