Motorrijlessen in Rotterdam

Aestethicus

Rookie
28 jun 2006
11
0
Rotterdam
Goededag,
Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag aan jullie.

Ik heb nu precies 4 dagen mijn autorijbewijs en ik wil nu ook snel mijn motorrijbewijs hebben. Ik weet alleen helemaal niets over hoe het allemaal in elkaar zit met lessen examens en kosten.

Kennen jullie een goede rijschool in Rotterdam. Ik dacht zelf aan rijschool BLAD. Opmerkingen, vragen, antwoorden, suggesties en ideeen zijn zeer welkom.
 
He,

Kijk eens op de site van het CBR. Daar staan rijscholen genoemd met de slagingspercentage's erbij. Verder is het belangrijk wat je wilt. Ik vind het zelf heel prettig dat mijn instructeur op de motor achter me rijdt. Maar ze kunnen dus ook in een auto zitten. Hangt van je persoonlijke voorkeur af.
De kosten van het examen staan ook op de site. Maar als ik me niet vergis:
Theorie: 30 euro
AVB: 130 euro
AVD: 170 euro
Daarnaast natuurlijk de kosten voor de motor tijdens het examen en je rijlessen. Ik betaal 33 euro per uur. Is niet echt achterlijk duur. Meestal schommel je ergens tussen dit bedrag en de 55 euro per uur.
Hoeveel lessen je nodog hebt is afhankelijk van jezelf.
Veel succes met lessen.

Gr. Kuikuhnek 8-)
 
Ok, dus de theorie voor motors is verschillend van die van auto's? Mijn theoriecertificaat is namelijk nog 3\4 jaar geldig.

Ik wil 10 lessen nemen. Ik heb zojuist een bericht teruggekregen van BLAD. Je krijgt les van iemand die gewoon achter je met een motor rijd.


BLAD:

Praktijkles
34,00
¼
Administratie kosten (eenmalig)
7,50
¼
Theorieboeken
10 lessen pakket
330,00
¼
Leerboek
19,50
¼
Voertuigbeheersing Examen
90,00
¼
Vragenboek
24,50
¼
Verkeersdeelneming 1e examen
208,00
¼
Verkeersdeelneming her-examen
190,00


Dat wordt voor mij dus 330+208+7,50+90= circa 700 Euro. Als ik in een keer zou slagen waar ik niet van uit zou moeten gaan. Ik raam de kosten dus uiteindelijk rond de 900 Euro.
 
10 theorielessen is wel een beetje optimistisch ;)

Ik ken mensen die dat alleen voor hun avb al nodig hadden O-)
 
Zucht..

Na mijn eerste 10 lessen kijk ik wel weer verder. Zal vast wel veel meer lessen nodig hebben. Ik kan al wel rijden en ik rij al sinds mijn 15 ongeveer op een mz301.

Weet iemand nog hoe het zit met de theorie ? Is de autotheorie niet hetzelfde als motortheorie? Denk van niet, maar wie weet?
 
Zucht..

Na mijn eerste 10 lessen kijk ik wel weer verder. Zal vast wel veel meer lessen nodig hebben. Ik kan al wel rijden en ik rij al sinds mijn 15 ongeveer op een mz301.

Weet iemand nog hoe het zit met de theorie ? Is de autotheorie niet hetzelfde als motortheorie? Denk van niet, maar wie weet?
je kan beter afvragen is ie net zo moeilijk?Denk moeilijker eigelijk???
 
Ok dus het is wel anders. Gaat dus net zoveel kosten als een normaal rijbewijs. Vicky, jij woont ook in Rotterdam staat in je profile, heb je je rijbewijs A al? Welke rijschool heb je gedaan?
 
Zucht..

Na mijn eerste 10 lessen kijk ik wel weer verder. Zal vast wel veel meer lessen nodig hebben. Ik kan al wel rijden en ik rij al sinds mijn 15 ongeveer op een mz301.

Weet iemand nog hoe het zit met de theorie ? Is de autotheorie niet hetzelfde als motortheorie? Denk van niet, maar wie weet?

In basis is de theorie wel hetzelfde, maar je moet er wel nog een keer voor betalen '( OK er zitten ook nog een paar vragen over plaats op de weg ed. tussen. Grootste deel blijft toch wie mag er voor jij of zij?

Ik ga overigens volgende week ook beginnen bij Arie Dubbeldam (barendrecht). Lijkt me geschikt en hoor enkel positieve verhalen. Kan pas na woensdag zeggen of dat ook klopt. (overigens niet de allergoedkoopste hoor 41 pleuro/uur)
 
Dubbeldam is idd niet een van de goedkopere, stevig duur eigenlijk... maar zeker geen slechte rijschool.

Heb er mijn auto lessen gehad, en ging allemaal voorspoedig.
 
Volgens mij mag je theorie ook gebruiken voor de motor voor zo lang deze geldig is. Probeer ook eens Tempo, daar heb ik zelf bij gereden in Spijkenisse en goede ervaring mee en volgens mij zitten ze ook in Rotterdam.

Iig veel succes.
 
Volgens mij mag je theorie ook gebruiken voor de motor voor zo lang deze geldig is.
Iig veel succes.

Moet wel appart theorie doen hoor. :Y Je mag wel starten met lessen en VB doen met autoreisbewijs. Misschien geldt dat ook wel als je je autotheorie geldig is, maar voor VD moet je nieuwe motortheoriecertificaat hebben.
 
auto en motor theorie gelden niet voor elkaar. je zal dus gewoon theorie moeten doen.

ik heb gereden bij Vriends [spam]www.vriends.nl[/spam] op de kleiweg. aardige gasten, altijd met veel plezier gereden.

maar zoals al eerder is gezegd, op CBR.nl kan je het slagingspercentage per rijschool bekijken. laat dat ook meetellen met je keuze. (laat het er niet vanaf hangen)

Succes! veel :] plezier
 
motorrijschool Fernando *O*

ik zou voor geen goud ergens anders lessen..!

Hele goeie instructeur; aardig, veel ervaring, duidelijke instructies, geeft je goede feedback en vertouwen, altijd op de motor erachteraan :Y

en ook wel fijn, hij vraagt maar 30e per losse les en een pakket met 2 examens en 20 lessen kost 850e.

hij zit beneden aan de dijk tussen het sparta stadion en station schiedam centrum..
 
www.motorrijschoolfernando.nl/ is echt goed. Fernando is een aardige vent die geduld heeft en veel ervaring. :)
Ik heb er hele goede ervaringen mee :Y

waar ik zeker niet heen zou gaan is koos vd bilt :r
Heb daar 1 keer 2 uur les gehad. 90 euro en mocht eerst 20 minuten papieren in gaan vullen die wel van de lestijd afgingen :(
verder ook een beroerde instructeur die ik daar had.
 
rijschool bastinck!!

toffe peer veel geduld en een goede uitleg!
ik denk dat ieder zo wel zijn eigen rijschool goed vindt waar hij of zij geslaagt
is.. zou niet voor een grote rijschool gaan waar je maar als een nummertje behandeld wordt. Veel succes en plezier met rijden.
 
Motorrijschool Fernandooooo!!! Daar moet je zijn. Ben ik nu ook aan het lessen. Bevalt prima! Even onder ons pssst zijn lessen duren altyd langer dan op papier.
:]
 
Auto/motorrijschool daytona/hazenkamp. Is een particulier knmv instructeur. Man heeft geduld, blijft rustig en gaat niet uit z'n naad, neemt de tijd voor je...ach heb het al vaker gezegd ;)

Is trouwens wel prijzig met €42 per uur --> duoles -€5 per uur
 
Toevallig, deze vraag heb ik gisteren ook in de topic 'ik heb rijlessen' gesteld. Ik had deze topic over het hoofd gezien.

Ik heb zelf ook een idee van mogelijke verkeersscholen. Dit zijn de scholen waar ik aan denk:

-Rijschool Bastinck (is ook meerdere malen naar voren gekomen in reacties van anderen)

-Rijschool Vriends (als ik het goed herinner, heeft Peter (?) een aparte, maar fijne manier van lesgeven.

-Verkeersschool Koos van der Bilt

-Verkeersschool Correct (uit reacties van anderen schijnt Sarwan erg goed les te geven).

-Motorrijschool Fernando (Nooit van gehoord tot nu. De site en de reacties van mf-ers laten wel een goede indruk op mij achter. Ideaal dat hij ook op zondag les geeft).

Ik vind het vooral belangrijk dat de communicatie goed is. Ik wil gewezen worden op mijn fouten en ik wil weten waarom sommige dingen niet anders kunnen (ruimte voor discussie, zodat ik overtuigd raak van hetgeen ik doe). Dat afspraken worden nagekomen. Daarnaast wil ik vrij snel mijn rijbewijs halen (in een tijdsbestek van ongeveer 3 maanden, eerder is misschien beter en dat kan weer als een school examens inkoopt).

Ik ben toch op zoek naar reacties van lessers op MF, want mijn referentiekader is zeer beperkt (wat betreft mensen die hebben gelest in Rotterdam).
 
Tsssk tsssk waarom toch altijd die haast? zo vlug mogelijk afrijden willen ze allemaal. Leer gewoon goed rijden en let niet op de tijd.
 
blablabla,

-Rijschool Vriends (als ik het goed herinner, heeft Peter (?) een aparte, maar fijne manier van lesgeven.

blablabla

volgens mij... (dateerd uit november) is er geen peter die les geeft. misschien wel bij de lesauto's, maar ik neem aan dat we het daar hier niet over hebben. Ik had daar les van mark. Een hele relaxe kerel die ook altijd op de motor achter je aanrijd. Veel geduld (hehe hoe zou ik dat toch weten) en erg vriendelijk. De rijschool is (volgens mij) van rick (die heet dan ook vriends van zijn achternaam), kan je ook altijd mee lachen. :W
 
Fernando, daar lest mijn vriendin nu en dat bevalt goed, aardige mensen en goede lessen voor een lekkere prijs.
(Victor) Haan absoluut niet doen, die gast spoort niet helemaal en wordt werkelijk door alle andere rijscholen uitgekost (dankzij hem mogen ze niet meer op R'dam Airport oefenen!) -O-
Ik heb zelf bij Steven (via allure rijopleidingen)gereden beviel supergoed in 1 keer geslaagd, maar die gaat naar Spanje verhuizen dus ik weet niet of je daar nog terecht kan.
In iedergeval succes! *O*
 
Het ligt eraan waar je woont in Rotterdam.
Als je vlak bij Zestienhoven woont (Rotterdam Airport) zou Rijschool GoGo in Bergschenhoek misschien nog wel een optie zijn.
Ik les daar ook en het bevalt me uitstekend.
Ron doet op een een rustige manier lessen zonder een hoop gebler in je oor. ;)
En naar aanleiding van je kunnen bepaald hij goed wat wel en niet mogelijk is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan