Motorrijles: kletsen over lessen (en niets anders aub!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren... eerste les na AVB. Soort intest AVD. Alle moeilijke stukken van alle examenroutes in één rit gepropt. Ik dacht dat ik gék werd van alle verkeersinformatie. Centrum Utrecht en omstreken. Druhuk! Ook nog even meegenomen dat ik daar de weg niet ken, heb echt géén idee.

Auto's, voetgangers die schijt aan je hebben, idem fietsers, putdeksels, zebrapaden, verkeerslichten, grote veel meerbaanse ONOVERZICHTELIJKE rotondes, verkeersborden, waar-moet-je-heen-borden als je richting - ik noem maar wat - Hilversum wil, begroeiing voor die borden zodat je het niet kon zien of redelijk te laat. Na het centrum van Utrecht was ik letterlijk overvoerd met informatie.
Daarna een wat rustiger stukje (Godzijdank).

Had het idee dat het waardeloos was gegaan en dat ik een enorme kruk was. Hoor ik later dat het eigenlijk gewoon goed ging en degene die bijna af moet rijden (die samen met mij reed) prima kon volgen en dat dat wel anders zou zijn geweest als ik het niet goed zou kunnen. Oooowwww! Opsteker! BLIJ MEE!!!

Komende lessen worden de examenroutes in stukjes opgedeeld. Opgebouwd. Zodat tegen de tijd dati k af moet rijden weet wat er komt, hoe het eruit ziet. Zal al een boel schelen ten opzichte van gisteren :-).

Als iemand nog een goede plattegrond heeft van het verkeersplein bij het station Utrecht CS en eentje van het 24 oktobet plein, hou ik me aanbevolen! Vind het prettig om te weten hoe het eruit ziet en welke wegen welke richting opgaan.

Op naar volgende week. Nieuwe les, nieuwe kansen. Als ik in Utrecht slaag, kan ik echt overal rijden :D.
Goed gedaan. *O*
Ik ben blij dat ik ver van de randstad woon, al zijn Arnhem en Nijmegen ook vrij druk, maar die zijn net wat overzichtelijker en er zijn geen trams. Ik heb nog geen AVD lessen gehad, maar met de auto ben ik gewend om in de drukte te rijden, dus hopelijk is dat op de motor ook niet zo'n probleem.
Wat betreft de plattegrond: Google Maps
 
Laatst bewerkt:
Ja dat kan he...ik zelf vind het niet het meest leuke! Het moet gebeuren, maar zeker na een aantal lessen wil je er gewoon doorheen!

ma dat verschilt per Biker he! ;)
Ik vind AVB ook niet zo geweldig, de rit heen en terug vind ik het leukste van de hele les. Ik ben blij als ik van die vervelende pionnen af ben en ook nog wat verkoeling heb.
 
Ik vind AVB ook niet zo geweldig, de rit heen en terug vind ik het leukste van de hele les. Ik ben blij als ik van die vervelende pionnen af ben en ook nog wat verkoeling heb.

Amen to that! Ben nu alvast alle mogelijke tips voor het AVD aan het lezen. Ik rijd al een tijd auto, dus ik denk het vooral een kwestie zal worden van letten op:
- Verder en beter kijken
- Wegligging (pijlen, putdeksels, bochten)
- Defensief en duidelijk rijden

Maar we gaan het zien :D
 
Goed gedaan. *O*
Ik ben blij dat ik ver van de randstad woon, al zijn Arnhem en Nijmegen ook vrij druk, maar die zijn net wat overzichtelijker en er zijn geen trams. Ik heb nog geen AVD lessen gehad, maar met de auto ben ik gewend om in de drukte te rijden, dus hopelijk is dat op de motor ook niet zo'n probleem.
Wat betreft de plattegrond: Google Maps

Dat is dus het rare. Heb 17 jaar autorijbewijs, scheur overal naartoe en doorheen en dan blijkt het (voor mij) toch anders te zijn / voelen dan op een motor. Raar!
 
Dat is dus het rare. Heb 17 jaar autorijbewijs, scheur overal naartoe en doorheen en dan blijkt het (voor mij) toch anders te zijn / voelen dan op een motor. Raar!
Zo raar is dat niet denk ik. Een motor is toch iets heel anders dan een auto. Maar ik denk dat de ervaring wel helpt, anders had jouw instructeur waarschijnlijk niet gezegd dat het goed ging.
 
Ik vind AVB ook niet zo geweldig, de rit heen en terug vind ik het leukste van de hele les. Ik ben blij als ik van die vervelende pionnen af ben en ook nog wat verkoeling heb.

Die deel ik inderdaad ook. Ik had vorig jaar Mei regelmatig temperaturen van ca. 25 graden. En dan niet harder rijden dan 10 km/u met volle bescherming aan was geen pretje. Het andere uiterste was AVB examen in zeikende regen..
 
AVB gedaan met 30 graden, dat wil je ook niet :-)
Ritjes voor en na (na om af te koelen) waren wel erg leuk ook!

Morgen weer voor les 15
Ik les in Breda dus een heel erg drukke binnenstad is het niet. Ook geen onnozele trams enzo ;).
Mij werd wel verteld door de instructeur dat de nadruk (70-80%) ligt op buiten bebouwde kom en vlot rijden (dwz meteen naar max snelheid enzo) bij het examen ligt. Ervaren jullie dit ook zo in andere regio's?
 
AVB gedaan met 30 graden, dat wil je ook niet :-)
Ritjes voor en na (na om af te koelen) waren wel erg leuk ook!

Morgen weer voor les 15
Ik les in Breda dus een heel erg drukke binnenstad is het niet. Ook geen onnozele trams enzo ;).
Mij werd wel verteld door de instructeur dat de nadruk (70-80%) ligt op buiten bebouwde kom en vlot rijden (dwz meteen naar max snelheid enzo) bij het examen ligt. Ervaren jullie dit ook zo in andere regio's?

Bij het lessen is de verdeling wel iets in die richting :Y Geen idee of dat ook zo is met het examen. De laatste paar lessen rijd ik bijna alleen maar buiten de stad. Hele leuke weggetjes om te rijden. Omdat de wegen daar zo smal zijn, is het heel handig om je lijnen daar te oefenen, en dat is leuk *D Vooral omdat je overal wel wat sneller mag omdat het zo rustig is })
 
Zo, net ook weer terug van 2x 1,5 uur motorles..

Eerst 1,5 uur samen met iemand die op een lichte motor reed en ik erachter. Dat was een AVD les, dus lekker door Zaandam en omgeving gecrossed. Ging op zich wel lekker :)

Daarna weer terug naar Purmerend, om daar met iemand anders AVB te gaan oefenen, maar eerst gingen we wéér naar Zaandam :P Toen reed ik voorop, dus kon ik lekker het tempo bepalen }) Alleen ging ik soms iets te vlot hier in de stad terug hoorde ik achteraf :P

Maar het is gewoon zo leuk om ff goed gas te geven en een reut auto's in te halen... Schakelen gaat ook steeds sneller.. :P

Toch is aan het kijken voor zo'n GoPro, op stage verkopen we die dingen, dus is ff informeren, lijkt me wel geinig.. :P
 
Laatst bewerkt:
Zo, net ook weer terug van 2x 1,5 uur motorles..

Eerst 1,5 uur samen met iemand die op een lichte motor reed en ik erachter. Dat was een AVD les, dus lekker door Zaandam en omgeving gecrossed. Ging op zich wel lekker :)

Daarna weer terug naar Purmerend, om daar met iemand anders AVB te gaan oefenen, maar eerst gingen we wéér naar Zaandam :P Toen reed ik voorop, dus kon ik lekker het tempo bepalen }) Alleen ging ik soms iets te vlot hier in de stad terug hoorde ik achteraf :P

Maar het is gewoon zo leuk om ff goed gas te geven en een reut auto's in te halen... Schakelen gaat ook steeds sneller.. :P

Toch is aan het kijken voor zo'n GoPro, op stage verkopen we die dingen, dus is ff informeren, lijkt me wel geinig.. :P

Dat had ik afgelopen les ook :P Het was de eerste keer dat ik op een zware motor mocht rijden. Ging onbewust toch wel een tikkeltje harder rijden. O-)
Ik wil ook een GoPro, maar die prijs vind ik echt belachelijk :X
 
Sja, echt te hard niet echt.. maar meer ff kort te hard en meer auto's inhalen en te dicht achter zitten dan nodig.. Beetje ongeduldig laatste stukje door de stad :P

Is ff kijken wat een GoPro bij mij op stage kost.. en wat voor pakketten ze hebben..
 
Kan best is vragen of ik groepskorting kan krijgen... Maar denk dat je dat ding beter in dollars kan bestellen zag ik... 299 dollar, of 349 euro.. Sinds wanneer is 1 euro minder waard als 1 dollar? :X
 
Dat had ik afgelopen les ook :P Het was de eerste keer dat ik op een zware motor mocht rijden. Ging onbewust toch wel een tikkeltje harder rijden. O-)
Ik wil ook een GoPro, maar die prijs vind ik echt belachelijk :X


Hey les jij op een lichte motor -O-
 
Kan best is vragen of ik groepskorting kan krijgen... Maar denk dat je dat ding beter in dollars kan bestellen zag ik... 299 dollar, of 349 euro.. Sinds wanneer is 1 euro minder waard als 1 dollar? :X
Das echt absurd. Ik vind het al nergens op slaan dat de meeste bedrijven een 1 op 1 koers aanhouden.
Ik heb afgelopen week via Groupon een helm-/dashboardcamera besteld, ben benieuwd of het wat is, iig een heel stuk goedkoper dan GoPro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan