Motorrijles: kletsen over lessen: 'je bent er bijna!'

Niks 'dag des oordeels'! Gewoon een fijn stukje rijden en het is voorbij voor je het weet.

Succes!

:]
 
Helaas :N gezakt... |(

Oorzaak: landweggetje en een traktor, ik durfde er niet voorbij en bleef er met voldoende afstand achter. Afstand was schijnbaar toch te weinig en had schijnbaar genoeg kansen om er wel voorbij te gaan. Verder had ik op de snelweg de afslag wel gehaald als ik die ene vrachtwagen voorbij was gesjeesd, had ie wel gelijk in ik had het makkelijk kunnen redden alleen had ik na 8 vrachtwagens inhalen echt moeite met de wind.

Mja leermoment, kin omhoog en volgende keer weer gaan. Het geluk is dat er as maandag nog een plekje vrij is, anders had ik pas half juni weer examen gehad. Maandag wordt het poging 2 :Y
 
He, jammer!

Voor afstand gaf mijn instructeur de suggestie: 'bepaal welke afstand jij denkt dat veilig is, en hou dan het dubbele aan' ;)
Afstand houden was voor mij ook wel een dingetje...

Voor wat betreft het inhalen van vrachtwagens: dat is mede ook een kwestie van je gedragen zoals het overige verkeer van een motorrijder verwacht (dus mede een veiligheidsaspect).
Dat jij uit je hestje waait moet je dan maar even voor lief nemen ;)

Maar met maandag heb je wel mazzel zeg! Nog mooi voor het begin van de zomer.
En je weet nu hoe het niet moet, dus we bestellen vast slingers voor maandag ;)
 
Jammer Dutch_Dress! FF op je die punten goed trainen en blijven oefenen dan moet het goed gaan nxt time!

Sorry was ff afwezig beetje druk gehad! Inmiddels wel 2x AVD gehad maar laatste AVD was echt rommelig pff ik moet echt meer naar achteren kijken dode hoek blijkbaar..Dus daar ga ik maar even nog harder op oefenen...

Wacht nu op rijschool zodat ik weer 10 lessen bij kan kopen ( tja ik blijf aan de gang maar ik weet dat het einde naderd haha!) .

Voor diegene met helm die te groot was...blij dat je beter hebt gevonden ik dacht al dat het te groot was van je andere moet echt goed zitten dat je bijna je hoofd eraf kan draaien met dat ding haha!

Anyways succes mensen met de lessen !!
 
Ohwww balen Dutch! Wat doet die tractor daar dan ook terwijl jij moet afrijden! Grrrrr...
Gelukkig mag je maandag alweer en dan duimen we weer voor nog meer geluk!
Het gaat altijd net iets anders dan waar je rekening meehoudt, gaat je vast lukken maandag je weet nu hoe het ongeveer gaat
 
Hey Smous! Nou vandaag heb ik de voorlopige financiele akkoord getekend SNS Bank..Die moeten alles door nemen en dan de echte akkoord afgeven...Maar ik zie niet in dat dit mis kan gaan tenzij ik nooit mijn huis in Adam kan verkopen ..maar dat is onwaarschijnlijk zeker prijsklasse waar ik in zit en de grootte zijn veel mensen in Adam op zoek naar...

Maar goed hoop over 3 weken of minder echt uitsluitsel te krijgen haha! Morgen foto shoot mijn huidige woning ( was eigenlijk afgelopen Vrijdag maar fotograaf was ziek) dus morgen en dan hopelijk mischien voor het weekend nog op Funda en anders aankomende Maandag / Dinsdag.............Fingers crossed!!
 
Ohhhhh, Dutch jammer! Maar gelukkig mag je maandag overnieuw! We duimen gewoon nog een dagje voor je! Komt echt wel goed en dan rijd jij eind volgende week ook lekker zelf!
 
Na mijn voorstel ronde mijn 2e post hier.

Allereerst Dutch Dress wat enorm jammer van vandaag. Zal wel enorm balen zijn maar gelukkig mag je maandag voor de herkansing! Hopen dat het dan helemaal goed komt en het je allemaal gegund is.

Vandaag heb ik me gemeld bij het CBR. 1e keer theorie examen. En geslaagd. Itheorie was dus zeker een goede tip na aanleiding van het motor-forum.

Nu hopen dat de rest ook allemaal wilt. Afgelopen zaterdag mijn eerste les gehad (AVB). En voelde me enorm lomp op een motorfiets. Maar dat schijnt normaal te zijn. Is niet makkelijk voor iemand die de lat altijd hoog legt.

Vanmiddag wou me instructeur voor de tweede keer gaan met mij maar heb gezegd dat dat lastig was. 12.30 klaar met werken en om 15.00 theorie examen. Lekker nog even geoefend met 5 proef examens. Morgen moet die naar de kaakchirurg dus ben benieuwd wanneer ik weer lessen mag en kan!
 
Spannend Lisa! Zal vast goedkomen en je woning zal ook zo weg zijn gezien de markt in Adam!

Kevin, gefeliciteerd met je theorie, nu je AVB en dan AVD! Komt ook goed en alles is wennen.

Cabo en Monique kunnen jullie al wennen aan het alleen rijden? Zalig he..!

Aschtra succes vrijdag! Lukt je vast!
 
Laatst bewerkt:
Heet Kevin, gefeliciteerd met je theorie!

@smous.. Alleen met mijn vriend rijden is geweldig! Nu weet je tenminste waar je het allemaal voor gedaan hebt. En hoe bevalt het jou? Al wat kilometers kunnen maken? Wel wennen hè?
 
Pff, klote Dutch_Dress! Hopelijk heb je maandag meer geluk. Je weet iig beter waar je op moet letten.
Gefeliciteerd met je theorie Kevin!
 
Smous, gisteren mijn kilometerteller bekeken. Ik heb in 2 maanden al 2000 km gereden! Ja, ik ben wel gewend, heerlijk!
Moet je nagaan dat de vorige eigenaar nog geen 3000 km in 10 jaar had gereden.
 
Cabo! Jij maakt er zeker gebruik van zeg! maar je gaat ook naar je werk op de motor.

Ben nu 3 keer geweest ong. 250 km...is meer rondtoeren achter mn mannetje aan, naar mn werk is te dichtbij..op de fiets 2 min. Hihihi

Eigenlijk zouden we nog een setje willen hebben om met elkaar te praten, dat missen we dan nu ik niet meer achterop zit.
Wil nog een leuke helm en jas hebben met tribals maar kan nog niet vinden wat ik wil en tja ik ben wel een Hollander...geen cent teveel zeg maar :')

Monique, net als jou...achter het mannetje aan en genieten maar!
 
Ja, doe ik zeker. Ik denk dat ik sinds 2 februari 5x met de auto naar kantoor ben geweest. Het is voor mij 40 minuten rijden. Meestal provinciale weg heen en via dijkjes weer terug. Elke keer weer genieten. En ook al een paar tourtochten gedaan, paar keer met mijn man, 2 weken geleden met de rijschool, afgelopen weekend met vrienden en ik doe vaak zelf een rondje met mooi weer, vaak naar het strand.
Arme auto... Zal zich wel in de steek gelaten voelen.
 
Thnx allemaal, gister wel even balen natuurlijk, als excuus denk ik maar zo: van het weekend wordt het toch hondeweer. Zaterdag ochtend nog 2u lessen en dan maandag gewoon weer gaan :] .

Achtra succes vrijdag! Gewoon goed op je afstand letten en zelfverzekerd rijden :Y

Kevin, proficiat met je theorie. De eerste keren zijn altijd wat onwennig op de motor, went vanzelf ;)

Lisalady, kijk dat is goed nieuws wel even spannend natuurlijk met het nieuwe huisje. Weet je al een datum voor je AVD examen?

Cabo, Monique, Smous, jullie vreten al wat KM's weg zo. Heerlijk die vrijheid en toch stuk zuiniger als de auto lijkt mij (in mijn geval sowieso, mn meepjeep verbruikt 1 op 8 a 9 _O- sta 2x in de week aan tankstation voor alleen woon werk verkeer).
 
Thnx allemaal, gister wel even balen natuurlijk, als excuus denk ik maar zo: van het weekend wordt het toch hondeweer. Zaterdag ochtend nog 2u lessen en dan maandag gewoon weer gaan :] .

Achtra succes vrijdag! Gewoon goed op je afstand letten en zelfverzekerd rijden :Y

Kevin, proficiat met je theorie. De eerste keren zijn altijd wat onwennig op de motor, went vanzelf ;)

Lisalady, kijk dat is goed nieuws wel even spannend natuurlijk met het nieuwe huisje. Weet je al een datum voor je AVD examen?

Cabo, Monique, Smous, jullie vreten al wat KM's weg zo. Heerlijk die vrijheid en toch stuk zuiniger als de auto lijkt mij (in mijn geval sowieso, mn meepjeep verbruikt 1 op 8 a 9 _O- sta 2x in de week aan tankstation voor alleen woon werk verkeer).

Hier ook 2000 kilometer maar dan in 1 maand tijd, blijft geweldig om niet meer van het ov afhankelijk te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan