Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 6 'The last banaan'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aangezien ik 28 november ben geslaagd kan ik ook wel bij de ex-lessers :]
IMG_0334BW.jpg
 
Wat weer een top openingspost!

Kleine aanvulling; misschien is het aardig om in de OP bij de situatie vanaf 19 januari 2013 te vermelden, dat iemand die dan al in het bezit van een A-licht 'oude stijl' is, vanaf dat moment mag rondrijden op max 35 kW totdat hij zijn A-zwaar krijgt. (dan mag die 35 kW niet minder zijn dan de helft van het originele vermogen).

Thanks! *O*

Ja, maar hoe is die regeling nu precies, want, effe uitgaande als voorbeeld van mijn motor, die heeft orgineel 74kW, stel ik zou 25kW moeten, dan zou hij nu op 25kW staan, en vanaf 19 januari mag hij dan 35kW, maar dan ineens met de beperking dat het orgineel niet meer als het dubbele (=70kW) vermogen mag hebben, dus dan zou ik ineens niet meer op mijn motor mogen rijden, of moet hij dan op 25kW begrensd blijven..?
 
Laatst bewerkt:
Mocht iemand zit afvragen wat het woord 'BANAAN' helemaal bovenaan aan de rechterkant betekend, staan een paar links in naar de bewerkingspagina's van de posts uit de OP, zodat ik niet elke keer alles hoef langs te scrollen...
 
Schoot mij net te binnen, kan het zijn dat ik vanochtend rijschool Van Hees zag rijden hier in Purmerend? Gele BMW GS? van de instructeur?

Zag dat iig staan op de kuipruitjes van de lesmotoren :)

1 van mensen die er hier lessen toevallig? :P
 
Lady_Di: is dat zo? Volgens mij is erg veel discussie over en nog niet duidelijk of het nu wel of niet zo is.

Verder las ik dat er beklag is gedaan bij minister van verkeer over de regeling vanaf 19 januari. Ze willen het een klein beetje aanpassen: vanaf je 20ste mag je direct op voor je A2 (dus A1 eerst halen hoeft niet). Zo is het in de rest van Europa namelijk ingevoerd. Kan alleen het linkje even niet meer vinden.
 
Gisteren geslaagd! Nu even doorsparen voor motor en dan kan ik ook eindelijk gaan genieten van het motor rijden!!
 
Schoot mij net te binnen, kan het zijn dat ik vanochtend rijschool Van Hees zag rijden hier in Purmerend? Gele BMW GS? van de instructeur?

Zag dat iig staan op de kuipruitjes van de lesmotoren :)

1 van mensen die er hier lessen toevallig? :P

Ja klopt dat is de andere instructeur! De mijne rijd op een silvere Honda Pan European. Ik moet dinsdag weer van 2 tot 4 en donderdag van 3 tot 5.

Gefeliciteerd KawasakiRider!
 
Ja, zag het op FB net al voorbij komen, hij reageerde op een post van mijn rijinstructeur, en zag toevallig dat hij bij van Hees werkte.. :)
 
Lady_Di: is dat zo? Volgens mij is erg veel discussie over en nog niet duidelijk of het nu wel of niet zo is.

Verder las ik dat er beklag is gedaan bij minister van verkeer over de regeling vanaf 19 januari. Ze willen het een klein beetje aanpassen: vanaf je 20ste mag je direct op voor je A2 (dus A1 eerst halen hoeft niet). Zo is het in de rest van Europa namelijk ingevoerd. Kan alleen het linkje even niet meer vinden.

Lees maar in het topic hierover. Daar was ook veel discussie
Naar aanleiding daarvan heb ik een mail naar het CBR gestuurd en ik heb als antwoord gekregen:
Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u weten wil of u met uw rijbewijs A-licht vanaf 19 Januari een motot mag besturen van maximaal 35 kW in plaats van de 25 kW zoals nu wettelijk bepaald is. Hierbij ontvangt u onze reactie.

Oude rechten blijft u behouden. Vanaf de eerstvolgende verlenging zijn de nieuwe geldigheidstermijnen van toepassing.

De enige uitzondering is de categorie A-beperkt. Met dit rijbewijs mag u vanaf 19 januari 2013 een motorfiets van maximaal 35 kW besturen.

Ik heb de vraag nog wel uitgezet hoe dat zit met het oorspronkelijk vermogen.
Wordt vervolgd dus.
 
Woensdag aanstaande afrijden kan niet wachten! heb vandaag nog 2 uurtjes gelest ging wel goed alleen moet beter kijken in zijstraatjes en verder vooruit kijken. Maarja wat verwacht je als je je motor examen in 2 weekjes propt :D
 
Lees maar in het topic hierover. Daar was ook veel discussie
Naar aanleiding daarvan heb ik een mail naar het CBR gestuurd en ik heb als antwoord gekregen:Ik heb de vraag nog wel uitgezet hoe dat zit met het oorspronkelijk vermogen.
Wordt vervolgd dus.

Top dat jullie dit uitzoeken, want geloof dat een hoop mensen dit willen weten :)

Ik wacht dan even met een verhaaltje voor de OP totdat het nou helemaal helder is hoe en wat omtrent 25-35kW en het origineel vermogen van de motorfiets..
 
Even een vraag over zebrapaden en fietspaden voor rotondes.
Ik weet dat je daar niet mag stilstaan. Dat is andere dan stoppen. Maar is het erg als je toch een paar seconden op het fietspad of zebrapad staat?
 
Stoppen en stilstaan is hetzelfde... Het is wel iets anders als het fenomeen wat ze 'parkeren' noemen... :P
 
Even een vraag over zebrapaden en fietspaden voor rotondes.
Ik weet dat je daar niet mag stilstaan. Dat is andere dan stoppen. Maar is het erg als je toch een paar seconden op het fietspad of zebrapad staat?

Ik kreeg altijd te horen dat ze vrij moet houden.. Zou er voor wachten, en als het stukje asfalt tussen 't zebrapad en de "rotonde zelf" vrij is daar heen rollen :Y
 
Heb 't ook niet helemaal goed gelezen/geïnterpreteerd denk ik, weet eigenlijk niet hoe dat officieel moet, als je niemand hindert is het denk ik niet zo een probleem..
 
Je mag eigenlijk nooit op een zebrapad of fietspad stil staan als het verkeer vast staat. Je moet altijd zorgen voor een goede doorstroming van het verkeer dus kruispunten, zebrapaden enzo vrijhouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan