Motorrijlessen in Amstelveen

13 okt 2002
3
0
Amstelveen
Beste mede motorfanaten,

Ik ben van plan om deze zomervakantie mijn motorrijbewijs te halen.
Heeft een van julie een suggestie voor een goede rijschool in Amstelveen
die niet te duur is?

Hoeveel kosten de lesen eigenlijk (ik hoor van anderen: ongeveer 32 euro)? Hoeveel kost het examen?

Bedankt voor de antwoorden!

Groeten,
Wouter.
 
Kijk eens in de Gouden Gids, zou ik zeggen. Het loont namelijk om een rond te vragen, prijzen verschillen nogal. Je hebt de tijd, dus kun je die maar beter goed gebruiken.
 
Ik heb destijds (2 jaar geleden) bij stuivenvolt gelest. Was me wel bevallen.
Dacht dat je bij hippe ook motor kon doen maar weet niet hoe die zijn (vriend was daar 4x gezakt maar hij kan ook niet echt geweldig rijden).

Voor de prijs moet je gewoon even rond gaan bellen. Ik zou zelf wel uitgaan van anderhalf uur lessen per keer.
 
Waarom niet vanuit de auto :?

omdat ze met de auto minder kunnen zien en vaak moeite hebben je bij te houden (tenzij ze je leren om als een opa door het verkeer te rijden)
iemand die op de motor volgt (en dus ook dingen voor kan doen), heeft er vaak meer gevoel voor.
 
Bij mij reed hij dus altijd met de auto er achteraan. Hij zorgde altijd wel dat ie in de buurt kwam. Ik geef toe dat hij dan wat minder snel bij je is maar hij gebruikte wel de auto altijd als buffer voor je. Zo was er al eens iemand bij hem achterop geklapt omdat de leerling nog even wou stoppen voor het oranje licht. En als er ooit iemand tussen de leerling en de instructeur kwam die je achterbandje wou kussen mocht je effe gas geven waarna hij z'n auto er vlak voor gooit.

Het heeft allebei zo z'n voor en tegens maar ik denk niet dat je daarom direct nee tegen een van de twee moet zeggen.

[edit]wat betreft het zien: hij zat in een frontera en daarvoor in een spacewagon dus kan die al iets verder kijken dan de gemiddelde auto[/edit]
 
zorg dat ze met een motor achter je aan rijden. (niet vanuit een auto)

Motorrijden = fun.
Als iemand zelf in weer en wind (euh .. zomervakantie?) met de motor achter je rijdt dan is zo iemand een liefhebber. En die liefhebbers hebben vaak nu net dat beetje extra dat je soms nodig hebt als je net gezakt bent of als het klote gaat!

Maar waarom in de zomervakantie. Ga er maar gerust van uit dat je een keertje zakt, dan heb je pas je A-tje tegen de tijd dat het koud wordt en de meeste motoren weer de schuur in gaan (watjes). Gewoon lekker in de winter beginnen, dan heb jij je papiertje tegen de tijd dat de lente begint. Kun je een half jaar langer genieten en iedere dag wordt het weer mooier !
 
Op zondag 13 oktober 2002 13:44 schreef DrLivingstoned iets waar Niels het volledig mee eens is

Bij mijn rijschool *moeten* ze met de motor achter je aanrijden, is verplicht door de KNMV. Kan me niet voorstellen dat het prettig is als ze met de auto achter je aanrijden (in Noorwegen zitten ze trouwens bij je achterop :j ).

Daarnaast ben ik begonnen in Mei dit jaar en kan volgende week pas afrijden. Dit terwijl het examen 2 weken nadat ik ben begonnen is aangevraagd. Het 'seizoen' is nu bijna voorbij - al weet ik niet of me dat ervan weerhoudt om te gaan rijden. Toch was het leuker geweest als ik een aantal maanden geleden al klaar was geweest.
 
Ik heb destijds (2 jaar geleden) bij stuivenvolt gelest. Was me wel bevallen.
Dacht dat je bij hippe ook motor kon doen maar weet niet hoe die zijn (vriend was daar 4x gezakt maar hij kan ook niet echt geweldig rijden).

Voor de prijs moet je gewoon even rond gaan bellen. Ik zou zelf wel uitgaan van anderhalf uur lessen per keer.


Ok, bij stuivenvolt dus.. daar heb ik ook m'n auto rij lessen gedaan en dat was ook goed.
 
Op zondag 13 oktober 2002 13:24 schreef AcXeller het volgende:
. Ik geef toe dat hij dan wat minder snel bij je is maar hij gebruikte wel de auto altijd als buffer voor je. [edit]wat betreft het zien: hij zat in een [/edit]


Vroeger, toen ik nog leste.

Bij mij reed de instructeur gewoon mee op de motor, ook dan kun je een buffer maken.
Het is gewoon een kwestie van hoe jij je opsteld op de weg.
Ik vind het wel een voordeel als de instructeur meegaat met de motor omdat i overal op de weg kan zien wat jij uitvogeld en zo nodig kan corrigeren. Volgens mij is dat met de auto toch een stuk minder omdat je ongeveer gemiddeld 3 keer zo groot bent.
 
ik les voor 35 euro per uur

2 rijders 1 instructeur, allen op motor :P

examen 185 euro, duurder dan auto omdat je langer examen hebt (right :j )

maar is alle 35 eurootjes waard ;)


wel geldklopperij: goedkope motorfietsen zowel in gebruik en onderhoud als aanschaf.
2 lessers betalen 35 euro voor 1 uur...
dubbel inkomen
 
wel geldklopperij: goedkope motorfietsen zowel in gebruik en onderhoud als aanschaf.
2 lessers betalen 35 euro voor 1 uur...
dubbel inkomen

Dat is minder dan wat mijn baas voor mij rekent per uur. Ik ben het met je eens dat het duur 'klinkt' (ik betaal 62 euro voor 1,5 uur op zaterdag), maar als je gaat uitrekenen wat de kosten voor de rij-instructeur zijn valt het op zich wel mee denk ik: verzekering, onderhoud, tijd, investeringen, etc. Neemt niet weg dat ik ook liever had gezien dat het wat goedkoper was (ik heb mijn auto-rijbewijs nog voor 55 gulden per uur gehaald geloof ik).

Wat ik pas geldklopperij vind is het CBR - die gewoon 200 EURO voor een examen durven te vragen |( :j
 
het CBR vraagt geen 200 euro voor een praktijkexamen. Het cbr vaagt ongeveer 145 euro. De rest van het bedrag bepaald jouw rijschool. Mijn rijschool vraagt niet zo heel veel waardoor bij mijn rijschool het examen in totaal 175 euro kost.
Dus jou rijschool is een geldklopper
 
ik had het net zelfs nog te hoog geschat. Het examen bij het cbr kost zelfs maar 101 euro. De rijschool vraagt dan natuurlijk nog kosten voor de huur van de motor tijdens het examen.
 
Als ik jou was zou ik bij Lemaire gaan lessen.
Deze zit op de Boelelaan buitenveldert niet echt ver van amstelveen.
geeft echt goed les! ben zelf zeer tevreden over hem.
ik had eerst les bij Nelen nou dat was dus echt :r .
Bij hem gaat het echt perfect :] ( 14 november afrijden hahaha).
kost 35 pleuro's per uur. ik geloof dat de een vaste prijs is bij veel
rijscholen.
examen kost 252.70 dit is incl 13.50 verz.
 
Van www.cbr.nl:

Een praktijkexamen A kost fl. 212,40 (per 1 januari 2002 €101,15). Als u tijdens de tussentijdse toets vrijstellingen voor het onderdeel voertuigbeheersing heeft verdiend, dan betaalt u fl. 189,20 (per 1 januari 2002 € 90,00).

De bedragen zijn exclusief de kosten van de rijschool.

Krijg nou wat. Is het niet zo dat je 'vroeger' alles aan het CBR betaalde, die vervolgens weer huur voor de motor e.d. betaalde aan je rijschool? Ik heb namelijk die €212,40 betaald en vraag me nu wel af waarom dat uurtje dat de instructeur in de auto zit me €100 moet kosten...

Hoe dan ook, dat geld ben je sowieso wel kwijt :(
 
Heb begin dit jaar voor een examen ongeveer 450 piek betaalt, zeg 200 euro. Was inclusief de hele oplichterij (de zgn. kosten). Was gister bij Safe jaarmarkt. Stond rijschool Alert met op z'n kraampje de prijs van een examen: 350euro! Huh???

Dus wat kost het nu eigenlijk!??!
 
Als ik jou was zou ik bij Lemaire gaan lessen.
Deze zit op de Boelelaan buitenveldert niet echt ver van amstelveen.
geeft echt goed les! ben zelf zeer tevreden over hem.
ik had eerst les bij Nelen nou dat was dus echt :r .
Bij hem gaat het echt perfect :] ( 14 november afrijden hahaha).
kost 35 pleuro's per uur. ik geloof dat de een vaste prijs is bij veel
rijscholen.
examen kost 252.70 dit is incl 13.50 verz.

Hoi Desperado, heb je misschien wat meer info voor me? Website/e-mail/telefoonnr?

Bedankt!
 
185 euro voor examen en 35 euro per les, dan zit ik er nog redelijk bij denk ik zo....

14 lesjes gehad en morgen examen 8-)
 
Waarom ga je nu niet beginnen met lessen.

Doe je goed wat ervaring op in verschillende weersomstandigheiden en schrik je niet van een plensbui als je net je rbw heb en nooit met regen gereden heb.

Daarbij met beetje pech idd een keer zakken en wordt het op ze vroegst december 2003 ofzo dat je rbw heb.
Of je moet een wondertje op wielen zijn, maar dat weet ik niet.

Ga ook idd naar een rijschool waarbij je met max. 2 man/vrouw lest en met volgmotor. Instructeur gaat eens voorop om je de lijnen voor te rijden enzo.

Prijzen...gewoon ff bellen of op sites kijken. Verschilt per rijschool en gemeente, wat betreft examengeld.

Enne...dan ben je er nog niet heh, met je lesgeld en examengeld ;)

Succes
 
zeker niet verkeerd om nu te beginnen, dan heb je van het voorjaar je rijbewijs...

maar niet nu beginnen, paar lesjes en dan weer een maand niets meer doen, dan heb je er echt helemaal niets aan.
gewoon lekker 1x in de week, of 1x in de 2 weken...

easy goin :]
 
zeker niet verkeerd om nu te beginnen, dan heb je van het voorjaar je rijbewijs...

maar niet nu beginnen, paar lesjes en dan weer een maand niets meer doen, dan heb je er echt helemaal niets aan.
gewoon lekker 1x in de week, of 1x in de 2 weken...

easy goin :]

Hoezo niet nu beginnen. Paar lesjes en dan een mnd niks :?

Naar een rijschool gaan waar ze "bikkel" zijn en gewoon doorgaan met lessen.
Tenzij het ijzelt enzo.

Weet je ook gelijk dat het echte liefhebbers en kundige mensen zijn.
Dus niet een autorijschool die in de zomer maar wat motorrijders klaarstoomt.

Dat kundig niet te zwart-wit lezen. Ik wil er niet mee zeggen dat het klootviolen zijn als ze alleen zomers lesgeven voor A, maar...nou ja, ik hoop dat jullie mij snappen :P ;)
 
uh je begrijpt me verkeerd denk ik....

ik ging er van uit dat je een rijschool uitzoekt die wel het hele jaar door les geeft, maar dat je als lesser niet eerst een paar lesjes neemt en dan weer een maand niets.
want dan heb je er niets aan, de ervaring die je dan opbouwt is zo gering dat je weer van voor af aan beginnen moet...
 
Terug
Bovenaan Onderaan