Wicked-Wendy
Die hard MF'er
Anders ga je te snel te snel?I Want more Baby!!
Maar wat ik wel z.s.m ga doen is een cruisecontrol installeren op mijn motor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Anders ga je te snel te snel?I Want more Baby!!
Maar wat ik wel z.s.m ga doen is een cruisecontrol installeren op mijn motor.
Haha ja, je bent idd heel gevoelig met de minste gas beweging.. dan rij je weer te snel en dan weer te langzaam. Moest zowat constant op me teller letten en de boel corrigeren.. met een cruisecontrol is het wel wat gemakkelijker rijden en kan je mooi genieten van het weertje en omgevingenAnders ga je te snel te snel?
Precies de reden dat ik geen cruise contril wil .Haha ja, je bent idd heel gevoelig met de minste gas beweging.. dan rij je weer te snel en dan weer te langzaam. Moest zowat constant op me teller letten en de boel corrigeren.. met een cruisecontrol is het wel wat gemakkelijker rijden en kan je mooi genieten van het weertje en omgevingen
Doe je best jongen!De eindsprint is ingezet. Vanochtend een les gehad die naar mijn gevoel best lekker liep. Wel een nieuw stuk route waar ik nog niet eerder ben geweest maar ik denk te ver weg van het CBR om me daar druk om te maken. Morgen heb ik mijn laatste echte les. En dan maandag nog een opwarmrit voor ik me mag melden bij het CBR voor het echie. En als alles goed gaat, dinsdag naar de RDW erkende fotograaf om daar een pasfoto te laten maken en het rijbewijs aan te vragen.
Bedankt. Zal ik doen. Moet morgen niet vergeten langs de winkel te gaan voor een trosje bananen.Doe je best jongen!
Spannend! Alvast heel veel succes!!De eindsprint is ingezet. Vanochtend een les gehad die naar mijn gevoel best lekker liep. Wel een nieuw stuk route waar ik nog niet eerder ben geweest maar ik denk te ver weg van het CBR om me daar druk om te maken. Morgen heb ik mijn laatste echte les. En dan maandag nog een opwarmrit voor ik me mag melden bij het CBR voor het echie. En als alles goed gaat, dinsdag naar de RDW erkende fotograaf om daar een pasfoto te laten maken en het rijbewijs aan te vragen.
Inderdaad normaal bij rijlessen.Gisteren in DLD op de Autobahn met de truck onderweg. Tokkel rustig met 83kmh op het rechter spoor en zie in mijn spiegel een naked relatief langzaam me inhalen. Kijk nog eens goed en er zit een auto op misschien 2m op zijn spatbord te drukken met +-110kmh!
Denk dat het een lichte motor was en niet harder kon maar WTF? Is dit tegenwoordig normaal met rijles?
Ze gingen er bij de volgende afrit af en daar nam ik deze foto. Bij het inhalen zat hij er volgens mij nog dichter op
Bekijk bijlage 1826087
Ja, dat ligt aan jou.Dat hij/zij in de auto zit snap ik wel maar sorry, ik vind het onverantwoord om er zo dicht op te zitten.
(Maar dat zal dan misschien aan mij liggen)
Edit: En een beetje instructeur kan ook wel zien wanneer er "gevaar" van mensen is die er tussen komen. Op de linkerbaan terwijl er ingehaald word is daar geen sprake van.
voorrangswegverkeersborden: vroeger noemden we dat ook wel 'voorrang om de bocht'. in principe hoef je geen richting aan te geven, maar voor het verkeer op de toevoerende weg is het misschien wel zo duidelijk als je het wel doet. ('gaat-ie nou linksaf of rechtdoor?'). uiteraard neem je zo'n bocht niet langs de weg-as, maar aan de buitenkant van de bocht, in verband met jouw afschuinen en tegemoetkomend verkeer (en dan vooral bus of vrachtwaggel), want daar wil je met je knijter niet tegenaan komen.
Wat mij betreft is het niet verplicht, maar wel wenselijk.Dus: wél richting aangegeven als je de afbuigende voorrangsweg blijft vervolgen.
Helemaal mee eens.Wat mij betreft is het niet verplicht, maar wel wenselijk.
Zéker bij een CBR examen, want ik volg hierbij de CBR Rijprocedure:
Bekijk bijlage 1826329
Ik zal het zelf normaal gesproken wel doen, maar ik kan ook wel situaties bedenken waar je het beter niet kunt doen (bijv. als het verwarring kan veroorzaken i.v.m. andere zijwegen).
En ik zeg: "onterecht richting aangeven kan gevaarlijk zijn" en daarom spreek ik het toch graag even na als iemand volgens mij een (verkeerde) bewuste keuze maakt om het juist wel of juist niet te doen.Ik zeg mijn leerlingen altijd; “Zodra de vraag in je op komt of je richting kúnt aangeven; DOE dat dan. “
De meningen over wat goed en fout is lopen uiteen.En ik zeg: "onterecht richting aangeven kan gevaarlijk zijn" en daarom spreek ik het toch graag even na als iemand volgens mij een (verkeerde) bewuste keuze maakt om het juist wel of juist niet te doen.
In general denk ik liever een keertje te veel dan een keertje te weinig, maar ik zou er zeker geen vuistregel van willen maken bij mijn leerling à la "bij twijfel, doen". Ik heb natuurlijk pas een paar leerlingen gehad, maar ik merk meteen al dat zulke vuistregels er heel makkelijk in gaan, en maar heel moeilijk weer uit.
Zo had ik laatst een leerling die bij hoog en laag beweerde dat volgens haar oom de rijinstructeur rechts inhalen op de snelweg gewoon was toegestaan, zo lang er maar minimaal één strook tussen zat (ook zonder blokmarkering). Ik denk zo maar dat haar oom een wannabe is (net als ik... WRM eindexamen in Januari! \o/ )
Ik kan me niet voorstellen dat een examinator dit goedkeurt - hooguit dat hij/zij vaststelt dat het geen gevaar oplevert, en misschien zelfs voor veiligheid/doorstroming een begrijpelijke optie vindt. Maar goedkeuren?De een keurt rechts voorbij rijden aan een voertuig met een rijstrook ertussen goed.
Goedkeuren… gedogen…Ik kan me niet voorstellen dat een examinator dit goedkeurt - hooguit dat hij/zij vaststelt dat het geen gevaar oplevert, en misschien zelfs voor veiligheid/doorstroming een begrijpelijke optie vindt. Maar goedkeuren?
En van exact dat onderscheid is er sprake wanneer er zich één of meerdere rijstroken tussen jou en het langzamere voertuig bevindt.Inhalen is iets anders als voorbij gaan.
Inhalen doe je iemand die op dezelfde rijstrook rijd, dat doe je altijd door naar links uit te wijken, en na de inhaalactie weer terug te keren op de oorspronkelijke rijstrook.
Voorbijgaan doe je als je niet op de zelfde rijstrook rijd als je voorligger. Hierbij verander je dus zelf niet van rijstrook. Passeren kan dus in die situatie best aan de rechterkant.
Dat is althans het onderscheid wat mijn rij-instructeur aanhoud.
Ahhhh lekker bezig!Sooo net klaar met AVD les #2
Ook een paar keer snelweg gereden dit keer met een andere instructeur (Gabriel @BadBert )
Waar ik aan moet werken is dat ik meer links/midden van de weg moet rijden, meer mn speigels gebruiken na het afslaan (na controle) en nog wat kleinigheidjes.
Snelweg rijden met 110kmh is prima gegaan daar had ik geen commentaar op gekregen.
Op naar de volgende
Klopt, het gewicht speelt ook wel mee, hoe zwaarder het gewicht v/d motor hoe langer je door blijft rollen.
Precies dat dusWat mij betreft is het niet verplicht, maar wel wenselijk.
Zéker bij een CBR examen, want ik volg hierbij de CBR Rijprocedure:
Bekijk bijlage 1826329
Ik zal het zelf normaal gesproken wel doen, maar ik kan ook wel situaties bedenken waar je het beter niet kunt doen (bijv. als het verwarring kan veroorzaken i.v.m. andere zijwegen).