Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Rij lessen en examen maar keek onvoldoende. Zat nog op middelbaar dus centenprobleem. Hierna veranderde alle regels en moest ik alles opnieuw gaan doen. Tijdens les van de snelweg gereden door een koekblik maar gelukkig heel gebleven. Daarna ook angst gekregen om te rijden. Nu met m’n 52e via de MP3 toch de kriebels weer gekregen en angst weggewerkt. Nu voor de echte tweewieler.

Succes, als medevijftiger heb ik het een paar weken geleden ook gehaald, in de regen. ;-)
 
Ook ik een Roof gekocht, voor op mn scootertje. Weet ik veel dat bij die dingen een bepaalde etiket zit - zal me verder ook een worst wezen. R09, dus iets duurder/nieuwer, zit prima, maakt alleen wel wat meer wind-herrie met dat schuifding bovenop open. Wellicht zou dat een reden kunnen zijn om uiteindelijk voor een andere te gaan. Tot zover niet harder dan 60 ermee gereden (want nog bezig met AVB en mn scooter rijdt ook legale sneljheid) dus ik zie het wel. Is ie op de snelweg niet te harden is het snel exit - Roof

Is het overigens correct dat een instructeur je laat kiezen welke AVB oefeningen je wil doen? Ik las dat ergens en dan zou langzame cluster weleens makkelijker kunnen worden; je moet er 2 doen, langzame slalom is verplicht. knal daar dan stapvoets rijden bij en je schakelt zo die U en 8 uit. Of is dit wishful denken?
 
Ook ik een Roof gekocht, voor op mn scootertje. Weet ik veel dat bij die dingen een bepaalde etiket zit - zal me verder ook een worst wezen. R09, dus iets duurder/nieuwer, zit prima, maakt alleen wel wat meer wind-herrie met dat schuifding bovenop open. Wellicht zou dat een reden kunnen zijn om uiteindelijk voor een andere te gaan. Tot zover niet harder dan 60 ermee gereden (want nog bezig met AVB en mn scooter rijdt ook legale sneljheid) dus ik zie het wel. Is ie op de snelweg niet te harden is het snel exit - Roof

Is het overigens correct dat een instructeur je laat kiezen welke AVB oefeningen je wil doen? Ik las dat ergens en dan zou langzame cluster weleens makkelijker kunnen worden; je moet er 2 doen, langzame slalom is verplicht. knal daar dan stapvoets rijden bij en je schakelt zo die U en 8 uit. Of is dit wishful denken?
Misschien als je erg veel geluk hebt maar over het algemeen bepaalt de examinator welke oefeningen je doet.
 
Ook ik een Roof gekocht, voor op mn scootertje. Weet ik veel dat bij die dingen een bepaalde etiket zit - zal me verder ook een worst wezen. R09, dus iets duurder/nieuwer, zit prima, maakt alleen wel wat meer wind-herrie met dat schuifding bovenop open. Wellicht zou dat een reden kunnen zijn om uiteindelijk voor een andere te gaan. Tot zover niet harder dan 60 ermee gereden (want nog bezig met AVB en mn scooter rijdt ook legale sneljheid) dus ik zie het wel. Is ie op de snelweg niet te harden is het snel exit - Roof

Is het overigens correct dat een instructeur je laat kiezen welke AVB oefeningen je wil doen? Ik las dat ergens en dan zou langzame cluster weleens makkelijker kunnen worden; je moet er 2 doen, langzame slalom is verplicht. knal daar dan stapvoets rijden bij en je schakelt zo die U en 8 uit. Of is dit wishful denken?

De examinator bepaalt, je hebt niets te kiezen ;).
 
Is het overigens correct dat een instructeur je laat kiezen welke AVB oefeningen je wil doen? Ik las dat ergens en dan zou langzame cluster weleens makkelijker kunnen worden; je moet er 2 doen, langzame slalom is verplicht. knal daar dan stapvoets rijden bij en je schakelt zo die U en 8 uit. Of is dit wishful denken?
Nee, in principe beslist de examinator welke oefeningen je moet doen. Maar, ik heb verhalen gehoord dat een examinator een kandidaat de eerste oefening liet kiezen, maar ik geloof niet dat dit vaak gebeurd.
 
Vond het al raar dat je kan kiezen.
Nee, in principe beslist de examinator welke oefeningen je moet doen. Maar, ik heb verhalen gehoord dat een examinator een kandidaat de eerste oefening liet kiezen, maar ik geloof niet dat dit vaak gebeurd.
Eerste oefening kiezen zou dan stapvoets rijden moeten zijn. Die is net zo makkelijk als lopend parkeren. En daarmee direct 8 en U geelimineerd :D
 
Stapvoets rijden zit er toch sowieso altijd standaard in samen met de trage slalom, wandelen met de motor en de noodstop? Of heb ik dat niet juist begrepen, deze staan namelijk als verplicht in mijn app met oefeningen.
 
Stapvoets rijden zit er toch sowieso altijd standaard in samen met de trage slalom, wandelen met de motor en de noodstop? Of heb ik dat niet juist begrepen, deze staan namelijk als verplicht in mijn app met oefeningen.
Cluster 2 is lage snelheid. Langzame slalom is verplicht. wegrijden parkeervak, 8, U en stapvoets zijn keuzes

Wandelen behoort tot cluster 1, de enige in die cluster..

Aldus mijn theorieboek
 
Cluster 2 is lage snelheid. Langzame slalom is verplicht. wegrijden parkeervak, 8, U en stapvoets zijn keuzes

Wandelen behoort tot cluster 1, de enige in die cluster..

Aldus mijn theorieboek
Ah oke, dan zou ik ook voor stapvoets rijden kiezen, daar beginnen wij de les altijd mee om op te warmen. :+
 
Vond het al raar dat je kan kiezen.

Eerste oefening kiezen zou dan stapvoets rijden moeten zijn. Die is net zo makkelijk als lopend parkeren. En daarmee direct 8 en U geelimineerd :D
Vergis je niet. Ik moest stapvoets rijden over doen op mijn examen. Eerste keer sinds mijn eerste les dat hij niet goed ging. In mijn verdediging, tegen de tijd dat ik eindelijk aan de beurt was had ik al ruim 2 uur zitten toekijken en zenuwen opgebouwd.
 
Gefeliciteerd!! Goede rit gehad? 😎
Was toch best erg nerveus maar eenmaal op de motor was dat snel vergeten. Snelweg retedruk maar gelukkig de fouten uit de les overgeslagen. Het weer was echt beroerd met zelfs hagel en glad door olie en vuil maar toch zonder angst goed doorgereden. Alleen helm besloeg dus vizier opengegooid op de snelweg ;( Die Roof helmen met coating werken niet lekker. Geen pin lock. Wel fouten gemaakt maar goed hersteld volgens de examinator. Was relaxte kerel gelukkig.
 
Ook ik een Roof gekocht, voor op mn scootertje. Weet ik veel dat bij die dingen een bepaalde etiket zit - zal me verder ook een worst wezen. R09, dus iets duurder/nieuwer, zit prima, maakt alleen wel wat meer wind-herrie met dat schuifding bovenop open. Wellicht zou dat een reden kunnen zijn om uiteindelijk voor een andere te gaan. Tot zover niet harder dan 60 ermee gereden (want nog bezig met AVB en mn scooter rijdt ook legale sneljheid) dus ik zie het wel. Is ie op de snelweg niet te harden is het snel exit - Roof

Is het overigens correct dat een instructeur je laat kiezen welke AVB oefeningen je wil doen? Ik las dat ergens en dan zou langzame cluster weleens makkelijker kunnen worden; je moet er 2 doen, langzame slalom is verplicht. knal daar dan stapvoets rijden bij en je schakelt zo die U en 8 uit. Of is dit wishful denken?
Bij mij was er geen keuze. Werd gewoon aangegeven wat te doen. Maar als je ze allemaal hebt gedaan met les komt het echt goed. Die Roof maakt niet meer herrie op de snelweg. Wel bij regen niet lekker waterdicht bij de kinbak. En gehoorbescherming is echt sws een aanrader hoor.
 
Jazeker!! Ik vind de Kawa Versys erg leuk maar zeker ook de wat ondergewaardeerde Honda NC750X Manual. Maar ja de Tracer is ook gaaf, en de VStrom, dus moeilijk. Wordt proefritten maken (heel naar *D )
Vind het zelf ook lastig, al een paar keer gehad bij een model motor dit gaat hem worden, maar dan is het hem toch niet na verder onderzoek.
 
Vergis je niet. Ik moest stapvoets rijden over doen op mijn examen. Eerste keer sinds mijn eerste les dat hij niet goed ging. In mijn verdediging, tegen de tijd dat ik eindelijk aan de beurt was had ik al ruim 2 uur zitten toekijken en zenuwen opgebouwd.
Met dik 25 jaar scooter ervaring dacht ik dat ik dat AVB wel eventjes zou doen. Direct al bij mn proefles werd ik met mn neus op de feiten gedrukt, die 120kg meer gewicht, power, en het moeten wennen aan remmen rechts hand/voet en schakelen, dat alles flikkerde mij helemaal terug naar opnieuw ontdekken van het rijden op een tweewieler(wat overigens wel héél leuk is). Bepaalde zaken gingen me wel ok af (stapvoets, snelle slalom) maar ik wist meteen dat de eerste 2 lessen meer zouden gaan over het wennen/de motor leren kennen/handelingen dan over de oefeningen zelf.

Tot aan nu toe met officieel met nog 3 lessen te gaan heb ik 'maar' de helft van wat ik moet leren onder de knie (en zelfs die gaan soms nog wel fout), dus ik knijp 'm wel een beetje. Vooruit kijken is toch wel iets wat moet verbeteren, niet zo staren naar dashboard/pylonnen.

Bij mij was er geen keuze. Werd gewoon aangegeven wat te doen. Maar als je ze allemaal hebt gedaan met les komt het echt goed. Die Roof maakt niet meer herrie op de snelweg. Wel bij regen niet lekker waterdicht bij de kinbak. En gehoorbescherming is echt sws een aanrader hoor.
Dan heeft die Roof nog toekomst :). Oordoppen komen vanzelf wel als ik merk dat het niet te harden is. Vooralsnog op een AVB terrein is het nog kalmpjes aan met de decibelletjes.
 
Gebruikt er hier iemand gehoorbescherming tijdens het lessen eigenlijk? Ik ben wel van plan die te gebruiken maar ik vroeg mij af hoe dat zit met de communicatie van de instructies, vergeet het ook steeds aan de instructeur te vragen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan