Motorrijles: Vraag en antwoord, tips en tricks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Trouwens, als je me morgen wilt herkennen :P Kort donker haar, tattoo binnenkant rechterbovenarm :W

Lees dit nu pas, maar volgens mij zat je recht voor mij.
Ik had me verslapen, dus was waarschijnlijk herkenbaar aan mijn nonchalante kapsel. Als dat niet helpt was ik die gozer van 1.90 bij 100kg met een wit vest aan (was de enige met iets wits volgens mij :P).
Ik had stoelnummer 21.

Oh, hier geslaagd trouwens. Is het bij jou goed gegaan?
 
Laatst bewerkt:
Ach, iedereen heeft het moeten leren. Zeker als je totaal geen schakelervaring hebt (brommer/auto) dan kan ik me voorstellen dat de koppeling iets is dat je echt nog onder de knie moet krijgen en de een zal dat makkelijker oppikken dan de ander.

Klopt zeker....
Hij is niet voor niks aan lessen, dat hoor je me ook niet zeggen :P


Neemt niet weg dat ik stiekum wel een beetje lol had O-)
 
Lees dit nu pas, maar volgens mij zat je recht voor mij.
Ik had me verslapen, dus was waarschijnlijk herkenbaar aan mijn nonchalante kapsel. Als dat niet helpt was ik die gozer van 1.90 bij 100kg met een wit vest aan (was de enige met iets wits volgens mij :P).
Ik had stoelnummer 21.

Oh, hier geslaagd trouwens. Is het bij jou goed gegaan?

Gefeliciteerd! O haha, zou best kunnen.. Ik zat op stoel 12 iig! Dus dan zat je sowieso achter me. Had zwart shirt aan ;) Beter dat je dan nog op tijd was trouwens, zou lullig zijn.. Verder niet echt op gelet, maar had je eerst nog een pet op toevallig? Ik ben ook geslaagd, twijfelde nog even maar had maar 2 foutjes *O*

Dat wordt een overdosis bananen voor jou? :+

Haha ik had er maar 1 op! Niet eens echt bewust gedaan, ik vind ze gewoon lekker en had honger :')

Zo, lekker vroeg uit de veren vandaag.. Straks rijles, uitslag over diploma (wel/niet) en theorie-examen.. :o

Spannend dagje :X

Veel plezier met rijles en sterkte & succes met de rest *O*~[/quote]

Danku! Tis allemaal gelukt! Wacht alleen nog op uitslag over diploma.. Kut postbode |(
 
Laatst bewerkt:
Tankiej en Marc_86 gefeliciteerd! :) *O*

en Volume, de wachttijden weet ik ook niet precies, voor mij viel het wel mee! Heb van de week AVD afgesproken met me instructeur en ik kan 13 juli op! Moet natuurlijk vrijdag ook wel me theorie halen..

word een topdag dan, dan ben ik namelijk jarig :P
 
maandag de 11e op voor me AVB *D *D

Succes ;)
AVB viel mij echt 100% mee. Het kennismakingsgesprek met de examinator ging niet heel soepeltjes, maar ze waren echt een stuk minder streng dan mijn rij-instructeur met de oefeningen. Een paar keer gehad dat ik dacht dat ik een oefening over moest doen (mijn instructeur had ze afgekeurd tijdens het oefenen) maar de examinator rekende ze gewoon goed.
 
Gefeliciteerd! O haha, zou best kunnen.. Ik zat op stoel 12 iig! Dus dan zat je sowieso achter me. Had zwart shirt aan ;) Beter dat je dan nog op tijd was trouwens, zou lullig zijn.. Verder niet echt op gelet, maar had je eerst nog een pet op toevallig? Ik ben ook geslaagd, twijfelde nog even maar had maar 2 foutjes *O*

Jij ook gefeliciteerd dan! Ik had geen pet op ;)
Maar dan heb ik jou in ieder geval gespot :+
 
Succes ;)
AVB viel mij echt 100% mee. Het kennismakingsgesprek met de examinator ging niet heel soepeltjes, maar ze waren echt een stuk minder streng dan mijn rij-instructeur met de oefeningen. Een paar keer gehad dat ik dacht dat ik een oefening over moest doen (mijn instructeur had ze afgekeurd tijdens het oefenen) maar de examinator rekende ze gewoon goed.

ik moet alleen heel erg oppassen met me achterrem bij de remproef. Klapt af en toe in de abs. de rest gaat allemaal wel het 8tje hou ik een halve meter bij over O-)
 
Jij ook gefeliciteerd dan! Ik had geen pet op ;)
Maar dan heb ik jou in ieder geval gespot :+

Danku! O dan weet ik het niet, heb jou vast ook gespot, maar kan me je niet voor me halen :P

Mooie dag vandaag, zojuist lag er ook een mooie brief in de bus waarop staat dat ik maandag me diploma op kan komen halen *D *O*
 
Danku! O dan weet ik het niet, heb jou vast ook gespot, maar kan me je niet voor me halen :P

Mooie dag vandaag, zojuist lag er ook een mooie brief in de bus waarop staat dat ik maandag me diploma op kan komen halen *D *O*

Nogmaals gefeliciteerd dan :P

Iemand hier trouwens interesse in een theorieboek van Vekabest? O-)
 
ik heb zelf een zwarte helm en met afrijden kreeg ik de tip een er een witte streep achter op plakken,
zodat de rij examinator makkelijk kan zien of je goed kijkt.
 
Ik wil wel een theorie boek! Wat willen jullie ervoor hebben? Die van Floris klinkt wel lekker uitgebreid.

Over de koppeling van de motor, daar heb ik helemaal geen moeite mee. Rijd op kruispunten gewoon aan met koppeling erbij zodat ik niet helemaal stil hoef te gaan staan. Alleen met de langzame slalom heb ik em dus 2x laten schieten toen ik de bocht niet haalde en te weinig vaart had en recht op een pion afging :p
 
Hehehe, nu ik dit lees moet ik weer denken aan 2 weken terug :P

Ik sta op het terrein te wachten op de instructeur zodat we de weg op kunnen....maar had tijdens het wachten wel wat leuks te kijken :P

Iemand stapt op de motor en wist welgeteld 9 keer zijn koppeling te laten schieten en zijn motor af te laten slaan, voordat hij eindelijk meer dan 2 meter gereden had _O-


En de instructeur stond er zo naast van....beetje gas, ongeveer 2000 toeren, koppeling rustig lasten komen en niet in een keer laten schieten.

En BAM, daar ging die weer.

3 minute later stond hij weer te klote, had hij de motor in de 3 staan, en toen vond hij het maar wat vreemd dat hij niet op dezelfde manier weg kwam ls in zun 1 :')

Haha, 't is mij maar 1 x gebeurd tijdens mijn lessen. Maar die versnellingsbak heeft goed op zijn donder gehad, als ik hem bij de stopproef bijv. voor de zoveelste keer al in zijn 1 trapte terwijl ik nog 40 reed...toen dacht ik bij me zelf: mijn eerste motor wordt zeker géén 2ehands lesmotor!
 
Tankiej en Marc_86 gefeliciteerd! :) *O*

en Volume, de wachttijden weet ik ook niet precies, voor mij viel het wel mee! Heb van de week AVD afgesproken met me instructeur en ik kan 13 juli op! Moet natuurlijk vrijdag ook wel me theorie halen..


Ik mag ook woensdag de 13e op voor AVD :)

Komt vast allemaal goed
Heb je je theorie gehaald ? Haha sorry lees net dat je geslaagd bent hiervoor :+
 
Laatst bewerkt:
Verkocht floris :) stuur me anders even de details, dan zorg ik voor t geld :)

Kan nu al niet wachten op mn eerste 'echte' rijles...
 
Danku!

En hier ook in de aanbieding: Verjo Theorieboek, Verjo Examentraining boek + Verjo examentraining CD-Rom O-) *O*


Die Training Cd-rom? kan ik die misschien verkrijgen voor een leuk prijsje? Ik stress namelijk echt voor dat theorie examen vrijdag, ben zelf heeeeeel slecht in leren met alleen een boek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan