Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Handje omhoog kan er een beetje knullig uitzien, de echte store motorrijders groeten met hun handje omlaag. Dat heb ik mij laten vertellen door Yammie Noob, maar goed, wat weet hij nou van motorrijden 😁
Ik ken Yammie Noob niet, maar vind dat hij dat toch maar aan mij moet overlaten. Als we nu ook al gaan discussiëren over de manier waarop we elkaar moeten groeten ... '(
 
Ik ben geslaagd voor mijn AVB examen🎉
Feli!

thumbs-up-guns20.jpg
 
In de ochtend even een aantal herhalingen uitgevoerd. Ik mocht naar Lelystad rijden met de motor. Eenmaal aangekomen moest ik heel lang wachten, omdat het zo druk was en wij in ieder geval met 7 man waren.

Daarna wanneer ik dacht dat het eindelijk mijn beurt was kreeg ik te horen dat er nog 2 personen voor mochten.

Dus heb in ruim 3 uur lang in het zonnetje gezeten.


Trouwens ook de instructeur van Rijschool Dalsem gesproken (toevallig ook daar met 2 leerlingen).
Gelijk maar een fototje meegepikt 😊
 
Inmiddels drie lessen AVB gehad. Eerste ging lekker, maar de tweede 'was zo'n dag'. Álles ging fout en de twijfel sloeg toe. Meerdere keren het asfalt van dichtbij mogen bekijken (geen aanrader) met twee blauwe benen en een gekneusde zelfvertrouwen tot gevolg. En de wetenschap dat er twee weken tussen zouden zitten voor de volgende geplande les. Yikes!

Aangegeven bij de instructeur en die heeft me vandaag er 'tussen' gepland met iemand die een herhaalles deed (gezakt voor AVB) en het wel prima vond. Heel gespannen op de motor gestapt, maar twee uur later met een dikke glimlach er weer afgekomen: weg twijfel, weg spanning, weg angst. Soms heb je van die lessen.

Weer helemaal zin in de volgende, want er zijn er nog maar 3 tot mijn examen AVB (de 29e)
 
Was Zwolle vol *D Ik zou verwachten dat hij toch voornamelijk daar af zou rijden
Verbaasde mij ook dat ik hem zag. Hij gaf blijkbaar wel een compliment bij de snelle uitwijkoefening die ik heb uitgevoerd. Had ook gewoon aangegeven dat het deels door mijn instructeur was dat ik geslaagd ben, maar ook door zijn filmpjes.
 
Ja, die filmpjes van Van Dalsem heb ik destijds ook veel van geleerd. Echt een aanrader als je moet lessen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tuh
Verbaasde mij ook dat ik hem zag. Hij gaf blijkbaar wel een compliment bij de snelle uitwijkoefening die ik heb uitgevoerd. Had ook gewoon aangegeven dat het deels door mijn instructeur was dat ik geslaagd ben, maar ook door zijn filmpjes.
Ook voor AVD heeft hij trouwens fijne filmpjes (wel lang). En ook Motorrijschool MOTORDROME is een aanrader voor AVD filmpjes.
 
Met lessen heeft de helm geen zonnevizier. Hoe gaan jullie hiermee om? Doen jullie een zonnebril op? En is dit toegestaan van het CBR op het examen?
Ik heb inmiddels m'n eigen helm met zonnevizier, maar ik droeg anders gewoon m'n zonnebril. Geen idee of het CBR dat wel of niet goed vind. Aan de andere kant, als je zicht belemmerd wordt door de zon, dan is het toch verstandiger om een zonnebril te dragen? Ik zou dat gewoon proberen
Geslaagd voor m’n motor-theorie, je steun heeft goed geholpen. 😉
Gefeliciteerd!
Ik ben geslaagd voor mijn AVB examen🎉
Ook gefeliciteerd!
 
Verbaasde mij ook dat ik hem zag. Hij gaf blijkbaar wel een compliment bij de snelle uitwijkoefening die ik heb uitgevoerd. Had ook gewoon aangegeven dat het deels door mijn instructeur was dat ik geslaagd ben, maar ook door zijn filmpjes.
Dat is niet zo raar hoor. Ik geloof dat hij zelf in Kampen zit, dus Lelystad is niet zo ver voor hem. Bovendien zijn veel rijscholen best bereid om wat verder te reizen voor AVB examens als dat betekent dat er eerder plek is. De lokatie maakt voor AVB ook niet zo veel uit. Een achtje in Zwolle is precies hetzelfde als in achtje in Lelystad. Voor de kandidaat is het bovendien ook leuk om, vaak voor het eerst, een wat langer stuk op de motor te kunnen rijden dan naar het oefenterrein.
 
Terug
Bovenaan Onderaan