Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

15 mei 2021 - begonnen met theorie te leren.
29 mei begonnen met eerste rijles
14 juli theorie gehaald (1x)
26 juli van rijschool veranderd ivm niet kunnen inplannen/verkeerd aanleren
27 juli gezondheidsverklaring ingevuld en goedgekeurd
21 september avb gehaald (1x)
13 december avd examen

Rijscho(o)l(en):
Voorheen: Mika
Nu: Verboon Wegwijze opleiders

Lesmotor(en):
Voorheen:
Suzuki Gladius SV650u 2013 (met een slechte 3de versnelling)
Nu:
Yamaha MT07 2017 (super motor met al 50000km op de teller)
Nog één stap dus ... Veel succes! :t
 
Ik heb vanmorgen weer fijn gelest. Vorige week in de regen oefende ik de langzame oefeningen, en die gingen niet zo fijn als ik hoopte. Hoewel, langzame slalom en stapvoets rijden gingen wel erg goed, maar de halve draai en het achtje niet zo lekker als vorige keren. Parkeervak uitrijden links goed, rechts moeizaam. Niet super dramatisch, maar niet zo goed als het kan en dat frustreert me dan een beetje. Met de lessen zie ik soms trekjes van mezelf die ik graag anders zou willen, ik zou willen dat ik gewoon na een slechte poging precies kan doen wat de instructeur zegt, in plaats van ongeveer dezelfde fout te maken }:O

Vanmorgen was het droog, en waren de snelle oefeningen aan de beurt. Snelle slalom, ging goed (ook de snelheid) en daarna de vertragingsoefening. Die was nieuw voor me en ging ook goed na een paar keer.
Wel de motor laten omkukelen bij het omdraaien -O- maar weer opstappen en door.
Al met al krijg ik wel steeds meer vaardigheid, en ik heb er nog steeds veel lol in.
 
Uiteindelijk ben ik vandaag bij de 2e poging geslaagd voor de AVD. De examinator zei dat ik goed reed. Morgen wordt een dringende aanvraag voor de roze kaart gedaan. Honda CB650R 2021 is klaar en wacht.
Vrijdagochtend heb ik mijn rijbewijs gehaald. Daar heb ik al 165 km mee gereden. Geen GPS, gewoon verkennen. Het is zo'n fijn gevoel om alleen te rijden. Je leert sneller, je onthoudt beter. Je geniet van de vrijheid en je rit zonder iemand te proberen te overtuigen.
 
Ik heb vanmorgen weer fijn gelest. Vorige week in de regen oefende ik de langzame oefeningen, en die gingen niet zo fijn als ik hoopte. Hoewel, langzame slalom en stapvoets rijden gingen wel erg goed, maar de halve draai en het achtje niet zo lekker als vorige keren. Parkeervak uitrijden links goed, rechts moeizaam. Niet super dramatisch, maar niet zo goed als het kan en dat frustreert me dan een beetje. Met de lessen zie ik soms trekjes van mezelf die ik graag anders zou willen, ik zou willen dat ik gewoon na een slechte poging precies kan doen wat de instructeur zegt, in plaats van ongeveer dezelfde fout te maken }:O

Vanmorgen was het droog, en waren de snelle oefeningen aan de beurt. Snelle slalom, ging goed (ook de snelheid) en daarna de vertragingsoefening. Die was nieuw voor me en ging ook goed na een paar keer.
Wel de motor laten omkukelen bij het omdraaien -O- maar weer opstappen en door.
Al met al krijg ik wel steeds meer vaardigheid, en ik heb er nog steeds veel lol in.

Heel herkenbaar! De ene les gaat het goed en de volgende weer een stuk minder, en gelukkig ook andersom :-) Door alle instructies ga je vaak ook teveel nadenken bij de oefeningen en dat werkt averechts (bij mij tenminste wel).
Maar uiteindelijk valt alles op z'n plek en komt het helemaal goed!

Vrijdagochtend heb ik mijn rijbewijs gehaald. Daar heb ik al 165 km mee gereden. Geen GPS, gewoon verkennen. Het is zo'n fijn gevoel om alleen te rijden. Je leert sneller, je onthoudt beter. Je geniet van de vrijheid en je rit zonder iemand te proberen te overtuigen.

Heerlijk hè!
 
Ik ga er niet vanuit dat ik hersteld ben dan, net al even contact gehad met CBR en examen wordt uitgesteld. Kan met mijn rijschool weer een nieuwe inplannen. Zuur maar niks aan te doen.
Dat is balen! Krijg je wel voorrang nu of moet je gewoon weer achteraan sluiten?
 
Vandaag geslaagd voor m'n AVD. Lekker rit door Utrecht, stukje A2 en Zuilense Ring.

Best rap gegaan allemaal. 1 oktober had ik m'n eerste avb rijles. 9 oktober theorie gehaald, 14 oktober AVB examen en vandaag de AVD dus. Morgen rijbewijs aanvragen en dan donderdag ophalen 🥳
Wauw, supersnel gedaan! Topper!
 
Motor huren kan in het buitenland, vraag wel even naar de voorwaarden ook in die taal zal ik zelf wel even de vertaalmachine opzoeken.

Waarom neem je je eigen motor niet mee? Aangezien je niet langer 1jaar buiten NL blijft kan je beter je eigen motor meenemen mits er opslagruimte ervoor is.

Gisteren gelest met AVD ben op na 4uur weer. Ging best goed hele kleine fouten nog en erna examen op.
 
Vandaag eindelijk mijn rijbewijs op mogen halen , beetje jammer dat het koud en nat word de komende tijd. En dat ik vanaf Januari tot Augustus in het buitenland zit met werk '(. Hopelijk de komende weken nog even een motor huren als we een mooie herfstdag hebben en anders kan ik pas echt beginnen met rijden in Augustus...
Vandaag eindelijk mijn rijbewijs op mogen halen , beetje jammer dat het koud en nat word de komende tijd. En dat ik vanaf Januari tot Augustus in het buitenland zit met werk '(. Hopelijk de komende weken nog even een motor huren als we een mooie herfstdag hebben en anders kan ik pas echt beginnen met rijden in Augustus...
Gefeliciteerd
 
Terug
Bovenaan Onderaan