Motorrijlessen Amsterdam ervaringen

Sara2014

Rookie
22 jan 2014
2
0
Ik wil graag motorrijlessen nemen in Amsterdam. (Ik woon in Amsterdam west.) Welk rijschool raden jullie aan en welk niet??

Alvast bedankt :W
 
Nelen. Had 1 les cadeau gehad vam me nichtje (haar man is daar instructeur) en had spijt dat ik bij een ander ben begonnen.

Goede instructeurs, leuke omgeving om te rijden, en nette motorfietsen waar je op mag lessen.

:)
 
Versnel, hoogste slaginspercentage toen ik begon met lessen (2,5 jaar geleden), ze hadden toen een paar cb500's staan voor het voertuigbeheersingsgedeelte en een paar er-6jes en een gladius voor de verkeersdeelname. Ze proberen je daar meer te leren dan wat je nodig hebt voor je examens, met uitgebreide lessen bochtentechniek etc. Goede instructeurs (eentje geeft ook instructie voor de oom agenten in spé op de brommert) en ik heb daar net als iedereen alles in 1 keer gehaald.

Enige nadeel is dat je naar Diemen toe moet.
 
Ik zag wolffson voorbijkomen op internet. Hij bidt 1 op 1 lessen voor €47,50. Heeft iemand ervaring met hem? En is privélessen niet beter dan lessen met z'n tweeën?
 
Doen:
Rijschool Caland! goed, relatief goedkoop , veel aandacht aan persoon en heeft humor


Niet doen:
GROUPON acties.



hoogstwaarschijnlijk heb je het door. iedereen gaat zijn eigen rijschool aanprijzen. doe zelf je onderzoek

slagingspercentage:

voertuigbeheersing:
Rijschoolzoeker


verkeerdeelname:
Rijschoolzoeker


soorteren op aantal eerste examens en je komt er wel uit gok ik
 
Rijschool Buis, Amsterdam West op de Clerqstraat. Nog nooit iemand gezien die met zoveel passie les gaf, altijd dikke duim omhoog als je je op- en afritten lekker door vloog.
 
Ik zag wolffson voorbijkomen op internet. Hij bidt 1 op 1 lessen voor €47,50. Heeft iemand ervaring met hem? En is privélessen niet beter dan lessen met z'n tweeën?


Van de ander kun je ook leren. Bij AVB doe je om en om oefeningen in de tijd dat jij weer naar je 'startpositie' rijdt en bij AVD ben je lekker met zn 2 aan het toeren. Opmerkingen voor je medelesser kun je ook horen dus eigenlijk leer je 2 keer zoveel ;)
 
Ik heb gelest (voor mijn A) bij de heren van "Rijschool Amsterdam" aan de Burg. Roëllstraat in west. Daarvoor bij Nelen bij het Amstelstation. Nelen kende ik nog van mijn B dus daar ben ik begonnen. Maar het schema was me daar te strak en te voorgedefinieerd. Bij RSA werd er gewoon per les bekeken wat de volgende les moest zijn, en dat was (disclaimer: voor mij natuurlijk) precies goed.

Denk dat het uiteindelijk elkaar niet enorm veel ontloopt; ze leren je allemaal zo'n beetje dezelfde dingen als het goed is... De instructeur moet je ook maar net liggen natuurlijk want dat is uiteindelijk degene die in je oor tettert wat je verkeerd doet :P

Het moet dus een beetje klikken. Dus loop er gewoon eens een paar af, stap er naar binnen en kijk of je de mensen daar aardig vindt.
 
Ook bij Versnel m'n rijbewijs gehaald. En ik kan beamen wat Cptbucket hierboven zegt, zeer betrokken en verantwoordelijke instructeurs. Heb nog steeds contact met ze mbt allerlei motor-aangelegenheden :)
 
ga eens kijken op de parkeerplaats bij het Velodrome. Daar oefenen verschillende rijscholen en kan je misschien een idee op doen.
 
Niet doen:
GROUPON acties.


hoogstwaarschijnlijk heb je het door. iedereen gaat zijn eigen rijschool aanprijzen. doe zelf je onderzoek
slagingspercentage:

voertuigbeheersing:
Rijschoolzoeker

verkeerdeelname:
Rijschoolzoeker


soorteren op aantal eerste examens en je komt er wel uit gok ik

:^

Eens en eens

Als je terhoogte van de s103 woont zou ik motor-experience aanbevelen.

:^
m'n vriendin heeft hier gelest en heeft een goede ervaring met de instructeur.
Duidelijke gozer, direct en geen poespas.

Maar wederom:
Check het internet, ga langs en maak een praatje / proefles.
Meningen op het internet zijn handig, maar alleen voor een indicatie
 
In ieder geval niet rijschool buis. Die man spoort niet en gaat je heeeeeeeeeeel veel lessen aansmeren. Als je een dame bent, al helemaal niet daar aanmelden, tenzij je aangerand wil worden.

Die vieze ouwe mongool.

Ik kan je wel rijschool Nieuw Amsterdam aanraden. Bij de Jan Tooropstraat.
 
Niet helemaal in de buurt van West maar mijn vriendin heeft kort geleden haar rijbewijs (motor) gehaald bij: Verkeersschool Kennedy.

Was er altijd tevreden over en ook goede motoren.
Zelf zou ik altijd dezelfde instructeur willen. maar mijn vriendin heeft twee verschillende gehad en stak daar toch wel veel van op. De verschillende opmerkingen , tip, truuks etc.
 
Ik heb heel wat horrorverhalen gehoord over verschillende rijscholen in Amsterdam, maar daar heb ik gelukkig geen last van gehad. Na wat topics hier op MF bestudeerd te hebben, besloten om voor kwaliteit te gaan bij Motor Versnel, en met resultaat (binnen 8 dagen rijbewijs met een verkapte spoedcursus).

Geen onzin en lessen aansmeren, maar je niveau wordt op waarde geschat en Adil en Laura geven je gestructureerd les boven examen niveau. Directe en nuttige feedback, geen vent in een auto achter je die naar de vrouwtjes aan het gluren is.

Weliswaar niet de goedkoopste en wat uit de weg (Diemen, zelf woon ik in centrum), maar als je wilt leren motorrijden en niet alleen je papiertje halen kan ik Versnel van harte aanbevelen!
 
Ook bij Versnel m'n rijbewijs gehaald. En ik kan beamen wat Cptbucket hierboven zegt, zeer betrokken en verantwoordelijke instructeurs. Heb nog steeds contact met ze mbt allerlei motor-aangelegenheden :)

Versnel, hoogste slaginspercentage toen ik begon met lessen (2,5 jaar geleden), ze hadden toen een paar cb500's staan voor het voertuigbeheersingsgedeelte en een paar er-6jes en een gladius voor de verkeersdeelname. Ze proberen je daar meer te leren dan wat je nodig hebt voor je examens, met uitgebreide lessen bochtentechniek etc. Goede instructeurs (eentje geeft ook instructie voor de oom agenten in spé op de brommert) en ik heb daar net als iedereen alles in 1 keer gehaald.

Enige nadeel is dat je naar Diemen toe moet.


:Y :Y :Y

Vernsel is echt de beste. Kan je als je klaar bent ook nog leuke trainingen in het buitenland en op Lelystad volgen :]
 
Ik hoor iha goede verhalen over Adil Versnel, maar in de buurt lessen heeft ook z'n voordelen. Ik woon in Nieuw West, en gezien het aantal lessers dat hier altijd door de straat rijdt moet het hier stikken van de motorrijscholen.
Ik zou iig wel kiezen voor een instructeur die altijd op de motor achter je aan rijdt. Die is beter in staat goede instructie te geven.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan