Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Ik ben ondertussen aan het inlezen/bekijken van YouTube filmpjes over de AVB. Nu vraag ik mij het volgende af:

Mij is geleerd om bij het lopen met de motor voor je wegrijd niet de standaard uit te zetten. Als ik het filmpje van de KNMV bekijk hebben ze het er niet over. Als ik een filmpje van een andere rijschool bekijk dan zegt hij standaard gebruiken want je kan ook achter iets blijven haken bij het opstappen.

Maar wat is nu goed? Ik vind het opstappen zonder standaard namelijk niet fijn, vandaar de vraag.
 
Ik ben ondertussen aan het inlezen/bekijken van YouTube filmpjes over de AVB. Nu vraag ik mij het volgende af:

Mij is geleerd om bij het lopen met de motor voor je wegrijd niet de standaard uit te zetten. Als ik het filmpje van de KNMV bekijk hebben ze het er niet over. Als ik een filmpje van een andere rijschool bekijk dan zegt hij standaard gebruiken want je kan ook achter iets blijven haken bij het opstappen.

Maar wat is nu goed? Ik vind het opstappen zonder standaard namelijk niet fijn, vandaar de vraag.
hier zijn veel meningen over geloof ik. Ikzelf stap in ieder geval op met standaard nog uitgeklapt en klap hem in 1 vloeiende beweging in bij het rechtzetten van de motor (terwijl ik erop zit). tijdens lessen indertijd nooit commentaar op gehad
 
hier zijn veel meningen over geloof ik. Ikzelf stap in ieder geval op met standaard nog uitgeklapt en klap hem in 1 vloeiende beweging in bij het rechtzetten van de motor (terwijl ik erop zit). tijdens lessen indertijd nooit commentaar op gehad
Ik doe dat ook, ik ga eerst zitten. En soms merk ik dan bij het inschakelen van het contact dat de jiffy nog uit staat :$
 
Ik ben ondertussen aan het inlezen/bekijken van YouTube filmpjes over de AVB. Nu vraag ik mij het volgende af:

Mij is geleerd om bij het lopen met de motor voor je wegrijd niet de standaard uit te zetten. Als ik het filmpje van de KNMV bekijk hebben ze het er niet over. Als ik een filmpje van een andere rijschool bekijk dan zegt hij standaard gebruiken want je kan ook achter iets blijven haken bij het opstappen.

Maar wat is nu goed? Ik vind het opstappen zonder standaard namelijk niet fijn, vandaar de vraag.
In heb vorige week avb gedaan. Ik heb de motor, na de “parkeeroefening”, op de standaard gezet, opgestapt en weggereden. Geen commentaar gekregen. De oefening is na dat je de pylon op het einde voorbij bent gelopen, afgerond. Dus volgens mij maakt het dus niet uit. Ik vond het in ieder geval fijn om op te stappen terwijl de motor op de standaard staat. Je staat toch wat onder druk en je wilt natuurlijk dan niet door die zenuwen de motor laten vallen. Tevens we waren met zijn 13, allemaal van dezelfde rijschool, allemaal bij het opstappen standaard uit.
 
Ook geleerd om met standaard op en af te stappen. Vind het zelf ook een slimme manier. In de praktijk ook al een keer bijna evenwicht verloren toen ik het niet deed
Ik ben zelfs al een keer gevallen omdat ik mijn evenwicht verloor, 2de les. Ik moet op een of andere manier altijd vallen met iets met 2 wielen.

Vandaag de halve draai maar weer eens erbij gepakt. Gaat nog niet helemaal goed, kijken gaat redelijk maar de snelheid hou ik niet vast waardoor ik het mezelf moeilijk maak. Gelukkig heb ik nog iets meer dan een maand, 16 mei mag ik voor de AVB op.
 
Ik ben zelfs al een keer gevallen omdat ik mijn evenwicht verloor, 2de les. Ik moet op een of andere manier altijd vallen met iets met 2 wielen.

Vandaag de halve draai maar weer eens erbij gepakt. Gaat nog niet helemaal goed, kijken gaat redelijk maar de snelheid hou ik niet vast waardoor ik het mezelf moeilijk maak. Gelukkig heb ik nog iets meer dan een maand, 16 mei mag ik voor de AVB op.
Komt wel goed, goed doorkijken en achterrem goed doseren. Wordt vast steeds makkelijker.
Kunnen we elkaar 16 mei succes wensen. Ik mag dan voor AVD. 🤞
 
Ik ben zelfs al een keer gevallen omdat ik mijn evenwicht verloor, 2de les. Ik moet op een of andere manier altijd vallen met iets met 2 wielen.

Vandaag de halve draai maar weer eens erbij gepakt. Gaat nog niet helemaal goed, kijken gaat redelijk maar de snelheid hou ik niet vast waardoor ik het mezelf moeilijk maak. Gelukkig heb ik nog iets meer dan een maand, 16 mei mag ik voor de AVB op.
Wees hoffelijk - blijf kalm - word vooral niet boos 😁
 
Komt wel goed, goed doorkijken en achterrem goed doseren. Wordt vast steeds makkelijker.
Kunnen we elkaar 16 mei succes wensen. Ik mag dan voor AVD. 🤞
Ik ben zelfs al een keer gevallen omdat ik mijn evenwicht verloor, 2de les. Ik moet op een of andere manier altijd vallen met iets met 2 wielen.

Vandaag de halve draai maar weer eens erbij gepakt. Gaat nog niet helemaal goed, kijken gaat redelijk maar de snelheid hou ik niet vast waardoor ik het mezelf moeilijk maak. Gelukkig heb ik nog iets meer dan een maand, 16 mei mag ik voor de AVB op.

Ik ben dan met vakantie, maar misschien kan ik toch wel hier of daar MF uitlezen. Vergeet dus niet ons op de hoogte te houden!
 
Nou.... we hadden gehoopt dat het vrouwtje 2 weken na het "zakken" weer op zou kunnen voor avb..... maar helaas
ze hebben nog niets kunnen plannen want ze zeggen dat ze nog geen AVB examens hebben kunnen inkopen?!
Het is dus maar wachten tot ze iets hebben kunnen inkopen dus.

ik vind het maar vreemd dat er niets in te kopen IS...

Ik hoop echt dat ze vlot komen met een nieuwe datum, want dit schiet niet op zo.
AVD zijn ze al aan het plannen en inkopen voor begin JULI op dit moment,.... pfffff
 
Nou.... we hadden gehoopt dat het vrouwtje 2 weken na het "zakken" weer op zou kunnen voor avb..... maar helaas
ze hebben nog niets kunnen plannen want ze zeggen dat ze nog geen AVB examens hebben kunnen inkopen?!
Het is dus maar wachten tot ze iets hebben kunnen inkopen dus.

ik vind het maar vreemd dat er niets in te kopen IS...

Ik hoop echt dat ze vlot komen met een nieuwe datum, want dit schiet niet op zo.
AVD zijn ze al aan het plannen en inkopen voor begin JULI op dit moment,.... pfffff

Die had ik echt nog nooit eerder gehoord. Lange wachtlijsten en heel, lange wachtlijsten en uitzonderlijk lange wachtlijsten, daar heb ik van gehoord. Maar überhaupt niets in kunnen plannen? Echt heel vreemd.
 
Hi allemaal!

Zaterdag ga ik op voor mijn theorie examen. Nu heb ik allerlei oefentoetsen gedaan als voorbereiding. Ik merk alleen dat je bij het ene oefenexamen wel inschattingsvragen (gas los, remmen of niets doen) krijgt, en het andere niet. Kan iemand die recent theorie examen heeft gedaan of dit nou wel of geen onderdeel is?

Alvast bedankt!
 
Nou.... we hadden gehoopt dat het vrouwtje 2 weken na het "zakken" weer op zou kunnen voor avb..... maar helaas
ze hebben nog niets kunnen plannen want ze zeggen dat ze nog geen AVB examens hebben kunnen inkopen?!
Het is dus maar wachten tot ze iets hebben kunnen inkopen dus.

ik vind het maar vreemd dat er niets in te kopen IS...

Ik hoop echt dat ze vlot komen met een nieuwe datum, want dit schiet niet op zo.
AVD zijn ze al aan het plannen en inkopen voor begin JULI op dit moment,.... pfffff
Ja het is echt een ramp, volgens mij zijn de wachttijden zelfs tijdens corona niet zo hoog geweest
 
Nou.... we hadden gehoopt dat het vrouwtje 2 weken na het "zakken" weer op zou kunnen voor avb..... maar helaas
ze hebben nog niets kunnen plannen want ze zeggen dat ze nog geen AVB examens hebben kunnen inkopen?!
Het is dus maar wachten tot ze iets hebben kunnen inkopen dus.

ik vind het maar vreemd dat er niets in te kopen IS...

Ik hoop echt dat ze vlot komen met een nieuwe datum, want dit schiet niet op zo.
AVD zijn ze al aan het plannen en inkopen voor begin JULI op dit moment,.... pfffff
Vind het ook zo bijzonder dat het zo verschilt tussen regio’s. Hier in Friesland kon ik binnen 4 weken avb ingepland worden. Hoop dat ze snel weer mag
 
Ga je met de motor op vakantie? In ieder geval mooi vooruitzicht om over paar weken er even uit te kunnen. Veel plezier in ieder geval
Helaas niet, want moeders rijdt geen motor en wil ook niet achterop zitten. Dus we nemen het koekblik maar, kan ook wel leuk worden. Heb er wel zin in, want we zijn twee jaar niet de grens over geweest en willen nu naar Oostenrijk.
Dank!
 
  • Leuk
Waarderingen: DvZ
Ik mis het lessen wel een beetje eigenlijk... (heb na 3 maanden nog geen motor)
maar aan de andere kant ben ik ook wel blij dat ik gelukkig klaar ben met die kutzooi!!!!!! t was vreselijk af en toe.

vooral toen ik net begonnen was met mijn avb!!! al die klote oefeningetjes met die pionnen.. Ik had ook nog nooit van tegenzitten/afschuinen gehoord dus vandaar bakte ik er niets van..

avd was ook eigenlijk best wel klote!! constand die stem van de rijlesinstructeur in je oortje omdat je dit en dat niet goed doet.
 
Ik mis het lessen wel een beetje eigenlijk... (heb na 3 maanden nog geen motor)
maar aan de andere kant ben ik ook wel blij dat ik gelukkig klaar ben met die kutzooi!!!!!! t was vreselijk af en toe.

vooral toen ik net begonnen was met mijn avb!!! al die klote oefeningetjes met die pionnen.. Ik had ook nog nooit van tegenzitten/afschuinen gehoord dus vandaar bakte ik er niets van..

avd was ook eigenlijk best wel klote!! constand die stem van de rijlesinstructeur in je oortje omdat je dit en dat niet goed doet.
Huh? :? Zat hij tijdens het examen commentaar te leveren? Dat was bij mij niet zo, ik herinner me alleen nog dat hij na een bocht zei dat de richtingaanwijzer nog aan stond.

En wanneer komt er een eigen machine? Weet je al ongeveer wat het moet worden?
 
Laatst bewerkt:
Huh? :? Zat hij tijdens het examen commentaar te leveren? Dat was bij mij niet zo, ik herinner me alleen nog dat hij na een bocht zei dat de richtingaanwijzer nog aan stond.

En wanneer komt er een eigen machine? Weet je al ongeveer wat het moet worden?
Nee sorry, ik bedoel tijdens het lessen.. over elk mieren foutje vallen... Vreselijk.

Ik heb gister een knal rode cbr500 R gekocht met 7000km op de teller uit 2017.

Niet de snelste maja. Dat is misschien maar verstandig ook met mijn hersenletsel verleden.
 
ik vind het ook raar, ik en anderen om mij heen hebben het op deze manier ook nog nooit zo gehoord of meegemaakt, ook niet de laatste tijd :(
Nee en nu hoorde ik gisteren dat sommige gemeentes ook problemen heeft met verwerking van ID kaarten, paspoorten en rijbewijzen. Bij sommige wachttijd van 12 weken.. heb je eindelijk, na vertraging bij CBR, ook nog vertraging bij het aanvragen van een rijbewijs. Lekker dan😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan