Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Omdat examens in onze regio plannen toch wat moeilijk is, gaat mijn vrouw over 3 weken beginnen met haar praktijk lessen.

Ben benieuwd :D

Ze heeft er in ieder geval zin in, ergens in maart zou haar examen AVB gepland gaan worden, maar dit bekijken ze nog even een keer na de eerste les gezien haar startersniveau :P

Als alles goed gaat en mee zit, kan ze komende zomer zelf rondrijden!
 
Omdat examens in onze regio plannen toch wat moeilijk is, gaat mijn vrouw over 3 weken beginnen met haar praktijk lessen.

Ben benieuwd :D

Ze heeft er in ieder geval zin in, ergens in maart zou haar examen AVB gepland gaan worden, maar dit bekijken ze nog even een keer na de eerste les gezien haar startersniveau :P

Als alles goed gaat en mee zit, kan ze komende zomer zelf rondrijden!
Zo leuk! Ik ben zelf een beginnende rijder, heb nu 2 maanden mijn rijbewijs en ik vond het AVB echt super leuk om te doen! zo krijg je echt de volste vertrouwen wat je wel en niet kunt met je motor.

Veel rijd plezier straks samen🏍️
En veel succes en vooral plezier voor je vrouw!
 
Zo leuk! Ik ben zelf een beginnende rijder, heb nu 2 maanden mijn rijbewijs en ik vond het AVB echt super leuk om te doen! zo krijg je echt de volste vertrouwen wat je wel en niet kunt met je motor.

Veel rijd plezier straks samen🏍️
En veel succes en vooral plezier voor je vrouw!

Ik nu precies 1 maand en twee dagen na het avd examen.

Nu ben ik avb weer aan het oefenen om beetje het limiet op te zoeken met langzame snelheden. Meer vertrouwen op de motor wat je al kan en wat je nog moet bijspijkeren.
 
Ik nu precies 1 maand en twee dagen na het avd examen.

Nu ben ik avb weer aan het oefenen om beetje het limiet op te zoeken met langzame snelheden. Meer vertrouwen op de motor wat je al kan en wat je nog moet bijspijkeren.
Gefeliciteerd nog!🎉

Ja ik zat daar ook aan te denken om zelf weer ff wat AVB oefeningen te doen op mijn eigen motor, aangezien die totaal anders is dan waar ik op leste.
 
Dan nog een lege parkeerplaats vinden 🤣
Oh die zijn er in overvloede.

Carpools, sportverenigingen, winkels, gewoon een industrieterrein. Gewoon kijken waar je met je rijschool de avb deed. Heel veel rijscholen hebben geen eigen terrein en lessen gewoon op openbare terreinen.

Ik kreeg mijn AVB ook gewoon op het industrieterrein, af en toe even aan de kant voor een vrachtwagen of personenauto. Zie hieronder maar :+

D6E6CBE7-8B4E-4CE7-A2DF-6E761E8AD720.jpeg
 
Ik nu precies 1 maand en twee dagen na het avd examen.

Nu ben ik avb weer aan het oefenen om beetje het limiet op te zoeken met langzame snelheden. Meer vertrouwen op de motor wat je al kan en wat je nog moet bijspijkeren.
Nuttig! :t Alleen, als er verder niemand bij is, hoe krijg je dan, als het apparaat omvalt (al dan niet met jou erop), het weer overeind? :?
 
Is je toch gewoon geleerd met de lessen?

Ben zelf nooit gevallen, maar dat was les 1.. motor van de grond rapen...

Rug naar de motor, kont er tegen aan, vanuit je benen, opdrukken, en jezelf als hefboom gebruiken. Steeds beetje meer.. Heb je hem zo omhoog... maar de Golding, word wat lastiger.... daar moet je wel en 2e, en of 3e bij hebben..
 
Is je toch gewoon geleerd met de lessen?

Ben zelf nooit gevallen, maar dat was les 1.. motor van de grond rapen...

Rug naar de motor, kont er tegen aan, vanuit je benen, opdrukken, en jezelf als hefboom gebruiken. Steeds beetje meer.. Heb je hem zo omhoog... maar de Golding, word wat lastiger.... daar moet je wel en 2e, en of 3e bij hebben..
Even standaard uitzetten als die aan de bovenkant zit, dan valt ie nooit door 🙂
 
Nuttig! :t Alleen, als er verder niemand bij is, hoe krijg je dan, als het apparaat omvalt (al dan niet met jou erop), het weer overeind? :?

Mijne pak je zo op.

Verder de techniek op de video gebruik ik.

We hebben bij de rijschool een Kawasaki Versys 1000 daar oefenen we mee met optillen is 300kg ongeveer.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan